Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Da, to bi bilo malo preterano. A u Japanu to ima i ekonomskog smisla jer je 99% svih novoprodatih kola domaće proizvodnje. 1ali činjenica je da ovakav sistem stimuliše posedovanje šporeta na točkovima koji se voze dvaput mesečno a ostalo vreme zauzimaju ionako deficitarne parkinge. Sadruge strane ima i onih koji krševima vade dušu dok se potpuno ne raspadnu, i takva vozila bi trebalo skloniti sa puteva isto.
 
Стари аутомобили су далеко поузданији него нови јер механика а друго свако би волео да вози нови ауто само да може исти да приушти. :kafa:
 
Naravno da bi mogao da nemamo onaj sistem samozvanih eksperata iz gesedamnaest plus koja nalaže usklađivanje akciza sa inflacijom. Mi plaćao 30 centi više gorivo nego što bi trebalo. Da je cena goriva 120 din, onaj ko vozi svaki dan zbog nekog posla 200 km bi štedeo 4 eur svaki dan. On bi tako skoro imao ratu za nov auto. Sada međutim on te pare daje na naduvane akcize na gorivo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590141#p590141:2l1dphit je napisao(la):
Norexan » Pet Dec 21, 2018 3:42 pm[/url]":2l1dphit]Стари аутомобили су далеко поузданији него нови јер механика а друго свако би волео да вози нови ауто само да може исти да приушти. :kafa:

Novi prelaze poprilične kilometraže bez većih problema. Elektronika je odavno prestala da bude problem.
 
A i elektronika čuva mehaniku. Ima i savremenih kola koja mogu da pređu po milion km bez obrade motora, nije to samo privilegija mercedesa 124 i golfova 2ki.
 
Primer danas:
Zbog nekog sastana u Predsedništvu (video gomilu žandarmerije i neka ambasadorska kola), duž celog Bulevara poređani saobraćajci na semaforima.

Tako i na raskrsnici Bulevara i Svetozara Markovića stoji saobraćajac. I uopšte se ne obazire na tri nepropisno parkirana automobila na ulici, u traci u Svetozara Markovića, odmah iza pešačkog.
Tačno njemu ispred nosa.
Saobraćajac je gojazan.
Saobraćajac nosi staru uniformu (ne ovu novu tamno plavu). Žuti prsluk mu je štrokav.
Štitnik kačketa mu se "rascvetao" po obodu.

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?
Eto zašto.
 
Saobraćaj u Srbiji je takav kakav je zato što su (ne)ljudi u Srbiji takvi kakvi jesu.
 
Saobraćaj je jedna od stvari u kojima možeš dosta da zaključiš o mentalnom stanju prosecnog Srbina. Ja sam se nekada oko mnogih stvari nervirao, a sada sebe smatram budalom što sam to radio. Na većinu stvari sam oguglao i sada mi je mnogo lakše, a na ono što još uvek nisam, trudim se, jer ja kao ja ništa tu ne mogu da promenim, pa mi je da oguglam jedina olakšica.

Da su neki forumaši sa ovog foruma ministri određenih resora, bilo bi i u ovoj zemlji mnogo bolje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590068#p590068:8127zre0 je napisao(la):
paradox polje » 21 Дец 2018 11:42 am[/url]":8127zre0]Кад већ поменусте кршине из увоза, то је посебна прича. Подржавам што су построжени технички прегледи, али ово мора да иде и на уштрб увозника а не само корисника аутомобила, или у преводу Држава мора да уведе у ред увоз.
Тренутно је тотални јавашлук. Људи када купују полован ауто из увоза, улико не познају увозника, једино што знају је да ауто није прешао онолико колико пише на км сату. Промена ове вредности, прво на горе да би царина била мања а затим на доле да би цена била већа је криминал, који се може и мора зауставити, а Држава то толерише у потпуности. При свим овим трансакцијама оштећена је Држава због умањене царине, а о будућем кориснику да не причамо. Осим тога често се дешава да је у питању ауто са маскираним дефектима, а чим се прода свака одговорност увозника се губу и ако је он свесно обмануо купца. Честа је појава да после неког времена корисници примете да недостаје по неки ваздушни јастук, што ће рећи да је возило доживело већи удес, а знам да случајеве да су људи приметили да је ауто преживао пожар или поплаву и ко зна какве све кварове.
Колико знам (а можда сам дезинформисан) понекад није могуће вештачити праву километражу али се увек може утврдити да ли је нешто "рађено" са км сатом. Једноставно забранити увоз свих аутомобила којима је нешто чепркано на км сату би пуно помогло. Такође евидентирати са којом је километражом возило увезено (царињено) као и стање самог возила (да ли је исправно, хаварисано...) и омогућити купцима увид у ове податке би онемогућило ове наше лопове у њиховим махинацијама након увоза.
Да ли је реано да возило увезено из Немачке кошта мање у Србије него слично возило у Немачкој. Ако нисмо у стању да купимо половно возило у добром стању због превисоке цене, барем омогућити купцима да знају шта су купили, а не да то сазнају тек након годину дана када спадну маске.
Преправљање километраже се углавном ради у иностранству, то је кад се увозе половна возила и то ради 95% продаваца половних возила. Код нас се ради смањење километраже (не сви наравно) кад је аутомобил купљен нов у Србији, па кад се продаје као половно возило, или купљено прво као половно возило код нас, па се опет продаје као половно. Најчешћа преправка километраже је у Немачкој и Италији.

Нема потребе да се смањује километража због царине, јер се царина НЕ ПЛАЋА на половна возила, ако су произведена у Европској заједници или већ како се зове та организација. При увозу за таква возила се плаћа само царинска евиденција од 0,5% и наравно остали трошкови. Царина од 12,5% се плаћа само на половна возила (а и нова наравно) која нису произведена у европској заједници, значи возила произведена у Јапану, Азији, Америци, Аустралији.

Кршеве, зависно шта све подразумеваш под "кршом", одавно не можеш да увезеш и да хоћеш.
 
ja pod krsom smatram kad neki baja misli da je zaje*******o nemca kad je kupio neki polovni besni mercedes ili bmw koji je nov 60k za 3k evra, i misli da je to sad full auto, a stane da sipa gorivo i vidis curi mu ulje koliko je dobar

kad automobilu toliko padne vrednost to je znak da nesto DEBELO nije u redu, znaci da je direktno za otpad, npr imamo dva polovnjaka: neka besna mecka ranga preko 50k nov, i npr astra koja je nova 16k, oba su stara po 6 godina i oba kostaju po 4k evra, vrlo je jasno da je astra u daleko boljem stanju, i suma sumarum je bolji automobil od mercedesa, jer astri je cena pala 4 puta, mercedesu preko 12, pa ti vidi u kom je stanju
 
Tu treba imati u vidu neke normalne stope amortizacije uz određena odstupanja, jer i one variraju od marke do marke i kroz godine, naravno apsolutna vrednost mora pomoći da se dođe do realne slike...i na kraju lokalnog mehaničara... :)
Da se Srbi pitaju Nemci bi pravili samo polovna kola jer baš su glupi što ih voze nova...
 
Pravite se kao da Srbi kupuju polovna vozila zato što hoće, a ne zato što nemaju 30k€ za nova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590617#p590617:24rgz6la je napisao(la):
nekianonimnilik » Ned Dec 23, 2018 9:19 pm[/url]":24rgz6la]ja pod krsom smatram kad neki baja misli da je za*** nemca kad je kupio neki polovni besni mercedes ili bmw koji je nov 60k za 3k evra, i misli da je to sad full auto, a stane da sipa gorivo i vidis curi mu ulje koliko je dobar

kad automobilu toliko padne vrednost to je znak da nesto DEBELO nije u redu, znaci da je direktno za otpad, npr imamo dva polovnjaka: neka besna mecka ranga preko 50k nov, i npr astra koja je nova 16k, oba su stara po 6 godina i oba kostaju po 4k evra, vrlo je jasno da je astra u daleko boljem stanju, i suma sumarum je bolji automobil od mercedesa, jer astri je cena pala 4 puta, mercedesu preko 12, pa ti vidi u kom je stanju

Ti što bi da glume luxuz u lux klasi (ili S po švabski) sa automobilima starim po 15 godina teški kompleksaši.
Prva stvar odmah se vidi gde spada osim kad svrati do svog sela, tu ga raja vidi kao uspešnog. Drugo ti su najglasniji za skupu registraciju i gledaju da je izvrdaju na sve moguće načine. Kad dođe red na održavanje a bez obzira na starost delovi znaju da budu papreno skupi i onda kreće obilazak otpada ili moljakanje rodbine po nemačkoj da pronađu delove po reciklažnim centrima.
U novije vreme se često poklanjaju super automobili masovnije produkcije, tu spadaju razne varijacije AMG ili BMW M . Zamena egzotičnih kočnica i još neki radovi premašuju cifre od par desetina hiljada evra i vlasnicima se ne isplati da ulažu u ta vozila. Vozila nemaju neku vrednost jer nisu pravljena u malim serijama pa tako da za kupovinu nema zainteresovanih i otuda poklanjanje. Onda kreće igranka po lokal radionicama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590700#p590700:27qig5u4 je napisao(la):
bl3y4 » 24 Dec 2018 10:45 am[/url]":27qig5u4]Pravite se kao da Srbi kupuju polovna vozila zato što hoće, a ne zato što nemaju 30k€ za nova.

99% Srba koji se voze samo po gradu i imaju za novi auto će za 12k pre kupiti polovnog krš Audija nego novu Corsu.
To je problem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590710#p590710:3rjj71w9 je napisao(la):
Kartograf » 24.Dec.2018/12:33 pm[/url]":3rjj71w9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590700#p590700:3rjj71w9 je napisao(la):
bl3y4 » 24 Dec 2018 10:45 am[/url]":3rjj71w9]Pravite se kao da Srbi kupuju polovna vozila zato što hoće, a ne zato što nemaju 30k€ za nova.

99% Srba koji se voze samo po gradu i imaju za novi auto će za 12k pre kupiti polovnog krš Audija nego novu Corsu.
To je problem.

Ja sam 2010 kupio novog Citroena C3 za grad za 10k€. Jedna od najvecih gresaka koje sam napravio.
Auto jos uvek vozim i dobro me sluzi ali sam u poslednjih godinu dana imao priliku da par meseci vozim Golfa 6 kupljenog za ~7k i Pezoa 3008 kupljenog za slicne pare, oba automobila su 2012-2013 godiste ako se ne varam. Nivo opreme i konfora je u oba automobila na potpuno drugom nivou u odnosu na C3. A oba sada bolje koce i bolje rade nego sto je C3 radio kada je nov bio.

Ono sto hocu da kazem jeste da - Nije sve u novim kolima, vec u dobrim kolima. Najcesce je bolje uzeti polovan auto za 6-7k€ nego nov za 12k€
I slazem se da kupovina BMW-a 2000 god. uglavnom nema smisla i da je samo za "pokazivanje" ako se to tako moze nazvati, ali odredjeni primerci su super ocuvani i verovatno ce nadziveti i nove C3 i nove Corse, a usput ce te se voziti u komforu koji jeftini gradski automobili nikako ne mogu da ponude.
 
Ne možeš da porediš vozila B segmenta i C. Velika je razlika , još i da dodam francuska filozofija automobila je bitno drugačija u odnosu na nemačku pa tako Polo izgleda dva puta ozbiljnije i skuplje u odnosu na C3 ili na 207 ili bilo koji drugi auto.
Pa još ovde vozila dolaze sa siromašnom opremom dok na zapadu često ne štede pa kupuju jače pakete opreme.
 
Prosečan Srbin, od svih drugih proškova, ne može da plaća ni kredit za par godina star polovan auto, a kakvi za bilo kakav nov. A kolika god da smo beda od države, taj isti bi trebao da može da plaća bar kredit za novi auto B ili C segmenta i da to nije neka premium marka. Ali ne može ni za solidan polovni, a novi je misaona imenica.

Kada prosečan Srbin bude mogao da plaća kredit za par godina star polovan auto (5,6 godina), ne mora to da bude Mercedes, BMW ili Audi, neka bude Opel, Alfa, Fiat, Pežo, Citroen,...Ispravnost prosečnog auta na srpskim putevima, biće znatno bolja.
 
Nekad mi nije jasno odakle ljudima pare za auto ? A ni njima.
Registracija 15-20 000 din godišnje, ako prelaze oko 10 000 km sa potrošnjom oko 8-9 litara benzina sa cifrom oko 146 din/l to je oko 116 800 + registracija 131- 136 000 din. Ako računamo mali servis oko 5-8 000 din dolazi se do 136- 144 000 da bude bez kvarova i zamene guma. To je u proseku mesečno 11 400- 12 000 din.
 
Niko nema para, svi kukakju. Svima je skupa registracija i gorivo - a svi se voze. Nikome ne stoji auto, jer su mu skupi gorivo i registracija. Saobraćajni kolaps svaki dan, zapušene saobraćajnice,...

Gde počinje Srbija - tu prestaje logika. I po tom pitanju.
 
Kukaju upravo oni koji imaju para, a oni koji zaista nemaju - ćute.

Voze kola, a krče im creva, dok su im stanovi u raspadnutom stanju.

Ali eto, najvažnije je pokazati se drugima, da drugi vide (lažni) statusni simbol.

Dakle, radi se o patološkom stanju svesti takvih "umova".
 
Mislim da su veoma opasni učesnici u saobraćaju pešaci koji ne voze kola. To su npr, oni koji se na parkingu kreću blizu vozila koje se isparkirava, koji u uskim ulicama, van pešačkog prelaze ulicu tik iza kamiona koji ide u rikverc i slični.

Juče sam imao susret sa dva takva pešaka u centru grada. Uzbrdica u Kraljice Natalije, negde kod Jug Bogdanove. Gužva, automobili idu par metara pa stanu, a pešak van pešačkog, prolazi na 10cm iza mog gepeka u trenutku kada krećem. Vozači znaju da je sasvim normalno da vozilo malo ode nazad kada kreće na uzbrdici, a ovaj pešak (naravno, čovek od oko 60 godina) je to otkrio jer sam ga skoro zakačio (a možda i jesam.

Posle 20-ak metara, skrećem ka prizrenskoj (u tunelu gužva) i lagano idem između ivičnjaka i automobila koji stoji (koji ide ka tunelu) i odjednom se tu pojavljuje baba koja prelazi ulicu i to iz pravca tunela. Pešački je daleko napred (ovo se desilo otprilike pored Snajpera). Posle sam sigurno par minuta razmišljao kojim putem je baba sa kolicima došla do te tačke i uopšte mi nije bilo jasno (Prizrenska je bila skroz prazna)
 
Sad nešto gledam mesto gde se to desilo (iza ovog taksiste) i ne mogu da verujem da su napravljena ova dva parking mesta sa desne strane.

Pa čemu to!?
 
Pešaci koji nisu vozači su najneogovorniji učesnici u saobraćaju, to je notorna činjenica. Zato što ne znaju kako funkcionišu mnoge stvari vezane za auto. Ti kao pešak znaš da ne treba da prelaziš pešakči prelaz samo zato što imaš prednost, nego procenjuješ da li je bezbedno, u smislu da li će taj koji treba da te pusti stvarno ukočiti i da li uopšte ima nameru da ukoči i ostale slične stvari...Ali ti si vozač i znaš kako stvari funkcionišu. Pa se za razliku od pešaka koji nije vozač, bar prema svom u zivotu odnosiš odgovorno.

Ako se ograničimo samo na vozače, iz mog iskustva, na prvom mestu na listu ugroživača saobraćaja su vozači pod uticajem alkohola ili narkotika, a na drugom, vrlo visokom mestu su P R E S P O R I vozači. Meni je lakše da se sklonim bržem od sebe, nego da zaobilazim mnogo sporijeg.

U saobraćaju je sve lepo regulisano. Leva traka je za preticanje, desna za vožnju, a zaustavna za zaustavljanje. Onda skretanja i uključivanja u saobraćaj po pola sata, vožnja ,,po propisu", iza kolona, a ispred niko. Odlika dobrog vozača, između ostalog je i da ne koči saobraćaj.

Ne podržavam nasilničku vožnju, ali i malo agresivnija je bolja, nego kilava.
 
Prilagodiš se jednostavno saobraćaju, makar i po cenu prekršaja.

Ako svi voze u koloni po ograničenju, ne vidim svrhu (osim psihičkih problema) da ti obilaziš jedno po jedno vozilo i ubacuješ se. Time se remeti kosntantnost brzine i toka jer kada se ti ubaciš ispred nekoga, ovaj mora da malo prikoči da bi održao rastojanje i to se onda prenosi unazad (ima lepih animacija šta jedno kratko kočenje učini koloni iza)

Sa druge strane, ako svi voze 70 gde je ograničenje 60, ti ćeš sa tih 60 da remetiš saobraćaj (na sličan način).

Alkohol i narkotici - slažem se, ali bih dodao i upotrebu mobilnih telefona (naročito bez hands free uređaja). Veoma su retki ljudi koji mogu da vode ozbiljan razgovor i da budu usresređeni na vožnju. Zato se ja isključim iz takvih razgovora u kolima ili kažem saputnicima da ne mogu da tako razgovaram i vozim (naročito ako uslovi za vožnju nisu idealni)
 
Vrh