Stari delovi pale autobuse
N. VUKIĆ | 08. februar 2017. 22:16 | Komentara: 0
Istraga unutrašnje kontrole GSP posle požara na liniji 700. Problem višegodišnji, od 100 vozila iz 2008. ispravno 20
IZ GSP "Beograd" tvrde da su Beograđani bezbedni u njihovim vozilima, uprkos činjenici da je u poslednje vreme izbilo više požara na autobusima. I dok rukovodstvo prst upire na radnike, optužujući ih za sabotažu, iz sindikata tvrde da je uzrok kvarova nedostatak delova, kao i neispravni protivpožarni sistemi.
U toku je istraga u GSP, koju sprovodi unutrašnja kontrola, međutim, menadžment još nije izašao u javnost sa podrobnijim podacima o učestalim požarima koji izbijaju u autobusima. Prema nezvaničnim informacijama uzrok požara na liniji 700, koji se dogodio preksinoć u Batajnici, jeste kvar na prelivnom crevu.
Nikola Antić, predsednik SOS sindikata GSP, ističe da se zanemaruju razlozi zbog kojih požari izbijaju, a to su istrošenost, loš kvalitet ili nedostatak delova.
- Tako je lane na više vozila izbio plamen zbog pucanja creva visokog pritiska, što je prouzrokovalo višemilionsku štetu - objašnjava Antić. - Naš sindikat je tada podneo zahtev za pokretanje laboratorijskog ispitivanja creva visokog pritiska. Nakon toga su ih povukli iz upotrebe. Situacija sa delovima je kritična. Količine koje pogoni dobijaju su minimalne i uglavnom se sve svodi na rad pomoću "štapa i kanapa". Delovi se skidaju sa autobusa koji ne izlazi u saobraćaj, zbog težeg kvara ili nezgode, pa se onda prebacuju na drugi i tako unedogled. Najkritičnija je situacija sa niskopodnim autobusima iz 2008. godine - "ikarbus" IK218N i IK112N, gde od 100 autobusa koje GSP poseduje radi svega oko 20, dok ostali mesecima, a neki i godinama čekaju delove.
BARAJEVO
"Lastin" pogon u Barajevu juče je dobio dva nova autobusa marke "Sor", koji saobraćaju na liniji 560 od Banovog brda do Barajeva. Urađen je i generalni remont tri autobusa za potrebe lokalnog saobraćaja. Prilikom svake sledeće isporuke novih autobusa, Barajevo biti uključeno u njihovu raspodelu, kažu u "Lasti".
Antić dodaje i da su problem i neispravni protivpožarni sistemi.
- Ukoliko se na vozilu nešto zapali u zadnjem delu, postoji sistem koji automatski signalizira vozaču da nešto nije uredu - objašnjava Antić.
- Dakle, on ima vremena da pokuša pomoću PP aparata da lokalizuje požar. Međutim, ukoliko sistem zakaže, plamen se brzo proširi i autobus izgori. Sistem bi trebalo da se aktivira i ugasi požar ili bar da ga uspori kako bi vozač mogao aparatom da reaguje i lokalizuje ga.
NEDOSTAJE I ZAŠTITNA OPREMA
Iz SOS sindikata tvrde i da radnici na održavanju nemaju osnovnu zaštitnu opremu koja je propisana zakonom i pravilnicima GSP. Nemaju čak ni obuću, zaštitna odela, maske, pastu za pranje ruku, najosnovnije stvari.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... e-autobuse