Šta je novo?

Zagađenje urbane sredine i kako ga se rešiti - izduvni gasovi, buka

Blaine-This.gif

Drago mi je da vidim da jos neko razmislja u smeru oporezivanja domacinstava koja gomilaju automobile bez potrebe.
 
Kako zamišljate da neko ko sa NBG ide ka istočnom delu Beograda bliže Dunavu ili u III Beograd, da ne prolazi kroz centar, odnosno da mu se naplaćuje prolazak kroz centar? I ovako imamo gužve i čepove na pojedinim lokacijama van centra, a zamislite tek kakav bi se krkljanac / kolaps napravio da moraju da plaćaju prolazak kolima kroz centar, pa krenu na te druge pravce da bi izbegli da plate taksu.​
 
Такса можда није лоше решење али само ако уз то иде унапређење градског превоза, и то квантитативно и квалитативно. Значи прво нешто понуди а онда уведи таксу и скупљи паркинг са стриктном контролом.
Мислим да би било јако ефикасно, увести промовисање политике "једно домаћинство - један аутомобил" у градским језгрима и то путем пореске политике. Нешто типа ако твоје домаћинство има пребивалиште у градској средини плаћаш неки повлашћени порез за један аутомобил, а ако имаш два онда за дргуи (или можда оба) знатно већи порез, па ко има нек се шири ал нек плати то. Уколико домаћинства имају добру алтернативу другом аутомобилу у јавном превозу, мислим да би се већина радо ослободила свог другог аутомобила. Причам из личног примера.

Da. Ovo je sjajna ideja. Recimo na 1 automobil placas 50% poreza, a na 2 placas 400%
 
Kako zamišljate da neko ko sa NBG ide ka istočnom delu Beograda bliže Dunavu ili u III Beograd, da ne prolazi kroz centar, odnosno da mu se naplaćuje prolazak kroz centar? I ovako imamo gužve i čepove na pojedinim lokacijama van centra, a zamislite tek kakav bi se krkljanac / kolaps napravio da moraju da plaćaju prolazak kolima kroz centar, pa krenu na te druge pravce da bi izbegli da plate taksu.​

Neka firma gde taj covek radi plati taj trosak.
 
A ako je taj čovek nezaposlen ili je freelancer, ili pak prolazi tuda u slobodno vreme?
 
neka plati..
Ako hoces da pravis guzvu plati.
Neka se ljudi nauce da zive u krugu od 3-5km od mesta stanovanja.
To je ionako buducnost. To ce nam doneti kriza.



Da li su ikada slavni profesori sa Saobracajnog napravili analizu?
Da li se zna zasto se recimo prelazi iz starog u Novi Beograd i nazad?
Da li su to
- ljudi koji idu na posao ili se vracaju
- tranzit
- usluzna vozila i lokalni transport
- voznje u dokolici
 
Recimo na 1 automobil placas 50% poreza, a na 2 placas 400%
Ovo mi se sviđa.
Međutim, nemojte biti u zabludi da automobilski saobraćaj ima značajan udeo u ovom zagađenju koje je postalo nesnosno u Beogradu.
Ovo bi bilo dobro više iz razloga što bi donelo bolji protok saobraćaja i smanjilo probleme sa parkiranjem.
 
Tačno. Saobraćaj u Beogradu čini oko 20% aerozagađenja. Nije malo ali nije ni većinsko.

Ovo bih podržao i uveo (ovo sa znatno višim porezima za domaćinstva u gradskom tkivu sa više od 1 automobila) radi rasterećenja saobraćaja. Jer ovo više nije normalno. Ne ide više ovako. Jutros kolončine na Autokomandi, jedna se prostire duž Ustaničke sve do Doma zdravlja, druga se prostire duž Južnog bulevara u nedogled a autoput ka Novom Beogradu kao veliko parkiralište.
 
Već smo pričali na ovu temu oporezivanja domaćinstava sa 1+ vozilima, i tome kako bi isti mogli da izgraju prijavom "viška" vozila kod rođaka, prijatelja i sl. koji nemaju svoja kola.
 
Svaka mera se može izigrati. Ali to nije razlog da se nešto ne uvodi. Dokle god je stopa izigravanja/zaobilaženja u nekom prihvatljivom procentu, treba probati svaku ideju.
 
Kako je Oko sokolovo pomoglo da se reši problem naplate parkinga? Tako što je dovelo do prelepljivanja i zamaskiravanja tablica. To ne znači da je sistem loš sam po sebi, već da je sve ostalo vezano za sistem, loše.
 
Glavni vlasnici > 1 automobila su ljudi iz predgradja i okolnih manjih mesta jer samooniimaju mesta da ih parkiraju u dvoristima.
Automobili se drze u dvoristima.
 
Nema pravila, ima svega i svačega.

Pisao sam o primeru iz moje šire porodice, dvoje penzionera koji oboje imaju po auto jer su se prosto navikli i svaki put kad im se kaže nešto na tu temu odma se nakostreše. Dok im sin od skoro 40 godina putuje svaki dan prevozom 6-7 km i ne žali se.

Isto tako sam pisao na nekoj od tema o jednoj kravetini koja živi na uglu Strumičke i Maksima Gorkog (Lekino brdo), i ima dvorište iz dva dela, u koje mogu da stanu čak 3 automobila. I opet izbacuje svoju Škodu na trotoar i kolovoz i j'e joj se. Do te mere da ima na haubi izgrebano ključem ''ne parkiraj tu'' i ništa, opet kravetina nastavlja da ostavlja auto tu. Inače, to nije mojih ruku delo, nekoga drugog je vrv razbesnela u nekom momentu a meni je ostalo u sećanju baš zato što sam video na haubi izgrebano i pomislio koliko li je nekog bila razbesnela da uzme i napiše joj čitavu rečenicu na haubi.

Tako da ima svega i svačega, hoard-uju se automobili u raznim delovima grada. Samo, naravno, jasno je da kada neko živi u Ripnju ili Bubanj Potoku i radi negde daleko, razumljivo je da svako ima auto za sebe. Ali kada neko živi u centru, na Vračaru, na Lekinom brdu, na Dorćolu, kod Slavije... a imaju više od jednog automobila po domaćinstvu, a svi rade negde unutar gradskog tkiva (tj. ne rade na perfierijama, niti u izdvojenim naseljima), da je malo bahato imati dva automobila. A još je gluplje ovo u mojoj široj porodici - dvoje penzosa, jedno odavno već ne radi a i inače puno šeta, drugi je nedavno ušao u penziju, ali ne... neće da se odreknu svojih kola pa to ti je.

Ja sam ranije, punih 10 godina, bio mnogo popustljiviji, naklonjeniji i pomirljiviji prema automobilistima (mislim na privatna vozila). I tešio se kako će se rešiti stvari nekako kako se grad bude širio i gradio. Onda sam shvatio da od toga nema ništa, jer ima deo ljudi koji su nezasiti, i koliko god im se pružilo, ili koliko god im nešto ne trebalo, neće ga se odreći. I tako x 700.000. I ovi pomenuti penzosi su mi takođe puno doprineli da uvidim to, da promenim stav i da postanem kritičar. Jer sam se naslušao ljudi koji kukaju na saobraćaj i na haotičnost Beograda, a kada im se kaže da bi mogli i oni nekada da urade nešto povodom toga (pogotovu kad su penzioneri i nemaju više jurnjava), onda se odmah dure. I tada, i nakon što sam video čitava naselja udavljena u automobilima napolju jer niko neće da se ''zavlači'' dublje u parkirališta, tada sam shvatio da su mnogi ljudi prosto sebični i da je uzaludno pokušati da se pregovara i dogovara sa njima. Nego da mora da se udare drakonske mere i reforme i to je to.
 
Poslednja izmena:
Neka voznje budu skupe a porezi visoki.
Neka bude toliko skupo da i firme moraju da se decentralizuju.
 
Ne slažem se da treba rešavati problem podizanjem poreza ili cene goriva (svakako je podižu). Ne treba svi da budu "kažnjeni" zbog određenog procenta bahatih, nezasitih, lenjih (ili kako ih već nazvati) koji imaju više od jednog auta bespotrebno.
U ovakvom Beogradu, sa ovakvom saobraćajnom infrastrukturom i ovakvim gradskim prevozom, automobil je zaista potreba jako velikom procentu ljudi.
Kada javni prevoz bude iole ozbiljna alternativa, može se pričati o smanjenju broja privatnih vozila na ulicama.
Dakle, ako država želi da reši ovaj problem treba da razvije malo kreativniji plan, od tvog predloga koji uključuje udaranje po džepu svakoga ko pomisli da sedne za volan.
Predlog o većem porezu za drugo i ostala vozila po čoveku bi mogao da bude zanimljiv i koristan u rešavanju problema. Opet da ponovim, pouzdan javni prevoz je preduslov svega.
 
Vozio sam se malopre tramvajem 5.
Juri kao zmaj.
Automobil u sirem entru je APSOLUTNO neprotreban.
Neka se placa po 200E mesecno poreza ko ima automobil u centru.
 
Juri kao zmaj jer je njegova maršuta retko opterećena, plus je bilo koliko, 20-20.30h? Tada i busevi jure kao sumanuti. Tipa 37-ica iz pravca Trga kad majstor gura poslednji krug i ako može, ne staje do pančevca. Možeš da vikneš izlaz i staće 100m posle stanice ako se ne pripremiš ranije. :D
 
Не знам за тебе, али је се заиста не бих враћао у 1993.
meni se dopadalo, budim se ujutru, tiho, nema automobia, cvrkuci ptice.
nisam imao sta da jedem, pa sam bio mrsav
delio sam sa bratom konzervu ribe.

ipak, ekoloski gledano, 1993. bila divna godina. Mozd anam treba svakih nekoliko godina jedna 1993.
 
Neko je MC-u marnuo nalog i troluje nas sve ovde... Drugog objašnjenja nema.
 
Ne slažem se da treba rešavati problem podizanjem poreza ili cene goriva (svakako je podižu). Ne treba svi da budu "kažnjeni" zbog određenog procenta bahatih, nezasitih, lenjih (ili kako ih već nazvati) koji imaju više od jednog auta bespotrebno.
U ovakvom Beogradu, sa ovakvom saobraćajnom infrastrukturom i ovakvim gradskim prevozom, automobil je zaista potreba jako velikom procentu ljudi.
Kada javni prevoz bude iole ozbiljna alternativa, može se pričati o smanjenju broja privatnih vozila na ulicama.
Dakle, ako država želi da reši ovaj problem treba da razvije malo kreativniji plan, od tvog predloga koji uključuje udaranje po džepu svakoga ko pomisli da sedne za volan.
Predlog o većem porezu za drugo i ostala vozila po čoveku bi mogao da bude zanimljiv i koristan u rešavanju problema. Opet da ponovim, pouzdan javni prevoz je preduslov svega.
Slazem se i ne slazem se.
Slazem se da je Beograd napravljen za automobile. Da me ne shvatite pogresno, ne po tome da ima po 6 traka u svakom bulevaru, vec da drukcije ne mozete pouzdano da stignete. O GSP ne bih trosio reci, taksi (+CarGo) postali nedostupni (kad ti treba, neces ih naci), na bicikl/trotinet pomisljaj samo ako zivis na NBG.
Ali takodje doslo je i do relativno vece pristupacnosti za automobil. Kao sto sam vec pricao, klincima od 18,19 je i sezonski posao dovoljan da kupe kakav takav auto, da ne pricam o work and travel. Tako da nemalo znam porodice sa 3, a neke i sa 4 automobila. I to u naseljima gde su ranije preovladale kuce, a sada zgrade. Mozete da zamislite koji je to horor za parkiranje. I opet, niko od njih nece da popusti, a ni grad ne radi na poboljsanju gradskog saobracaja. Jedino sto se moze uraditi u cilju destimulacije je kao sto sam vec pisao - ekstra oporezivanje automobila po domacinstvu. Ukoliko imamo u domacinstvu vise od 1 automobila, svaki sledeci da se oporezuje sa 30% vise. Jednostavno, i sa ovom cenom goriva guzve se nisu smanjile nimalo.
Nisam siguran da li je pravno moguce uvesti ovaj porez samo za Beograd, zbog specificnosti problema. Ukoliko jeste, bilo bi dobro uvesti ga. Ali samo ako ce to pratiti poboljsanje gradskog prevoza (sto vec u startu obara celu ovu pretpostavku).
 
Vrh