Šta je novo?

Zlatibor

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8f5pgbk9X7M[/youtube]
 
Bice mi zanimljivo pratiti kako ce se odvijati finansijska situacija sa gondolom, tj da li ce po najavljenoj ceni 1000 din biti dovoljno prometa, ljudi koji će masovno prihvatiti da plati tu cenu, da gondola pokrije troskove nabavke, struje, odrzavanja, ili mozda čak i da zarađuje, a ako bude u zoni zarade, kolika će joj biti marža. Baš nemam nikakvu predstavu kakve brojke očekivati, biće zanimljivo videti podatke preseka kad prođe prva godina. Ja joj želim puno uspeha, ali se i nadam reakciji tržišta koje bi pritislo da se cena smanji na prihvatljiviju, koja bi po meni bila oko 500 dinara ili nešto iznad.
Evo jos jedan snimak, mislim da je dobra stvar sto su napravili stanicu na Ribnickom jezeru, to moze povecati uposlenost žičare i van zime. https://www.b92.net/video/putovanja.php ... id=1793701
 
Cena je ok, zar je neko ocekivao da će da se vozi za 300 dinara. Na Jahorini je vožnja gondolom oko 900 dinara a gondola kraca 8 puta. Sto se tice isplativosti mislim da tu neće biti problema, sta da kažemo tek za onu na Kopaoniku koja je koštala 25 miliona evra a kraca 3 puta (zlatiborska 9km 13 miliona) po toj računici je 6 puta skuplja i trebace 6 puta duze vreme da se isplati, znači 60 godina ako se predvidja da Zlatiborska se isplati za 10 godina.
"" Ovi podaci su projektovani na osnovu predviđenih prihoda i rashoda koji pokazuju da bi „Gondola“, u prvoj godini rada, ostvarila prihod od 1.834.646 evra i rashod od 1.165.046 evra, a u drugoj prihod bi bio 2.201.576 evra, rashod 1.208.321 evra. Sledećih godina prihod bi se znatno povećavao. Ova statistika pokazuje da bi Gondola od samog početka ostvarivala neto dobit koja je predviđena za prvu godinu od 153.806,65 evra, sledeće 444.420,80 evra, a narednih godina neto dobit bi iznosila oko 800.000 evra na godišnjem nivou."" ""
http://www.goldgondola.rs/2017/07/21/go ... fitabilna/
 
Da, bilo bi dobro da bude takav finansijski neto rezultat. Medjutim, 1000 dinara za 9km je visestruko skuplje od putarine kojom se autoput predje cak recimo, ne znam, 200km. A cena kilometra autoputa (npr neki trenuti prosek 5 mil evra) s druge strane skuplja od kilometra gondole (po gorenavedenoj ceni oko 1,5 mil evra), dakle ne vidim logiku, ispada da je gondola po kilometru 3 puta jeftinija od autoputa, a da joj putarina 20 puta skuplja, tj da je odnos 1:60 ili neki tako slican, lud. Takodje, ne moze se poredi Zlatibor mnogo siromasniji snegom sa Kopom ili Jahorinom, pa ni Starom Planinom, Golijom, to su planine čak za 25% višlje i stoga imaju više i duže godišnje snega za skijanje.
 
E jbg sad ne možes porediti babe i žabe, al ajde kad bi poredili, da Gondola može da preveze 4 miliona putnika godišnje kao autoput onda bi i karta bila 100 dinara, a i obicna zicara od podnožja Tornika do vrha je mislim 500 dinara, kako onda vožnja gondolom da bude jeftinija.
 
Avionska karta do Londona 50 evra, znaci autoput kad se uracuna duzina i brzina treba da kosta oko dva dinara za ceo zivot voznje. :mrgreen:


A jeste ovo skupo, ne razumem koncept, da li je besplatna voznja ako se kupi ski pas? Obrnuto ne moze jer je ski pas dnevni duplo skuplji.
Leti je simpaticna panoramska voznjica, ali opet, jednom u zivotu zimi i jednom u zivotu leti, reda radi, razumem da neko plati 1000 dinara. Osim toga, prava svrha svake gondole iz centra mesta do vrha ski centra je skijanje. Ako neko mora da sedne u kola i zapakuje skije i da se prezuje kod kola onda nije blesav da da 1000 dinara kad moze da nastavi jos 10km i da 0 dinara. :dil:
 
Nije besplatna vožnja za ove sa ski pasom pošto je gondola u vlasništvu opstine, ali se radi na tome da se napravi neka saradnja sa Skijalistima Srbije
 
Ajde bre, odete preko i plaćate 10 puta skuplje a ovde vam skupo 1000 dinara. :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812282#p812282:1guww45l je napisao(la):
Earthmoving » Pon Jan 11, 2021 2:04 pm[/url]":1guww45l]Bice mi zanimljivo pratiti kako ce se odvijati finansijska situacija sa gondolom, tj da li ce po najavljenoj ceni 1000 din biti dovoljno prometa, ljudi koji će masovno prihvatiti da plati tu cenu, da gondola pokrije troskove nabavke, struje, odrzavanja, ili mozda čak i da zarađuje, a ako bude u zoni zarade, kolika će joj biti marža. Baš nemam nikakvu predstavu kakve brojke očekivati, biće zanimljivo videti podatke preseka kad prođe prva godina. Ja joj želim puno uspeha, ali se i nadam reakciji tržišta koje bi pritislo da se cena smanji na prihvatljiviju, koja bi po meni bila oko 500 dinara ili nešto iznad.

Slažem se, biti će zanimljivo pratiti financijsku otplatu projekta, integraciju sa Skijališta Srbije, moguće proširenje ka Čigoti i druge planove. Meni je drago da je većjednom gotovo investiranje u ovaj projekt i da se konačno počeo isplaćicati. Mnogo je opteretio budžet opštine i vidi se da nije bilo para za ceste i ostale infrastrukturne projekte.

Istina da se turizam i na drugim planinama u Srbiji brzo razvija i da Zlatibor dobija sve jaču domaću konkurenciju ali mislim da je snaga Zlatibora kao turističkog centra u više stvari, prvo što je naspram nekih deceniju ispred i sadržaju koji postoje na ZL i koji su interesantni prosečnom turisti će trebati dosta da se stvore na nekom drugm centru. Mnogo dobrih hotela, restorana,pregršt sadržaja za decu, wellnesi i bazeni, kvalitetnan privatni smeštaj, razne trgovine mešovite robe...

I uz to sve tu su i turstičke atrakcije koje se ne mogu nigde drugde videti, prvenstveno mislim na Stopića pećinu koja je koliko čujem opet oborila rekord, kao i "man made" atrakcije - Muzej "Staro selo Sirogojno", Avantura park, Dino Park, El Paso i dr. Možda to sve zvuči nekome manje bitno ali ko ima decu zna da je klincima ispunjen svaki dan na ZL, ne znaju ni sami gde bi prvo.

ZL je samostalna, bogata opština koja je jako investirala u razna svoja preduzeća - npr. komunalno preduzeće. To što oni imaju neki gradovi po Srbiji neće još dugo imati.
 
Dobro gondola, neki novi zanimljiv sadržaj, zatim nema sumnje da je Zlatibor lepa planina, ali opet meni sve to deluje veštački napumpano cenama iz jedinog razloga što je država pre xy godina tuda trasirala put za more, najviše konkretno za Budvu. Tako da meni Budva i Zlatibor danas i deluju slično. Ali sada kada se grade autoputevi (a to je jedna od retkih dobrih strana ove vlasti sto ih nije stopirala), vreme ce biti skraceno da se na svaku od 10tak lepih planina može brzo stići. Evo gradi se i brza cesta ka Valjevu, Divčibare ali i Povlen će biti jako blizu, a i Tara tim putem će se skratiti na oko 3 sata, autoput ka CG će otvoriti Goliju koja će i posle stizanje autoputa do Požege već biti poluotvorena, zatim isto visoravan Pešter, onda otvorio se Rajac autoputom do Ljiga, otvoriće se Goč Moravskim koridorom, zatim Zlatar, po meni veliki potencijal ima i Stara Planina, ako se napravi dobar put, mogla bi isto biti ispod 3 sata, pa ima još par finih planina u istočnoj Srbiji (Rtanj, Crni Vrh...)... tako da ja ne vidim toliku posebnost Zlatibora da i u budućnosti ima toliko veći broj gostiju i prihode od pomenutih planina, kako je do sada. Ključna prednost da postane ovo što je danas je bio put za CG, i tu vremensku prednost su iskoristili da akumuliraju kapital i ulože u neke stvari uključujući i ovu Gondolu, ali ja ne vidim zašto i ovi drugi to ubuduće ne bi mogli sad kada se otvore autoputevima? Ako i drugi to urade, a uradiće, posetioci će se ravnomernije rasporediti na sve ove planine, pa će cene zemljišta i investicije rasti na ovima, a smanjivati se na Zlatiboru dok se tržište ne ujednači. Zato mislim da su cene svega srednjoročno gledano na Zl prenapumpane i ne vidim razlog da ostanu više nego na pomenutim planinama.
 
A sada se do Goča, Zlatara ili Divcibara stiže samo kozjom stazom pa zato nisu mogli da iskoriste pun svoj turisticki potencijal. Pa isti taj put za Budvu prolazi pored Zlatara isto kao što prolazi pored Zlatibora. Goč je pred nosom Vrnjackoj banji al im kao magistrala Beograd-CG sreću kvari . Ne bih reko. Zlatibor tj. Čajetina je sada svetlosnim godinama udaljen od svih tih planina sto si nabrojao, sto infrastrukturno, organizaciono i u svakom drugom smislu, tako da ne vidim da u bliskoj i dalekoj budućnosti mogu ikako da ga ugroze.
 
Pa jeste sad, ali kako smo dosli da neke planine sa vise snega, povrsine, nadmorske visine, imaju manje zicara (npr Golija, Stara Planina), a neke manje, više (npr Zlatibor)? Ne deluje logično, vise kao neka politicka odluka. Isto pitanje kako da su putevi 80ih pod Putevima Užice imali toliko para za odlicne i to teske planinske puteve, a recimo Bor kopao zlato, a putevi raspad, isao sam jednom od Majdanpeka ka Boru preko Vlaola, gori put nisam video. Kao da je neki neprijatelj namerno pravio razlike po Srbiji da svadja narod i unistava neke krajeve, a nekima da usmerava.
Ovo za zicare pitam jer sam ja svojevremeno dosta skijao, ali nikad kod nas, uglavnom po Austriji gde sam osvojio i zlatnu medalju, i jednom Cekoslovackoj, pa se pomalo razumem u staze i skijanje. Cak sam skijao i na gleceru Dahstajn, tu je bas gondola koja ide preko duboke provalije ka gleceru. I glecerski sneg je malo drugaciji i tezi za skijanje. I po tim svojim iskustvima mi se cini da bi najprostranije skijaliste moglo da bude izmedju Zavojskog jezera i Midžora na Staroj Planini, nika nisam bio ali na mapu deluje da je to cak 10km platoa, idealno nagnutog za skijanje, a plus ima i drugih kosina planina okolo. Ali tamo recimo uopste nema razvijenog skijaskog turizma kolko bi trebalo sem Faklenstajnerovog hotela i ponesto zadnjih 10tak godina, a na Zlatiboru tolko vise sa mnogo manje povoljnim skijalistima. Bar meni cudno...
 
Земљани, слажем се са тобом донекле. Дефинитивно друге планине имају више потенцијала за скијање и остале зимске спортове, међутим просечног српског туристу то и не занима, а често и нема довољно новца за исто. Зато ће Златибор и даље имати велики број туриста, пуно већи од других планина.

Исправка једна за Стару планину, хотел није више Фалкенштајнер, већ је сада јавно предузеће. Фалкенштајнер је изашао из те приче пре пар година јер су вероватно видели са ким имају посла.
По ономе што ја знам, [б]Стара планина има најбоље услове за зимске спортове на територији Србије[/б]. Нажалост, вишедеценијска небрига државе за тај део земље довео је до тога да тамо нема ни инфраструктуре ни људи који би покренули ствари на боље. Додуше пут је срежен у последњих пар година, но највећа штета је учињена за време Динкића када је новац уложен на потпуно погрешан начин. Прва гондола у Србији је изграђена на месту где гонодола уопште није потребна, а ски стазе су истрасиране са погрешне стране планине. Кога интересује нешто више о проблему и [б]потенцијалима[/б] Старе планине може погледати емисију Беле стазе покојног Душка Кораћа везану за ову тему.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UwKylOgsgCA[/youtube]
 
"" Zbog velikog interesovanja posetilaca, od kojih mnogi juče nisu stigli na red da se provozaju gondolom, prodaja karata umesto u 15 sati obustavljena je dva sata ranije. Na početnoj stanici najduže gondole na svetu i danas je velika gužva, a prema preseku od podne očekuje se da će biti prodato minimum 1.400 karata""
https://www.blic.rs/a-m-p-article?uuid= ... rustvo/ART
 
Da, sigurno da je napravljen dobar marketing oko Gondole (čak je i negativan marketing oko kočenja izgradnje ovde bio marketing) i da sad kad se otvara puno ljudi želi da se provoza i vidi to. Ali ipak za objektivniju ocenu, ja bi sačekao godinu dana.
Milaki, solidna emisija, doduše stara 5 godina, mislim da su neki putevi u međuvremenu rađeni. Pominje Šladming, tamo sam skijao, prelep kraj :) Ali to mesto odlično povezano, na svega 20km od autoputa, ne kao ovi naši turistički centri. Austrija je primer kako ti lokalni ljudi od turizma extra žive u svojim mestima, mislim da bi ljudi koji se bave ugostiteljstvom ili investotorstvom i na Zlatiboru, trebali posetiti da vide taj duh razvoja. Takođe, ljudi sa Zlatibora koji su stekli možda i najviše zimskog turističkog iskustva u Srbiji, ali i kapitala, imaju priliku i da prošire svoje investicije i van Zlatibora, i da oni profitiraju od razvoja drugih planinskih centara, a ne da ih doživljavaju kao konkurenciju. Pod uslovom da ne naprave od njih ono što na centru Zlatibora, već nešto umerenije, kvalitetnije :)
 
За разлику од других туристичких места на српским планинама, на Златибор је најбоље гледати као на град. Град на планини. Истина, највећим делом с променљивим становништвом, али, у сваком другом погледу је место које живи 12 месеци годишње, с бољом трговином, угоститељством, забавом, укупном инфраструктуром и изгледом, зеленилом, уређеношћу, архитектуром, чак и урбанизмом, од било ког другог места те величине, и осталих величина.

У њему као таквом људи налазе све оно што немају у својим градовима и зато им је пријатно у њему, не само као туристичком месту, већ за боравак сличан градском, само - много здравији, опуштенији и пријатнији. За разлику од свих других места сличне величине, али индустријских, с неупоредиво нижим стандардом становника, неупоредиво горе уређених, горег изгледа, слабо снабдевених, са слабом забавом, угоститељством и свиме осталим.

У (!) Златибору они који имају тамо стан могу да проводе, рецимо у пензији, добар део, или практично целу годину и да имају у погледу снабдевености садржаја скоро све као у великом граду, а у свему другом много боље.

Као што је Врњачка бања међу бањама.

Зато, ако се на њега гледа као на туристичко место за одмор, без околине, он је све мање то. Ако се гледа као на удобан за живот градић на планини, он је први, најбољи и недостижан.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812429#p812429:28uhvmhb je napisao(la):
Earthmoving » Pon Jan 11, 2021 11:37 pm[/url]":28uhvmhb]Pa jeste sad, ali kako smo dosli da neke planine sa vise snega, povrsine, nadmorske visine, imaju manje zicara (npr Golija, Stara Planina), a neke manje, više (npr Zlatibor)? Ne deluje logično, vise kao neka politicka odluka. Isto pitanje kako da su putevi 80ih pod Putevima Užice imali toliko para za odlicne i to teske planinske puteve, a recimo Bor kopao zlato, a putevi raspad, isao sam jednom od Majdanpeka ka Boru preko Vlaola, gori put nisam video. Kao da je neki neprijatelj namerno pravio razlike po Srbiji da svadja narod i unistava neke krajeve, a nekima da usmerava.
Ovo za zicare pitam jer sam ja svojevremeno dosta skijao, ali nikad kod nas, uglavnom po Austriji gde sam osvojio i zlatnu medalju, i jednom Cekoslovackoj, pa se pomalo razumem u staze i skijanje. Cak sam skijao i na gleceru Dahstajn, tu je bas gondola koja ide preko duboke provalije ka gleceru. I glecerski sneg je malo drugaciji i tezi za skijanje. I po tim svojim iskustvima mi se cini da bi najprostranije skijaliste moglo da bude izmedju Zavojskog jezera i Midžora na Staroj Planini, nika nisam bio ali na mapu deluje da je to cak 10km platoa, idealno nagnutog za skijanje, a plus ima i drugih kosina planina okolo. Ali tamo recimo uopste nema razvijenog skijaskog turizma kolko bi trebalo sem Faklenstajnerovog hotela i ponesto zadnjih 10tak godina, a na Zlatiboru tolko vise sa mnogo manje povoljnim skijalistima. Bar meni cudno...


Поред Старе планине, најбољу могућност за развој зимског туризма у Србији због надморске висине (највиши врх 1922 метра), довољно снега и пре свега могуће приступачности, јер се налази на мање од 40 км од аутопута има Бесна кобила.
 
Ко ми није веровао шта сам пре неколико дана и негде раније, писао о Стаматовићу овде, нека вечерас погледа РТС или Пинк дневник и све ће му се само казати.
Састала се два брата, алав и жвалав.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-QALTI5SxbY[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zRAKWPwaDOw[/youtube]
 
Видех данас Стаматовића на тргу и сасвим лепо и нормално хода човек . Баш лепо за некога ко нема кичму...
 
"У свој возни парк КЈП „Златибор“ уврстило је два лака доставна возила на електрични погон, чија вредност износи 7.128.000 динара са ПДВ-ом. Возила ће бити коришћена за услужну доставу робе локалима у Тржном центру на Златибору, што не изузима њихово ангажовање и у другим комуналним службама. Увођењем електричних возила смањује се емисија штетних гасова, што доприноси заштити животне средине. "


Vest objavilo komunalno. Još samo da stave one vertikalne rampe na svim ulicama u krugu 500m koje vode prema centru Zlatibora. Šta će im ulice ako nema parkinga, da bi se parkiralo na trotoarima?!
 

Prilozi

  • 139390811_471371780918286_7619114998320856544_o.jpg
    139390811_471371780918286_7619114998320856544_o.jpg
    452,1 KB · Pregleda: 1.645
  • 139496031_471371737584957_8438627714963095941_o.jpg
    139496031_471371737584957_8438627714963095941_o.jpg
    297,2 KB · Pregleda: 1.647
Malo jača cena, ali odlična stvar da ceo kraj gledanjem ovih počne razmišlja o elektrovozilima i solarnim panelima. Pre će oni to uraditi nego ovaj tromi Beograd.
 
Prava stvar, iako preskupa, ali se ne resavaju kljucni problemi. Gas je dosao do Zlatibora i delimicno je razveden, ali nema prikljucenja. Izgleda kao Mordor, pogotovo uvece. Slicnog je i mirisa. Stotine, mozda i hiljade kuca loze mahom drva i ugalj, veliki hoteli loze ugalj a jedan veliki kompleks mazut.
 
Moj stan 85m2 je 2000-e plaćao centralno grejanje na gas 1.000din, a sada je preko 9.000. Dakle, gas je navlakuša. Jedna stvar je zagađenje, a druga kad neko hoće te satre zaradom na gasu. Ako je državi zaista stalo za čist vazduh nek radi bez zarade na prodaji gasa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813888#p813888:1ohsa0n2 je napisao(la):
AleksandarGrf » Sub Jan 16, 2021 6:33 pm[/url]":1ohsa0n2]Prava stvar, iako preskupa, ali se ne resavaju kljucni problemi. Gas je dosao do Zlatibora i delimicno je razveden, ali nema prikljucenja. Izgleda kao Mordor, pogotovo uvece. Slicnog je i mirisa. Stotine, mozda i hiljade kuca loze mahom drva i ugalj, veliki hoteli loze ugalj a jedan veliki kompleks mazut.

Može opština da razvuče gasovodnu mrežu do svakog zaseoka ali idalje neće biti zainteresiranih za spajanje i grejanje na gas. Inače to famozno spajanje bi trebalo da bude besplatno, iovako će država kasnije da profitira prodajom gasa, a ne da dva puta dere kožu.

Sve nove zgrade iovako imaju grejanje na struju. Država da smanji akcize na gas i kilovat el.energije pa ćeš da vidiš kako će smog čarobno da nestane.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813915#p813915:1ohsa0n2 je napisao(la):
Earthmoving » Sub Jan 16, 2021 8:09 pm[/url]":1ohsa0n2]Moj stan 85m2 je 2000-e plaćao centralno grejanje na gas 1.000din, a sada je preko 9.000. Dakle, gas je navlakuša. Jedna stvar je zagađenje, a druga kad neko hoće te satre zaradom na gasu. Ako je državi zaista stalo za čist vazduh nek radi bez zarade na prodaji gasa.


Čist primer koliko država stimuliše prelazak na druge izvore grejanja...
 
Vrh