Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Uvek kada padne sneg zapitam se ko su ti ljudi što voze neočišćena kola, ili koji brišu stakla iznutra od magle tek kada krene (jedna ruka na staklu, druga na volanu).

Inače, u praksi sam isprobao jedan recept sa interneta (a verovatno poznat iskusnijim vozačima), a to je utrljavanje zubne paste po prozorima u unutrašnjosti vozila. Kao test sam to uradio na većem delu šoferke i samo na prednjim bočnim staklima i prosto je neverovatno kako dobro radi posao.

Potrebno je na čista stakla utrljati pastu jednom krpom (ili papirnim ubrusima) i onda drugom krpom (ubrusom) očistiti do kraja. Treba otprilike 10-ak minuta za cela kola. Naravno, paziti da pasta nije abrazivna (postoje one sa česticama)
 
Danas oko 14h, zaputio sam se preko platoa kod Sajma (prepunom snega), od stanice ka Eurosalonu.

Naravno, sve je zatrpano snegom, jedino se može proći kolotragom od vozila koja idu preko tog platoa.

Naiđe vozilom neki mamlaz, ja se maksimalno pomerim u stranu i jednom nogom zagazim u dubok sneg, sa ciljem da mu omogućim da što lakše prođe.

I tako, učinim ja ovom mamlazu uslugu, a on mi "zahvali" tako što me isprska vodom do kolena, jer nije brzinu smanjio na minimum.

Zato, ubuduće se na snegu neću nikome sklanjati, pa će morati da me zaobilaze po dubokom snegu...
 
Prije ce te neko udariti, vidio sam danas nekog lika da je oborilo auto dok je isao kolovozom a i dosta bliskih mimoilazenja
 
A oni sto ne ociste snjeg sa kola i voze pa im pane sakrova u sred voznje ...
 
Увек ме изнервирају ови што чистећи снег на тротоару бацају га на улицу, али прекјуче сам баш по**зд*о. Нисам сигуран да ли је у питању мушко или женско, али направио-ла је солидно брдо на улици која је иначе под дејством соли била без снега. Са друге стране сам видео још двоје који бацају снег на улицу. Додао сам гас и у брзини пола оног брда вратио право на бацача-ицу. После ми било криво, вероватно и не схватају колико то може бити опасно већ виде шта раде други па и они тако, мисле то ће со одмах да раствори. Нисам чуо никада ни на једној телевизији да се апелује да се прекине са овом опасном праксом.
 
Pa dobro, malo se razbaca na sve strane, nećeš valjda da zatrpaš samo onog do tebe :D ? Bar kad otkopavam automobil sa parkinga.

A ovi mozgovi što ih mrzi da makar malo rukavom ako nemaju ništa drugo sklone sloj snega sa krova, ali ih ne mrzi da na semaforu upale sve 4 da bi skinuli sneg sa šoferke koji im spadne pri kočenju.
 
Додао сам гас и у брзини пола оног брда вратио право на бацача-ицу.

Oni koji uklanjaju sneg sa trotoara rade nešto vrlo korisno za širu zajednicu, pa makar bacali sneg i na kolovoz.
Takav njihov angažman treba svi da cene i poštuju.

Meni do sada nije, niti će pasti na pamet da nekome prolaskom kolima nanesem bilo kakvu neprijatnost, a kamoli onima koji se angažuju za opšte dobro.
 
Pa, kako to? Otežavanje gradskog saobraćaja zarad olakšavanja lokalnog (pešačkog) saobraćaja u gradu od milion i po - korisno za širu zajednicu?
 
Сва похвала за те што чисте тротоаре, али не и да га бацају на сред улице кад има места да га баце на обод улице или тротоара или на зелену површину. У чему је смисао, грталица склања снег са улице да би је неко враћао на улицу, и тако може док се не отопи.
једно је кад идеш улицом са снегом на коловозу и прилагодиш брзину условима, а друго је кад идеш очишћеном улицом и налетиш на хрпу снега, чак и при брзинама мањим од 40 изнедадне појаве снежних острва знају да створе проблеме и доведу до удеса, тако да мислим да таква работа није за похвалу.
 
Пантограф":nhuouibd je napisao(la):
Pa, kako to? Otežavanje gradskog saobraćaja zarad olakšavanja lokalnog (pešačkog) saobraćaja u gradu od milion i po - korisno za širu zajednicu?

Jasno je tebi o čemu ja govorim, ali si iz nekog samo tebi znanog razloga krenuo sa karikiranjem...

Ako smatraš da oni koji uklanjaju sneg sa trotoara nanose štetu široj zajednici - onda ništa.

Inače, najvažniji je saobraćaj u ulicama prvog prioriteta, kojima ide javni prevoz.
Individualni saobraćaj u manjim ulicama sigurno nije prioritet prilikom čišćenja, pa tako ovi što čiste sneg sa trotoara takvih ulica neće naneti "štetu" široj zajednici.



У чему је смисао, грталица склања снег са улице да би је неко враћао на улицу, и тако може док се не отопи.

Da, grtalica sklanja sneg sa kolovoza i na taj način često zatrpa trotoare koje je posle teže očistiti.
Dešavalo se da ljudi očiste trotoare i onda grtalica ponovo zatrpa iste te trotoare.



али не и да га бацају на сред улице кад има места да га баце на обод улице или тротоара или на зелену површину.

Sigurno je da niko nije toliko lud da ide do sredine ulice i da baca sneg nasred kolovoza, ako može da ga baci uz ivicu kolovoza.
Takođe, u mnogim ulicama uopšte nema zelenih površina, jer su trotoari uz zgrade, tako da je jedino rešenje bacati sneg na kolovoz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589058#p589058:ec9z7c0z je napisao(la):
Vladivoje » Pon Dec 17, 2018 12:39 pm[/url]":ec9z7c0z]
Додао сам гас и у брзини пола оног брда вратио право на бацача-ицу.

Oni koji uklanjaju sneg sa trotoara rade nešto vrlo korisno za širu zajednicu, pa makar bacali sneg i na kolovoz.
Takav njihov angažman treba svi da cene i poštuju.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589069#p589069:ec9z7c0z je napisao(la):
Пантограф » Pon Dec 17, 2018 1:09 pm[/url]":ec9z7c0z]Pa, kako to? Otežavanje gradskog saobraćaja zarad olakšavanja lokalnog (pešačkog) saobraćaja u gradu od milion i po - korisno za širu zajednicu?

Vladivoje opet sa velikom mržnjom prema vozilima, vozačima ???

Izbacivanje snega na kolovoz može da bude veoma opasno i to bi trebalo kažnjavati. Često nailazim na velike količine izbačenog snega na kolovoz, pa i led u vežim komadima.
A da ne pričam da taj isti sneg/bljuzga može da isprska pešake.
 
Pravo da ti kažem Vladivoje, ne karikiram, nego mi nije jasno da li je za pešake neophodno raščišćavati prolaz celom širinom trotoara, pa da onda ne može sa dela trotoara koji se čisti da se sneg prebaci - na deo trotoara koji se ne čisti? Da li je neophodno otežavati situaciju tamo gde je već dovoljno loša, na kolovozu?
 
Izbacivanje snega na kolovoz može da bude veoma opasno i to bi trebalo kažnjavati.

Postoje kazne za neočišćene trotoare, ali za ovako nešto sigurno ne.



Vladivoje opet sa velikom mržnjom prema vozilima, vozačima ???

No comment...



Često nailazim na velike količine izbačenog snega na kolovoz, pa i led u vežim komadima.
A da ne pričam da taj isti sneg/bljuzga može da isprska pešake.

Dakle, po tebi, trotoare ne treba čistiti (!?). Bitno je samo očistiti kolovoz (!?).

A ako su trotoari neočišćeni, onda pešaci moraju kolovozom.
A onda im vozači sviraju, jer su na kolovozu.
A onda im se pešaci sklone da bi oni mogli da prođu kolima.
A onda ih vozači isprskaju bljuzgom i tako im se "zahvale" (kao što se meni juče desilo na platou kod Sajma).

I tako stalno u krug, zar ne (?).



nego mi nije jasno da li je za pešake neophodno raščišćavati prolaz celom širinom trotoara, pa da onda ne može sa dela trotoara koji se čisti da se sneg prebaci - na deo trotoara koji se ne čisti?

Onda zatraži da se u zakon uvede stavka o širini trotoara koja mora biti očišćena.
Oni koji čiste sneg sa trotoara i na taj način "prave štetu" zajednici će sigurno biti veoma obradovani ovakvom vešću.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BrvMa2uzA0g[/youtube]
 
Kad god slušam neke naše vozače kako trube jedni drugima ko majmuni osetim se ko ovaj baja u sredini

ezgif.gif
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587683#p587683:3g05ia9g je napisao(la):
Blade » 10 Dec 2018 10:16 pm[/url]":3g05ia9g]Opet ti kazem, nije sve tako crno i belo. Taj koji ima luft u trapu i zna da ima, u glavi je toga svestan, je mnogo manja opasnost od onoga ko ima full tehnički ispravan auto, a neispravan mozak. Ljudi se dovijaju i snalaze na razne načine. Ne mogu da osudim onog jadnika što je otišao sa drndavim Yugom noću do prve apoteke koja radi od 00-24 da kupi lek za bolesno dete ili je otišao na pijacu da kupi pola metra drva jer nema za više, a mora da greje decu i tako slicne situacije,...Ali ja se tog jadnika skoro pa uopšte ne plašim da će me udariti. A ove druge kategorije se veoma plašim i često na putu dolazim u situaciju da ih izbegavam. Meni je neki džip 100 puta ,,uleteo u makaze" pri preticanju i morao sam da mu se sklanjam da ne poginemo obojica. Nikad nisam video drndavog Yuga da je prošao kroz crveno svetlo, dok džipove viđam često i tako dalje...Mogao bi da navodim primere iz realnosti u nedogled.

Zakon je zakon, i treba da se poštuje. Crno na belo. Ukoliko neko projuri na crveno, kakve veze ima da li je projurio raspali yugo star 30 godina ili besna bembara - zakon je prekršen i počinilac treba biti sankcionisan. Potpuno ista stvar je i sa ispravnošću vozila - neispravna svetla ili kočnice ili štagod su kvar, bio on na kršu od 300 evra ili bombi od 60 000 evra.

Ove socijalne teške priče mi zvuče kao nekakav clickbait naslov na nekom jeftinom članku na blicu, da ljudi razmišljaju emocijama, a ne razumom. Ako pratimo tvoju fabulu - zašto vlasniku BMWa ne može da se desi da ima bolesno dete u sred noći? Ali njega ćemo da osudimo jer vozi BMW, a na vozača jugića ćemo da se sažalimo.

I upravo je to problem - bogati ne moraju da poštuju zakon, jer će svakako da podmažu gde treba, na sirotinju ćemo da se sažalimo, pa ni oni ne moraju da poštuju zakon - pa ko će onda da poštuje zakon? Zakon je zakon, crno na belo da se poštuje, bez izuzetaka i to je jedini način da se ide napred.
 
A jesi li ti nekad video da je drndavi Yugo prošao bahato na crveno svetlo? I jesi li nekad video da je prošao novi BMW? Ja raspalog Yuga nisam video nikad za moj vozački staž koji je deceniju i kusur godina. A BMW-a i sličnog sam video mnogo puta. A poenta je što kada bi projurio Yugo, na njegovog vlasnika bi panduri tresli ku..c, a vlasnik BMW-a bi ih ,,podmazao" i nastavio dalje.

Poenta mog posta je, što bi video da si dobro pročitao, kao što nisi, nego si čitao ono što si želeo da pročitaš i izvukao iz konteksta, je da zakon treba da bude isti za sve. Ako policija sankcioniše vozača Yuga, neka na isti način sankcioniše vozača BMW-a. A ne da on zna da može da podmaže i da ga policija pusti kao da ništa nije bilo. I zato se ja tog vožača BMW-a plašim, mnogo više od vozača Yuga.

Može vozaču BMW-a da se desi da ima bolesno dete, ali neka se ponaša odgovorno u vožnji kao i da za njega postoji zakon, a ne kao da ne postoji, što u praksi jeste istina.

Bogati i bahati su mnogo veći problem i opasnost od siromašnoh sa drndavim kolima. Pa država treba tako i da se postavi. A ne da ,,pazi da ne sipa više u šoljicu, a iz lonca joj se prosipa".

Ja sam prvi za to da se poštuje zakon. Ali sam i za to da bude isti za svakoga, kao što nije. Na sirotinju se diže ona stvar, bahati i bogati znaju da mogu da ,,podmažu", pa se tako i slobodno ponašaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589727#p589727:i9vj7rqq je napisao(la):
Blade » 19 Dec 2018 08:49 pm[/url]":i9vj7rqq]A jesi li ti nekad video da je drndavi Yugo prošao bahato na crveno svetlo? I jesi li nekad video da je prošao novi BMW? Ja raspalog Yuga nisam video nikad za moj vozački staž koji je deceniju i kusur godina. A BMW-a i sličnog sam video mnogo puta. A poenta je što kada bi projurio Yugo, na njegovog vlasnika bi panduri tresli ku..c, a vlasnik BMW-a bi ih ,,podmazao" i nastavio dalje.

Poenta mog posta je, što bi video da si dobro pročitao, kao što nisi, nego si čitao ono što si želeo da pročitaš i izvukao iz konteksta, je da zakon treba da bude isti za sve. Ako policija sankcioniše vozača Yuga, neka na isti način sankcioniše vozača BMW-a. A ne da on zna da može da podmaže i da ga policija pusti kao da ništa nije bilo. I zato se ja tog vožača BMW-a plašim, mnogo više od vozača Yuga.

Može vozaču BMW-a da se desi da ima bolesno dete, ali neka se ponaša odgovorno u vožnji kao i da za njega postoji zakon, a ne kao da ne postoji, što u praksi jeste istina.

Bogati i bahati su mnogo veći problem i opasnost od siromašnoh sa drndavim kolima. Pa država treba tako i da se postavi. A ne da ,,pazi da ne sipa više u šoljicu, a iz lonca joj se prosipa".

Ja sam prvi za to da se poštuje zakon. Ali sam i za to da bude isti za svakoga, kao što nije. Na sirotinju se diže ona stvar, bahati i bogati znaju da mogu da ,,podmažu", pa se tako i slobodno ponašaju.

Da su vozači besnih automobila većinski bahati, slažem se sa tobom. Naročito se slažem da zakon treba da bude isti za sve, a nije. Ali ne može se raditi ta relativizacija da bahate treba drakonski kažnjavati, a ove mučenike što voze drndava kola ne treba cimati, jer šta će mučenik, vozi kršinu, daj da ga ne mučimo. Ako baja u BMW divlja i vozi 100+ na sat, a ograničenje 40, nije ništa manje opasno nego ako baja vozi kršinu kojoj ne rade farovi i kočnice, pa se takav uključuje na autoput recimo. I sad - da, desiće se da oba prekrše zakon, panduri ove u besnim kolima (možda - verovatno) neće ni zaustavljati, a ove u kolima od po nekoliko hiljada možda i hoće, ali će i oni da se izvuku uz koju crvenu - u čemu je razlika. Ovaj je svoju "propusnicu" platio cenom kola od nekoliko desetina hiljada evra, a ovaj što vozi kola ot nekoliko hiljada plaća na rate od po 15ak evra...
Kao što neko reče - opasno je opasno, u saobraćaju pogotovo, gde svaka sitnica može da bude veliki pičvajz. Ako mi se lik parkira u gepek,ili daleko bilo nešto gore, potpuno mi je svejedno da li baja vozi bembaru ili juga.
 
Yugo je neku stotinu, a ne nekoliko hiljada, bar ti Yugići o kojima pričamo. Onaj ko ima kola od 1000-3000 evra, ne spada u jadnike. Ti su daleko od jadnika. Ako voziš neka kola u tom rangu: Alfa Romeo 156, VW Passat B5 (B5.5), Peugeot 206, VW Golf 4, Peugeot 307, Citroen C5, Fiat Stilo,...I ako nemaš da ga održavaš, možeš da kupiš Yuga, koga ćeš moći da održavaš. I imaćeš Yuga, koji će da vrši funkciju, ali da bude ispravan. A jadnik je onaj ko nema para da ni Yuga održava uvek ispravnim, a mora i on da živi, ne može samo ovaj sa BMW-om.

Svaka porodica čija su ukupna primanja ispod 50000 dinara je gladna. Mnoge imaju manje. Dok se odbiju komunalije i hrana...Šta toj porodici ostaje? Koja je njena perspektiva? I za takvu porodicu koja vozi nekog drndavog Yuga vazi zakon, ali za onu koja vozi novog Bmw-a, ne vazi. Jer ima da plati da za nju ne vazi zakon. Bar da važi za obe isto - pa pošto.

Jedna od poenti je sto će mnogo pre da ti se parkira u gepek taj sa BMW-om, nego ovaj sa Yugom. Sinoć baš, stojim semaforu u srednoj traci i crveno. Čovek do mene u levoj takođe staje, a lik u desnoj mrtav-hladan prolazi na crveno. To nije ništa drugo, nego čista bahatost. Nije bilo ni žuto, ni trepćuće zeleno, nego crveno koje je bilo već 10-ak sekundi.

Taj kome nisu dobri farovi i kočnice, zna da je tako. I taj vozi, skoro kao da stoji, pa i da krene nešto po zlu, lakše ga je vratiti u kontrolu, nego ovog sa BMW-om koji vozi 140, a ograničenje je 60. Taj će teško da se vrati u kontrolu, pa je kao takav i mnogo veća opasnost za druge.

Sve opasnosti treba da se reše, ali neka se ide redom. Ali redom od početka, a ne od pozadi.

Tvoja priča i tvojih istomišljenika, može da ima težinu, onda, kada zakon bude važio isto za sve. A to ne vidim da će u skorije vreme...
 
Ti automobili u rangu 1-3k evra su uglavnom teške kršine iz uvoza. Kupljeni za tu lovu, sa milijardu problema i nedostataka, ljudi poprave samo ono ultra hitno da bi mogli da se voze. Ti što to voze su najopasniji, opasniji i od ovih u novim SUVovima i od ovih što voze Yugića.

Auto najpre mora biti 100% ispravan da bi izašao na ulicu. Posle ide sve ostalo.
 
Ih, pretera ga sada. Ja ne kažem da nema takvih, ali ima i ispravnih. Imaš oči, pa gledaš, ako se ne razumeš, povedeš (pa i platiš, ako treba) ko se razume, pa onda biraš auto za sebe. Ne možeš tako kategorički da gledaš, to je retko kada u životu dobro.

Ima nešto MNOGO OPASNIJE od neispravnog auta u saobraćaju. A to je NEISPRAVAN MOZAK u glavi ČOVEKA KOJI UPRAVLJA AUTOM.

Meni je auto ispravan zbog mene, a da je zbog zakona, ne bi bio ispravan nikad. Zato što ova država koja kroji taj zakon, ne poštuje mene kao građanina i vozača, pa ne treba ni ja nju da poštujem. Vozim po putevima koje plaćam, a na kojima lomim kola, plaćam najskuplje gorivo i sve ostale preskupe dažbine vezane za kola, a nikakve pozitivne stvari od države nemam. Što se nje tiče, ja mogu sutra da crknem od gladi, nju to ne zanima, ni malo.

I država kao država po svemu tome nema pravo, ni zakonsko (iako ga nameće), a moralno da ne pričam, da trazi od mene (ni od bilo koga) da mu auto bude ispravan pre nego što uđe saobraćaj. Jer po tome kako se odnosi prema vozačima, nema pravo da bilo šta traži.

A automobili zbog nas samih moraju da nam budu ispravni, jer se radi o našim životima.
 
Кад већ поменусте кршине из увоза, то је посебна прича. Подржавам што су построжени технички прегледи, али ово мора да иде и на уштрб увозника а не само корисника аутомобила, или у преводу Држава мора да уведе у ред увоз.
Тренутно је тотални јавашлук. Људи када купују полован ауто из увоза, улико не познају увозника, једино што знају је да ауто није прешао онолико колико пише на км сату. Промена ове вредности, прво на горе да би царина била мања а затим на доле да би цена била већа је криминал, који се може и мора зауставити, а Држава то толерише у потпуности. При свим овим трансакцијама оштећена је Држава због умањене царине, а о будућем кориснику да не причамо. Осим тога често се дешава да је у питању ауто са маскираним дефектима, а чим се прода свака одговорност увозника се губу и ако је он свесно обмануо купца. Честа је појава да после неког времена корисници примете да недостаје по неки ваздушни јастук, што ће рећи да је возило доживело већи удес, а знам да случајеве да су људи приметили да је ауто преживао пожар или поплаву и ко зна какве све кварове.
Колико знам (а можда сам дезинформисан) понекад није могуће вештачити праву километражу али се увек може утврдити да ли је нешто "рађено" са км сатом. Једноставно забранити увоз свих аутомобила којима је нешто чепркано на км сату би пуно помогло. Такође евидентирати са којом је километражом возило увезено (царињено) као и стање самог возила (да ли је исправно, хаварисано...) и омогућити купцима увид у ове податке би онемогућило ове наше лопове у њиховим махинацијама након увоза.
Да ли је реано да возило увезено из Немачке кошта мање у Србије него слично возило у Немачкој. Ако нисмо у стању да купимо половно возило у добром стању због превисоке цене, барем омогућити купцима да знају шта су купили, а не да то сазнају тек након годину дана када спадну маске.
 
Lepo sam već govorio.

Smanjiti cene goriva, povećati cene registracije, kako bi se umesto posedovanja motornog vozila podsticala njegova upotreba.

To će skloniti mnoge krševe sa ulice, rasteretiti parkinge i omogućiti da se u saobraćaju nađu uglavnom mlađa, a samim tim i ispravnija vozila.
 
ali dodati onu japansku foru da registracija raste eksponencijalno svake godine, i onda ti posle 10 godina bukvalno bude jeftinije da kupis nov auto
 
Јел живите у Норвешкој или у Србији с платом од 300 евради?
Кројите законе по економском стању других држава. :bash:
Исто као и овај закон, вратио се сељак из Швице па видо како је тамо лепо па оће и овде... :lool:

Чу да купи нови ауто? А од чега лебати? Од глогиња? :lool:
 
Vrh