Šta je novo?

Zagađenje urbane sredine i kako ga se rešiti - izduvni gasovi, buka

PA dobro onda posle njima nije problem da se bore sa budji koja će se pojaviti u negrejanim sobama, makar imaju para :)
Budj se ne pojavljuje ako ima strujanja vazduha u sobi ili ako su zidovi izolovani.
To nije slucaj sa PVC prozorima.
Ko ima PVC prozore treba da ima i resetku za strujanje vazduha.

Nekada, po selima kad se grejala smao jedna soba niko nije cuo za problem sa budi.
Spavao sam u sobama gde je temperatura bila oko nule i pokrivao se tzv dunjama.
Nije bilo nikakve budji. Budj je vrstagljivice i pojavljuej se ako ima vlage.
Hladnoca i vlaga nije isto.
 
Na Ceraku, nocu se oseca neka strasna hemikaliaj kako smrdi.
Da li je moguce da miris spaljivanja kablova u ciganskom naselju na Cukarici dopire do Ceraka.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: zzz
Na Ceraku, nocu se oseca neka strasna hemikaliaj kako smrdi.
Da li je moguce da miris spaljivanja kablova u ciganskom naselju na Cukarici dopire do Ceraka.
Postoji i divlje naselje prekoputa Ceraka koje se prostire maltene celom duzinom od skretanja za Labudovo Brdo niz Ibarsku do skretanja za Cerak. Obrise mozes videti i na gugl mapama na satelitskom prikazu
 
A i kod Čukaričke padine ima jedno, što nije neka velika razdaljina.​
 
Ni ovo nije nesreća :

Na zalost, ova saznanja nisu nimalo uticala na gradjane Srbije da se manje greju na cvrsto gorivo.
Danas vidim u samom centru Beograda u Jovanovoj ulici kamion ove firme


kako isporucuje cepanice bogatoj gospodi.

U ponudi i maju i vlazni lignit "Sirova Kolubara" sto je zakonom zabranjeno da se prodaje privatnim licima (taj ugalj bi trebao da se susi za termoelektrane).
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: zzz
Mislim da nije zakonom zabranjeno. Mislim da je to bila neka interna epsova zabrana (neka me ispravi neko)
Dakle nije bila zabrana zbog toga što je neko brinuo o kvalitetu vazduha vec se eps plasio da mu zbog prodaje ne manjka lignita u termoelektranama
 
Ljudi, pomirite se da država apsolutno ništa korisno neće uraditi za smanjenje zagađenja, tj, za mala ložišta.

Naše je da kupujemo prečišćivače vazduha i time još više trošimo struju i time indirektno utičemo na pogoršanje kvaliteta vazduha.

Oni će reći da su uveli autobuse na gas, da imaju akcioni plan čije je pisanje u prvoj fazi, kako je i pre smrdelo, ali se nije pisalo o tome (a realno je to tačno) i lupaće još gluposti koje većina ljudi ne razume i misliće da zagađenje mora da postoji.
 
Ljudi, pomirite se da država apsolutno ništa korisno neće uraditi za smanjenje zagađenja, tj, za mala ložišta.

Naše je da kupujemo prečišćivače vazduha i time još više trošimo struju i time indirektno utičemo na pogoršanje kvaliteta vazduha.

Oni će reći da su uveli autobuse na gas, da imaju akcioni plan čije je pisanje u prvoj fazi, kako je i pre smrdelo, ali se nije pisalo o tome (a realno je to tačno) i lupaće još gluposti koje većina ljudi ne razume i misliće da zagađenje mora da postoji.
Pričaš kao da srpskoj državi ljudski životi ništa ne znače i da puštaju da ginemo bez ičije odgovornosti i krivice.
 
Najgore je to što većina u toj državi uopšte to ne razume, tj. šta ti naučnici pričaju gluposti - ko još umire od zagađenog vazduha.

Što se tiče naroda, ne očekujem da dižu bunu zbog toga (mada, realno na ubijaju svojim nečinjenjem), ali barem budite svesni da Država namerno ne radi ništa povodom toga i da troši pare na prenaduvane tendere i projekte i na prepreprenaduvan Expo.

A setimo se da još uvek nisu obezbedili prečišćivače vazduha za škole i vrtiće, iako su postupak nabavke pokrenuli prošlog leta.
 
Veceras je vazduh podnosljiv.
Takav je bio zimski vazduh u Beogradu pre 2014.
 
Усликано на путу Батајница-Угриновци.

Овај дим потиче из једног ложишта који је палио ко зна шта.

Иначе уз ову улицу су све куће од више стотина квадрата, неизоловане углавном са гомилом изграђених помоћних објеката од којих је један обавезно и котловница,

Углавном су ту и фирме, типично складишта, отпади разноразни и слично. Смем да се кладим да се ту пали сав запаљив отпад, од најлона до моторног уља.




zagadjenje.jpg
 
Усликано на путу Батајница-Угриновци.

Углавном су ту и фирме, типично складишта, отпади разноразни и слично. Смем да се кладим да се ту пали сав запаљив отпад, од најлона до моторног уља.
Hvala za istrazivacki rad.
Ljudi koji zive u tim kucama iz nekog razloga smatraju smrad i otrov koji udisemo normalnim.

Da li ih poznajes i da li si probao da razgovaras s njima?
 
Da li negde imamo pracenje zagadjenja po godinama?

Nema mi logike da se svake godine uvecava. Em je manje stanovnika, em se gasifikacija koliko toliko siri, bolje se izoluje, automobili su noviji, uredjaji su efikasniji. Neverovatno mi je da je danas zagadjenej jace nego pre recimo 20 godina. Da li zaista raste ili samo sada vise merimo?
 
Da li negde imamo pracenje zagadjenja po godinama?

Nema mi logike da se svake godine uvecava. Em je manje stanovnika, em se gasifikacija koliko toliko siri, bolje se izoluje, automobili su noviji, uredjaji su efikasniji. Neverovatno mi je da je danas zagadjenej jace nego pre recimo 20 godina. Da li zaista raste ili samo sada vise merimo?

Овде могу да се виде средње годишње вредности

Свашта нешто може да се види

Ево извукао сам средњу вредност PM2.5 за Нови Београд и Стари Град (концентрација у µg/m3),

Нови Београд Стари Град
2024 до данас 18,4 19,3
2023 19,8 20,6
2022 21,5 22,7
2021 24.7 23,1
2020 28 30
2019 25,6 28,6


Штета што нема нека опција графичког приказа, није баш једноставно овако по табелама тражити неки патерн
 
Mislim da je zabluda da je pre vazduh bio bolji.

Mozda se nije koristila vlažna (lignit) Kolubara, ali bilo je mnogo više ložišta na mazut (toplane).

Već sam pominjao da me je uvek ovaj smrad u Beogradu podsećao na Grocku kada sam išao na slavu (Aranđelovdan - kraj novembra). Tada je uvek hladno i svi lože.

Saobraćaj, kao što znamo, mizerno utiče na zagađenje, tako da nam jedino preostaje vera u Boga, tj. u vetar.
 
Овде могу да се виде средње годишње вредности

Свашта нешто може да се види

Ево извукао сам средњу вредност PM2.5 за Нови Београд и Стари Град (концентрација у µg/m3),

Нови Београд Стари Град
2024 до данас 18,4 19,3
2023 19,8 20,6
2022 21,5 22,7
2021 24.7 23,1
2020 28 30
2019 25,6 28,6


Штета што нема нека опција графичког приказа, није баш једноставно овако по табелама тражити неки патерн
Ok, po ovim podacima zagadjenje ipak ima trend smanjenja. To doduse moze biti i do sve blazih zima.

Mislim da je zabluda da je pre vazduh bio bolji.

Mozda se nije koristila vlažna (lignit) Kolubara, ali bilo je mnogo više ložišta na mazut (toplane).

Već sam pominjao da me je uvek ovaj smrad u Beogradu podsećao na Grocku kada sam išao na slavu (Aranđelovdan - kraj novembra). Tada je uvek hladno i svi lože.

Saobraćaj, kao što znamo, mizerno utiče na zagađenje, tako da nam jedino preostaje vera u Boga, tj. u vetar.
I meni se cini da je zabluda (sto ne znaci da je sad dobro), ali rekoh mozda nesto previdjam. Jedino sto bi moglo danas da bude gore nego tad je eto taj vlazan lignit, a i to nisam siguran da je tako nova pojava.

Ako se zaista sve svodi na vlazni lignit, zasto ta tema nije svuda? Ko tu ponudi konkretno resenje ce sigurno politicki profitirati, bilo da je vlast ili opozicija.
 
2023. смо имали феноменалну срећу са кошавом, која је дувала баш у периодима интензивног ложења, и регистроване вредности ПМ2.5 су биле значајно ниже, иако су извори загађења били исти као и ранијих година. А 2024. тек треба да прође кроз свој најзагађенији део.

Ложења је вазда било и биће, али оно што разликује садашњи период у односу на 10 или 20 година раније, је толико интензивно паљење отпада, старог уља и фамозни влажни лигнит, који се појавио 2014. и кога не можемо да се решимо. Колубара је у поплавама трајно сјебана, и те последице се осећају и буквално у ваздуху, али и у енергетским билансима.
 
Pa nije samo lignit, tj. ugalj, jer ono što se često oseća je i neka plastika, tj. svašta ljudi bacaju u peći.

Rešenje bi bilo da se uvede merenje zagađenja, nešto tipa onih Euro emisionih standarda za automobile.

Ali pošto mora socijalni mir da se čuva - ništa od toga.

Naravno, država ima para da to reši, ali kao što smo već rekli, njih to ne zanima.
 
Саобраћај је и те како проблем, можда укупно мање доприноси загађењу али за неког ако нпр. вози бајс он је проблем број један. Десило се још неколико негативних ствари кад је саобраћај у питању:
1. Повећао се број аутомобила
2. Вожња на ТНГ је постала нерентабилна (пре је била исплатнија од дизела и сви оно који би возили распаднуте дизелаше возили су на гас
3. Смањена је цена регистрације за веће кубукиаже па су се велики аутомобили демократизовали (довољно је погледати аутоплацеве, све сами СУВ-ови, по годишту новији за наше појмове али истрошени
4. Најављена контрола издувних гасова је мртво слово на папиру
 
Vrh