Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 121 30,5%
  • Ne

    Glasovi: 245 61,7%
  • Ne znam

    Glasovi: 31 7,8%

  • Ukupno glasača
    397
Bolje nisu ni zaslužili, al kako je kasa kod njih birkaju u odnosu na sivu proviziju, pa se ne malo zanovljavaju...

Da se vratim temi
pre - 2 god.i više (pre Ukrajine )može se naci na ovoj temi moji postovi koj su bili u smislu manje davati za aviaciju višestruko uvecati raketne ili kako se vec zovu te odbranbene mogucnosti...

Naravno niko tad nije mario.... a onda gotovo nedavno novi vid delovanja dronovima .

Pa sad umesto raketnog štita možemo da imamo štit sa prackama 🤣

Sve jedno, ni za sugestije oko auto jedinica isto niko nece mariti, pa sve jedno je šta pišem... 🤣
 
Poslednja izmena:
Brzo je entuzijazam za njih splasao... bili su spori i neupotrebljivi za presretanje... zato su ih zamenili sa MIG21.
Je li zna neko šta se desilo sa tim silnim američkim avionima kad su povučeni iz službe?
 
Čitao sam negde da smo one avione koji su imali resurse vratili amerima a oni ih dali nekoj drugoj zemlji. Sta je bilo sa ostalim avionima ne znam. Jedan je u Muzeju vazduhoplovstva.
 
Доста авиона је нажалост страдало у удесима, Ф-84 20 комада, Ф-86Е 18 комада, а Ф-86Д 3 комада. Један Ф-86Д је ракетиран од стране Мига 21.
Део Ф-86Е је завршио у Хондурасу, а доста авиона је изложено широм бивше СФРЈ, али су већином експонати нажалост у лошем стању, осим пар авиона у музејима. Београдски музеј нажалост нема Ф-86Е у затвореној поставци.
 
Доста авиона је нажалост страдало у удесима, Ф-84 20 комада, Ф-86Е 18 комада, а Ф-86Д 3 комада. Један Ф-86Д је ракетиран од стране Мига 21.
Део Ф-86Е је завршио у Хондурасу, а доста авиона је изложено широм бивше СФРЈ, али су већином експонати нажалост у лошем стању, осим пар авиона у музејима. Београдски музеј нажалост нема Ф-86Е у затвореној поставци.
Mislim da ima F-86D. Veliki broj da, mada i MiG-21 nije bio imun na udese mislim da je oko trećine flote stradalo u udesima tokom eksploatacije. U Indiji preko 50% od ukupno nabavljenog broja MiG-21
 
Ф-86Д има у поставци музеја. Ф-86Е имају пар комада који су иза жице у лошијем стању.
 
Доста авиона је нажалост страдало у удесима, Ф-84 20 комада, Ф-86Е 18 комада, а Ф-86Д 3 комада. Један Ф-86Д је ракетиран од стране Мига 21.
Део Ф-86Е је завршио у Хондурасу, а доста авиона је изложено широм бивше СФРЈ, али су већином експонати нажалост у лошем стању, осим пар авиона у музејима. Београдски музеј нажалост нема Ф-86Е у затвореној поставци.
Znaš li u kom vremenskom periodu?
Pretpostavljam da je ova tragična lista udesa skor za nekih desetak godina?
I da je tako, opet je mnogo jbt... ko čobani da su leteli na njima :(
 
Имају на форуму Палуба листе свих типова по серијским и евиденцијским бројевима са судбинама.
Млазни авиони су и у свету били нови, а пилоти ЈРВ, тада многи партизански кадрови, слабије спремни за ту технологију.
 
Znaš li u kom vremenskom periodu?
Pretpostavljam da je ova tragična lista udesa skor za nekih desetak godina?
I da je tako, opet je mnogo jbt... ko čobani da su leteli na njima :(
Dešavalo se da je godišnje bilo i 8 udesa na Sabre-ima i Thunderjet-ovima. Ali to je naročito bilo i sa MiG-21 avionima. Indijci su imali gotovo 500 udesa na avionu MiG-21 i skoro 300 poginulih pilota. Oko 50% od svih nabavljenih aviona
 
Znao sam da Mig21 ne oprašta greške i da je vrlo zaheban aparat za upravljanje... ali me baš iznenađuje da je sa Sabre bio isti problem.
Doduše, u kontekstu tog vremena i činjenice da smo realno neobučene kadrove stavljali u takve mašine, nije ni čudo...
 

Отворен највећи сајам наоружања у Африци – Србија међу водећим излагачима​

Да ли је египатски EDEX нови „париски салон“ одбране за Африку? Ко ће у Каиру показати највише моћи, а ко највише знања – и где је Србија у тој причи?

 
Znao sam da Mig21 ne oprašta greške i da je vrlo zaheban aparat za upravljanje... ali me baš iznenađuje da je sa Sabre bio isti problem.
Doduše, u kontekstu tog vremena i činjenice da smo realno neobučene kadrove stavljali u takve mašine, nije ni čudo...
A danas pa imamo obučene kadrove 🤣🤣

Da se razumemo, piloti SFRJ su astronauti za ove današnje priučene kursiste.
 
Danas imamo mnogo manji broj potrebnih pilota, pa moze da se uradi veca selekcija. Sa druge strane i mnogo manji broj zainteresovanih sto ponistava prvi pozitivan element.
Istovremeno imamo i mnogo veci udeo elektronike i savremene obuke (simulatora), te bolje pracenje i belezenje ponasanja u toku leta, pa je manja sansa da neko "luduje" po sopstvenom osecanju i potrebi dokazivanja.
Da prenesem na teren voznje automobila - razlika je izmedju voznje da se oseti vetar u kosi i adrenalinsko uzbudjenje, i upravljanja vozilom pracenjem propisa i bezbednosnih preporuka. Sam po sebi znam da se nekad jednostavno prepustim voznji i uzitku, ne mareci za ono oko mene, a nekad sam jednostavno upravljac masinom, koji prati odstojanje, polozaj u odnosu na bele linije, optimalnu potrosnju, uslove saobracaja, druge ucesnike,...
 
@ danko
Nemoj pricati gluposti, kratko i jasno. Da smo imali bar ovo sto zadnjih pet godina imamo u periodu 1991- 2020. danas ne bi imali ni jedan problem u RV.

P.S. Jel rece doticni cije memoare preporucujes zasto je pobegao kao p**** kada je trebalo braniti drzavu koja mu je omogucila lagodan zivot? Vise postujem one koji su izabrali svoj narod i pogazili zakletvu drzavi nego ove "jugoslovene" koji su jaki na recima a odmah su pobegli kada je trebalo braniti tu ideju.
 
@ danko
Nemoj pricati gluposti, kratko i jasno. Da smo imali bar ovo sto zadnjih pet godina imamo u periodu 1991- 2020. danas ne bi imali ni jedan problem u RV.

P.S. Jel rece doticni cije memoare preporucujes zasto je pobegao kao p**** kada je trebalo braniti drzavu koja mu je omogucila lagodan zivot? Vise postujem one koji su izabrali svoj narod i pogazili zakletvu drzavi nego ove "jugoslovene" koji su jaki na recima a odmah su pobegli kada je trebalo braniti tu ideju.
Užas kakve gluposti čovek piše. Obavezno to uveze sa politikom. Pazi stanje u zadnjih 15 godina je loše?
Pre toga kad nam je nebo čuvao 1 Mig 21 jer ostali avioni nisu bili ispravni je valjda sve bilo ok.
Stanje u RV I PVO od 1990. nikada nije bilo bolje, stim što je trebalo i moglo da bude još bolje.
 
Ne mogu da tvrdim, nemam pojma šta se dešavalo tada, ali su u poslednjih 15tak godina kako pratim situacju katastrofa.

Зато што се упоређују 80те, када је ЈНА на врхунцу. Eво конкретно ЈРВ је од 1945. до 1953. у удесима изгубила чак 275 авиона.
 
Upravo suprotno, nikad manje nije bilo udesa (hvala Bogu) nego u poslednjih 15 godina od kada postoji RV i PVO, a u poslednje vreme se baš dosta leti. Potpuno ste omašili.
Užas kakve gluposti čovek piše. Obavezno to uveze sa politikom. Pazi stanje u zadnjih 15 godina je loše?
Jas pričam o letačkom umeću. Ja zaista ne znam ništa o RV,PVO, sistemima, naoružanju i sl. Ali sam dovoljno kompetentan da govorim o letenju jer sam i sam pilot (CPL/frozen ATPL, kao i type rating za G-2, sve iz hobija).

Ove paušalne ocene "u poslednje vreme se baš dosta leti", leti se možda više nego pre, ali 30 sati naleta godišnje u odnosu na 3 sata naleta jeste dosta više, ali je i dalje smešno u poređenju sa 300-500 sati naleta NATO pilota godišnje.

Takođe obzirom na to koliko sati godišnje lete, koliko njih, i to koliko udesa imaju i koliko ginu je katastrofalno loše. U poslednjih 20 godina Vojska Srbije je imala 20tak ozbiljnih udesa, većina sa smrtnim posledicama ili potpunim gubitkom letelice, a nezgode ne mogu ni da brojim jer se ni ne prijavljuju, ko zna koliko toga tek ima. Još kad ih slušaš na frekvenciji i kad shvatiš koliko "babica" imaju dok lete, tek onda ukapiraš koliko ne umeju da lete.

Mi pričamo o nekom letačkom umeću ljudi koji ginu kao glineni golubovi čim ulete u IMC, pa onda zvanični izveštaji svaljuju krivicu na pilota da je pijanica, jer je to manji blam nego da kažeš da ti pilot pukovnik nije dovoljno obučen da ume da leti u IMC, i da je toliki nepotizam u vojsci da kapetan vazduhoplova i uz to i pukovnik, ne sme da odbije naređenje i upravlja letelicom kako misli da je najbolje nego sluša šta mu kažu sa zemlje. To je teška blamaža.
 
Poslednja izmena:
Jas pričam o letačkom umeću. Ja zaista ne znam ništa o RV,PVO, sistemima, naoružanju i sl. Ali sam dovoljno kompetentan da govorim o letenju jer sam i sam pilot (CPL/frozen ATPL, kao i type rating za G-2, sve iz hobija).

Ove paušalne ocene "u poslednje vreme se baš dosta leti", leti se možda više nego pre, ali 30 sati naleta godišnje u odnosu na 3 sata naleta jeste dosta više, ali je i dalje smešno u poređenju sa 300-500 sati naleta NATO pilota godišnje.

Takođe obzirom na to koliko sati godišnje lete, to koliko udesa imaju i koliko ginu je katastrofalno loše. U poslednjih 20 godina Vojska Srbije je imala 20tak ozbiljnih udesa, većina sa smrtnim posledicama ili potpunim gubitkom letelice, a nezgode ne mogu ni da brojim jer se ni ne prijavljuju, ko zna koliko toga tek ima. Još kad ih slušaš na frekvenciji i kad shvatiš koliko "babica" imaju dok lete, tek onda ukapiraš koliko ne umeju da lete.

Mi pričamo o nekom letačkom umeću ljudi koji ginu kao glineni golubovi čim ulete u IMC, pa onda zvanični izveštaji svaljuju krivicu na pilota da je pijanica, jer je to manji blam nego da kažeš da ti pilot pukovnik nije dovoljno obučen da ume da leti u IMC, i da je toliki nepotizam u vojsci da kapetan vazduhoplova i uz to i pukovnik, ne sme da odbije naređenje i upravlja letelicom kako misli da je najbolje nego sluša šta mu kažu sa zemlje. To je teška blamaža.
To sto je bilo priče da je imao alkohola u krvi jeste sramota jer je pozvan vanredno kad je covek bio u kafani. Pilot može da odbije naređenje, on je pogrešio što ga nije oterao u pm. Drugi pilot je bio prilično " tezak" za takva naređenja i nije smeo ni da ga pita da on obavi zadatak jer je znao odgovor. Svakako užasna nesreća.
To sto ranije nije bilo udesa je vezano za to što se nije ni letelo. Imamo slučajeve pilota koji posle završene akademije godinama nisu leteli i naravno napustili vojsku i otišli u civilnu avijaciju. To je bilo pre ovih zadnjih 15 godina o kojima govoriš.
 
Mozda bi trebalo da negde napravimo statistiku koliko sati leta ide po jednom udesu.
 
Vrh