Šta je novo?

Zemun

Bitne stvari iz PDF-a

1.4. Обухват конкурса
Граница конкурса обухвата део територије К.О. Земун: зону лесног одсека, приобаља и акваторије
реке Дунав од Пупиновог моста, саобраћајнице Т6, до куле Гардош и земунског кеја, површине око
22.2 ha, укупне дужине око 2.7 км ширине око 150 м.

Бициклистички саобраћај
Концепт развоја бициклистичког саобраћаја унутар предметног подручја планиран је на следећи
начин:
- Планирана је двосмерна бициклистичка стаза која из правца улице Филипа Вишњића иде
даље парном страном улице Цара Душана и даље Батајничким путем према Батајници;
- По изградњи обалоутврде планирано је да се примарни бициклистички коридор, као део
будуће мреже европских бициклистичких стаза, води уз реку, уз задржавање наведене
бициклистичке стазе у делу улице Цара Душана. Изградњом бициклистичке трасе уз реку,
обалоутврдом, задржава се континуитет у односу на постојећу бициклистичку стазу на
подручју Старог језгра Земуна.
Планирана бициклистичка стаза дуж обалоутврде, уз реку, приказана је илустративно, заједно са
пешачком стазом. Њена траса биће утврђена кроз даљу разраду плана, односно даљу разраду целог
приобаља и акваторије, уз услов да се мора остварити континуитет пешачког кретања од Старог језгра
Земуна, преко предметног подручја и даље узводно, на висинским котама одбране од поплава.
Минимална ширина двосмерне бициклистичке стазе износи 2.5m.
Бициклистичка стаза се пружа према Земун пољу, где даље са једне стране иде Батајничким друмом а
са друге планираним мостом преко Дунава.

Пешачка стаза на лесном одсеку
У оквиру блока 1, између задње регулационе линије и горње линије лесног одсека, предвиђено је
провлачење пешачке стазе. Она треба да повеже атрактивне садржаје у стамбено – комерцијалној
зони на лесном платоу са уређеним шеталиштем уз обалу. Није занемарљив ни њен рекреациони
потенцијал, а може да послужи и као „стаза знања“.
Траса стазе планира се тако да буде што више повучена уз регулациону линију. Положај, ширина
стазе, везе са вертикалним комуникацијама и удаљеност од задње регулационе линије су
оријентационо дати на одговарајућим графичким прилозима и морају бити прецизирани у даљој
планској разрадити.
Тип мобилијара и израда застора морају бити такви да минимално оптерећују подлогу. У циљу
стварања безбедног простора планира се заштитна ограда и расвета.
Како је циљ очување природног изгледа лесног одсека, никакве интервенције у смислу садње нису
дозвољене, већ само мере одржавања простора око стазе. Због неповољне ширине појаса стазе (од
регулационе линије до ивице лесног одсека) додатни простор обезбеђује се на осталом земљишту –
кроз правила уређења задњег дела парцеле у оквиру стамбене и комерцијалне зоне у блоку 1
(поглавља 4.3. и 4.4, у делу који се тиче уређења зелених и слободних површина и ограђивања).
Реализацију пешачке стазе могуће је планирати тек по изградњи обалоутвде и потпуне стабилизације
лесног одсека. Израду Главног пројекта обавезно мора да прати одговарајућа геолошко – геотехничка
документација и посебна сарадња са надлежним Заводом.

Ne bih da hejtujem, ali ovo deluje toliko ambiciozno i dobro da nema šanse da se to uradi narednih 20 godina.
 
Nisam detaljno čitao, ali na prvi pogled ima tu dosta nejasnih stvari. Da li će sva intervencija da se ograniči samo na prostor ispod lesnog odseka? Neki delovi zvuče kao da će se sređivati i delovi privatnih imanja na na vrhu odseka. Da li će se ta gornja, "privatna ivica" nekako obezbediti? Da li će to uopšte raditi? Kako pristupiti Dunavu sa ulice Pregrevica? Tamo ima možda svega dve ili tri kvazi ulice koje idu ka njemu, a i one su čitavom svojom dužinom opkoljene ograđenim privatnim imanjima, a na kraju se i završavaju ogradom. Voda se čak i ne vidi, a još je manje do nje moguće bilo kako doći, čak i iz tih par kvazi ulica. Kako će obezbediti potrebnu širinu ispod lesnog odeska? Nasipanjem relativno duboko u Dunav? Gde će da probiju nove ulice kao pristup? Kako se savlađuje visinska razlika? Stepenicama? Rampom? Na čijem placu? Kako? Gde tačno? Pristup automobila marini? Itd...
 
Плава пасарела преко новосадског, повраћке, говна, пишаћка, разбацане маске и разно ђубре и мириси
142E90BB-A746-4B1A-931C-5E94878E9C87.jpeg
 
Црква Свете Тројице из необичног угла
72591750.jpg
 
Trebalo bi zaštititi i preostali visoki industriski dimljak koj se vidi u pozadini crkve svete Trojce na sličici.
Mislim da ih više i nema u užoj gradskoj zoni a jeste gradjevinsko - majstorsko dostignuce onog doba. Spomenik vredan divljenju industriske arhiktekture ... bez visokih kranova bez visokih skela , bez lasera....bez mera zaštite na radu....
:sesir:
 
Поред се налази Институт за физику, а ко је власник тог земљишта где су димњак и неки стари објекти не знам.
 
Напуштена касарна преко пута насеља Три Нове
6045E528-DB05-400C-844E-DFFBA6A173EF.jpeg
 
Da li je predvidjeno da se ta stara kasarna sruši kad budu krenuli da grade novo naselje?
 
Sudeći po ovom renderu izgleda da se kasarna ruši.

Kako je moguće da objekat iz kraja 18og ili početka 19og (ne mogu tačno da procenim ali jedno je od ta dva) nije zaštićen od strane države?
 
Radovi na produžetku Belegiške ulice teku po planu

Radovi na izgradnji saobraćajnice u Belegiškoj ulici u dužini od 2,9 kilometra, koje izvode JP „Putevi Beograda” i JKP „Beograd put” teku dogovorenom dinamikom, saopšteno je iz Opštine Zemun.

Radovi na izgradnji saobraćajnice u Belegiškoj ulici u dužini od 2,9 kilometra, koje izvode JP „Putevi Beograda” i JKP „Beograd put” teku dogovorenom dinamikom, saopšteno je iz Opštine Zemun.

Očekuje se da ova saobraćajnica važna za građane Batajnice bude završena do 30. novembra.

Kako se navodi, Gradska opština Zemun je inicirala radove na izgradnji, sanaciji i dogradnji postojećeg nekategorisanog puta od Ulice mladih gorana do raskrsnice sa pristupnom saobraćajnicom intermodalnog terminala i logističkog centra „Batajnica” i Batajničke petlje, kako bi se građanima iz ovog dela Batajnice, naselja Šangaj omogućila lakša i brža saobraćajna komunikacija.

Po završetku radova građanima će biti dostupna saobraćajnica koja će vezati ovaj deo Batajnice sa novoizgređenom Batajničkom petljom, i na taj način stanovnicima, ne samo Batajnice, već i naselja Busije i Ugrinovci omogućiti vezu za centrom Batajnice i direktan izlaz na autoput.

izvor: studio B
 
Напуштена велика кућа и плац у сред Угриновачке улице, стоји у оваквом стању већ 15-20 година, ако не и дуже, поред куће пролази нека огромна цев која стоји тако полураскопана
F06C7D42-D51B-4BA6-9A59-94CA45E299F0.jpeg

A88CEFC8-3E59-49C1-BB16-E7692121F30D.jpeg

BC51DAD1-27ED-4E0D-BAF0-6708998D0C27.jpeg

9789E318-8666-4193-AA18-69628E14E4F1.jpeg

9CCD49DF-56B9-4590-96DC-19DD532AEEE7.jpeg
 
Vrh