Šta je novo?

Zeleni venac

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841278#p841278:2dtnw89g je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Apr 13, 2021 1:54 pm[/url]":2dtnw89g]Ja sam za dinamit.
Elegantno, a još i korisno, podržavam.
 
Screenshot_2021-04-21 UBSM-UB-C-168-1937-low pdf(1).png
 
Ma kolio ga prali, čistili izgleda
prlljavo prepun spodoba preteklih sa nekadašnje železničke stanice, kojima je pte mesto u nekom domu za zbrinjavanje

Sto se tiće eksterijera, fasada, česmi
adekvatno stanje je za boravak zombija i ostale podzemne gamadi

O okretnici davno napisao
nužno je izmestiti (staro sajmište ili t.c Ušce)
ili bar
broj linija smanjiti na taj način sto bi se neke linije produžiile za 1 stanicu tj. bez zadržavanja ,,okretale,, na trgu Republike
( dom JNA) na primer sve one ,,ekspresne ,, linije što prelaze Brankov most
Čak je moguce i ,,brdjanske,, linije produžiti za 1 stanicu da sa Z. venca okrecu kod ušca...

Rešenja raznih al volje nikakve...
:sesir:
 
Smanjenje ili reorganizacija okretnice na Zelenom vencu može. Potpuno ukidanje ne dolazi u obzir.
 
Нема потребе за укидањем окретнице, може да се одради реорганизација линија и реконстукција целокупног простора.
Најефикасније решење би свакако било да се уведе трамвај преко Бранковог моста, кроз Бранкову улицу и Призренску до Теразија, па даље или ка булевару или ка Славији, а са друге стране моста да се ураде две пруге на НБГ дуж Пупиновог и Теслиног булевара ка Земуну, па да се скрати велики број линија што прелазе мост само до окретнице.
 
Skraćenjem linija koje se okreću na Zelenom vencu, a saobraćaju ka NBG / Zemunu, samo bi dovelo do kontraefekta. Taj tramvaj ne bi bio u stanju da primi sve te ljude koji bi sa tramvajem išli tu jednu / dve ukinute stanice da bi došli do iste tačke do koje trenutno mogu sa jednim prevozom. Velika većina njih nastavlja dalji put od Zelenog venca peške.
 
Zato je i bolja opcija
produženje nekih linija za 1 stanicu, kako se ne bi remetili putnici

Bar pola linija mogu da se produže a pola
nek ostane.
-Produženje za 1 stanicu za ,,brdjane,,
1 stanica bi bila okretnica na Ušcu
troškovi minimalni a korist velika.
-Produzenje ,,ekspres,, linija iz pravca NBgd da bez zadržavanja prave krug
na trgu Republike.

Jasno da se time malo opterecuje Brankov most ali samo žuta traka koju ostala vozila i ovako ne koriste
te i nece bitno uticati na gustinu saobracaja, ni na tok kretanja putnika.


U špicevima, redovno autobusi na Zelenom vencu u okretnici su u tri reda parkirani užas pravi, te ne samo da je haotično vec ZV ima ,,aromu,, stare železničke stanice iz najgorih dana
što nikakva rekonstrukcija i ,,krečenje,, ne može opraviti .

Taj deo centra grada je sada samo za izbegavanje i tamo je samo onaj ko mora...
a centar grada... isto kao da držimo u sred grada djubrššte oko koga za silne pare uzaluno uredjujemo i ulepšavamo

Rasterecenje parkiranih autobusa značajno ce promeniti sliku venca a nece izgubiti ni jednog putnika. Što ce omogućiti dobijanje malo pristojnije slike i doživljaja Zelenog venca i samog centra grada
:sesir:
 
Мислим да би са адекватним тактом ти трамваји лепо развозили путнике у центар града, а да би се с њима растеретиле и друге линије, нпр. 78 и 83 (линијом Земун-Бранков мост-Теразије-Славија-Бањица).
Продужењем линија се само додатно гуше и мост и тунел. Али ако би се већ ишло на продење, ја бих линије продужио десно из тунела, ка булевару скроз до Вука. Такође би заротирао почетна стајалишта 27 и 27Е, да 27 креће са НБГ и из тунела десно, без стварања гужве у Дечанској, а да 27Е иде са окретнице право у Деспота Стефана као што је случај са 43.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=860573#p860573:2so2dh47 je napisao(la):
Дошљак » 26 Jun 2021 07:25[/url]":2so2dh47]Мислим да би са адекватним тактом ти трамваји лепо развозили путнике у центар града
Tramvaj sa taktom da maltene jedan izlazi iz stanice a drugi ulazi?
 
Трамваји са приколицама који су већег капацитета од зглобних аутобуса. Не би наравно све линије биле укинуте. Али могли би нпр. 60, 67, 68, 84, 15, 75 и 71 могле да се скрате до Ушћа а линије 72, 704, 706 и 707 би могле да се продуже кроз тунел десно до Вука.
 
Kako god ali Zeleni venac ne može se
upristojiti dokle god je tako velika okretnica . :grand:
Najbrža i naj jeftinija opcija je produžavanje navedenih linija za 1 stajalište napred ( okretnica kod Ušca za ,,Brdjane,, i okretnica trg Republike za ekspresne linije iz pravca Nbgd i Zemuna)
Najbrže i najeftinije rešenje ovoj gradskoj upravi i budjetu jeste ova naj povoljnija opcija.

Sigurno postoje daleko bolje opcije i rešenja ali one zahtevaju mnogo vremena , rada i naročito para.

Planovi koj ce dugo biti na papiru nam ne trebaju. Ono sto nam je neophodno je odmah i sad .

Djabe lickaju Knez , Terazije, trg, kad na 500 metara niže imamo saobracajnu deponiju i zagušenje .
O aero zagadjenju i buci da ne govorim.
Uredjene fasade i lepo zelenilo ne mogu oplemeniti taj prostor od velikog taloga gareži od koje hiper brzinom sve propada

Bez promena dotle Zeleni venac zabilaziti u širokom luku. :!:
A sramota gradskoj upravi zbog ne sposobnosti ce stajati dokle god ne urede centralno gradsku zonu Zeleni venac
:sesir:
 
Да је Венц штрокав, аљкав и одбојан стоји, али то је најмање због саме окретнице. Ево окретница у блоку 20 нпр. је сасвим пристојна.
 
Problem sa okretnicom Trg Republike je što je relativno malog kapaciteta. Ona je zadnjih godina lišena nekoliko linija i rasterećena, ali pitanje je koliko dodatnih linija bi mogla da preuzme na sebe. Na Zelenom vencu trenutno okreće ukupno 15 linija. 12 koje idu na Novi Beograd i 3 koje idu ka jugu grada. Mislim da bi okretnica Trg Republike mogla da primi još 2 linije sa solo vozilima na sebe. Takođe mislim da bi 2 solo linije mogle da se skrate da okreću oko podvožnjaka u Pop Lukinoj. Time bi se ''gornja'' strana okretnice Zeleni venac rasteretila za 4 linije, odnosno za 1/3. Nije puno, ali nije ni malo.

Što se tiče daljeg ulepšavanja Zelenog venca, na forumu već duže vreme vlada pogrešna sumanuta ideja da su okretnice i autobusi ti koji ruže neke ulice ili skverove, a ne zapuštenosti i loša organizacija. Kao što nije Higer koji stoji na okretnici 83ke na Crvenom krstu kriv što prostor ispred Beogradskog dramskog pozorišta izgleda kao buvljak... tako nisu krivi ni Solarisi koji stoje na kolovozu Zelenog Venca što ceo prostor izgleda užasno. I kao što na skveru Crveni krst ima više nego dovoljno prostora i za okretnicu, i za plato, isto tako ga ima više nego dovoljno i na Zelenom vencu.

Pisao sam već nešto slično pre godinu dana ali pošto znam da se ljudi ovde lako zanose u pogrešne ideje i zaključke, napisaću opet.
Zeleni venac je odbojan i odvratan ne zbog prisustva autobusa i okretnice nego zbog:
1) podzemnih prolaza koji izgledaju kao debelo crevo grada
2) divljih prodavaca i uzurpatora javnih površina i saobraćajnih tokova koji prave uska grla i svojim prisustvom buvljak-izuju ceo prostor
3) lokala kojima je dozvoljeno da se šire tamo gde nije trebalo
4) raspadnutih trotoara i stepenica koje niko ne održava
5) polu-divljih lokala na gornjoj ploči koji su nikli 90ih i 2000ih i dodatno zabuvljačili ceo prostor, zatvorili ga, i eliminisali pogled i potencijalni prostor za neki plato ili zelenilo

Kad se ovako rasčlani, neka od rešenja postaju više nego očigledna:
1) urediti podzemne prolaze, poslati Komunalne trutove da ako treba dva meseca bde u njima i postaraju se da ih niko ne prlja i ne uzurpira
2) počistiti one lokale i njihove vitrine unutar podzemnih prolaza koji su nagurani bez dozvola
3) srediti kompletne trotoare između Brankove i okretnice, kao i unutar samih prolaza. I to kvalitetno, da se ne bi opet gužvali i nabrali za 10 godina
4) sravniti sa zemljom sve lokale i ambare izgrađene na ploči ka Brankovoj. I, u zavisnosti od budućih planova za ceo prostor, napraviti ili plato ili neke žardinjere. Ja sam svojevremeno imao zamisao sa velikim stepenicama, još većim od ovih, sa sve fontanama i zelenim kaskadama.
 
Да додам само на списак и брдо разних каблова који су разапети на све стране дуж терасе и плафона надстрешница и по пролазима, као и онај несретни покушај од зеленог ћошка десно гледано са Бранкове улице ка Југ Богдановој, и оне промашаје од оних тераса/мостића око ДМа који су увек прљави од фекалија и урина.
 
Evo nečega što sam sklepao za sada. Nije baš ispalo kako treba, i ima tu još puno da se radi, ali ovo je generalni prikaz onoga što ja zamišljam za Zeleni venac. Dakle, na gornjem nivou da bude plato, ispod platoa kaskadno zelenilo koje će se pružati na dole ka donjem nivou. Deo podzemnog prolaza gde je ''raskršće'' otvoriti da bude pod suncem, a stepenište proširiti tako da vodi u više smerova. Srušiti ogradu-beton na jugo-istočnom kraku tako da se omogući direktan pristup ka i sa pešačkog prelaza ka Narodnog fronta.

Između platoa i kocke gde je DM napraviti dodatne stepenice (ovo nisam dovoljno razradio kako). Kocku gde je sad DM srušiti, i napraviti kafić u dva nivoa, tako da na gornjem ne bude nikakvih objekata sem stolova, stolica i suncobrana (čitaj - da puca pogled kad se spušta čovek niz Carice Milice, bez opstrukcija) a da u među-nivou, gde je sad ulaz u DM, bude sam objekat kafića i njegov zatvoreni deo. Stepenice skroz levo ostaju kakve su i sad.

Ovakvim uređenjem bi se eliminisala neka mesta pod zemljom ili nadstrešnicom sadašnjeg platoa koja dodaju taj utisak ''podzemlja'', i u smislu svetlosti i u smislu atmosfere i u smislu (ne)održavanja. Uklanjanjem objekata na gornjoj ploči otvorili bi se vidici ne samo sa platoa, nego i sa trotoara kod Beobanke, i iz Carice Milice. I dobio bi se osećaj kao da se vidi pola grada na dlanu. Očigledno, kaskadno zelenilo između gornje i donje ploče bi oplemenilo prostor i ''ubilo'' gomile betona kojih ima svuda, i horizontalno i vertikalno i dodalo tom osećaju ''otvorenosti''.Vertikalno zelenilo (makar i veštačko) duž zida desnih stepenica bi takođe otvorilo prostor i ubilo pritisak betona i sivila. Mislim da Beogradu generalno strašno fali više takvih vertikalnih zelenila, koje bi em smanjile sivilo i betonilo koje postaju novi standardi, em pokrilo razne zapišane ili orunule zidove.

Preuređenje ''centralnih'' stepenica, kao i proširenje ovih ''desnih'' bi doprinelo da pešacima sve deluje bliže i dostupnije. Pogotovu bi značilo probijanje betonske ''ograde'' na samom desnom kraku, ka pešačkom prelazu na ''ostrvu''.
Zeleni venac.jpg

Imajte u vidu da je ovo samo ''kostur'' i kljakavo preneseno na ''papir''. Naravno da bi plato bio pun sadržaja, kao i terasa kafića, kaskadno zelenilo, prostor na donjem nivou... Ovo je prvi put da vizuelizujem tu ideju sa kaskadama. Nadam se da ću sledeći put bolje to prikazati.
 
Svaka čast na trudu :kk: :pob:
 
Vrh