Šta je novo?

Zlatibor


IMG_2211.png
IMG_2212.png
 
Svaka cast! Bas lepo izgleda.

Čista laž i prevara.
Pistu pomenute dužine od 950m ne mogu da koriste ATR avioni, a koji je nacrtan na prvoj slici ove bajke.
A tek Gulfstream pored njega - minimum 1.800+ m poletna staza, i to na nivou mora.

Dakle planiran je "veliki" priliv aero putnika. Sa Cesnama, Bičkraftima i tome slično, i to isključivo sa elisnim motirima.
Par putnika po letelici. Ha, ha, ha ....

Veoma isplativa investicija, verovatno opet za godinu dana.

A neki pominjali i pistu od 2.5km ...
 
Poslednja izmena:
Kada će biti gotov Teslin toranj od 7000m2, prošlo je 4-5 godina od ovog obećanja?

 
Čista laž i prevara.
Pistu pomenute dužine od 950m ne mogu da koriste ATR avioni, a koji je nacrtan na prvoj slici ove bajke.
A tek Gulfstream pored njega - minimum 1.800+ m poletna staza, i to na nivou mora.

Dakle planiran je "veliki" priliv aero putnika. Sa Cesnama, Bičkraftima i tome slično, i to isključivo sa elisnim motirima.
Par putnika po letelici. Ha, ha, ha ....

Veoma isplativa investicija, verovatno opet za godinu dana.

A neki pominjali i pistu od 2.5km ...
Naravno da nije ni laž ni prevara, već tvoja puka brzopletost i neznanje. Jel smo rekli već da će se raditi u tri faze! Prvo se valjda pročita redom sve ako se želi komentarisati. U prvoj fazi za poslovne džet avione, a u kasnijim fazama za komercijalni saobraćaj, od ATR-a do A320/B737 maksimalno. Meni je krivo što u idejnom rešenju na renderima nisu prikazali i upravo ta dva najveća aviona Boing i Erbas...pa neće valjda idejno rešenje da prikaže samo prvu fazu!

Što se tiče prve faze kao što je rečeno, ona će da omogući sletanje poslovnih džet aviona koji obično imaju do 10-15 sedišta. Na taj način će u prvoj fazi da se privuče klijentela iz visokog turizma koja troši 500, 1000 ili znatno više više evra dnevno, onda golferi i sl. Takvi avioni čine većinu sadašnjeg evropskog rentiranja aviona i normalno sleću na tolike aerodrome. Na sledećem videu se upravo može videti jedan teški poslovno/privatni transkontinentalni džet kome je dovoljno 700m piste

Velika pista od 2000+m koja je dovoljna za Boing/Erbas je ucrtana u Plan generalne regulacije, tako da je to ostavljeno za poslednju/treću fazu
 
Što se tiče prve faze kao što je rečeno, ona će da omogući sletanje poslovnih džet aviona koji obično imaju do 10-15 sedišta.

A ti vidim nemaš pojma o vazduhoplovstvu.
Ti tvoji biznis jetovi magu da slete ali im za poletanje treba minimalno 1.400m, na nivou mora.
Ovaj tvoj iz video priloga, Falcon 8X, zahteva 1829m, znači minimum 2.000m na ovoj nadmorskoj visini.
I šta ćeš tamo da radiš sa njima kad slete?
Da nećeš da praviš izložbu aviona, na čekanju do treće faze.
A parking za samo 3 aviona - možda na travi.

Ajde bre ...

Trebali su da krenu sa radovima na gondoli do Pribojske banje još letos, a niko je više i ne pominje.
Treća faza ...
 
Ti vlasto i dalje nastavljaš i insistiraš sa nekim poluznanjem koje si pokupio sa gugla. Ali samo se ukopavaš neznajući kako funkcionišu manji aerodromi sa ovakvom klijentelom. Treba prvo da razmisliš pre nego što išta napišeš, zašto taj avion i biznismeni, odnosno bogati ljudi koji ga koriste, regularno sleću na niz malih aerodroma u Švajcarskim Alpima recimo!? Prosto takvi ljudi žele da slete direktno na destinaciju bez dodatnog gubljenja vremena. A kad se vraćaju nazad, i to je ono što tebe u neznanju buni, ako idu daleko, onda svrate na prvi veći aerodrom i natankuju rezervoare. I onda lete direktno do Los Anđelesa, Sidneja, Pekinga i drugih udaljenih destinacija gde žive. To se zove usputno sletanje. To važi za ovakve veće i teže poslovne džet avione. Međutim po Evropi i oni kao i oni srednje i lake kategorije, takođe džetovi, lete direktno bez problema
Tako će isto biti na novom Zlatiborskom aerodromu, s tim što će posle druge i treće faze to da se promeni pa će i ovi teži moći odmah leteti na najudaljenije destinacije, recimo pravo sa snežnog i bajkovitog Zlatibora na topla Karipska ostrva :cool:

p.s. pitaj slobodno uvek...bolje nego da se duriš i kasnije nerviraš što ti neko odgovorio znanjem :cool:
 
Poslednja izmena:
Konferencija "Lider sa dušom"

„Ovo je destinacija koja ima kapacitet da stane rame uz rame sa prestižnim centrima u Švajcarskoj ili Francuskoj, a konferencija Lider sa dušom potvrđuje da Zlatibor neguje vrednosti koje privlače kako turiste, tako i investitore”, naglasio je direktor kompanije BBS Capital Investment Group Vladimir Vasić, dodajući da je retkost pronaći mesto poput Zlatibora, gde su hoteli popunjeni svih 12 meseci.
 
Tako će isto biti na novom Zlatiborskom aerodromu, s tim što će posle druge i treće faze to da se promeni pa će i ovi teži moći odmah leteti na najudaljenije destinacije, recimo pravo sa snežnog i bajkovitog Zlatibora na topla Karipska ostrva :cool:

Kraj ove tvoje piste od 2km udara ravno u podnožje brda.
Istočni deo Velike Grude, ako neznaš.
Ma idealan reljef za teške avione.
Verovatno će za Labuda da ruše brdo.

II Ti vlasto i dalje nastavljaš i insistiraš sa nekim poluznanjem koje si pokupio sa gugla. Ali samo se ukopavaš neznajući kako funkcionišu
II manji aerodromi sa ovakvom klijentelom.

I kako funkcionišu - kako POLEĆU pominjani avioni na pisti kraćoj od 1000m, na nadmorskoj visini 1000m.
 
Ti čoveče ni ne znaš gde je aerodrom kad pišeš da kraj piste od 2km udara u podnožje brda Velika Gruda koja inače nije u osi, na nekih 5-6km udaljenosti i visine 1100m, znači samo ~100m višlja od aerodroma 🤣 🤣
Ajde saberi se, studiju su radili JP "Aerodromi Srbije" i ubačena je u zvaničan Plan Generalne Regulacije...nemoj se više blamirati!

A avioni poleću kao svugde po svetskim aerodromima koji su slične dužine i na istoj nadmorskoj visini
Smaraš temu više!
 
Poslednja izmena:
Interesantan aerodrom.
Zbog male dužine piste samo elisni avioni mogu da ga koriste.
 
A avioni poleću kao svugde po svetskim aerodromima koji su slične dužine i na istoj nadmorskoj visini
Smaraš temu više!

NIKAD nisi dao konkretan odgovor - kako mlazni avioni, uključujući i biz jetove, da poleću sa piste od 900 metara ?

Možda uz JATO ?
 
Interesantan aerodrom.
Zbog male dužine piste samo elisni avioni mogu da ga koriste.
Čak je i tu sleteo jedan manji poslovni džet! I naravno poleteo...a visina aerodroma 1900mnv, skoro dva puta viši od Zlatiborskog!!

NIKAD nisi dao konkretan odgovor - kako mlazni avioni, uključujući i biz jetove, da poleću sa piste od 900 metara ?

Možda uz JATO ?
A što bi se ja sad bakćao sa tim, ako je Javno Preduzeće "Aerodromi Srbije" zvanično uradilo i kasnije overena i odobrena studija. To su sve zvanični dokumenti sa potpisima, jedino ako ćemo se sad svesti na ono ispred dragstora i za sve govoriti "Ma nemaju pojma", a u isto vreme mi se pravili pametni tipa "Ma ja znam bolje!". Koliko ja znam naše vazduhoplovstvo i stručnjaci su među boljima u svetu. Ako ćeš da malo čavrljamo na tu temu, važi slažem se, ali nemoj da ulaziš u diskusiju sa predubeđenjem kao da drugi ništa ne zna i omalovažavaš, mislim to je malo gedžovanski. Znači JP "Aerodromi Srbije" je dalo rešenje za traženu klasu Airbus 320/Boeing 737 koji imaju 70-80t da jednog dana slete/polete kad se uradi i ta treća faza. A u prvoj fazi znači sve vrste poslovnih mlaznjaka. I to je u skladu sa Razvojnim projektom Vizije Zlatibora

Ali ako mene pitaš, ja sam već dao link https://forum.beobuild.rs/threads/zlatibor.3968/post-1395545 gde se vidi jedan najmoderniji teški poslovni mlaznjak koji sleće na aerodrom u Švajcarskoj koji je na visini isto kao i Zlatibor i slične dužine piste u prvoj fazi! Pa normalno je da je posle i poleteo, nisu ga valjda rastavili i na sankama spustili sa planine :)
Inače taj mlaznjak koristi vlada/monarh Monaka, Mađarska vlada, Francuzi, nešto slično je imala i naša vlada itd...na guglu se može videti da se taj avion u svim serijama proizveo u preko 1500/2000 komada i ima ga po celom svetu, a ovih privatnih mlaznjaka srednje i niže težine da ne pričamo...
 
Ali ako mene pitaš, ja sam već dao link https://forum.beobuild.rs/threads/zlatibor.3968/post-1395545 gde se vidi jedan najmoderniji teški poslovni mlaznjak koji sleće na aerodrom u Švajcarskoj koji je na visini isto kao i Zlatibor i slične dužine piste u prvoj fazi! Pa normalno je da je posle i poleteo, nisu ga valjda rastavili i na sankama spustili sa planine :)


Pa navrati na fabrički sajt dotičnog Dessault Falcona 8X i pogledaj koliki je take-off run pa nam onda javi cifru, svega oko 55.000 feet-a.
Za one koji slabo stoje sa aritmetikom - to je oko 1.830 metara.
Nekako se ne uklapa u 950 metara ?
A možda oni i neznaju pravu cifru ?
Ili su sanke radile ?
 
Pa navrati na fabrički sajt dotičnog Dessault Falcona 8X i pogledaj koliki je take-off run pa nam onda javi cifru, svega oko 55.000 feet-a.
Za one koji slabo stoje sa aritmetikom - to je oko 1.830 metara.
Nekako se ne uklapa u 950 metara ?
A možda oni i neznaju pravu cifru ?
Ili su sanke radile ?
Ta dužina je potrebna kad je avion pun goriva i putnika, a kad natankuje do obližnjeg većeg aerodroma onda je lagan ko pero i može da poleti sa petoparca takoreći.
Šta misliš kako poleću sa tih aerodroma u Švajcarskoj, na katapult!? Pa nisu to nosači aviona
Kad poleće onaj naš A330 za Njujork treba mu cela pista na Nikoli Tesli od 3300m jer je pun goriva, a kad poleće za Tivat može i sa 1600m. Težina, razumeš...samo malo logike
 
Pre nego što slete ti svi avoni da prvo rešimo jednostavnije probleme, da se ne sramotimo pred premium elitnim gostima:
- farbanje pešačkih prelaza
- izgadnja pešačkih staza (u mnogim ulicama ovo je zahvaljujući "planskoj" parcelizaciji i ekspropriaciji nemoguće napraviti pa pešaci šetaju uz rub ceste jer drugih opcija nemaju)
- da se vrate poskidani ležeći policajci koji su skinuti pre par godina kada je bila biciklistička trka kroz celi Zlatibor
- da se zamene posavijane bandere, dolazim na isto mesto godina i savijena stara bandera stoji tako valda dok ne istrune, a ima ih još po naselju zreli za zamenu
- da se završi većjednom s eksproprijacojom, pa da se ucrtaju ulice i staze (ovo će da ima i negativnih efekata, jer investitori cupkaju, džaba kupovali kuće a zemlja okolo nikako da se "prilepi" kući)
- da se ukloni ona "zgrada pečurka" u centru iliti najružnija nova zgrada u Srbiji. Stoji tako nelegalno izgrađena već par godina, a armatura strši iz onih stepenica
- da se nateraju stanari na bolji odnos prema zelenilu koji pripada zgradi i da se posadi nešto drugo osim trave i kalemljenih četirana visine 80cm
- da se podele sadnice drveća vlasnicima vikendica i zgrada pa da se malo pošume njihova dvoriša jer satraše motorke i ono malo što je ostalo četinara i breza a investitori imaju drveće samo na renderu. Jedni takvi su sadili velike borove od 2m kranom u pola leta. Hvalili se na Insta kako sade i zalevaju pa se kasnije naravno sve osušilo. Baš čudno. Kako ironično kada BG boys peru pare na zgradi, glume Insta pejzažne arhitekte i ljubitelje drveća a zapravo desetkovaše zelenilo u naselju jer su ti isti posekli 13 ari šume zbog kompleksa i kasnije pokušali posaditi par borova na +30°C.

Nastavite popis šta sve predlažete, da ova elita barem izađe iz aviona i kroči na Zlatibor. Inače bi mogi reći pilotu da ne gasi motore...
 
- da se iskoriste fondovi za sređivanje glavnih fasada po centrima turističkih mesta, što znači onih nekoliko najvidljivijih bezličnih i užasnih fasada u centru, njihove još ružnije boje pod HITNO dati nekom timu pismenih arhitekata da naprave da bude interesantno kao u drugim svetskim turističkim mestima (slike ispod)
- pejsažna arhitektura oko zgrada (već spomenuto, pa samo naglašavam)

***** sve nove investitore koji budu gradili da im se ovo postavi kao uslov...e da bi se halapljivi ćelavi i krezubi imbecili naterali da nešto lepo ostave iza sebe i rodu svome, a ne samo da razmišljaju o viškovima para na uštrb estetike, kvaliteta i funkcionalnosti, koje će strpati u svoje džepove. Znači, da se poštuju ti uslovi ili da ima pravo Opština posle da ih utuži i uzme im novac od koga će posle neko pismen uraditi fasadu. Jer džaba odličan Razvojni program koji sad uključuje i visoko platežnu klijentelu, ako taj debilni investitor razmišlja kao BGD investitori i rentijeri...zato je Bgd sad pun tih tzv. zgrada krmača i užasne arhitekture. Visina i spratnost su uredu samo uz odgovarajuću i lepu fasadnu arhitekturu! *****

Austria ski-resort-katschberg-alps.jpg
Japan ski resort Tomamu.jpg
 
 
@beli labud

Može li se nekako stati na put loženju nafte od strane restorana Rujno u samom centru pored jezera?

Ljudi lože naftu najopuštenije i niko se ne buni. Ja sam pisao još za Novu Godinu turističkoj organizaciji Zlatibora ali nisam dobio odgovor. Bukvalno kao da 3 kamiona stoje pod punim gasom i čade, tako dimi iz dimnjaka!!!
Screenshot_2025-02-14-13-55-46-59_29b563cd0bc4fd07bd0c105b17b28204.jpg
 
Vrh