Šta je novo?

Vojvođanska - Tošin Bunar

Tezak id**** moras da budes da ne postujes nijedan znak...i da osim sto krisis sve to,i dalje vozis takoreci sad u suprotnom smeru,bez pardona ikakvog..terajuci ljude na trotoar...nadam se da neko od forumasa je bas neko takav id**** pa neka sad lepo cuje. Budi normalan,nemoj praviti jos veci haos nego sto vec jeste majmuncino jedna.
Sinoć sam prošao i ljudi i dalje voze u kontru, prosto neverovatno da to traje danima
 
Вожња у супротном смеру ће трајати све док буду трајали радови, то значи до 02. априла 2023.године. Наравно и данас-20.03. је било исто тако, а морам да напоменем да ипак више возача поштује радове односно да возе привременим обилазним смером како је и обележено, што је за похвалу. Ево неколико данашњих слика
IMG_20230320_122604_resized_20230320_012931206.jpg
IMG_20230320_122550_resized_20230320_012930888.jpg
IMG_20230320_122630_resized_20230320_012931909.jpg
IMG_20230320_122620_resized_20230320_012931553.jpg
IMG_20230320_122718_resized_20230320_012956435.jpg
IMG_20230320_122907_resized_20230320_012957126.jpg
IMG_20230320_122709_resized_20230320_012929981.jpg
IMG_20230320_114416_resized_20230320_013039844.jpg
 
Videh juče. Debili voze u suprotnom smeru, na raskrsnici opšti haos.
Na drugom kraju, kružni tok sužen, kolona u Dr. Ivana Ribara do semafora kod bloka 61 jug, a nizbrdo sa Ledina - pakao.
 

„Smart“ zgrada, ali garaže potopljene – platili ih 15.000 evra
VESTI Autor:predrag V. Popović21. mar 202307:00

Poput stanara u "Beogradu na vodi" i građani nove pametne (smart) zgrade u Vojvođanskoj ulici na Bežaniji u Beogradu imaju problem sa vodama koje im plave garaže. To se dešava gotovo svaki put kada pada kiša bez obzira na intenzitet, a samo tokom februara kako kažu stanari, to se desilo tri puta. Iako investitor i projektantska firma rade na saniranju, poplave se ponavljaju.

Razlog tome je, prema njihovim rečima, zapušenje, odnosno manjak kapaciteta vodovodno kanalizacione mreže. Navodno se nedavno započelo sa radovima na vodovodnoj mreži, ali za sada ostaje nejasno pitanje kada će se rešavati i fekalna kanalizacija.

Javno preduzeće Beogradski vodovod i kanalizacija nije odgovorilo na pitanja portala N1 u vezi sa radovima na mreži, a građani koji su platili po 15.000 evra za garažno mesto strahuju da bi vlaga mogla da krene i naviše ka stanovima.

Stanari zgrade brinu da li će ovaj problem biti rešen pre nego istekne garancija za zgradu. Oni kažu da je plavljenje podzemnog parkinga započelo čim su se uselili početkom 2022. godine. Posebno teško je bilo početkom jula kada je posle jakog pljuska garaža izgledala kao vodopad.

„Uselili smo se februra 2022. godine. Ispočetka nismo parkirali, jer nije bilo sve završeno u garaži. Počeli smo da se parkiramo tek u maju. Prvo veliko curenje desilo se kada se garažni lift napunio vodom početkom juna“, kaže za portal N1 jedna od porodica iz Vojvođanske 12.

Kako navode, investitor Roma kompani i projektant Siti (City) invest na zamerke u vezi sa stanovima su blagovremeno reagovali, ali da kada je u pitanju garaža, iako su dolazili majstori za isušivanje, plavljenja se redovno ponavljaju.

Usko grlo ispod vode
„Zgrada se nalazi između Vojvođanske i Pere Segedinca na Bežaniji. Ulica Pere Segedinca je usko grlo i posle najmanje kiše je poplavljena. Vodovodno-kanalizaciona mreža nije dobro urađena. Iz velikih cevi se prebacuje u manje. Garaže su na nižoj tački od nivoa vode. Čak je i ventilacioni otvor u garaži je ispod nivoa vode“.

Kažu da su prošlog leta tokom sastanka koji je održan u garaži morali da se evakuišu usled ogromne količine vode: „Zvala sam investitore i jednom su mi rekli da koristim GSP, a platili smo 15 hiljada evra za garažno mesto. Situacija je takva da je garaža uvek vlažna jer ne stiže da se osuši zmeđu dve kiše. Ono što nas dodatno plaši jeste mogućnost da vlaga krene da se penje“.

Šta će biti sa fekalnom kanalizacijom
Garaže se suše tehnikom upumpavanja kristala koji upijaju višak vode, a prema rečima stanara u pitanju je ekipa koja je radila isušivanje u Obrenovcu posle poplava iz 2014. godine.

Projektantski biro Siti invest u izjavi sa portal N1 kaže da problem postoji, da su u poslednja dva meseca tri puta prijavljivali zapušenje ulične kanalizacije i da su nakon prijave „pre ili kasnije reagovali i otpušili zapušenje“.


Rekonstrukcija (ni)je planirana
Jedini odgovor institucija, stanari su dobili novembra 2022. godine kada je Direkcija za građevinsko zemljište odgovorila kako prema planskoj dokumentaciji za tu godinu nije previđena rekonstrukcija vodovodno-kanalizacione mreže.


Kako navode, u tim slučajevima se ispod objekta i ulice stvaralo jezero što stvara ogroman hidraulički pritisak na podzemne etaže objekta.

„Poslednjih dana naš izvođač hidroizolacije “Lever” na licu mesta radi na sanaciji prodora koji su u garantnom roku. Kompletan prostor ostava su radi dodatne sigurnosti detaljno obradili, a naročito spojeve zidova sa podom kao i obodnih zidova po celom obimu“, kažu u Siti investu.

Oni navode da je, prema njihovim saznanjima, Beogradski vodovod i kanalizacija (BVK) započeo sa aktivnostima za izgradnju kišnog kolektora u Gandijevoj ulici koji bi trebalo da obezbedi adekvatan priključak kišne kanalizacije iz ulice Pere Segedinca koji se do sada ulivao u fekalnu kanalizaciju: „Mišljenja smo da će nakon izrade uličnog kišnog kolektora plavljenje ulice nakon kiša biti rešeno. Ostaje pitanje zapušenja fekalne kanalizacije koje se dešavalo do sada, a u tom smeru prema našim saznanjima, BVK nije poduzeo nikakve korake“.

JP Beogradski vodovod i kanalizacija nije odgovorila na pitanja portala N1. Da li će stanari nove zgrade ostati bez plaćenih garaža i da li će možda doći i do izlivanja fekalija, saznaće se uskoro.
 
Garaza u Vojvodjanskoj 12,zgrada iz teksta gore, je bila prosle godine potpuno pod vodom,tipa vise od 1m vode je bilo u garazama. Problem po meni je prostorni plan koji je do skoro predvidjao samo kuce na parnoj strani ulice i vrlo moguce da je prilikom rekonstrukcije vojvodjanske to i bilo tako uradjeno. Mozemo probleme tek da ocekujemo kad se zavrsi zgrada i dole malo nize,kod solitera,koja je vise nego duplo veca nego ova u V12. Pricajuci sa starosedeocima,onih koji se jos uvek secaju,vojvodjanskom je nekad ka savi isao potocic,tako da je vrvt i problem podzemnih voda jako zeznut. Doduse ,prilikom kopanja temelja kod solitera nisam video ni pumpe za ispumpavanje,delovalo je potpuno suvo a 2 etaze podzemne garaze su kopane,preko 8m dubine...ostaje da vidimo da li ce i kod nas kanalizacija da ide u rikverc.
 
Kako se lako zaboravilo da su sa obe strane "stare" Vojvođanske, ispred kuća bili kanali, kao i u svakom vojvođanskom selu...
To je alavo, pohlepno, pokvareno... a kupci kao sa Marsa da su pali. ne obraćaju pažnju na elementarne stvari.
Plus što slivnici u blokovima i dalje nisu otpušeni, iako je dr. Šapić to najavio posle poslednjih kiša i poplava od prošlog leta...
 
Pa budimo fer, neće neko ko kupuje stan u novoj zgradi da pretpostavi da će u istoj da plavi garaža. A zgrada se pravi uz ogroman bulevar okružena drugim zgradama.
Kanala i stare Vojvođanske nema već više od decenije
 
Neće da pretpostavi neko ko dolazi sa strane da kupi stan... Ovo što se desilo prošle godine nije bilo prvi put, dešavalo se već par puta u poslednjih 5-6 godine i u 60-tim blokovima da se poplave podrumi, okna od liftova, garaže (ne podzemne, već ove u sklopu stepenastih zgrada)....
Nije fer da grade nove zgrade bez odgovarajuće infrastrukture (nije slučaj samo u Vojvođanskoj, već svugde).
 
nek grade i neka kupuju ljudi,to me manje zanima...mene zanima i brine da sve to ne zezne i nase starije zgrade koje su super funkcionisale,nismo stvarno imali nikakvih problema u gornjem delu pere segedinca nikada u zadnjih 17god. podrumi su suvi potpuno i kad su najvece moguce kise,iz 2014. ili kad je vec bila poplava...i pr god ona ogromna kisa.sve je super radilo posao...
 
Kako se lako zaboravilo da su sa obe strane "stare" Vojvođanske, ispred kuća bili kanali, kao i u svakom vojvođanskom selu...
To je alavo, pohlepno, pokvareno... a kupci kao sa Marsa da su pali. ne obraćaju pažnju na elementarne stvari.
Plus što slivnici u blokovima i dalje nisu otpušeni, iako je dr. Šapić to najavio posle poslednjih kiša i poplava od prošlog leta...

Kada su ti odvodni kanali, odnosno, jendeci, zatrpani pri rekonstrukciji Vojvođanske (završenoj 2013. godine) momentalno su svi podrumi kuća počeli da plave. Kuća koje stoje 100, 150 godina, i čiji podrumi ni u najvećim kišama ne pamte plavljenja. Apele Bežaninaca niko nije hteo da čuje, problem se prvo ignorisao, onda spinovao, i na kraju prebacivao na nas same. Sad kad se isti problem obija o glavu vlasnicima nekih drugih podruma, sve živo se diglo da ga rešava. No šta da se radi, neki podrumi su "jednakiji" od drugih.
 
Izgleda da su položili kanalizacione cevi iste površine preseka kao kod otvora ispod onih mostića preko kojih su ljudi prelazili kanale kada su izlazili iz kapija... a nisu računali da su kanali imali veći profil od otvora ispod mostića i da su mogli da privremeno prime veću količinu vode. Onda je došla i novogradnja, više priključaka, manje zelenila a više betona i asfalta koji ne upijaju vodu...bravo za stručnjake.
 
kupci kao sa Marsa da su pali. ne obraćaju pažnju na elementarne stvari.
Većina kupaca nisu starosedeoci i ne znaju da kupuju mačku u džaku. To su ljudi sa strane koji pronađu posao u Beogradu, trebaju im stan i garaža blizu posla, pročitaju brošuru i zagrizu mamac. Koliki god fušeraj da se izgradi biće prodat jer nemaju ljudi izbora, svi dobri poslovi su u Beogradu.
 
Ako je neko spreman da da svoje pare (ili još gore - da podigne kredit) a da ne proveri, da mu nije malo čudna okolina zgrade, već da odluči samo na osnovu marketinške priče Sales-a, ko ga šiša, ja ga neću žaliti.
Nije slučajno što se starogradnja u blokovima dobro prodaje i što se stalno negde vide i čuju radovi na totalnoj rekonstrukciji stanova.
 
Većina kupaca nisu starosedeoci i ne znaju da kupuju mačku u džaku. To su ljudi sa strane koji pronađu posao u Beogradu, trebaju im stan i garaža blizu posla, pročitaju brošuru i zagrizu mamac. Koliki god fušeraj da se izgradi biće prodat jer nemaju ljudi izbora, svi dobri poslovi su u Beogradu.

Sad ću da vam ispričam jednu anegdotu iz života - išli pre par godina ja i drugar, on gledao neki manji stan za izdavanje, i zaveden povoljnom cenom, otidnemo negde na Ledine, granica Surčina, slepa ulica bez asfalta, okolo njive i bašte, zgrada spolja neupadljiva, unutra neobično kvalitetno urađena i lepo opremljena. Naravno, odmah smo viceli koliko je sati, no tu se nađe i jedan bračni par koji je zajedno sa nama razgledao stan. Posle smo se pozdravili sa prodavcem, a zatekli na parkingu sa ovim parom i gospođa iskreno pita: "Izvinite, a jel biste vi kupili ovde stan? Mi smo iz Banjaluke, ne poznajemo Beograd, a stan nam baš lijepo izgleda."
 
I dalje spustanja koliko zelis...oko pola 6 situacija,4 u nizu krenuli a lik skrece iz Zemunske desno..i ne moze da skrene od automobila a ni oni od njega ne mogu napred...i 2,3min napred,nazad i nekako se mimoisli...ni betonske barijere ne bi resile mozak bolida...mng je tesko malo napraviti krug kroz Pere Seg.,ali ako vec znas sa Kose da ne mozes ici pravo..vec odozgo napravi plan da se tu ne spustas...ali posto su pretezno lidibo vozaci onda imamo to sto imamo...
 
Od danas nekad,zatvoreno je iz donjeg dela Pere Segedinca izaci u Gandijevu pa posle kako god...mora nazad jednosmernom...bukvalno haos je stanarima sada...kao da su radovi dosli u nivo Pere Segedinca...ali rade kao uvek brzinom gliste posle kise...nikako
 
Kako mislite da će ovaj priključak autoputa na Vojvođansku uticati na saobraćajno opterećenje ulice?
 
Ja mislim da prvih par meseci neće previše uticati.

Uoči vikenda i vikendom će poneki polako, stidljivo, otkrivati ovu vezu sa Milošem Velikim i tada ćemo imati probleme na Tošinom bunaru (od auto-puta ka Vojvođanskoj) i Zemunskoj.
 
Ovo sa vožnjom u kontra smeru je stvarno neverovatno, svaki dan i svaki dan ljudi prelaze u jednosmernu ulicu i guraju se kao na brvnu da siđu ka Vojvođanskoj. Tamo treba udeliti dežurnog saobraćajca da stalno stoji i to ne da ih šalje nazad, već da isključuje iz saobraćaja.
 
Vrh