astrodule
Professional
O toj marini slušamo već godinama.
1.4. Обухват конкурса
Граница конкурса обухвата део територије К.О. Земун: зону лесног одсека, приобаља и акваторије
реке Дунав од Пупиновог моста, саобраћајнице Т6, до куле Гардош и земунског кеја, површине око
22.2 ha, укупне дужине око 2.7 км ширине око 150 м.
Бициклистички саобраћај
Концепт развоја бициклистичког саобраћаја унутар предметног подручја планиран је на следећи
начин:
- Планирана је двосмерна бициклистичка стаза која из правца улице Филипа Вишњића иде
даље парном страном улице Цара Душана и даље Батајничким путем према Батајници;
- По изградњи обалоутврде планирано је да се примарни бициклистички коридор, као део
будуће мреже европских бициклистичких стаза, води уз реку, уз задржавање наведене
бициклистичке стазе у делу улице Цара Душана. Изградњом бициклистичке трасе уз реку,
обалоутврдом, задржава се континуитет у односу на постојећу бициклистичку стазу на
подручју Старог језгра Земуна.
Планирана бициклистичка стаза дуж обалоутврде, уз реку, приказана је илустративно, заједно са
пешачком стазом. Њена траса биће утврђена кроз даљу разраду плана, односно даљу разраду целог
приобаља и акваторије, уз услов да се мора остварити континуитет пешачког кретања од Старог језгра
Земуна, преко предметног подручја и даље узводно, на висинским котама одбране од поплава.
Минимална ширина двосмерне бициклистичке стазе износи 2.5m.
Бициклистичка стаза се пружа према Земун пољу, где даље са једне стране иде Батајничким друмом а
са друге планираним мостом преко Дунава.
Пешачка стаза на лесном одсеку
У оквиру блока 1, између задње регулационе линије и горње линије лесног одсека, предвиђено је
провлачење пешачке стазе. Она треба да повеже атрактивне садржаје у стамбено – комерцијалној
зони на лесном платоу са уређеним шеталиштем уз обалу. Није занемарљив ни њен рекреациони
потенцијал, а може да послужи и као „стаза знања“.
Траса стазе планира се тако да буде што више повучена уз регулациону линију. Положај, ширина
стазе, везе са вертикалним комуникацијама и удаљеност од задње регулационе линије су
оријентационо дати на одговарајућим графичким прилозима и морају бити прецизирани у даљој
планској разрадити.
Тип мобилијара и израда застора морају бити такви да минимално оптерећују подлогу. У циљу
стварања безбедног простора планира се заштитна ограда и расвета.
Како је циљ очување природног изгледа лесног одсека, никакве интервенције у смислу садње нису
дозвољене, већ само мере одржавања простора око стазе. Због неповољне ширине појаса стазе (од
регулационе линије до ивице лесног одсека) додатни простор обезбеђује се на осталом земљишту –
кроз правила уређења задњег дела парцеле у оквиру стамбене и комерцијалне зоне у блоку 1
(поглавља 4.3. и 4.4, у делу који се тиче уређења зелених и слободних површина и ограђивања).
Реализацију пешачке стазе могуће је планирати тек по изградњи обалоутвде и потпуне стабилизације
лесног одсека. Израду Главног пројекта обавезно мора да прати одговарајућа геолошко – геотехничка
документација и посебна сарадња са надлежним Заводом.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890364#p890364:2dj60azv je napisao(la):Zuma » 17 Oct 2021 07:57 am[/url]":2dj60azv]KONKURS ZA IDEJNO REŠENJE OBALOUTVRDE ZEMUNSKOG KEJA
Link
Više informacija o konkursu
http://www.dab.rs/downloads/Program%20k ... 20keja.pdf