Šta je novo?

Za sve ljubitelje shoping centara, molova itd

Ali i firma može da pokrene parnični postupak protiv njih. Posebno što imaju odakle da napkate bar deo štete.

Može i treba, a zašto nije? Kažu znaju za to već nekoliko godina i "upozoravali su", ali nisu podigli krivičnu prijavu ili prijavili nadležnima (tj. policiji).
 
Изгледа да је Делез почео преименовање својих малих самопослуга "Купи и иди":cool: у "Макси". У пијаци "Бежанијска коса" је била ова самопослуга, а од пре три недеље је прекрштена у Макси. Кажу да ће ускоро бити промењено име и оној самопослузи на углу Гандијеве и Пере Сегединца.
 
Imam poznanika u deleze. Zele da pojednostave ponudu, svaki S&G postaje maxi. Razlog je sto imaju puno S&G objekata a oni imaju 5-10% vece cene od maxija. A sirenjem lidla, dostas im je opao promet, neke radnje posluju skoro u minusu. Veruju da vracanje u maxi brend i cene moze doneti vece profite.

Zatim svaki Tempo Express a realno skoro da ih nema postaje Maxi.
Svaki Tempo ce postati Mega Maxi da bi malo modernizovali. Trenutno drze Tempo cene kako su i obecali ali kada i zadnji Tempo pretvore u Mega Maxi onda nece postojati Tempo pa nece moci da uporede cene i mislim da ce lepo poskupeti. Takodje praksa im je da smanje Tempo pod velom modernizovanja, a zapravo samo smanje lokal i deo izdaju nekom petom.
 
Pa da, kao Mega Maxi Ada tj nekadašnji Tempo. Sada su tu Tehnomanija, Petshop i šta još beše, a cene kako šta, ponešto je čak i skuplje od mog lokalnog maxija, jedino što je izbor znatno veći.
 
Razlog je sto imaju puno S&G objekata a oni imaju 5-10% vece cene od maxija.
A ja kad sam pričao ovo na forumu pre nekoliko godina, pojedinci iz mesta izvan Beograda mi govorili kako izmišljam. Oni iz Grocke znali bolje šta se dešava i šta koliko košta u Beogradu.


Inače, drago mi je da njesra od Shop & Go (sa sve motoom koji implicira ''ostavi nam pare i tornjaj se što pre) nikad nije zaživeo, mislim ne u toj meri i na taj način na koji su oni hteli.

Takođe mi je drago što uprkos pritiscima velikih lanaca i praksi sa zapada, hipermarketi jesu zaživeli po Srbiji ali ne po cenu toga da se manje i srednje prodavnice po naseljima zatvore. To jest Srbi nemaju problem da jednom nedeljno odu u veliku kupovinu u hipermarketu, ali i dalje očekuju i zahtevaju da u toku ostalih dana imaju prodavnicu u svom kraju i naselju. Tako i treba. Nije ovo Amerika pa da se od kupovine pravi projekat i da se za sve koristi automobilčina i nehumani stroad.


Loša vest je to što su svi počeli opasno da mrače sa aplikacijama. Gde god uđem i dođem na kasu čujem isto kokodakanje:
Maxi: ''Jel imate Maxi aplikaciju?''
Idea: ''Jel imate Super karticu?''
Lidl: ''Jel imate Lidl aplikaciju?''
Lilly: ''Jel imate našu aplikaciju?''

Što je najgore, zaluđenici koji ih koriste često umeju da prave zbrke i produžuju redove. Jer njemu je aplikacija rekla da pivo košta toliko dinara, papir sa cenom mu je rekao drugo, a kasirka mu kaže da košta nešto treće i onda dok se oni tamo sporazumeju i dok ovaj pokupi svoje cvetiće i srca za kupovinu, ostali iza njega se smore samo tako. :rolleyes:
 
Хвала Петру Добрњцу на потезу Делеза да укине "shop&go". Још кад би укинули и те апликације - их! Убеђен сам да их коришћење и одржавање те апликације кошта драматично више (у сопственим ресурсима и живцима потрошача), од неких добрих класичних попуста на робу. А што се цена по различитим форматима тиче - то нико живи не може да испрати. Некада су одређени артикли били чак јефтинији у "shop&go", него у темпу. Мени је читава та логика запошљавања армије људи да стално мењају концепте, цене и формате, да би (по правилу увек) вратили на старо - идиотска.
 
To je ono što anglosaksonci kažu - Corporate bullshit.

U velikim kompanijama, pogotovu grabljivački nastrojenim, svaka služba se trudi da iznova dokazuje neophodnost svog postojanja.
I onda tako Marketing služba izmišlja toplu vodu sa kampanjama koje ne rade ili rade jako malo (nepisano je pravilo da 80-90% marketing kampanja je pucanj u prazno i igra na sreću).
Kadrovska služba izmišlja toplu vodu sa premeštanjem radnika Maksija u drugi objekat svakih 6 meseci. Kao, da se ne urote, da se ne formiraju ekipe pa da kradu iz objekta... Ne znam samo šta da ukradu kad su svuda kamere i sve se popisuje... :rolleyes: O štetnosti toga da svakih 6 meseci menjaš radno mesto i kolege, da i ne govorim...
IT služba izmišlja toplu vodu sa aplikacijama.
Koja god služba izmišlja toplu vodu sa tim forama da ista stvar na jednom mestu košta 50, na drugom 45, na trećem 55...

I tako dalje i tako dalje...

Nisu za džabe internet a i svet filma prepuni satira i mimova na račun korporativne kulture i mentaliteta. Boardroom meme (gde se racionalni zaposleni izbacuje kroz prozor zato što razmišlja racionalno), Dilbert online strip, Office serija, Primer, Office space film... Sve su to primeri gde se pokazuju neke gluposti i naopakosti korporativnog uređenja unutar same firme (a bez odlaženja u ekstreme kao u Fight Club ili American Beauty, već samo baveći se svakodnevnim stupidarijama unutar velikih kompanija opsednutih profitom).
 
Te aplikacije su čisto marketing, njima privlače još više mušterija tako da im se sve to mnogo više isplati nego što im pravi troškove. Kao Lidl sa tim "kuponima", od X kupona, uglavnon samo jedan bude nešto što je čoveku potrebno. I onda ljudi budu u fazonu "Aa vidi ima kupon za ovo, sniženo još više, ajmo u Lidl" i onda tamo kupe još dosta drugih stvari.
 
Te aplikacije su čisto marketing, njima privlače još više mušterija tako da im se sve to mnogo više isplati nego što im pravi troškove. Kao Lidl sa tim "kuponima", od X kupona, uglavnon samo jedan bude nešto što je čoveku potrebno. I onda ljudi budu u fazonu "Aa vidi ima kupon za ovo, sniženo još više, ajmo u Lidl" i onda tamo kupe još dosta drugih stvari.
Dve pesme koje objašnjavaju sve :D
 
Ja ću biti iskren i reći da koristim takve aplikacije i programe. Mada Lidl app koristim samo zbog novina, lakše mi tu da pristupim nego da guglam, a ponekad bude neki dobar kupon - koje nikada ne gledam dok ne odem u radnju. Tek tada pogledam šta ima pa aktiviram ako valja nešto. Koristim i Payback, ali retko, to kada naručim nešto preko Lieferando, onda iskoristim. Prijavio sam se za neke kartice i programe lojalnosti, ali ništa od toga ne koristim. Svako pravi svoje programe, tek par kartica vredi nešto. Moj stric u Nemačkoj koristi neke kartice, stalno priča kako je skupio X poena i onda iskoristio pa uštedeo desetine evra. Prema njemu se to sve isplati, pa čak i po priči, pogotovo kada neke kartice iskoristi pri kupovini za posao (kuvar).

Mislim, sve je to proračunato i isplati se. To je marketing i jaka psihologija. Zato se zove program lojalnosti, nagrade, skupljanje bodova i slično - a u suštini je "ti si dao pare, evo ti neki poeni, nemaš još dovoljno ni za šta, nastavi još da daješ pare za još poena pa da dobiješ nešto beskorisno". Da li je to loše? Ja ne bih rekao, moraju i oni od nečega da žive, a to što se mi neki primimo na to, naša je greška.
 
Ja ne koristim takve aplikacije i verovatno neću ni u budućnosti, iz više razloga. Jedan je što smatram gnusnim i bespotrebnim da kompanija vodi beleške o mojim kretanjima, navikama, ukusima, buždetu, potrebama. Drugi je što smatram da su sve te aplikacija-papazjanije uvod u društvo i države bez gotovine, u kojima će se sve plaćati karticama i aplikacijama i sve i svako biti pod nadzorom, kako države, tako i korporacija.

Čak nekad zamerim sebi što u zadnjih par meseci češće koristim karticu za plaćanje, jer sam veliki pobornik gotovine i želim da doprinesem da ona ostane u opticaju što duže. No dobro, popraviću to u narednom periodu.
Mislim, sve je to proračunato i isplati se. To je marketing i jaka psihologija.
Za mene je to ispiranje mozga i uvod u distopijska društva kakva gledamo u naučno fantastičnim filmovima i grozimo se, a ne uviđamo da svakog dana jedan deo toga postaje naša realnost.
Da li je to loše? Ja ne bih rekao, moraju i oni od nečega da žive, a to što se mi neki primimo na to, naša je greška.
Ne brini, žive oni odlično. Samo na nevraćanju kusura i zaokruživanju iznosa na pun dinar (iako pare nisu u opticaju već 16 godina) oni svakog meseca namlate milione. A isto toliko namlate i na presmešnim beskorisnim kesama, čije su naplate kao uveli zbog toga što im je stalo do ekologije a nikad kurblom nisu mrdnuli ni dinara nisu dali za ekologiju u Srbiji. Naravno, pod ''oni'' mislim na vodeće glavudže u korporacijama. Običan radnik će, kao i uvek, da nastavi da rbmači za siću i kikiriki.

Što se tiče stava ''kada neko nekoga prevari / nasamari / opelješi, nije kriv taj koji je to počinio nego žrtva koja mu je to dozvolila''... s tim neću moći nikad da se složim. Iz više razloga.

Prvo, to što se neke prevare dešavaju usled naivnosti strane B, ne poništava činjenicu da je strana A učinila nešto nemoralno ili nezakonito. Pravne norme i zakoni proizilaze iz moralnih i društvenih. Ako kolektiv smatra da je nemoralno i nezakonito da neko vara drugoga, taj koji vara mora da odgovara i plati za svoju zlobu. Nebitno da li je žrtva ispala naivna ili ne. U suprotnom ćemo mic po mic doći do banalizacije i zaključka ''pa ako je lopov tako lako prebio babu i oteo joj pare i tašnu, neka je, ko joj je kriv kada izlazi na ulicu bez puške ili telohranitelja''. Jel to zvuči rauzmno? Pa ne. Društvo i zakoni ne funkcionišu tako. Treba da se kažnjava onaj sa lošom namerom. Jer to i jeste poenta zakona - da se spreče i smanje učestalosti zlobe i bahatosti. A ne da se sve banalizuje, manipuliše i izvrće.

Drugo, masa tih aplikacija, akcija i ponuda se pravi sa jasnom namerom da se kupci obmanjuju, a da sve ostane na ivici naopakih Srbistanskih zakona. Par primera: na rafu jedna cena, na kasi druga. Akcija koja važi samo pod tim i tim uslovima. Cena šporeta u radnji jedna, na sajtu za gotovinsko plaćanje druga, za plaćanje na rate treća. Zatim, finansijska segregacija tako da za SVE kupce na rafu stoji ista (primamljiva) cena nekog proizvoda a na kasi se sazna da je to samo za gospodu sa aplikacijom / superkarticom / superkiticom. To je onda em kršenje moralnih načela, em kršenje načela pravedne trgovine i kvaliteta usluge za potrošača, em kršenje zakona o oglašavanju i zakona o isticanju cene.

I treće, iako se danas države, vlasti i korporacije ponašaju kao da su svi ljudi na svetu vični pravnici i ekonomisti, istina je da se 80% populacije uopšte ne razume u pravo i ekonomiju, a tek 10% razume nešto malo. U tu populaciju spadaju i stari ljudi, neinformisani ljudi, nepismeni, neki mentalno ograničeni i slično. Stav ''pa šta, neka korporacije pelješe, ko je kriv ovima što se ne obrazuju'' je prosto pogrešan. Ispada da je u redu da jedna mala manjina pelješi većinu? Pa nije. Jer ćemo onda, kao svet, kao rasa, doći dotle da će od rođenja do smrti svakog dana neko pokušavati da nas prevari i opelješi na 1000 načina, dokle god je to šatro u okviru zakona. Ne, to je pogrešno i to vodi u kolaps društva. I zato ne treba ni podržavati, ni pravdati takve prakse i takve protuve koje se njima služe.


Sve u svemu, niko ne traži da se ide u neke pohode ili tuče sa korporacijama i drugim svetskim hohštaplerima. Daleko bilo da neko danas traži tako nešto, kad 99% ljudi žive kao zombiji i podanici brendova i trendova. Gde će sad oni da idu da jurišaju i bore se za neke ideale, pu pu daleko bilo... 😬:rolleyes: Ali se traži makar da se običnim bojkotom ili prosto odbijanjem saradnje u određenim aspektima, pruži otpor tim ogavnim oktopodima. E ako je danas previše tražiti od ljudi i da samo ne urade ništa, da samo pruže pasivan otpor nekom zlu... e onda ne znam stvarno... Možda je onda MC u pravu, možda i treba da se resetuje planeta, ne znam...
 
Poslednja izmena:
Jbg opet sam se raspisao, koliko god gledao da ''skrešem'' dužinu posta.

Ali zato što sve češće u životu nailazim na neke stavove koji tvrde da u prevari, nije kriv onaj koji vara, nego onaj koji je dopustio da bude prevaren. Meni je to prosto nezamislivo i ne mogu da ne reagujem na to. A situacije sa trgovcima, pogotovu u Srbiji, su jedan od najboljih i najočiglednijih primera toga. Zato se uvatih priče o tome na ovoj temi.


A i inače zadnjih godina ne mogu da se načudim pasivnosti velikog broja ljudi, i u Srbiji i globalno gledano.
 
Malo si previše zaglibio u celoj priči.
Nije ovaj sistem prevara. Sad da uzmem konkretno Lidl, imaš taj "kupon" u aplikaciji, gde jasno piše koji je proizvod, kod, cena, količina, itd, i obavezno da je konkretan proizvod u ograničenim količinama (iliti može se desiti da ga nema u filijali). Oni se od svega ograde. Bilo bi jako problematično da to ne piše.
Mislim, ceo sistem nije ništa drugačiji od papirnih novina, samo što je ovo ekološki i nudi mogućnost da se prilagođava kada ima nekih promena.

Prevara bi bila da ti skupljaš neke poene, taman sakupiš za nešto i onda ti oni kažu da to ne može da se iskoristi ili tako neki fazoni gde odbijaju kupca da iskoristi svoju nagradu. Jer realno gledano, ti svakako moraš otići u Lidl ili Maxi ili koju god radnju kako bi kupio namirnice. Zašto onda istovremeno ne iskoristiti to i za te bonuse/programe. To je drugačije kada bi to skupljao za neke druge stvari - ja sam na primer jednom kupio TV u Gigatronu, prijavio se na njihov lojalti program, dobio bodove. Posle sam još neki uređaj kupio, isto upisao bodove i provalio da imam za neki odličan popust - taman mi je trebao USB stick. Na kraju se ispostavilo da ima milion različitih uslova kako bih to mogao iskoristiti. Svađa sa radnicima (nisam se ja svađao lol), kako bi se šef filijale smilovao i odobrio popust koji smo tražili.

Ja više volim da koristim kartice za plaćanje, tj. jednu jedinu debitnu karticu. Imao sam Visa Gold kreditnu, jer sam imao pravo na nju besplatno godinu dana, pa sam je uzeo zbog osiguranja pri putovanju u inostranstvo. I nikada se nisam ustručavao da je koristim. Ovako sa debitnom karticom uvek imam pregled u glavi koliko trošim i uvek mogu pogledati stanje na računu u app i pogledati transakcije i šta je rezervisano. Ja sam sa druge strane paranoičan, a to je da imam keš u novčaniku i da ga negde ne izgubim ili da mi ga neko ne ukrade. Onda ja ostadoh bez keša. A karticu mogu odmah deaktivirati preko app, plus niko je ni ne može koristiti bez pina i bez mog odobrenja preko aplikacije.

I sve mi je to uvek komfornije i jednostavniji za korišćenje. Nikada nisam bio na gubitku niti sam se osećao prevarenim. Svaki put kada koristim, imam dokaz o nečemu. Ne znam, očigledno ljudima prijaju drugačije stvari i drugačiji stil života.
 
Dok god kupuješ šta ti hoćeš, a ne ono što ti aplikacija ili kuponi preporučuju, dobro je. Ako se poklopi da je na akciji ono što ti hoćeš - super.
 
@Bender Rodriguez
Što se tiče tih kartica, imam Super karticu i Super vero karticu. U Vero relativno često svraćam, jer ima proizvoda koji su ili povoljniji ili ih nema u drugim marketima. Kod njih je super što imam godinu dana fore da skupim dovoljan broj poena. Ponekad se zapitam za super karticu čemu mi služi, zato što nikada ne mogu da za tri meseca da napabirčim potreban broj bodova za popust, a retko svraćam u te druge radnje gde mogu da je iskoristim. Imam još neke kartice od drugih radnji (ne marketa), gde se samo skenira kartica i da ti automatski popust u %, što mi savršeno odgovara, za razliku od ovih gde su na popustu određeni proizvodi.
 
Super kartica Mercator grupacije nudi dosta popusta. To su plave cene. Čak i da nemate dovoljno bodova u tri meseca vi svejedno dobijete popust odmah. Često popusti sa super karticom budu od 30-55%. U katalozima su ti popusti obeleženi sa plavom pozadinom. Ne bih se složio da nije korisno.
 
Triput u životu sam iskoristio taj popust koji spominješ. Što se mene tiče, to mi je u rangu ovih drugih koji daju popuste na vodređene artikle. Takođe, ne znam nikog ko je redovno koristi zbog tih popusta. Ako je kod tebe drukčija situacija, OK.
 
Неко је скоро написао да Делез истерује Агрокор на сваком кораку и морам рећи да ово има смисла. Идеа која је у Гроцкој годинама радила и увек имала доста муштерија је исељена пре пар месеци, а пре неколико дана је на локалу освануо оглас да се локал издаје. Контакт: stevica.cuic@delhaize.rs / upravljanjenekretninama@delhaize.rs
Очигледно је Делез дошао у посед локала од 300+ квадрата који се налази буквално поред Максија, зграда до зграде, и истерао Идеу одатле.
 
Poslednja izmena:
To je tacno, bukvalno sam primetio nekoliko idea objekata koji su postali maxi. Sta je bilo u Uscu, idea? Sada je maxi.
Takodje u bulevaru K Aleksandra ili mozda nekom drugom, bila idea na prometnom mestu i sada je maxi. Jako cudno.
 
Ima i obrnutih primera. Zatvorio se Maxi u bulevaru umetnosti prekoputa Telekonja a otvara se Idea u tom lokalu
 
Situacija, presipanje iz šupljeg u prazno, jer mu na kraju sve dođe na isto, samo drukčije raspoređeno.
 
Vrh