Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Predstavnik udruženja građana “Po meri metro” Danilo Vukmirović kaže za Danas da plan da se izgradnja stanice “Beograd centar” okonča do 20. oktobra ili kraja godine može da bude ostvaren jer se ne radi o preterano zahtevnom poslu.


– Ovde je reč o izgradnji stanične zgrade a ne železničke infrastrukture što ne predstavlja naročito veliki građevinski izazov te je realno da radovi budu završeni kada je i nagovešteno da će se to desiti. Međutim, izgradnja zgrade i drugih sadržaja Glavne železničke stanice ne može da otkloni osnovni problem a to je taj što linija jedan metroa neće prolaziti kroz nju. Stanica je projektovana da kroz nju dnevno prođe oko 40.000 putnika. Ako se uzme u obzir toliki broj putnika a sa druge strane se zna da od stanice ka drugim delovima grada saobraća samo jedna autobuska linija gradskog saobraćaja, koja inače ne ulazi u centar grada i kombi linija sa malim brojem putničkih mesta jasno je da Glavna železnička stanica na Prokopu nikako ne može da se definiše kao funkcionalna. Drugim rečima, putnici će zbog slabe povezanosti te železničke stanice sa drugim delovima grada teško stizati do planiranih destinacija – ističe Vukmirović.

To je trebalo da se promeni na taj način što bi kroz stanicu na Prokopu prolazila prva linija metroa u Beogradu. Ipak, nadležni su odlučili da se to ne sprovede što je velika greška, smatra Vukmirović.

– Kada je železnička stanica Prokop osmišljena u planu je bilo da kroz nju prolazi i metro linija. U tom cilju je i građena neophodna infrastruktura da bi se to ostvarilo. U međuvremenu je ta opcija otpala što je velika greška. Nadležni u Beogradu govore o tome da postoji varijanta u kojoj bi treća linija beogradskog metroa prolazila kroz železničku stanicu u Prokopu međutim s obzirom na ekonomsku krizu koja vlada veliko je pitanje da li će se ta linija ikad izgraditi a ako do toga i dođe objektivno će se tako nešto desiti tek za pedesetak godina, odnosno nije nešto što se može ostvariti u skoroj budućnosti – zaključuje naš sagovornik.

 
Који пут ово по реду президент отвара Прокоп? Трећи? Хоће бити свечаност и кад ураде све ка аутопуту негде 2024/5/6?
 
Nažalost mimoišao sam se sa Vođom i ministrom Malijem pa nisam uspeo da mu kažem da prestane sa sipanjem para u ovu rupu bez dna i da sredstva preusmeri u rekonstruisanu stanicu koja već postoji na mestu gde jedna stanica treba da bude. Ali avaj ne očajavam pa sam barem ukačio par kadroma.

Pogledajte prilog 154768Pogledajte prilog 154769Pogledajte prilog 154770Pogledajte prilog 154771Pogledajte prilog 154772Pogledajte prilog 154773Pogledajte prilog 154774Pogledajte prilog 154775


I evo najveća tuga. Do Centralne, najveće Železničke stanice trenutno vodi 1.5 linija koja ide na svakih 20min. Neko je ostavio i svoje mišljenje o ovom redu vožnje .!. od ovce.

Pogledajte prilog 154776

Pored toga ono što svi uglavnom zanemare kada kritikuju poziciju ove stanice je nepostojanje ikakve normalne pešačke veze sa bilo kojom cemtralnom tačkom u gradu. Bukvalno ne znaš gde da kreneš kad izađeš iznad ploče.
Ja znam. Preko pešakog mosta pa u Deligradsku :)

To mi je inače pešačka ruta od stana pored Hrama do Košutnjaka kada sam od volje.



Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
I evo najveća tuga. Do Centralne, najveće Železničke stanice trenutno vodi 1.5 linija koja ide na svakih 20min. Neko je ostavio i svoje mišljenje o ovom redu vožnje .!. od ovce.
Zipova ti lepo linije koje opslužuju Prokop.

Pored toga ono što svi uglavnom zanemare kada kritikuju poziciju ove stanice je nepostojanje ikakve normalne pešačke veze sa bilo kojom cemtralnom tačkom u gradu. Bukvalno ne znaš gde da kreneš kad izađeš iznad ploče.
Pa kad i ono malo tabli što postoji navodi ljude da je skretanje u naselje Stjepana Filipovića ono koje vodi ka ulazu u ŽS, pa moram ljudima da objašnjavam koje je pravo skretanje. A i dosta puta su me pitali kako da izađu na Autoput. Takođe i jedan broj ljudi koji iz pravca Gučevske dolazi do Prokopa, po inerciji skrene na staru vezu Dragana Mancea i Zorana Žunkovića, koja je slepo parče, gde mogu dva vozila srenje veličine da stanu.​
 
Ako one gresim, postavljaju hidroizolaciju sa obe strane. i ogradu na ivicu krovne konstrukcije. Tako da smo odgovor na pitanje da li ce krov ici do zgrada. Nema nikakvih prostorija izmedju, otvoren prostor. Zato nema onih staklenih povrsina koje smo videli u renderu.

8478ab-a4fc5661ca05404babe47f7036b8bd72-mv2.jpg
 
Ako one gresim, postavljaju hidroizolaciju sa obe strane. i ogradu na ivicu krovne konstrukcije. Tako da smo odgovor na pitanje da li ce krov ici do zgrada. Nema nikakvih prostorija izmedju, otvoren prostor. Zato nema onih staklenih povrsina koje smo videli u renderu.

8478ab-a4fc5661ca05404babe47f7036b8bd72-mv2.jpg
To je to, biće ravna površina/krov.

Na zadnjem renderu to nisu bile staklene površine, zaokruženo crvenom bojom:

211CB622-AF89-4242-93C3-51345892F678.jpeg
 
Da zanemarimo na trenutak protraćen prostor tu, samo da bi poslovne zgrade privatnog investitora imale prozore na toj strani... Šta drži zidove od siporeksa visoke preko pet metara???
 
Da zanemarimo na trenutak protraćen prostor tu, samo da bi poslovne zgrade privatnog investitora imale prozore na toj strani... Šta drži zidove od siporeksa visoke preko pet metara???
Kako misliš, šta drži?
Pa armirano betonski stubovi i grede.
 
@mvbg1 Ne mislim na zidove ka holu koji imaju posebno izlivene (debele) grede, već na bočne gde su samo serklaži, šta se tu suprotstavlja horizontalnim silama (vetar, zemljotres...)?
 
Vidi se da je investitor dobio celu ploču za dž, čim se tako traći prostor..
 
Хоће ићи са зградом до ивице ка аутопуту?
 
Мислио сам да ли ће ићи зграда до ивице плоче ка аутопуту.
 
Neće 🙂 nažalost nema jasnih rendera sa te strane, ali ovde se dobro nazire dokle ce otprilike da ide zgrada:

prokop-BEOGRAD-CENTAR-N3.jpg

Ali na ovom renderu fale 1. & 2. kolosek, kao i ploča iznad njih.?!
A bogami fali i 9. kolosek ako se zagledate lepo..;)

Šteta ako naprave parking iza, stanica će okrenuti leđa autoputu, mislim da je to loše.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Zipova ti lepo linije koje opslužuju Prokop.


Pa kad i ono malo tabli što postoji navodi ljude da je skretanje u naselje Stjepana Filipovića ono koje vodi ka ulazu u ŽS, pa moram ljudima da objašnjavam koje je pravo skretanje. A i dosta puta su me pitali kako da izađu na Autoput. Takođe i jedan broj ljudi koji iz pravca Gučevske dolazi do Prokopa, po inerciji skrene na staru vezu Dragana Mancea i Zorana Žunkovića, koja je slepo parče, gde mogu dva vozila srenje veličine da stanu.​


Pa nije zipovano, ima tri linije ukupno (postavljen red vožnje samo za jednu btw) ali zaista tu ne računam feeder linije koje vode do Kosmaja, Senjaka i Rakovice . Samo 36ica vozi do neke centralne ili turističke tačke u gradu ( Savski trg ili Kneza Miloša). Gde su linije bilo kakvog prevoza ka Trgu, Zelenom vencu, Novom Beogradu, Vukovom spomeniku?

@Igormartin da taj put znaš ti i još par ljudi koji tu žive i par ovde na forumu. Probaj da objasniš nekom turisti kako da koristi taj put do Deligradske..pa onda dalje do Hrama ili Centra. Veruj mi odistaćeš i ili ćeš da ga odvedeš tim putem ili ćeš mu reći prijatelju idi na Taxi.
 
Значи опет полу решење :(

Ali na ovom renderu fale 1. & 2. kolosek, kao i ploča iznad njih.?!
A bogami fali i 9. kolosek ako se zagledate lepo..;)

Šteta ako naprave parking iza, stanica će okrenuti leđa autoputu, mislim da je to loše.

Nažalost takvo rešenje je već duže u opticaju u smislu da će strana ka autoputu biti dosta skromnija nego prvobitno planirano (kao i sve što se Prokopa tiče).

Ovako je izgledalo CIPovo rešenje dela prema auto putu i to je bio dizajn u opticaju pre nego što se krenulo sa trenutnim rešenjem. Ovaj prikaz bolje dočarava to kako će izgledati to sa saobraćajnicama:

1676917650306.jpeg

1676917620653.jpeg
 
Мада, мени се управо допада што зграде не иду до ивице плоче. Оставља ми утисак динамике и монументалности. Моћна ствар, иду кола по крову станице.
 
Natkrivati perone ovom mamutskom betonskom pločom a onda na njoj parking za 50 automobila i kružnu saobraćajnicu niotkuda nikuda je jedan od većih promašaja ovog projekta.
 
Vrh