Šta je novo?

Zrenjaninski put

Zapravo LAki, taj koridor je puno izvesnija stvar. Preljina-Pojate, Sabac-Ruma-Novi Sad i deonica Beograd-Obrenovac ce gotovo izvesno biti gradjeni koncesijom jer za to itekako ima logike. To su najfrekventnije deonice u zemlji i nece biti problem naci koncesionara za te pravce, cak je i Ilic relativno skoro pomenuo da vise nece biti biti uzimanja kredita za nove autoputeve i da ce biti gradjeno kroz koncesije.

Sa druge strane frekvenca saobracaja na putu Beograd Zrenjanin znacajno pada iza PAdinske Skele i na istom nivou je sve do Zrenjanina. Takodje put je u veoma solidnom stanju i veoma lak za voznju, tako da ne vidim ikakvu logiku u gradnju autoputa.

Problem ovog puta je pre svega beogradska deonica, ne i ostatak ovog pravca.


Interesantna je jos jedna stvar sto se koncesija tice, npr. Kinezi ce dobiti koncesiju na deonicu Preljina-Pozgefa i Surcin Obrecnovac, to je ukupno 48,6 km, a uz njih i preostalih 103km koji se grade iz kredita i delom budzeta.
 
Kada spomenuh moravski koridor nisam mislio u kontekstu opravdanosti ili neopravdanosti, vec sto je posle pocetnih euforicnih najava saopsteno da se odlaze za godinu dana. Evo upravo prolazi tih godinu dana odlaganja, a Moravski koridor vise niko ne spominje. Misljenja sam da ce i ova prica doziveti istu sudbinu, tim pre sto sve sto si naveo ima smisla.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ziveo sam 3 godine na Zrenjaninskom putu kod Hotela Elegance. Odselio sam se ima 15 godina I do dan danas se nista promenilo nije. Kakva ograda kakvi bakaraci koja ce da bude polupana I da istruli pre nego je zapamtimo da je tu ikad bila. Zrenjaninac treba kompletnu rekonstrukciju od mosta do nove petlje povise Borce. Plus prosirenje od putnika do petlje s tim da ima razdelno ostrvo I ulice koje imaju prijoritet skretanja u levo da imaju traku za skretanje. Sve ovo ostalo sta rade je bacanje para I jos vise otezavaju saobracaj. Steta sto kroz deo krnjace ne moze malo da se prosiri I napravi razdelno ostrvo sirine jedan metar. Greska je kad su pravili Zrenjaninac pre 40 god sto nisu ostavili siri pojas.
 

Данима траје чишћење уз ЗР.пут. Куда прођу заиста темељно очисте. Свака част!
Радови који су почели пред изборе...нису се наставили.
 
Interesantno je da gradske vlasti cak ne razmisljaju o planu za Zrenjaninski put. Recimo detaljnom planu. Dobar plan bi bio pocetek regeneracije i zaustavio bi dodatnu divlju gradnju i unistavanje kanalske infra. Takodje rezervisao prostor za buduce namene: mozda Beovoz, gradski centar, park, skolu...
Cilj je da se saobracaj uspori i ujednaci brzina, a ne da se ubrza. Ovo je gradski put a ne autostrada. Ko hoce autoput neka raspise koncesiju i neka paralelno pravi autoput.
Pored nekoliko kruznih tokova, betonskih barijera izmedju smerova saobracaja, potrebno je sve pesacke prelaze urediti sa semaforima. A prilaze kruznom toku sa trepcucim zutim loptama (engleski sistem). Traffic calming horizontalna primena svuda gde je potrebno. Ne bih stedeo ni na kamerama.
Na nekoliko mesta potreban je siroki pesacki zeleni most u vidu rampe. Skupo jeste ali je neophodno zbog fizickog/funkcionalnog povezivanja delova sa obe strane puta i ukidanja dodatnih zaustavljanja za semafore.
Zvucne barijere i absorberi gde je potrebno.
Veliki problem je servisiranje biznisa pokraj puta i odgovarajuci parking. Jedino resenje koje vidim je dodatni servisni put sa ogranicenjem recimo 20km sa obe strane Zr puta. Moze titi i tzv shared surface. Pesacko, biciklisticko, servisna ruta.
Rusenje je neizbezno, ali treba omoguciti vlasnicima da dobiju kvalitetan prilaz, parking regulacionu liniju. Kada budu postavljene betonske barijere koje ce spreciti divlja skretanja preko dve pune linije, vlasnici ce se sami prijaviti da ucestvuju u projektu jer ce im objekti postati neupotrebljivi.
 
Био би градски пут када би овде било града. Сада је најважније утицати на квалитет живота а то може само укидањем семафора. Већина оних које познајем раде, иду у школу у граду, зашто би њихов интерес био да до посла путују сат - два због неколико пешачких прелаза?
Када би овде имао све што је потребно градском живљу ок. Овако сви су упућени на град.
Све остало се слажем, али за сада је то само магистрала којом се стиже у град, у суштини. И битно је да се стиже брже.
Може и то што раде, али прво још два моста, неке алтернативе...бг воз што да не, метро па да стижу свуда за пола сата, фирме да довлаче, институције, школе.... па тек онда нек дају на вољу.

Ја би био задовољан да раскрснице буду кружни токови, семафори укинути, средином ограда а уместо пешачким прелазима да се користе пасареле за прелазак. Значи не тражим писту, већ да идем 40-50 на сат без 15 заустављања. Ето просек 40 уместо садашњих вероватно негде испод 20 км на сат. 6-8 км од Борче до града прелази се по пола сата у просеку. То није нормално! Нема шта да изједначавају брзину на 8 км на сат, тај посао је због чега тачно, зашто се ради?

Остало си дао одличне идеје. И сам сам као лаик писао да се осећа потреба за потпуном променом ове саобраћајнице, сервисни пут обавезан...
 
Borcanac,
Pesaci imaju prednost, kao i lokalni saobracaj. Prelazk ulice je pravo, a voznja dece u skolu u centar je izbor. 20km/h od Borce do mosta je mozda u spicu, ali za to nisu razlog semafori nego kapacitet saobracajnice, pre svega uska grla. Kao i neuredjenost prilaza, nepostojanje reda i zakona, zaustavljanje u unutrasnjoj traci, spor sistem uklanjanja vozila sa P. mosta, sklepomobili, traktori, nedostatak prikljucka u Djure Djakovica i ostali organizacioni problemi.
Prilagodjenje pancevackog mosta biciklistima je sledeci posao.

Jedno od resenja za smanjenje guzve je i recimo taksa za prelaz vozila preko mosta, ako je u automobilu 1 ili 2 putnika. Recimo 100din. To moze kamerama elektronski. To smanjuje i guzvu i zagadjenje, a komsije i prijatelje tera da racionalno koriste vozila i gorivo. A mogu da se prikupe sredstva za poboljsanje infra.
Takodje bih uveo sistem da krsevi ne mogu da prelaze most. I privatna vozila i autobusi i privredna vozila. Na prilazu mostu skrenuti ih i izmeriti izduvne gasove.
Cak pre bilo kakvog trosenja para na velike zahvate, rezievisao bih rute za kolektor kanalizacije i novu gradjevinsku liniju.
Veliko resenje za Zrenjaninac bi bilo uvodjenje paralelnog putnog pravca sa istocne strane sa vezom do Pancevackog puta i zone nove stanice Krnjaca Most.
A najbolje interchange kod nove stanice Beovoza na pocetku mosta.
 
Досен, нисам рекао да прелазак пута није право. Нека их буде и више, што се мене тиче. Само, зашто да не иду под земљу или изнад пута? Опет ми није јасна сврха таквог изједначавања брзине?
Одлично си описао неке од проблема, одговор на њих је још семафора? Зар пут на којем има мање заустављања управо није бољи, када већ мешамо екологију у ово? :)

Одлазак у град због школе, посла или администрације неке или лечења свакако није избор, већ морање. Чак и набавка нека, полазак на пут... све је то право такође.
13 семафора има до моста, небројено неких уских грла, пешачких прелаза... слободно се провозај ван шпица пар кругова, па узми просек путовања. Мислим да ниси скоро пролазио... :) Склепомобила и трактора одавно нема, или тек по неки залутали, постоје и три (најмање) саобраћајне патроле у том потезу свакодневно.
Резервисање простора около је генијалан и обавезан потез. Али скретања са моста због провера издувних гасова, таксе... :) имам осећај као да живиш у Аустралији.

Источна саобраћајница ће се десити за годину дана али не видим неку вајду од тога, јер је све што постоји у овом делу града, сем пар фирми на П.Путу, дуж Зрењанинског је пута. Чак и да бисе користила та источна саобраћајница мора се бар прећи Зр.пут. То је корист за будући теретни саобраћај, да нас не убије до краја. Када натерају теретњаке на Борчански мост.
Пре би користила уз насип нека између два моста.
 
Prolazak od recimo policije u Borci do kraja Pancevackog mosta, traje od recimo 11 do 20 min. Znaci prosecne brzine su od 25 do 45 km/h sto je vise nego dovoljno za gradsku saobracajnicu. Normalan prolaz mostom bi mogao da ubrza put jer moze da se ide 2km sa 50-60 km/h. Problemi u spicu su na spoju pancevackog puta i Zr. puta na pocetku mosta i na sumadijskog strani zbog loseg spoja sa 29 Nov i npostojeceg spoja sa Djure Djakovica. To nije dobro organizovano. Kada god se pojavi ogroman zastoj razlozi su banalni, parkiran kombi kod cvetne pijace, Zastava koja je stala na Pancevcu, manji sudar, reciklatori sa konjsim zapregama, traktor koji vozi mostom ili Zrenjanincem u spicu i slicno. Cvetna pijaca po meni ne bi smela da ima upotrebnu dozvolu jer nema ni jedno parking mesto za posetioce, nema kolski prilaz, pesacki prilaz - neverovatno. Veci deo problema u na mostu i okolini mogao bi odmah da se resi sa postvljanjem dve privatne slep ekipe na obe strane mosta, koje bi imale pravo u slucaju sudara da rade posao policije tj da fotografisu naprave zapisniki i odvoze zaustavljena vozila.
Kada sam govorio o dodatnom putu sa istocne strane Zr. puta nisam mislio na novi deo prstena koji ce da se gradi, nego na put na udaljenosti 100m od Zrenjaninca koji bi ba povezao sa Pancevcem. Tako kada se desi kilometarska kolona na Zr. da moze deo saobracaja da se prelije na Pancevacki put.
Saobracaj na Zr.putu se povecava i ako KBO dobije jos 5-10000 stanovnika prolaz Zr.putem i mostom ce biti mnogo tezi. Mali dodatak broja vozila moze da napravi ogromnu raliku u brzini putovanja. Zato treba raditi na tome da smanjimo broj putovanja preko Zr.puta. Najbolji naci je gradski saobracaj i iskoriscenje Beovoza. Vajde od Borcanskog mosta ce biti male. Taj most ce koristiti delu Borce za ogranicen broj putovanja.
Saobracajnica duz nasipa je mozda moguca. Problem je povezivanje sa mostovima i povecanje saobracaja kroz lokalne ulice u zoni pilaza tom predlozenom putu. Takodje moze se desiti da dobar deo korisnika opet koristi ceo Zr.put i onda skrene tim dunavskim putem, cime se ne smanjuje guzva na Zr.putu.
Po meni je bolja varijata transferzala izmedju Borce i Koteza koja bi bila produzena do Pnacevackog puta, pokupala putnicki, teretni saobracaj i omogucila novi gradski saobracaj do Zemuna.
 

Замена неке бандере...

Досен.
11 минута за 9 км... колико је то км на сат?
Ограничење је негде 40 негде 50 на сат и сем ако си авантуриста не може никада да се стигне колико план плус тврди. Или који си већ извор користио, прошао сигурно ниси.
То не може да се деси ни на тесту где су сви семафори искључени а има их 13, где је забрањен прелазак пешака и искључен саобраћај само за тебе, па те нико не успорава и не скреће, не блокира, не прави уско грло. И тада тешко да може за 11 минута. Зато ти кажем провозај се па види, овде се ситуација из месеца у месец мења.

Саобраћајница коју си помињао је могућа јер ту и нема ничега посебно изграђено а готово цела популација је са друге стране ЗР.пута, тако да ефекат саобраћајнице у ненасељеном делу ка ПА не може бити велики. Поготово што ће бити тај део СМТ на тој линији, па је потреба за паралелом ка ПА путу који је такође ненастањен готово под знаком питања. Ако 100 000 људи има алтернативу ка Па.путу, куда ће даље? Вероватно мислиш тек по изградњи моста Ада Хуја?

Проблем наравно јесте и сам мост и силасци са њега, тако да са тих 5-10 000 нових становника који сваке године дођу у 3 Београд (а сви наслоњени/усмерени на Зрењанинац) проблем нараста континуирано.

Масовни превоз свакако, али то није ни у размишљањима и оно што ће да се понуди, неће бити доступно за 90% становника.
 
Borcanac,

Retko idem do Borce, ali van spica kada idem recimo do pol. stanice stizem za 10-ak minuta. Na Zrenjanincu niko ne vozi 50/40. Ceo talas vozila ide izmedju semafora recimo 65 km/h i onda prikoce ako slucajno primete nesto sto lici na policiju. Na Pan. mostu jos i vise. To bi trabalo da se smanji. 20min od Borce do kraja mosta na sumadiskoj strani je sasvim OK. Nisam siguran da li postoji zeleni talas, verovatno postoji za brzinu od 40-50 km/h. Ako ne postoji to treba uvesti.
Kraca dijagonalna veza sa Pancevackim putem znacila bi preliv kada su guzve kilometarske, i eventualnu vezu sa mostom ka Adi Huji. Nastavak te trensferzale izmedju Koteza i Borce ka novom mostu Z-B, duz vecih kanala i granica parcela bi trebao da bude put koji kupi saobracaj iz pravca Panceva, i omogucavao gradski saobracaj. To bi vise znacilo od obilaznice kakva se sada pravi.
Jedini dugorocni spas za ovaj deo grada je urbanisticki plan. A kratkorocni cvoriste za povezivanje voza i autobusa. Ne mozemo staviti jos po dve automobilske trake na most. Ali mozemo iskoristiti tracnice, kad svi uslovi vec postoje. Inace mostovi kostaju.
Na crtezu je 1a automobilski koridor, 1beo - moguci zeleznicki i automobilki koridor.
https://imageshack.com/i/2hkrnjacatangnetacopyj
https://imageshack.com/i/n81uuxj
 

ево још кадрова са предметног пута. Да не иде само прича :)

Неки нови објекти, сале за прославе. Рађају се махом хале и маркети неки, па се плашим да ће то у главном бити будући изглед дуж ове саобраћајнице.



Досен, зашто не рече одмах да се не држимо прописа? :lol:
Да, то стварно решава неке ствари, многи се тиме воде, на жалост!

Са Ада хуја и претходним прстеном, мостом у Борчи сасвим извесном скором саобраћајницом иза Борче (која ће ићи или на насеље или иза према Котежу и даље у смеру према Панчевачком. Има планирано одвајање на постојећој саобраћајници од Б-З моста) биће решено развијање друмског саобраћаја на дуже стазе. На жалост то сигурно није довољно, плашим се да без развоја насеља(одузимање потреба да се иде у град) као на примеру тога да се документа и регистрације, као и венчања и овере сада решавају на овој страни града. Услед чега имамо стотине одлазака мање до града, сваки дан.
Као и без решења масовног и брзог јавног превоза, нама нема стварног олакшања и развоја.
Субјективно, ја бих за новац од још једног колосека ка Панчеву, изградио пре сличан у смеру П.Скеле. Мислим да би се пре исплатио, Панчево и ова насеља имају сличан број становника а ови би крајеви требало и привредом да парирају ускоро.
Цртежи су вредни пажње, сличних траса је било већ овде на форуму. Морам да похвалим тај труд! :)
 
Danas stojim na raskrsnici, pogledam semafor levo kad ono fali gornji sraf koji drzi semafor i ceo se lagano klati.
Al su ga namestili svaka im cast.
Na slici se ne vidi najbolje al ko prolazi nek obrati paznju.

DSC_0349.jpg
 
Mnogo vaznije od brzine na Zr. putu je sigurnost skretanja u male ulice koje se ulivaju. Svaka ova raskrsnica je neizbezna nesrecea u ruku od nekoliko godina. Kada vozaci recimo skrecu sa Zrenjaninca u sporednu ulicu, oni traze rupu u saobracaju iz suprotnog smera. Onda nagaze na gas i pravo u sve sto gamaize u sporednoj ulici bez trotoara. Ovo je sramota ne samo za Krnjacu/Borcu/Palilulu/Bg, nego i za narod koji sebe smatra stokom i tako se odnosi i prema sebi i drugima. To je postoji samo u crnoj Africi. Jeste li culi da se neko pobunio, napisao peticiju, zaustavio Zrenjaninac. Broj teskih nesreca na tim spojevima je ogroman.
Primer raskrince kod jedine skole u Krnjaci:
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/192382 ... nskom-putu
 

gifs upload
Тренутно пут оптерећују Миљковићи и Митровићи а када шлепери почну да тутње већ неподношљиво стање изазваће нека улагања или побуне.
 
Ако хоћеш блокаду саобраћаја, протест може да успе и ако платиш сладолед једном циганчету по семафору, уз просту инструкцију. Удри дугме нон стоп!


img



photoupload
Свакодневница, правац ка Борчи поподне.
 
Данас су почели са неким радовима код већ пред изборе постављаним панелима против претрчавања. Секу асфалт пола метра од постојећих панела, уз њих, па ако неко зна која им је намера? Очигледно је и да ће наставити постављање.
То нисам сликао али сам сликао мало крпачина које се одвијају задњих недељу дана и свакодневе гужве највише у правцу ка Борчи у поподневним сатима или у правцу града пре подне.












 
Ова саобраћајница ће доста да се трансформише и мења а и сад је веома актуелна из негативних разлога. Пошто сам једини активни члан који има интересовање да представља ствари са ове стране Дунава, наставићу да доносим новости и постављам слике. Биће важно документовати све за периоде који долазе...



Две од пре неки дан, када је почињало.

Касније већ доста озбиљније, пуно радника, камиона, машина, изгледа да се спремају да нападну већи потез Ако не и цела 3 најављена километра са оградом. Не знам са којим циљем Копају ове канале са обе стране ограде на размаку пола метра од ње? Ивичњак неки, банкина? Ако неко зна...





 


Још пар кадрова са ове саобраћајнице

Почели су ивичњаке да постављају. Није неки темпо али ок, киша прекида свако мало.

 







Раде добро, за мене остаје решење комплет реконструкција али ако спаси ово све макар неки живот, задовољан сам.


У међу времену људи и банкине су као мете за аутомобиле. Због све споријег саобраћаја услед честих радова, нових семафора и по три патроле дуж овог пута, они нервознији још су више нервозни. Све чешће виђам претицања преко дупле пуне, улетања, залетања...
Ево фотке са мог поподневног сагоревања калорија...даље овуда неће моћи бајсем.
 
Па и вама похвала јер вам није никада мрско да похвалите :)
 
Pohvaljujem te i ja jer si vrijedan ko crvic!
 
Borčanac pohvale i plus. ograda će sprečiti polukružne i skretanja u i iz poprečnih ulica. i pretrčavanja pešaka. Video sam nekoliko puta takve akcije, nisu bile rizične ali..
 
Vrh