Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 121 30,5%
  • Ne

    Glasovi: 245 61,7%
  • Ne znam

    Glasovi: 31 7,8%

  • Ukupno glasača
    397
Bolje nisu ni zaslužili, al kako je kasa kod njih birkaju u odnosu na sivu proviziju, pa se ne malo zanovljavaju...

Da se vratim temi
pre - 2 god.i više (pre Ukrajine )može se naci na ovoj temi moji postovi koj su bili u smislu manje davati za aviaciju višestruko uvecati raketne ili kako se vec zovu te odbranbene mogucnosti...

Naravno niko tad nije mario.... a onda gotovo nedavno novi vid delovanja dronovima .

Pa sad umesto raketnog štita možemo da imamo štit sa prackama 🤣

Sve jedno, ni za sugestije oko auto jedinica isto niko nece mariti, pa sve jedno je šta pišem... 🤣
 
Poslednja izmena:
Brzo je entuzijazam za njih splasao... bili su spori i neupotrebljivi za presretanje... zato su ih zamenili sa MIG21.
Je li zna neko šta se desilo sa tim silnim američkim avionima kad su povučeni iz službe?
 
Čitao sam negde da smo one avione koji su imali resurse vratili amerima a oni ih dali nekoj drugoj zemlji. Sta je bilo sa ostalim avionima ne znam. Jedan je u Muzeju vazduhoplovstva.
 
Доста авиона је нажалост страдало у удесима, Ф-84 20 комада, Ф-86Е 18 комада, а Ф-86Д 3 комада. Један Ф-86Д је ракетиран од стране Мига 21.
Део Ф-86Е је завршио у Хондурасу, а доста авиона је изложено широм бивше СФРЈ, али су већином експонати нажалост у лошем стању, осим пар авиона у музејима. Београдски музеј нажалост нема Ф-86Е у затвореној поставци.
 
Доста авиона је нажалост страдало у удесима, Ф-84 20 комада, Ф-86Е 18 комада, а Ф-86Д 3 комада. Један Ф-86Д је ракетиран од стране Мига 21.
Део Ф-86Е је завршио у Хондурасу, а доста авиона је изложено широм бивше СФРЈ, али су већином експонати нажалост у лошем стању, осим пар авиона у музејима. Београдски музеј нажалост нема Ф-86Е у затвореној поставци.
Mislim da ima F-86D. Veliki broj da, mada i MiG-21 nije bio imun na udese mislim da je oko trećine flote stradalo u udesima tokom eksploatacije. U Indiji preko 50% od ukupno nabavljenog broja MiG-21
 
Ф-86Д има у поставци музеја. Ф-86Е имају пар комада који су иза жице у лошијем стању.
 
Koga zanima Jugoslovenska avijacija iz tog doba, preporučujem memoare Suada Hamzića - Letačke Priče, izuzetno zanimljio štivo.
 
Доста авиона је нажалост страдало у удесима, Ф-84 20 комада, Ф-86Е 18 комада, а Ф-86Д 3 комада. Један Ф-86Д је ракетиран од стране Мига 21.
Део Ф-86Е је завршио у Хондурасу, а доста авиона је изложено широм бивше СФРЈ, али су већином експонати нажалост у лошем стању, осим пар авиона у музејима. Београдски музеј нажалост нема Ф-86Е у затвореној поставци.
Znaš li u kom vremenskom periodu?
Pretpostavljam da je ova tragična lista udesa skor za nekih desetak godina?
I da je tako, opet je mnogo jbt... ko čobani da su leteli na njima :(
 
Имају на форуму Палуба листе свих типова по серијским и евиденцијским бројевима са судбинама.
Млазни авиони су и у свету били нови, а пилоти ЈРВ, тада многи партизански кадрови, слабије спремни за ту технологију.
 
Znaš li u kom vremenskom periodu?
Pretpostavljam da je ova tragična lista udesa skor za nekih desetak godina?
I da je tako, opet je mnogo jbt... ko čobani da su leteli na njima :(
Dešavalo se da je godišnje bilo i 8 udesa na Sabre-ima i Thunderjet-ovima. Ali to je naročito bilo i sa MiG-21 avionima. Indijci su imali gotovo 500 udesa na avionu MiG-21 i skoro 300 poginulih pilota. Oko 50% od svih nabavljenih aviona
 
Znao sam da Mig21 ne oprašta greške i da je vrlo zaheban aparat za upravljanje... ali me baš iznenađuje da je sa Sabre bio isti problem.
Doduše, u kontekstu tog vremena i činjenice da smo realno neobučene kadrove stavljali u takve mašine, nije ni čudo...
 

Отворен највећи сајам наоружања у Африци – Србија међу водећим излагачима​

Да ли је египатски EDEX нови „париски салон“ одбране за Африку? Ко ће у Каиру показати највише моћи, а ко највише знања – и где је Србија у тој причи?

 
Znao sam da Mig21 ne oprašta greške i da je vrlo zaheban aparat za upravljanje... ali me baš iznenađuje da je sa Sabre bio isti problem.
Doduše, u kontekstu tog vremena i činjenice da smo realno neobučene kadrove stavljali u takve mašine, nije ni čudo...
A danas pa imamo obučene kadrove 🤣🤣

Da se razumemo, piloti SFRJ su astronauti za ove današnje priučene kursiste.
 
Danas imamo mnogo manji broj potrebnih pilota, pa moze da se uradi veca selekcija. Sa druge strane i mnogo manji broj zainteresovanih sto ponistava prvi pozitivan element.
Istovremeno imamo i mnogo veci udeo elektronike i savremene obuke (simulatora), te bolje pracenje i belezenje ponasanja u toku leta, pa je manja sansa da neko "luduje" po sopstvenom osecanju i potrebi dokazivanja.
Da prenesem na teren voznje automobila - razlika je izmedju voznje da se oseti vetar u kosi i adrenalinsko uzbudjenje, i upravljanja vozilom pracenjem propisa i bezbednosnih preporuka. Sam po sebi znam da se nekad jednostavno prepustim voznji i uzitku, ne mareci za ono oko mene, a nekad sam jednostavno upravljac masinom, koji prati odstojanje, polozaj u odnosu na bele linije, optimalnu potrosnju, uslove saobracaja, druge ucesnike,...
 
Vrh