Bender Rodriguez
Professional
- Učlanjen(a)
- 12.03.2017.
- Poruke
- 22.313
- Pohvaljen
- 48.040
Drago mi je da vidim da jos neko razmislja u smeru oporezivanja domacinstava koja gomilaju automobile bez potrebe.
Такса можда није лоше решење али само ако уз то иде унапређење градског превоза, и то квантитативно и квалитативно. Значи прво нешто понуди а онда уведи таксу и скупљи паркинг са стриктном контролом.
Мислим да би било јако ефикасно, увести промовисање политике "једно домаћинство - један аутомобил" у градским језгрима и то путем пореске политике. Нешто типа ако твоје домаћинство има пребивалиште у градској средини плаћаш неки повлашћени порез за један аутомобил, а ако имаш два онда за дргуи (или можда оба) знатно већи порез, па ко има нек се шири ал нек плати то. Уколико домаћинства имају добру алтернативу другом аутомобилу у јавном превозу, мислим да би се већина радо ослободила свог другог аутомобила. Причам из личног примера.
Kako zamišljate da neko ko sa NBG ide ka istočnom delu Beograda bliže Dunavu ili u III Beograd, da ne prolazi kroz centar, odnosno da mu se naplaćuje prolazak kroz centar? I ovako imamo gužve i čepove na pojedinim lokacijama van centra, a zamislite tek kakav bi se krkljanac / kolaps napravio da moraju da plaćaju prolazak kolima kroz centar, pa krenu na te druge pravce da bi izbegli da plate taksu.
Ovo mi se sviđa.Recimo na 1 automobil placas 50% poreza, a na 2 placas 400%
meni se dopadalo, budim se ujutru, tiho, nema automobia, cvrkuci ptice.Не знам за тебе, али је се заиста не бих враћао у 1993.
Slazem se i ne slazem se.Ne slažem se da treba rešavati problem podizanjem poreza ili cene goriva (svakako je podižu). Ne treba svi da budu "kažnjeni" zbog određenog procenta bahatih, nezasitih, lenjih (ili kako ih već nazvati) koji imaju više od jednog auta bespotrebno.
U ovakvom Beogradu, sa ovakvom saobraćajnom infrastrukturom i ovakvim gradskim prevozom, automobil je zaista potreba jako velikom procentu ljudi.
Kada javni prevoz bude iole ozbiljna alternativa, može se pričati o smanjenju broja privatnih vozila na ulicama.
Dakle, ako država želi da reši ovaj problem treba da razvije malo kreativniji plan, od tvog predloga koji uključuje udaranje po džepu svakoga ko pomisli da sedne za volan.
Predlog o većem porezu za drugo i ostala vozila po čoveku bi mogao da bude zanimljiv i koristan u rešavanju problema. Opet da ponovim, pouzdan javni prevoz je preduslov svega.
Veceras, pakao. VAzduh smrdi.