Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 120 30,3%
  • Ne

    Glasovi: 245 61,9%
  • Ne znam

    Glasovi: 31 7,8%

  • Ukupno glasača
    396
Treba nam nova, nacinalno orjentisana stranka... sve ovo što imamo je realno krš i šljam... i na strani vlasti i na strani kontra vlasti, ko god da su i kako god da se nazivaju...
Novi ljudi, jasan nacionalno fokusiran program, skinuti zapadne kolonijalne transmisije, vratiti se izvornim narodnim vrednostima i polako popravljati stvari.
Pa šta nam Bog da...
Naravno, desni centar koji bi uzeo njegove glasove a bio prihvatljiv i dobrom delu ostalih.
 
Ali da se vratimo na temu vojne prirode. Dugo sam razmišljao koji bi to motor mogao da zameni RR Viper 633-47 kod NJ-22 Orla sa dopunskim sagorevanjem bez novog razvoja, dakle postojeći motor, a da troši manje, a da ima veći potisak u tzv dry režimu a da ima afterburner, i došao sam do frapantnog otkrića posle digo istraživanja. Elem postoji motor Ivchenko Progres AL-322 sa dopunskim sagorevanjem koji se ugrađuje na L-15b, koji ima 25.4KN u tzv dry režimu a čak 45.4 KN u AB modu. Specifična potrošnja goriva u dry režimu je 0.66kgf-h naspram 1.2 kgf-h kod Vipera u Dry modu. E sad najbolja stvar u celoj priči je da je prečnik oba motora 62.4 cm, što znači da može da se ugradi bez neke prevelike modifikacije, uz neka ojačanja nosača i promenu napajanja gotiva što ne bi trebalo da predstavlja problem. Tražio sam po postojećim podacima presek usisa vazduha kod oba aviona i iznenadio sam se da Orao čak ima veći presek od L-15b uvodnika tj njihovu površinu, tako da ni tu ne bi trebalo nikakve modifikacije. Jedina razlika je dužina jer je Al-322 nešto kraći od Vipera sa DS, ali to i nije neki problem sem što bi morao vrv neki balast da se napravi zbog centra težišta. Dakle izvodljivo je ugurati motor koji ima FADEC, duplo veći potisak u AB i 70% u dry režimu, a sve sa manjom potrosnjom goriva, dakle povećava se enormno dolet, povećava se korisna nosivost( znaj Orla je predimenzionisan jer je i bio predviđen za jače motore) , Orao postaje i supersoničan, a preko Kineza bi mogao i da se nabavi. Samo naglas razmišljam
 
Ali da se vratimo na temu vojne prirode. Dugo sam razmišljao koji bi to motor mogao da zameni RR Viper 633-47 kod NJ-22 Orla sa dopunskim sagorevanjem bez novog razvoja, dakle postojeći motor, a da troši manje, a da ima veći potisak u tzv dry režimu a da ima afterburner, i došao sam do frapantnog otkrića posle digo istraživanja. Elem postoji motor Ivchenko Progres AL-322 sa dopunskim sagorevanjem koji se ugrađuje na L-15b, koji ima 25.4KN u tzv dry režimu a čak 45.4 KN u AB modu. Specifična potrošnja goriva u dry režimu je 0.66kgf-h naspram 1.2 kgf-h kod Vipera u Dry modu. E sad najbolja stvar u celoj priči je da je prečnik oba motora 62.4 cm, što znači da može da se ugradi bez neke prevelike modifikacije, uz neka ojačanja nosača i promenu napajanja gotiva što ne bi trebalo da predstavlja problem. Tražio sam po postojećim podacima presek usisa vazduha kod oba aviona i iznenadio sam se da Orao čak ima veći presek od L-15b uvodnika tj njihovu površinu, tako da ni tu ne bi trebalo nikakve modifikacije. Jedina razlika je dužina jer je Al-322 nešto kraći od Vipera sa DS, ali to i nije neki problem sem što bi morao vrv neki balast da se napravi zbog centra težišta. Dakle izvodljivo je ugurati motor koji ima FADEC, duplo veći potisak u AB i 70% u dry režimu, a sve sa manjom potrosnjom goriva, dakle povećava se enormno dolet, povećava se korisna nosivost( znaj Orla je predimenzionisan jer je i bio predviđen za jače motore) , Orao postaje i supersoničan, a preko Kineza bi mogao i da se nabavi. Samo naglas razmišljam
U paleti britanskih motora ovaj je bio najslabiji ali nisu dali bolji. Mi smo nešto doradjivali malo pojačali potisak. Tada smo pregovarali sa rusima i nisu hteli da nam prodaju motor. Ova ideja sa ukrima ti uopšte nije loša jer smo ih dosta zadužili a Orao je odličan avion. Ako bi mu se pojačao potisak to bi bio ozbiljan napredak ali ostaje glavni problem vezan za radar. Orao nema radar I to je koštalo života dosta pilota. Poslednji put je bilo u CG koliko se sećam kada zbog nevremena nisu videli planinu i oba aviona su udarila u planinu i oba pilota poginula.
 
U paleti britanskih motora ovaj je bio najslabiji ali nisu dali bolji. Mi smo nešto doradjivali malo pojačali potisak. Tada smo pregovarali sa rusima i nisu hteli da nam prodaju motor. Ova ideja sa ukrima ti uopšte nije loša jer smo ih dosta zadužili a Orao je odličan avion. Ako bi mu se pojačao potisak to bi bio ozbiljan napredak ali ostaje glavni problem vezan za radar. Orao nema radar I to je koštalo života dosta pilota. Poslednji put je bilo u CG koliko se sećam kada zbog nevremena nisu videli planinu i oba aviona su udarila u planinu i oba pilota poginula.
Tako je, motori su najveći problem od starta kod Orla
 
Radar ne može da mu se ugradi zbog nosnog točka koji zauzima previše mesta, sem možda ruskog koplja ili Grifo radara Leonardovog, oni su baš mali
 
Ali kad bi dobio radar ili pojačane motore, taj avion bi mogao da obavlja bukvalno sve zadatke
 
Mislim da Orlove treba modifikovati isključivo da nose modifikovane FABove sa UMPK.
I ništa više od toga, dosta je ovo, posebno ako je domet respektabilan.

Sve ostalo mi je šminkanje mrtvog konja koji bi bio zbrisan sa neba ako bi ušao u PVO zonu protivnika.
Kao, doduše, i bilo koji drugi moderan avion.

Čisto ekonomski gledano, isplati se imati operativne Orlove kao radne konje za fabovanje protivnika, pa dok traju traju.
Nema smisla kupovati nov avion za ovo, bacanje je para, jer biće oboreni pre ili kasnije, bolje da obore stari Orao nego neku novu mašinu od 50 mil dolara.
Kvantitet na kraju odnosi prevagu nad kvalitetom. 10-15 aparata koje možeš iskoristiti za fabovanje protivnika na 40-50km razdaljine uopšte nije mala stvar.

Da li mu treba radar i novi motor za ovo - ne znam.
Ne verujem. Nema potrebe ni da ga budžimo da bude supersoničan, čemu to? Od rakete pobeći neće, a za fabovanje je dovoljna i subsonična brzina, tako da... eto, malo brainsorming na temu...
 
Po onome što se može pronaći i dalje proizvodi bez problema motore. Ali veći potisak znači veći dolet i mnogo veću nosivost
Tu i tamo. Nosivost zavisi i od samog zmaja a doleti od potrošnje tog motora jer bi morali da dodajemo dodatne rezervoare. Veća snaga veća potrošnja.
 
Tu i tamo. Nosivost zavisi i od samog zmaja a doleti od potrošnje tog motora jer bi morali da dodajemo dodatne rezervoare. Veća snaga veća potrošnja.
Zmaj Orla je predimenzionisan jer je u startu bio projektovan za jače motore , zato su inspekcijom zmajeva utvrđeno da nema nikakvih habanja na njima jer je eksploatisan na mnogo manjem opterećenju. Poenta i jeste sa bez DS ovi motori imaju 60% veći potisak a samo 0.66 kg/kg-f a Viper 1.2 kg/kg-f a sa DS gotovo istu potrošnju goriva ali uz duplo veći potisak Ivchenkovog motora u odnosu na Viper.
 
Da, poznato mi je da su Orlovi u dobrom stanju i da imaju dosta resursa, što zbog toga što nisu eksploatisani pod velikim opterećenjem, što zbog toga što inače nisu mnogo eksploatisani i imaju mali broj sati naleta za avione tog godišta proizvodnje.

Ako je tako kao sto kazes a verujem da jeste bilo bi super.
 
Ako je tako, to je dva klika away from boom...
Tako da, sooner or later... pre later nego sooner...

Sviđa mi se ideja, btw...
Već tri puta su ih ozbiljno bombardovali,a li su izgleda razmestili proizvodnju na bezbedno... Uostalim, Kinezi ne prestaju da prodaju avione sa njihovim motorima...
 
Meni je dobra fora što bismo mogli i G4 da modernizujemo, i Orla, i da ukoliko uzmemo L-15b i na njemu imamo iste motore, tako unificiramo flotu, održavanje pojednostavimo,a vrv bi i dobili licencu za proizvodnju i remont.
 
Sve ovo I l15b bi bilo pun pogodak. Sa l15b je problem sto ga nikome nisu prodali. Svakako uvek postoji prvi kupac. Kad bi to bili mi bilo bi fenomenalno. Sve karakteristike su mu izuzetne. On sa pl 12 nije lošiji od Rafala sa običnom Micom. Čak i bolji.
 
Meni je dobra fora što bismo mogli i G4 da modernizujemo, i Orla, i da ukoliko uzmemo L-15b
Bemliga, nemamo mi para (a ni računa) da letimo tri tipa aviona plus lovac... L15 značio bi penzionisanje Galeba i Orla... a bez L15, a sa njegovim motorima, mogli bi da nastavimo da koristimo postojeću flotu još neko vreme...

Ja naginjem na drugu varijantu, iskreno...
Davno sam prestao da budem impresioniran ovim igračkama... gledam ih kao na kante sa ograničenim rokom trajanja, a za to su dobri i modernizovani Orao i eventualno G4...
Radije bih ulagao u moćnu PVO koja bi mogla da drži protivnika na odstojanju da ne može da ugrozi naše avione na daljinama do 150 kilometara, što našima onda daje slobodu dejstva... dobro uvezan sistem za fabovanje na staroj mašini je onda pun pogotak, plus dosta je to jeftinija alternativa.

Dakle, treba ti PVO dometa 300 kilometara da držiš protivnika u šahu... i onda je i Orao sa kantom eksploziva sasvim dovoljan...

Priznajem, ništa ne znam o stanju G4 flote i koliko je uopšte održivo obučavati pilote na ovom aparatu, a onda ga ubaciti u Rafal, na primer... ne znam... ukoliko to nije izvodljivo, isplativo, onda mora da se nabavlja moderan trener, nema tu šta da se priča...
 
Bemliga, nemamo mi para (a ni računa) da letimo tri tipa aviona plus lovac... L15 značio bi penzionisanje Galeba i Orla... a bez L15, a sa njegovim motorima, mogli bi da nastavimo da koristimo postojeću flotu još neko vreme...

Ja naginjem na drugu varijantu, iskreno...
Davno sam prestao da budem impresioniran ovim igračkama... gledam ih kao na kante sa ograničenim rokom trajanja, a za to su dobri i modernizovani Orao i eventualno G4...
Radije bih ulagao u moćnu PVO koja bi mogla da drži protivnika na odstojanju da ne može da ugrozi naše avione na daljinama do 150 kilometara, što našima onda daje slobodu dejstva... dobro uvezan sistem za fabovanje na staroj mašini je onda pun pogotak, plus dosta je to jeftinija alternativa.

Dakle, treba ti PVO dometa 300 kilometara da držiš protivnika u šahu... i onda je i Orao sa kantom eksploziva sasvim dovoljan...

Priznajem, ništa ne znam o stanju G4 flote i koliko je uopšte održivo obučavati pilote na ovom aparatu, a onda ga ubaciti u Rafal, na primer... ne znam... ukoliko to nije izvodljivo, isplativo, onda mora da se nabavlja moderan trener, nema tu šta da se priča...
Perkane Rafal sa Micom teško može da bude lovac. Nama ce Mig 29 biti ozbiljniji lovacki avion od Rafala. Mi nismo rešili problem lovačke avijacije. J10c (ako ne može već Su) I l15b. Sve naše avione modernizovati i produzavati resurs dok je moguće.
 
Da da... toga se i ja bojim...
Preskupa igračka sa malom žaokom... praktično beskorisno, protivnika na odstojanju će pre držati dobar PVO nego Rafali...
 
Da da... toga se i ja bojim...
Preskupa igračka sa malom žaokom... praktično beskorisno, protivnika na odstojanju će pre držati dobar PVO nego Rafali...
Rafal moze samo kao jurisni avion da se koristi jer smo kupili vz naoruzanje. Sa njim gubimo svojstvo lovačkog aviona na daljinama preko 60- 70km. Mig 29 ima to svojstvo sa raketama koje posedujemo.
 
Sa njim gubimo svojstvo lovačkog aviona na daljinama preko 60- 70km
Pa evo teme za razmišljanje ekipi iz VTI... nek MIG ispali raketu, a nek je Rafal navodi do cilja :)
E to bi bila fora...

EDIT: onda se postavi opravdano pitanje: a šta će ti raketa na MIGu, okači je na Rafal pa nek je sam ispali :)
 
EDIT: onda se postavi opravdano pitanje: a šta će ti raketa na MIGu, okači je na Rafal pa nek je sam ispali :)
Mada mada... ako smo potpisali na Francuzima da nećemo raditi nikakve modifikacije na avionu i kačiti tuđe naoružanje, onda bi ovo bio lep način da zaobiđemo to ogračičenje... umesto da Rafal budžimo da radi sa ruskim raketama, možemo budžiti ruske rakete da rade sa Rafalom :)

Koliko shvatam, treba samo konvertovati latinicu u ćirilicu i sve radi out of the box... zar ne? :)
 
Poslednja izmena:
Mada mada... ako smo potpisali na Francuzima da nećemo raditi nikakve modifikacije na avionu i kačiti tuđe naoružanje, onda bi ovo bio lep način da zaobiđemo to ogračičenje... umesto da Rafal budžimo da radi sa ruskim raketama, možemo budžiti ruske rakete da rade sa Rafalom :)

Koliko shvatam, treba samo konvertovati latinicu u ćirilicu i sve radi out of the box... zar ne? :)
Prilično je prosto :). Mozemo I sami da proizvedemo r37m i integrisemo ga na Rafala. Ali on nema radar za raketu tog dometa....jbg mali problemi.
 
Kad smo vec kod r37m, jel neko odgledao video koji sam postavio? Kakav je pokolj napravila ta raketa na nebu Ukrajine.
 
Vrh