Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Danas
67C68A84-B84C-45F1-AB3A-ED06A78EDF9D.jpeg
3862C9B1-5993-4C1A-AF43-F37F2D2A54DC.jpeg
9D1038F1-398A-419B-B8F6-243762C0039D.jpeg
DB41A8E6-26B4-4608-A6C5-4F26AF871193.jpeg
 

Занимљиво. Свиђа ми се како је решена страна ка аутопуту, тј. то што је спољни део наткривен сводом станичне зграде. То нисам приметио на претходним материјалима. Чак због тога делује као да је улаз са те стране "главнији".
 
Прагматично, савремено. Верујем да је овај модел тј приказ нешто, што ће максимално бити урађено.
 
Najveća enigma su mi ovi pristori između hola i zgrada levo i desno. Umesto da su i to nadkdrili i zastaklili umesto onih bedema od siporeksa. Biće izazov i za ove delove fasade u dezenu drveta kako će se ponašati sa jačim vetrom.
 
Из овога се види да и дефинитивно неће у овој ко-зна-којој фази радити фронт станичне зграде испод коте 105 ка аутопуту. То вероватно иде тек након завршетка приступница са те стране, дакле, тамо негде, 2026-7е. А треба урадити и онај последњи колосек.

Након тога, ако ослободимо Србију, радимо крак прве метро линије кроз прокоп и КЦ. Све у свему, пре 2035е ово неће бити комплетирано.
 
@Delija ne pratiš, investitor je dobio ploču (zanimljiv slučaj i verujem prvi kod nas parcele koja nije zemljište) i njega zanima samo to. Samo deo ploče gde sad on gradi stanicu pripada Železnici. Sve ispod takođe pripada Železnici i njega apsolutno ne zanima (jer je u mogućnosti).
Ono što će se prvo raditi i za šta su već postojale najave jesu prvi peron i prvi i drugi kolosek.
Ono za šta takođe imamo indicije jesu pristupne saobraćajnice, što se vidi iz budžeta.
Fasadu ka autoputu i celu zgradu ispod ploče koliko sam ja ispratio, niko ozbiljno nije pominjao...

Nažalost, deluje da će se ovo razvući mnogo dalje, sem ako neki investitor ne bude imao poseban interes da se završi deo ka autopututu.

Verovatno ćemo sad imati svečano otvaranje "završenog" Prokopa kad završe prugu do Subotice, a onda opet kad završe prugu do Niša, negde oko 2036.
 
Искрено ово што се сад ради само лепо изгледа, али у суштини неће доћи до суштинских побољшања у функционисању Прокопа као станице - бољем приступу пре свега, јавним превозом пре свега из оба смера, а путници који буду хтели са станице ка аутопуту да чекају 17 или 55 нпр. ће и даље да пешаче около наоколо до негде 2026/7.
И да будемо искрени, објекат на плочи су могли да направе град и држава заједно са неком јавном функцијом.
 
Bacih pogled s autoputa iz busa na brzinu. Odlično izgleda uživo, ko neki novi aerodromski terminal u belom svetu. Baš onako kako treba da izgleda konstrukcija iznad perona stanice Novi Beograd. Nažalost to će dočekivati putnike koji ulaze u voz pre nego što se spuste u onaj bolnički klozet ispod. Dobro i to je pomak u odnosu na horor kroz koji moraju da prođu putnici sa aerodroma, ili ne daj bože iz Budimpešte. Prvo kroz nelegalizovana naselja, zatim kroz železničku stanicu Novo Beogradovo - Selo, da bi došli konačno i do "vizuelno najvećeg mokrog čvora u pokojnoj Jugoslaviji".

Žasu šta oni grade pola veka. Da uzmeš štranjku da's obesiš. Ajd estetika peronskog dela manje-više može da se sredi za vreme rekonstrukcije taman kad pola beograđana pocrka od zagađenja, ali od mutimodalnog superhaba trajno neće biti ništa jer su metro i BAS odavno dobili noge. Tuga i žalost.:violina:
 
Искрено ово што се сад ради само лепо изгледа, али у суштини неће доћи до суштинских побољшања у функционисању Прокопа као станице - бољем приступу пре свега, јавним превозом пре свега из оба смера, а путници који буду хтели са станице ка аутопуту да чекају 17 или 55 нпр. ће и даље да пешаче около наоколо до негде 2026/7.
И да будемо искрени, објекат на плочи су могли да направе град и држава заједно са неком јавном функцијом.
Za problem bolje povezanosti gradskim prevozom je potrebno samo da se preusmeri neka linija kroz Zorana Žunkovića. Ironično, predsednik se na sva zvona hvali sa tim Prokopom i vozom odatle do Novog sada, a kada treba da se isti opsluži sa boljim gradskim prevozom i metroom (krak prve linije), onda je zadnja rupa na svirali iliti nhjajnebitnija stvar u državi Srbiji.
 
Koliko ce pruga bg --su da košta
Sad mi kažete da nije bilo 3% para za glavnu stanicu u zemlji vec se poklanja pride i plac na nbg koji je trebao biti vatrogasna stanica ....
Lopine
 
Па то за Крагујевац нема ни скроз до аутопута 4 траке, него "ту одма иза"... Е, то стварно нигде нисам видео, кружне токове на таквом путу још и јесам.
 
@Delija ne pratiš, investitor je dobio ploču (zanimljiv slučaj i verujem prvi kod nas parcele koja nije zemljište) i njega zanima samo to. Samo deo ploče gde sad on gradi stanicu pripada Železnici. Sve ispod takođe pripada Železnici i njega apsolutno ne zanima (jer je u mogućnosti).
Ono što će se prvo raditi i za šta su već postojale najave jesu prvi peron i prvi i drugi kolosek.
Ono za šta takođe imamo indicije jesu pristupne saobraćajnice, što se vidi iz budžeta.
Fasadu ka autoputu i celu zgradu ispod ploče koliko sam ja ispratio, niko ozbiljno nije pominjao...

Nažalost, deluje da će se ovo razvući mnogo dalje, sem ako neki investitor ne bude imao poseban interes da se završi deo ka autopututu.

Verovatno ćemo sad imati svečano otvaranje "završenog" Prokopa kad završe prugu do Subotice, a onda opet kad završe prugu do Niša, negde oko 2036.
Шта не пратим? Јесам ли написао нешто што није тачно?
 
@Delija
Из овога се види да и дефинитивно неће у овој ко-зна-којој фази радити фронт станичне зграде испод коте 105 ка аутопуту.
Ovo smo znali još pre nego što su počeli i to je jedan od problema o kom već duže pričamo. Ovo je polurešenje za koje je investitor dobio izuzetno vredne lokacije za gradnju, jednu ovde, a drugu, skuplju, na NBGu.
 
Vrh