Šta je novo?

Vojvođanska - Tošin Bunar

GOJE":4vccvx6p je napisao(la):
E ovde se vidi kako bi lepo legli kružni tokovi na svim vežim raskrsnicama na NBG, naročito svuda na Omladinskih brigada.
Да, несносне су гужве и чакања на семафорима...волео бих да видим неку анализу како би се показао систем кружних раскрсница и систем компјутерске регулације семафора у зависности од количине возила и да се одабере најбоље решање, али, то је дизниленд...:D
 
GOJE":2u8mlqcx je napisao(la):
E ovde se vidi kako bi lepo legli kružni tokovi na svim vežim raskrsnicama na NBG, naročito svuda na Omladinskih brigada.
А сад замисли хаос на раскрсници Омладинских бригада и Ђорђа Станојевића кад се усели Белвил, и замисли кружни ток са подземним пешачким пролазима...
Најгоре што те може снаћи код семафора је скретање лево на прометној раскрсници. Не зна се да ли је горе кад постоји семафор за скретање улево, који обично траје пар секунди, или кад не постоји, па чекаш оне који иду право да прођу, а кад нема никог ко иде право, то је зато што се променио семафор на црвено, и онда јуриш испред кола која иду из попречне улице...
 
Regulisanje raskrsnica je nezahvalan posao jer nikada i ponavljam nikada ne mogu biti svi zadovoljni.

Ne znam kako to kod nas funkcioniše tj. koliko su semafori povezani i modernizovani, ali u svetu se koriste senzori koji se nalaze duž ulice pre semafora i u zavisnosti od broja vozila u jednoj i drugoj ulici primenom fuzzy logike se rukovodi raskrsnicom. Jednom kada namestiš semafor on ima uputstva kako treba da radi i ukoliko je u startu dobro podešen trebalo bi da pristojno obavlja svoj posao. Još jednom kažem, ne znam kakva je situacija kod nas, ali je ovako u razvijenim zemljama.

Kružni tok je super stvar, ali samo kada je dobro obeležen i pregledan, ali to nažalost kod nas nije slučaj. Tu konkretno mislim na obeležavanje traka u kružnom toku gde unutrašnja traka treba poslednja da bude oslobođena dok se spoljne trake koriste za isključenje/uključenje u kružni tok. O razdelnim ostrvcima da ne pričam.
 
Па кружни ток код Општине НБГ је сјајан, да њега нема био би хаос... Ако може тај да функционише беспрекорно, значи да ипак умемо да направимо добар кружни ток. А у Омладинских бригада би морала још 3 да се убаце и онда би цео потез продисао... Овако су чекања и колоне неизбежни...
 
Iskreno, zaboravio sam kako je odrađen kružni tok na NBG, morao bih da bacim pogled pa da dam sud. Ovo moje zapažanje je dato na osnovu Slavije, Bogoslovije i Autokomande.
 
Михаило":2480ew9v je napisao(la):
Па кружни ток код Општине НБГ је сјајан, да њега нема био би хаос... Ако може тај да функционише беспрекорно, значи да ипак умемо да направимо добар кружни ток. А у Омладинских бригада би морала још 3 да се убаце и онда би цео потез продисао... Овако су чекања и колоне неизбежни...
Ovde moram ipak malo da reagujem - kod ovog kružnog toka mi je fascinantna jedna stvar a to mogu da potvrde i oni koji tu stanuju (ja prolazim skoro svaki dan tuda) a to su upravo svakodnevne nezgode, od najmanjeg čukanja do ozbiljnih udesa i to isključivo na delu gde se iz kružnog toka ulazi u Ulicu pariske komune! Možete se čak i uveriti ako pogledate radelno ostrvo na početku Pariske komune koje je skroz izrovano od guma automobila koji pri sudaru izlete sa ulice.
 
Претпостављам да је то због пешачког прелаза који је много ближе раскрсници него на остала 3 крака.
 
Goldstein":2bza7zhw je napisao(la):
Михаило":2bza7zhw je napisao(la):
Па кружни ток код Општине НБГ је сјајан, да њега нема био би хаос... Ако може тај да функционише беспрекорно, значи да ипак умемо да направимо добар кружни ток. А у Омладинских бригада би морала још 3 да се убаце и онда би цео потез продисао... Овако су чекања и колоне неизбежни...
Ovde moram ipak malo da reagujem - kod ovog kružnog toka mi je fascinantna jedna stvar a to mogu da potvrde i oni koji tu stanuju (ja prolazim skoro svaki dan tuda) a to su upravo svakodnevne nezgode, od najmanjeg čukanja do ozbiljnih udesa i to isključivo na delu gde se iz kružnog toka ulazi u Ulicu pariske komune! Možete se čak i uveriti ako pogledate radelno ostrvo na početku Pariske komune koje je skroz izrovano od guma automobila koji pri sudaru izlete sa ulice.
Mislim da je problem u tome sto se vozaci iz Bulevara Mihajla Pupina zalete pri ulasku u kruzni tok, i ne obracaju dovoljno paznju na vozace koji su vec u kruznom toku. Ja sam bas na tom mestu imao nekoliko rizicnih situacija, a jednom su bukvalno centimetri bili u pitanju.
 
Black":11sekqre je napisao(la):
Goldstein":11sekqre je napisao(la):
Михаило":11sekqre je napisao(la):
Па кружни ток код Општине НБГ је сјајан, да њега нема био би хаос... Ако може тај да функционише беспрекорно, значи да ипак умемо да направимо добар кружни ток. А у Омладинских бригада би морала још 3 да се убаце и онда би цео потез продисао... Овако су чекања и колоне неизбежни...
Ovde moram ipak malo da reagujem - kod ovog kružnog toka mi je fascinantna jedna stvar a to mogu da potvrde i oni koji tu stanuju (ja prolazim skoro svaki dan tuda) a to su upravo svakodnevne nezgode, od najmanjeg čukanja do ozbiljnih udesa i to isključivo na delu gde se iz kružnog toka ulazi u Ulicu pariske komune! Možete se čak i uveriti ako pogledate radelno ostrvo na početku Pariske komune koje je skroz izrovano od guma automobila koji pri sudaru izlete sa ulice.
Mislim da je problem u tome sto se vozaci iz Bulevara Mihajla Pupina zalete pri ulasku u kruzni tok, i ne obracaju dovoljno paznju na vozace koji su vec u kruznom toku. Ja sam bas na tom mestu imao nekoliko rizicnih situacija, a jednom su bukvalno centimetri bili u pitanju.
Ja zivim u blizini i upravo je to problem tj. neobrazovani da ne kazem "chobani" koji misle da je svet njihov i da kao i kod njih u selu pravo prolaza ima onaj ko ima veci traktor pa se samo zalete u raskrsnicu ne obracajuci paznju na vozila koja su vec u kruznom toku.
 
Такође сам имао две ризичне ситуације приликом уласка у Париских комуна, међутим сваки удес који сам видео на кружном току десио се на улазу у кружни ток из Париских Комуна, односно излазу према Омладинских бригада
 
Mislim da sam postovao ranije ali evo da ponovim.
Kružni tokovi su super stvar jer dosta ubrzavaju saobraćaj i ako se urade po propisima bezbediji su od klasičnih četvorokrakih raskrsnica.

Glavna prednost je u što su putanje vozila međusobno u kolizionom odnosu a ne u konfiliktnom. Ovo u prevodu znači da i ako dodje do sudara onda je energija sudara manja jer se vozila ne udaraju pod pravim uglom več pod oštrim.
Naravno ima materijalne štete ali je mnogo manje povreda i fatalnosti.

Ovo sve važi ako se uradi po propisima tj, nateraju vozači koji ulaze u tok da uspore na recimo 30-40 na sat, vožnja u II brzini (što se postiže izvođenjem krivine od centra kruž toka (primer petlje kod arene).

Mana kružnih tokova su pešečka kretanja, mnogo lošija nego kod četvorokrakih raskrnsica i značajno teže organizovanje JGS-a, ako je tramvaj u pitanju skoro nemoguće.

Problem je kod nas što ljudi nisu obučeni za njih, mnogi i dan danas ne znaju za osnovno pravilo: onaj koji je unutra ima prednost.


Autokomanda je posebna priča, ono nije pravi kružni tok već neka divlja improvozacija gde ne važe pravila iz pravog kružnog toka.
 
Zgrada za neprofitne stanove u bloku 63 u Vojvođanskoj (ona zbog koje su iseljavali Rome) samo što nije izašla iz zemlje.
 
PIGLET":2zm8odfe je napisao(la):
Problem je kod nas što ljudi nisu obučeni za njih, mnogi i dan danas ne znaju za osnovno pravilo: onaj koji je unutra ima prednost.


Autokomanda je posebna priča, ono nije pravi kružni tok već neka divlja improvozacija gde ne važe pravila iz pravog kružnog toka.
Заправо, ниси у праву :) У општем случају, у држави Србији, по закону, кружни ток је раскрсница као свака друга разкрсница, и важи правило десне стране. Дакле, онај ко је у кружном току нема предност. Да би се ово правило премостило, на улазе у кружни ток се ставља обрнути троугао, који даје предност возачима у кружном току (пошто је знак јачи од правила десне стране), и то се ради у 99% случајева.
На аутокоманди, на уливању из Војводе Степе (ваљда је та улица) не постоји троугао, и ту возачи који долазе из те улице, по правилу десне стране имају предност, док у осталим улицама постоје троуглови и поштују се знаци... С обзиром на количину саобраћаја, ово је поприлично логично решење.

Е, да , у неким земљама, нпр, Француској, по дефиницији возачи који су већ у кружном току имају предност...
 
Михаило":2n5p6f8b je napisao(la):
PIGLET":2n5p6f8b je napisao(la):
Problem je kod nas što ljudi nisu obučeni za njih, mnogi i dan danas ne znaju za osnovno pravilo: onaj koji je unutra ima prednost.
Заправо, ниси у праву :) У општем случају, у држави Србији, по закону, кружни ток је раскрсница као свака друга разкрсница, и важи правило десне стране. Дакле, онај ко је у кружном току нема предност. Да би се ово правило премостило, на улазе у кружни ток се ставља обрнути троугао, који даје предност возачима у кружном току (пошто је знак јачи од правила десне стране), и то се ради у 99% случајева.
Što je takođe problem kod većih ukrštanja, kao npr. Slavija, jer kad već kružiš unutra, onaj ko se nalazi sa tvoje desne strane ima prednost u odnosu na tebe. Ono što se time dobija je da se, između ostalog, kružni tok puni, umesto da se prazni...
 
Михаило":v8smkwzd je napisao(la):
PIGLET":v8smkwzd je napisao(la):
Problem je kod nas što ljudi nisu obučeni za njih, mnogi i dan danas ne znaju za osnovno pravilo: onaj koji je unutra ima prednost.


Autokomanda je posebna priča, ono nije pravi kružni tok već neka divlja improvozacija gde ne važe pravila iz pravog kružnog toka.
Заправо, ниси у праву :) У општем случају, у држави Србији, по закону, кружни ток је раскрсница као свака друга разкрсница, и важи правило десне стране. Дакле, онај ко је у кружном току нема предност. Да би се ово правило премостило, на улазе у кружни ток се ставља обрнути троугао, који даје предност возачима у кружном току (пошто је знак јачи од правила десне стране), и то се ради у 99% случајева.
На аутокоманди, на уливању из Војводе Степе (ваљда је та улица) не постоји троугао, и ту возачи који долазе из те улице, по правилу десне стране имају предност, док у осталим улицама постоје троуглови и поштују се знаци... С обзиром на количину саобраћаја, ово је поприлично логично решење.

Е, да , у неким земљама, нпр, Француској, по дефиницији возачи који су већ у кружном току имају предност...
Ali ovo nije slucaj na kruznom toku kod opstine NBG. Vec vozila u kruznom toku ima prednost a sve ulice imaju trouglove na asfaltu kao i znake pored puta.
 
Мислим да је највећи проблем код раскрснице код општине НБГ што из појединих улица може да се улети у друге, јако великом брзином...да је веће острво или мања раздвајања пред круг и када би морало да се успори, неби било толико чукања...

raskrsnicaoptina.jpg
 
Ne slažem se sa idejom gradnje raskrsnice sa kružnim tokom u naseljenim mestima.

Raskrsnice sa kružnim tokom dobre su izvan naseljenih mesta. Dužinom Ibarske magistrale i sl. Jer se na taj način povećeva bezbednost na magistrali gde je to moguće.
U Vojvodini ima primera napravljenih u poslednjih desetak godina.
Kružni tok na Novom Beogradu kod opštine postoji samo zato što se tu "seku" (ukrštaju) tri saobraćajnice.

Prvi idejni projekti Novog Beograda predlagali su veliki kružni tok na mestu današnjeg bloka 25 (Arena). Tako da se sve saobraćajnice ulivaju u njega. Nemam fotografiju da pokažem. Ideja kao što vidite nije usvojena. Evo zbog čega.

Danas u XXI veku automatika je svuda oko nas da ne kažem robotika i roboti (nije strašno ne plašite se). Automatsko upravljanje u saobraćaju postoji od prvih semafora u XX veku. Zamislite šta tek danas postoji.
Čitajući post-ove shvatam odakle i ideja za raskrsnice sa kružnim tokom. Kada se stalno skreće iz jedne u drugu sobraćajnicu time ste svaki put sami sebi prekinuli "zeleni talas".

Da Vam ne trošim vreme za čitanje post-ova postaviću za koji dan fotografiju sa obeleženim saobraćajnicama na Novom Beogradu i njihovom "pravilnom" upotrebom. Pri tome u toku vožnje skrećete najviše dva puta do željenog bloka (cilja).

Podseti ću Vas da je ostao još jedan ne izgrađen železnički nadvožnjak, to je kada krenete Bulevarom umetnosti i dođete do železničkog nasipa, a sa druge strane je nastavak šest kolovoznih traka pod nazivom ulica Dr. Agostina Neta koja vodi pored Delta City do keja kod bloka 70a. Da pojasnim, krenete od Bulevara Nikole Tesle (Dunavski kej), pa prođete pored YUBC, bivša Kineska ambasada, EBC, SDPR, Merkator, policija, opština, JAT, Slovačka ambasada, FDU, GTC skver, pa kada bi bio nadvožnjak nastavili bi bez skretanja pored "Uradi sam", Simens, Depo, Belgrade Office Park, blok 67 (Belville) i Delta City-a i pravo na Savski kej. "kakava reklama". :)
To je najbliža paralelna sobraćajnica sa Omladinskih Brigada koja spaja Bulevar Mihajla Pupina sa Bulevarom Jurija Gagarina.
Jasno je da bi se time rasteretila ulica Omladinskih Brigada, a dobra automatska signalizacija na raskrsnicama omogućila bi kretanje 50km/h (po novom zakonu) bez zaustavljanja na nekom od semafora. Samo ne treba skretati iz jedne u drugu saobraćajnicu tokom vožnje ako poznajete saobraćajnice i znate gde idete. Koristite činjenicu da se seku pod pravim uglom, da su dvosmerne i da su većinom istog profila (da nije bilo loših '90-tih bile bi sve istog profila).
 
Ako me oci ne varaju Cavic je dobio stan u Vojvodjanskoj,ima sad da rese stvar po brzom postupku :kk:
 
Milan":bbaljtgm je napisao(la):
Podseti ću Vas da je ostao još jedan ne izgrađen železnički nadvožnjak, to je kada krenete Bulevarom umetnosti i dođete do železničkog nasipa, a sa druge strane je nastavak šest kolovoznih traka pod nazivom ulica Dr. Agostina Neta koja vodi pored Delta City do keja kod bloka 70a.
Недостатак тог надвожњака (као и непостојање излаза Ђорђа Станојевића на Тошин бунар) доста компликује ситуацију на Новом Београду. Да ли постоје уопште неке приче да ли и када ће то да се ради?
 
vucko":3afumybw je napisao(la):
Ako me oci ne varaju Cavic je dobio stan u Vojvodjanskoj,ima sad da rese stvar po brzom postupku :kk:
varaju te,dobio je stan u nedeljka gvozdenovica na bez .kosi
 
Wile E. Coyote":3byzsn73 je napisao(la):
Недостатак тог надвожњака (као и непостојање излаза Ђорђа Станојевића на Тошин бунар) доста компликује ситуацију на Новом Београду. Да ли постоје уопште неке приче да ли и када ће то да се ради?
Ne znam. Možda kada budu gradili UMP koji će se na tom mestu spajati sa ulicom Dr. Agostina Neta u nivou raskrsnice sa semaforima, pa će se tu moći izabrati pravac ka mostu na Adi. Možda tada.

Za ulicu Đorđa Stanojevića uteha je što će UMP ići do ulice Tošin bunar i dalje na Bežanijsku kosu. Tako da će moći iz ulice Tošin bunar pravo ka mostu na Adi.
Da li će spojiti ulicu Đorđa Stanojevića sa ulicom Tošin bunar? Ne znam.
Možda urade neku alternativu u vidu par krivina i manji broj traka. Kada već nisu mislili u vreme gradnje Airport City-a.
 
Milan":859xz5p1 je napisao(la):
Da li će spojiti ulicu Đorđa Stanojevića sa ulicom Tošin bunar? Ne znam.
Možda urade neku alternativu u vidu par krivina i manji broj traka. Kada već nisu mislili u vreme gradnje Airport City-a.
Било је речи о овоме раније, а није да нису мислили кад су правили АПС...добро су они промислили и због неког разлога променили ГУП и у новом се за разлику од старог не предвиђа спајање улица Ђорђа Станојевића и Тошиног бунара...
 
То ми уопште нема логике, ал' 'ајде (нећу да кажем: има људи који се баве тиме, па боље знају, јер смо сведоци да кроз историју људи који су се бавили тиме нису имали појма :rant:). Ваљда ће ипак надвладати разум, па ће некако провући продужетак улице...
 
Milan":otflrvvc je napisao(la):
Ne slažem se sa idejom gradnje raskrsnice sa kružnim tokom u naseljenim mestima.

Raskrsnice sa kružnim tokom dobre su izvan naseljenih mesta. Dužinom Ibarske magistrale i sl. Jer se na taj način povećeva bezbednost na magistrali gde je to moguće.
Milane, idi u Barselonu pa ćeš videti kako lepo mogu kružni tokovi da funkcionišu u izuzetno naseljenim mestima sa visokom frekvencijom saobraćaja.
 
Vrh