Šta je novo?

Zemun

Rk beograd u knezu su predmet restitucije i tu se dokazuju stvari koje su opstepoznate
A grčka kraljica se u večitom renoviranju
 
Umesto da prošire trotoar...
Upravo sam to mislio. Ulica je jednosmerna, trebalo je ostaviti dovoljno mesta za jedna kola da komotno prodju, a na racun ostatka prosiriti trotoar, eventualno staviti i bici stazu koja je ujedno i pesacka (za kretanje biciklista, ali bi i dalje pešaci imali prednost).
 
Београд буквално има 4 неискоришћена туристичка бисера који вапе за сређивањем - тврђаву, Авалу, Винчу и централну зону од Калемегдана до храма Светог Саве. Ту треба да буде сав фокус туризма. Парк Ушће не треба да буде туристичка атракција већ зелена оаза за грађане. Ту није место ни акваријуму, ни природњачком музеју, ни пристаништу за бродове, а посебно не гондолама.

Zemun takođe, pre svega obnova fasada, ulica i parkova, da se centralni deo ful sredi, još kad bi se vratio tramvaj to bi mu dalo drugu dimenziju. Imati dva istorijska centralna jezgra u jednom gradu je pravo bogatstvo.

Takođe Dunavski kej je poprilično zapostavljen i cela ta zona uz reku od Ušća do Zemuna kao glavna pešačka veza centar-Zemun, svi oni nabacani ogromni splavovi po meni bi trebalo da lete odatle. Ovde bi ljudi konačno mogli da nauče da cene samu reku i prirodna okruženja, a ne da se od svega pravi vašar. Vidimo i sami sad na keju kod Ušća koja je razlika kad imaš samo reku ispred sebe i čist pogled na tvrđavu i stari deo grada, ta reka i zona uz nju upravo i treba da budu svojevrstan beg od grada za odmor i rekreaciju.
 
Земуну фали пар крупнијих ствари - сређивање команде РВ и ПВО, повратак трамваја и неки музеј. Овако се своди само на лепе фасаде и кафане што је слабо за озбиљан туризам.

Сплавове треба рашчистити са ударних локација свакако. Велики губитак би било пристаниште са НБГ стране на обали Саве.
 
Земуну фали пар крупнијих ствари - сређивање команде РВ и ПВО, повратак трамваја и неки музеј. Овако се своди само на лепе фасаде и кафане што је слабо за озбиљан туризам.

Zgrada komande vazduhoplovstva bi i bila savršena zbog veličine i lokacije za ozbiljan muzej.
 
Природњачки музеј нпр. који желе на силу да углаве у парку иза Палате Србија, боље да буде на простору где је сад ЕДБ погон Земун, на углу Земунског кеја.
 
Zemun je tragično zapušten i napušten.

Ikaru je odavno otpao deo noge. Bili su zgradili prolaz da nekome i ostatak ne padne na glavu, ali su posle digli ruke od ograđivanja jer će ako se to i desi, svakako će biti u pitanju "viša sila".

2025.03.22_171437_IMG_9638.JPG


2025.03.22_171451_IMG_9639.JPG


Pa je pri rekonstrukciji ulice skoro svuda prekinuto uzemljnje raznih delova limenog krova Doma Vazuhoplovstva. Ako udar groma zbog toga zapali ovaj ostatak od bombardovanja, to je definitivno viša sila.

2025.03.22_171501_IMG_9640.JPG


Pa od jedina dva zaista široka i ravna ulična pristupa čuvenom Zemunskom keju, Gospodskom i kroz Stevana Markovića, u ovoj drugoj uopšte i ne postoji trotoar kojim bi se keju moglo prići. I to je tako mnogo decenija unazad, od kako je nekom korupcijom napravljena benzinska pumpa sečenjem starog drvoreda kestenova i na travnjaku između njih. Pa im i to nije bilo dovoljno nego su pumpu pomerili tako je zauzela i deo bivšeg trotoara iza nje, što je kasnije bio početak procesa kojim je vremenom uništen i onaj preostali deo tog trotoara iza pumpe. Sad nema ničega sem blata. Decenijama.

Ovaj trotoar kojim su ljudi dolazili čak i sa Novog Beograda i dela Zemuna iza Glavne ulice se nekada nastavljao pravo do keja.

IMG_2670.JPG


Sada izgleda ovako. Nekih ... 50 godina možda ..? Prava sitnica.

IMG_2671.JPG


IMG_3005.JPG


IMG_3006.JPG


Pa onda tu imamo i istorijsku zgradu Zemunske električne centrale koja je strujom napajala čak i Pančevo. Niko tamo nije ušao takođe decenijama, i bog zna kako unutrašnjost sada izgleda. To međutim možemo donekle pretpostaviti prema stanju njenog dvorišta koje bilo pretvoreno delom u otpad a delom u đubrište. Slike su od prošle godine, pa je ovo možda i delimično očišćeno, ali se ne bih baš u to kladio.

IMG_2704.JPG


IMG_2705.JPG


IMG_2706.JPG


IMG_2707.JPG


IMG_2708.JPG
 
Овде имаш све о том пожару. Од удара грома све је изгорело. То је на углу Тошиног бунара и Зеленгорске улице, а не како је у чланку објављено на углу Тошиноиг бунара и Џона Кенедија. Ово је изгорело https://www.google.com/maps/@44.833...try=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDQyMy4wIKXMDSoASAFQAw==

(FOTO, VIDEO) GUŠILI SE, PA NAPUSTILI DOMOVE, MIRIS GAREŽI I DALJE SE OSEĆA Grom udario u kuću i izazvao STRAVIČAN POŽAR, stanari okolnih zgrada tek sad se vraćaju kući
Stanari okolnih zgrada su napustili stanove zbog dima, ali su se tek sada vratili
Na sreću, nije bilo povređenih, ali je pričinjena velika materijalna šteta
Andriana RankovićUrednik za TV sadržaje, 26. april 2025.10:1313:05

https://www.blic.rs/vesti/beograd/j...u-vatra-progutala-objekat-i-automobil/h2wv2c8
 
Pa od jedina dva zaista široka i ravna ulična pristupa čuvenom Zemunskom keju, Gospodskom i kroz Stevana Markovića, u ovoj drugoj uopšte i ne postoji trotoar kojim bi se keju moglo prići. I to je tako mnogo decenija unazad, od kako je nekom korupcijom napravljena benzinska pumpa sečenjem starog drvoreda kestenova i na travnjaku između njih. Pa im i to nije bilo dovoljno nego su pumpu pomerili tako je zauzela i deo bivšeg trotoara iza nje, što je kasnije bio početak procesa kojim je vremenom uništen i onaj preostali deo tog trotoara iza pumpe. Sad nema ničega sem blata. Decenijama.

Ovaj trotoar kojim su ljudi dolazili čak i sa Novog Beograda i dela Zemuna iza Glavne ulice se nekada nastavljao pravo do keja.
Pitanje jedno, da li bi postavljanje kamenih ploca nekih od strane gradjana bilo legalno odraditi da barem nije blato kad im nije u planu da asfaltiraju?
Tipa zbor gradjana itd.

Bilo bi to barem "privremeno" resenje dok se ne uljude gospoda da naprave trotoar.
 
Zaista ne znam da li bi bilo legalno. Mada mi to liči na jedino preostalo rešenje. Problem je međutim da bi stanari okolnih zgrada, kao i oni iz trafo stanice, uvek gladni besplatnog parkinga, nastavili da se tu parkiraju, pa bi i taj trotoar bio uskoro uništen sem ako se zaista dobro ne napravi. Olakšavajuća okolnost je da betonski blokovi starog trotara uglavnom i dalje postoje, samo su potonuli u zemlju pod težinom kola u tlu koje pod vodom omekša kad se formiraju stajaće bare od tragova točkova. Treba samo da se izvade. Idealno bi bilo popraviti i travnjak tako da ceo prostor više ne izgleda kao slobodni parking onima koji ga skoro svuda vide samo ako prostor iole liči na nešto napušteno. Za početak bi možda moglo samo da se ukloni blato na površini. To je lako, nema ga više od 5 cm, a možda nekom proradi savest kad majke sa kolicima i decom počnu da prolaze tuda.

Stari trotoar je uglavnom i dalje na mestu:

IMG_3007.JPG


IMG_3008.JPG
 
Poslednja izmena:
Jos to nije upristojeno @Zuma kako nadležni nista nisu uradili bar da onemoguće parkiranje
 
Što više razmišljam o tome, sve više mi se dopada predlog koji je izneo Extroniks. Ovo je zaista idealna vrsta akcije koju bi mogla da izvede neka organizovana grupa stanara ili Zemunaca uopšte. To je istovremeno i potrebno, i moguće, i jeftino, a postoji i šansa da bi se zahvaljujući takvoj akciji kasnije pokrenuli i nadležni. Trotoar je definitivno i dalje tu, samo ispod tankog sloja blata i zemlje. To samo treba očistiti i zaštititi da ne mogu da prolaze kola. Eventualno bi mogli da fale neki manji delovi, ali ipak mislim da skoro ceo i dalje tu. To je baš vrsta građanske akcije koja privlači pažnju medija, a činjenica da niko od nadležnih nekih pedesetak godina nije uspeo da uoči da jedna od glavnih Zemunskih ulica nema ni trotoar do glavne Zemunske turističke atrakcije, do keja, bio bi posebno lep dodatak da probudi pažnju novinara. Pa možda onda i nadležni shvate da nije u redu da građani moraju da odrađuju njihov posao, pa da zatim stvarno i ti nadležni završe ostatak posla oko uređenja. To bi onda podrazumevalo samo vraćanje uništenog travnjaka i metalne stubiće za zaštitu celog prostora od parkiranja automobila, što zaista nije ni teško niti je veliki izdatak.

Za početnu građansku akciju je potrebno vrlo malo. Nekoliko lopata i običnih špahtli za skidanje blata ili tvrdo nabijene zemlje sa betonskih blokova trotoara. Zatim veći broj niskih drvenih kočića da se očišćena staza kasnije ogradi protiv ulaska automobila. I na kraju nekoliko tabli sa obaveštenjima da ovo nije parking i da će stanari okolnih zgrada redovno snimati tablice i redovno tužiti inspekciji sve vlasnike automobila koji se tu budu parkirali ili vadili zaštitne kočiće. Zatim treba telefonirati ili posetiti upravitelja trafo stanice i upozoriti ga da više ne parkiraju svoja vozila na bivšem travnjaku u Stevana Markovića pošto već imaju svoj lični parking u bočnoj ulici. I to je sve što je potrebno da ponovo dobijemo zaista izuzetno lep prolaz do keja. U delu ka keju je izraslo veliko drveća i sa druge strane pešačke staze, a postoji i divan travnjak sa ukrasnim rastinjem iza benzinske pumpe. Ovakvu akciju bi svakako trebalo organizovati.

Na starom Google snimku vidite i gde je tačno početak pešačke staze i činjenicu da trafo stanica već ima svoj uređeni parking, pa ne moraju da se parkiraju na pešačkoj stazi i travnjaku. Usput, ovako su nekada pravljeni i izgledali mnogi trotoari u Zemunu, pa bi vraćanje ovog retkog sačuvanog segmenta starog trotoara imalo i neku istorijsku vrednost.

 
Poslednja izmena:
Земуну фали пар крупнијих ствари - сређивање команде РВ и ПВО, повратак трамваја и неки музеј. Овако се своди само на лепе фасаде и кафане што је слабо за озбиљан туризам.

Сплавове треба рашчистити са ударних локација свакако. Велики губитак би било пристаниште са НБГ стране на обали Саве.​
Ako me sećanje ne vara, mislim da imamo muzej u jednoj od poprečnih ulica koje izlaze na Glavnu ili Cara Dušana.​
 
Има, Завичајни, али је ван главних пешачких рута и без икаквог путоказа ка њему. И у суштини није претерано атрактиван, нажалост.
 
Kako stvari stoje već decenijama, de facto nema Zavičajnog muzeja Zemuna (koji je u Glavnoj ulici, u Spirtinoj kući) jer je zatvoren za javnost, ne radi. Unutra se navodno odvija rekonstrukcija. Ima članaka i objava starih po tri godine koji govore o "otvaranju uskoro" i rekonstrukciji koja se "bliži kraju". Naravno, muzej je posetio i Vesić u to neko doba, ali od tada nigde ništa. Vrata stoje zatvorena, a javnost je potpuno neobaveštena ni o čemu.
 
Parket je uradjen to se čekalo jer je bio specifičan i nisu mogli naći majstora
 
Pošto nema ništa od rekonstrukcije Doma Vazduhoplovstva, ne radi se ni restauracija skulpture Ikara. Međutim on je više nego ugrožen, praktično se raspada, pa je postao i opasnost za prolaznike. Bili su stavili zaštitnu traku na trotoar ispod njega, ali pošto niko nije reagovao, traka je naravno vremenom nestala. Sada svako ponovo normalno prolazi ispod, kao i ranije. Jedino što je pitanje kad će sledeći deo betona nekome pasti na glavu. Od bombardovanja zgrade Doma Vazduhoplovstva na kome je Ikar, prošlo je čak 26 godina. Ni od koga se ne može očekivati da sa tako "ranjen" od potresa i ekplozija izdrži duže od toga. Pa će to onda svakako biti i simbolički i bukvalni pad Ikara, ali ne na zemlju nego na Zemunce.

2025.06.05_180113_IMG_3237.JPG


2025.06.05_180125_IMG_3238.JPG


2025.06.05_180136_IMG_3239.JPG


2025.06.05_180150_IMG_3240.JPG


2025.06.05_180223_IMG_3241.JPG


2025.06.05_180242_IMG_3242.JPG


2025.06.05_180305_IMG_3243.JPG


2025.06.05_180318_IMG_3244.JPG
 
Posle Nadstrešnice sam prijavio ta oštećenja. Pa posle mesec dana opet, pa opet i tek su pre mesec dva stavili te trake.

Džaba što se zna krivac što se ovo dešava, jedino možemo da ih kunemo i bacamo kletve.
 
Vrh