Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Osoba je stala u zaustavnu traku na auto-putu neposredno pred proširenje gde ima mesta koliko hoćeš. Pre pravljenja fotografije, sigurno je bar minut auto stajao tu :bg4:



Ako se pokvario, odmah je morao da stavi trougao, ali zaista ne znam razlog ovakvog stajanja osim velikog manjka inteligencije.

A kad smo već kod inteligencije, ježim se od ljudi koje kada zamolim da vežu pojas, samo ga stave preko grudi i kažu "e sad neću platiti kaznu", ili samo kažu, ma neće nas valjda zaustaviti.

E njima uvek naglo zabodem kočnicu čim pokrenem auto (pri veoma maloj brzini). Isto uradim i kada neko otkači pojas pre zaustavljanja automobila. Ali ne vredi, vide da pri maloj brzini lete napred, znaju da ne zavisi samo od mene. već i od drugih učesnika u saobraćaju, ali ne vredi.
 
Moj auto zvoni i zapomaže kad se neko napred ne veže, nažalost, za onima pozadi ne...

Samo manjak korisne inteligencije, tj. razuma, ništa drugo.
 
Još malo pa će mesec i po dana kako vozim među švabama , rezime; nisam video niti jedan sudar, sirenu nisam imao potrebu da koristim (u Srbiji uglavnom izgori od česte upotrebe).
Ono sto se vidi je ogromna međusobna tolerancija, nema teranja inata, nema sečenja bukvalo kao u nekoj bajci. Nikome nije teško da stane i da te propusti kad imaš prepreku ili parkirano vozilo, drugo staju na znak STOP ili kad nailaze na ulicu sa pravom prvenstva prolaza ne uleću kao kod nas. Jednostavno stanu i strpljivo čekaju/nema šanse da neko uleti. Svi daju migavce, niko se ne gura i svi propuštaju autobuse. Jednostavno saobraćaj je bez stresa i nervoze.
Jedini problem je parkiranje,naročito u manjim gradovima , selima gde svako ima pravo da parkira vozilo ispred svoje kuće pa bilo to nepregledna krivina ili bilo šta slično. E tu je blegi užaš se dva vozila prosto nemaju prostor da se mimoiđu, neretko uveče mora da interveniše policija jer autobus jednostavno ne može da prođe.
 
Danas sam video lika na električnom skejtu kako ide kolovozom preko Brankovog mosta i nastavio je dalje Opštini NBG.

Gužva oko 17h, ali baja vozi skejt u žutoj traci dok ga obilaze taksisti i autobusi, a posle raskrsnice i obični automobili (jer tamo više nije žuta traka).

Došlo mi je da mu nalupam šamare.

A pošto sam trčao tada, malo sam obratio pažnju i na trotinetiste. Ali bukvalno nijedan nije pogledao preko ramena prilikom skretanja (po trotoaru), ili prilikom prelaska preko pešaškog (tamo gde vozila imaju uslovno desno ili tamo kod skretanja za Dejtonku)

@Žika čim se izađe sa Balkana, vožnja je uživanje
 
Definitivno Nemačka i Austrija (to obilazim pa za to mogu da tvrdim) su civilizacija što se tiče saobraćaja. Korišćenje sirene, bilo na semaforu ili bilo gde drugde, je retkost, upravo zbog tog strpljenja. Kada vidim da se neko kod nas parkira, pa na kratko mora da blokira traku, to kod nas odmah ide sedanjena volan i držanje sirene doveka. U DE i AT to nema šanse da se desi, lepo sačekaju ljudi i puno strpljenja. A ako čuješ da neko svira, znaj da je taj sa Balkana. Isto tako i npr tramvajske stanice gde između tramvaja i same stanice ima jedna saobraćajna traka, vozači staju i ne kreću pa čak i kada niko ne ulazi, odnosno kada su već svi ušli. Kod nas to nema šanse da se ikada uvede i da se vozači dovedu u red. Da ne govorim i o prelasku pešaka na prelazima, nema šanse da ti se neki vozač nabija i da nešto viče. Prosto mi je nekako neverovatno da su naši vozači toliko nervozni u saobraćaju i da nemaju strpljenja.
 
Član 40.
Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne
ivice kolovoza, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili
obilaženje.

Koliko vidim, oborebi su biciklisti na Mostu na Adi na kolovozu (živi su) i još se neko u komentaru pravi pametan i objašnjava da biciklista sme uvek da vozi po kolovozu osim na auto-putu.

https://www.facebook.com/mima.vasiljevi ... &__tn__=-R



Naravno, da ne opravdavam obaranje bicikliste, ali čega sam se sve nagledao, a naročito na ovom mostu potpuno mi je jasno zašto neki ne vole bicikliste.

Jeste veliki problem za bicikl (mora okolo) da na dozvoljeni način dođe do Košutnjaka, ali voziti bicikl preko bilo kog beogradskog mosta kolovozom je rizik.
 
neka mi nadležni ili bilo ko objasni kuda ću voziti bajs ako idem od west65 do dedinja.
sem toga, pričali smo već o tome, u zakonu nije striktno definisano da je obaveza da se vozi biciklističkom stazom, već je ostavljeno da se to proizvoljno tumači.
a u ovom slučaju krivci definitivno nisu tumačili zakon, čak sumnjam da su i bukvar pročitali. kao ni saobraćajac koji viče na poreskog obveznika koji hrani njega i njegovu porodicu, umesto da radi svoj posao i traži krivce koji su verovatno pobegli sa lica mesta. krivi su oni koji se trkaju i koji ugrožavaju bezbednost biciklista. atmosfera među vozačima motornih vozila je previše antibiciklistički obojena i to treba preokrenuti. a neće doprineti ako se na bilo koji način opravdavaju motorni divljaci.
 
Šta je ovde nejasno

Član 40.
Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne
ivice kolovoza, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili
obilaženje.

Da li možda mora da piše "mora" umesto "sme"?

Što se mene tiče, vozite gde god hoćete, i svaka vam čast kada idete pravo, a postoji skretanje desno.

Od Westa do Dedinja bih išao na Jurija Gagarina (da li preko Omladinskih brigada ili na Marka Hristića, pa preko Mosta na Adi bici stazom i onda bih smotao na silasku sa mosta, pa onim ulicama ispod mosta izašao na Milošev konak. To je maks 5 minuta više, a mnogo bezbednije nego kolovozom preko mosta.
 
Često biciklisti voze paraleno a naročito ovi iz klubova u većoj grupi gledajući da što više iritiraju vozače.
Naročito ovde preko mosta i J. Gagarina gde postoji biciklistička staza biciklisti je malo koriste.
Ovde će odgovarati vozač osim ako ne dokaže da je ovaj menjao pavac kretanja ili slično.
 
Dakle biciklisti treba da dozvole da ih teroriše bahata manjina i umesto pravolinijski oni će da kruže kao kiša oko Kragujevca? Nisam razumeo kojim ulicama od bici staze ispod mosta do Miloševog konaka?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=669416#p669416:qi7xu7sj je napisao(la):
operic » Ned Okt 13, 2019 11:55 am[/url]":qi7xu7sj]Dakle biciklisti treba da dozvole da ih teroriše bahata manjina i umesto pravolinijski oni će da kruže kao kiša oko Kragujevca?

Nije bas dobra logika. Tako isto vozaci automobila mogu da se zale sto ne mogu da prodju ulicama rezervisanim samo za javni prevoz.
 
Pa šta sad - treba dozvoliti i auto-putem kao najkraćom putanjom da se voze biciklisti.

Evo putanje do Topčidera. Od X se ide ispod glavnog pravca, a kod O mora da se siđe i pređe preko pruge.



Ako se ide preko Brankovog mosta, onda nema kruženja i silaska sa bajsa jer se može ući na prostor Sajma kod Novog železničkog mosta, a može i ispod Gazele gde se odvajaju kamioni, pa na rampu, pa saobraćajnicama do ispod Raskrpetlje. Izađe se 100-injak metara pre parka, ali tu može da se vozi desnom ivicom gde kola ne voze i onda se uđe u park gde i tramvaj.

Naravno, niko od biciklista ne voli da bezveze kruži ili silazi sa bajsa i nosi ga preko pruge, ali pre ću to birati nego ići preko Mostova.
 
što se tiče autoputa, ovde pričamo o pravu kretanja koje biciklistima pripada zakonom (za razliku od autoputa gde je zabranjeno zakonom).
uzmimo primer nekoga ko kreće iz pravca west65 i ide ka dedinju, a ne zna kakvo je stanje sa bici stazom (prvi put vozi tuda, i na mapama je video da je to logična kolovozna putanja). da li on treba, kada naiđe na tu deonicu, da siđe sa bajsa pa da ga prebacuje preko one visoke debele ograde? ili treba da se okrene pa da vozi nazad odakle je došao ili da se spušta u jurija gagarina takođe suprotnim smerom da bi se popeo na bici stazu?

gledano iz tog ugla, tu NE postoji bici staza jer je fizički nemoguće doći do nje, pa je sasvim legitimno voziti. iskustveno, veliki problem je kada želiš da nastaviš pravo prema topčideru a gomila automobila želi da se isključi desno. treba naći pravi momenat za prestrojavanje u traku za pravo što je prilično stresno.
 
Pravo kretanja ne podrazumeva bezobzironost i ometanje drugih samo zato što nekog mrzi da potraži alternativnu rutu.

Svi bi da imaju sva prava a nikakve obaveze. I pešaci, i vozači, i biciklisti, i trotinet kauboji... S tim što su vozači već odavno toliko omraženi i iskažnjavani da je smešno tražiti bilo šta više od njih. Dok ove preostale tri grupe svaki dan dobiju još nešto a opet nastavljaju da žive u iluzijama da ceo svet treba da se menja da bi njihova trasa putovanja izgledala ko prava i ravna linija.
 
izvini ali ovde govorimo o elementarnom pravu, nikakva razmaženost, bezobzirnost i ometanje drugih.
opet se mešaju lončići i krive se biciklisti a pravi krivci su bahati bezobzirni trkači.

kao kada bi neko tebi rekao da bi valjalo do prodavnice da ideš zaobilaznim putem umesto pravolinijski trotoarom, jer, eto, kola se parkiraju po trotoaru pa je nebezbedno i ti kao pešak ugrožavaš i svoju i njihovu bezbednost.
 
@operic u pravu si. Ja pričam o ljudima koji recimo dolaze iz Jurija Gagarina i onda idu na kolovoz.

Meni zdrav razum ne dozvoljava da idem preko mosta gde se vidi da ljudi voze barem 70-80 na sat.

Taj problem sa desnim skretanjima je vrlo očigledan tu i na svim sličnim mestima i to je nešto najopasnije za biciklistu.

Što se tiče ovog udesa od gore, ko će ga znati šta je tu bilo. Možda je bilo neko obilaženje i trenutak neopreznosti vozača automobila, a i pitanje je kako su se biciklisti ponašali.

Da se ne lažemo, jesam i ja par puta vozio tuda, ali išao sam baš uz ogradu i kada osetiš auto koji prođe pored tebe, uopšte ti nije prijatno. Na putevima je malo lakše jer nemaš ogradu, ali ovde je svaki pad smrtna opasnost.

Ja bih lično stavio znak zabrane za bicikliste već kod skretanja za Belvil. Onda bi bilo potpuno jasno da biciklsti ne smeju da idu dalje kolovozom.

Ne može se svima ugoditi i umeće je prilagoditi se tome. Ja uvek biram bezbednost (pa makar morao da siđem sa bicikla, a svi znamo koliko je to smorno)
 
Pa ja kad god vozim bajs, i idem zaobilaznim putem. Primera radi, radije idem kroz Krunsku nego kroz Bulevar. I staza mi uopšte ni ne treba.
Ko hoće, nađe sebi put.

Uostalom, i vozači itekako imaju svoju porciju kruženja i peripetija. Prvo, zato što živimo u bolesnom gradu gde da bi izvršio skretanje levo iz jedne ulice u drugu, moraš da obaviš 5 skretanja udesno oko tri gradska bloka. A drugo, zato što su ulice pretesne i večito krcate, pa vozači radije kruže nego da idu direktno. Ali o tome niko ne priča. Jer se podrazumeva da to tako treba. Jer se podrazumeva da su vozači i automobili uzroci svih nedaća pa ko veli ko ih šiša. A nigde se ne pominje koliko i oni kruže i zlopate se.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=669443#p669443:33uweo01 je napisao(la):
astrodule » 13 Oct 2019 11:59 am[/url]":33uweo01]
Ja bih lično stavio znak zabrane za bicikliste već kod skretanja za Belvil. Onda bi bilo potpuno jasno da biciklsti ne smeju da idu dalje kolovozom.
ali onda bi na svim direktnim prilazima mostu morao da zabraniš biciklistički saobraćaj i eventualno obezbediš alternative, što je verovatno ćeš se složiti utopija.
zar nije jednostavnije da se vozači (automobila u ovom slučaju) pridržavaju ograničenja i voze obzirno prema svim učesnicima u saobraćaju?
ima dovoljno mesta na samom mostu ako bi biciklisti vozili duž one mini (zaustavne, šta god da je) trake, ima čak mesta i kada bi vozili delom u desnoj traci, samo je potrebno povesti računa (i od strane jednih i od drugih), usporiti, ustupiti prvenstvo itd. prilikom isključenja sa mosta odnosno produžetka pravo.
 
Ja sam protiv vožnje po mostu, najviše zbog desnih skretanja. Čak bih ozvaničio povećanje brzine time što bih postavio znak za moto put (i time ubio dve muve jednim udarcem - zabrana za bicikl i ograničenje 80).
Alternativa uvek postoji, ali je duža.
Nismo problem mi koji bismo vozili bicikl po propisima, već upravo neiskusni biciklisti koji bi pravili probleme (kako sebi, tako i drugima).
Daj da prvo provučemo trake kroz centar grada, gde se vozi sporije, i da se svi naviknu jedni na druge, pa ćemo za par godina da rešimo nekako i mostove.

Poslato sa telefona
 
Током викенда видех на Аутопуту негде у висини Бежанијске косе, формира се колона за свадбу у зауставној траци. Наравно, то је било довољно да се створи хаос на АП који је и током викенда преоптерећен.
Младанцима желим пуно среће, али заслужили су и једну дебелу честитку, зајено са свим сватовима у колони, од саобраћајне полиције. На жалост ових није било да се придруже свадбеној колони.
 
Evo kako je prošao jedan stariji gospodin, pri prelasku (sporedne) ulice u Inđiji:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=979bV_Xz8QQ[/youtube]

PS: Iskreno se nadam da gospodin nije pregažen točkovima kombija (ne vidi se na snimku), ali...
 
Ne verujem da je pregažen, vidi se pri kraju snimka da je došao od napred. Pitanje je samo gde je vozač gledao uopšte kada je skretao, kako ga nije video. Mada se vidi na kraju da mu pomaže, pretpostavljam da ga vodi u bolnicu čim ga je stavio u kombi.
 
Vrh