Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 111 30,2%
  • Ne

    Glasovi: 228 62,1%
  • Ne znam

    Glasovi: 28 7,6%

  • Ukupno glasača
    367
MAN šasija - jedan od uslova Amerikanaca... nije imalo smisla slati konfiguraciju sa Kamazovom šasijom.
Svejedno, oruđe i sistem su isti... razlika je samo u hodnom delu i kabini.

Nego, u svetlu postojećih događaja u Afganistanu, neverovatna je kognitivna disonanca na Kosovu i uverenje da su i dalje nedodirljivi.
Nema nikoga da stavi prst na čelo i shvati da se sa Srbima treba dogovoriti dok još iole ima vremena...
Isto je u Bosni u CG... u glavama su i dalje devedesete, a celi zapadni blok se lagano ruši u opštoj društvenoj i ekonomskoj paralizi, pojačano COVIDom i ludačkim neoliberalnim socijalnim eksperimentima...

Sada moramo biti ekstremno oprezni.
Suludo bi bilo namestiti se Amerikancima da preko naših leđa vraćaju poljuljani kredibilitet.
Samo treba čekati i raditi.

Svet sutrašnjice, pod uslovom da ne utonemo u neki globalni rat i/ili sveopštu ekonomsku kataklizmu trebalo bi da je naklonjeniji Srbima nego svet današnjice.
 
Нора се ставља на три шасије: ФАП, Камаз и МАН. додуше, у производњи је само на Камазу и МАН-у због извозног потенцијала. тешко да би неки странци узели на ФАП-овој шасији
 
Неупућен сам па питам: шта фали ФАПу? Хоће ли макар наша војска да добије ФАП?
 
За Нору је СДПР изабрао Камаз због лакшег извоза, мада кажу и да је на тестирањима Норе на ФАПовој шасији пошло по ломова при опаљењу. Наша војска набавља и даље ФАП камионе, ове године треба да буду готова два нова прототипа за војску, кипер 3040 6х4 и тегљач 3040 6х6. Ти модели треба да замене све старије кипере и тегљаче у ВС. Производња доле иде нажалост килаво пошто је фабрика закомпликована реструктуирањем и локалним политичарењем.
 
Ломови приликом трзаја су показатељ да конструкција треба да се појача. Убеђен сам да је то посао који студент машинства последњих година студија у стању да реши.
 
Ne radi se o tome da li mogu, nego da li hoce.

FAP je od 90ih preuzeo istu doktrinu koja je vazila u Zastavi - kakva meni plata, takva tebi vrata. To je i jedan od razloga sto su propali.

Kacio sam ovde slike njihovih novijih vozila posle manje od 5 godina u sluzbi VS. Kao sto rekoh, daleko je danasnji FAP od onoga sto je bio. I pritom ne mislim na obim i trziste, nego na kvalitet i poslovnu politiku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=872528#p872528:3beg2hfv je napisao(la):
Прле » Сре Авг 18, 2021 11:19 am[/url]":3beg2hfv]Ломови приликом трзаја су показатељ да конструкција треба да се појача. Убеђен сам да је то посао који студент машинства последњих година студија у стању да реши.
Moгли су да је пројекат остао у рукама ВТИ. Када је СДПР преузео причу, они су гледали да што пре добију производ спреман за извоз, и Камаз је ту био најпогодније решење, и по цени и по квалитету. ФАП је 90их и знао да састави ок возила, а фушерај креће негде око 2008. када су се државна предузећа окренула увозним камионима, са смањењем производње драстично је опао квалитет, посебно завршна обрада. Сада су сведени на ниво радионице, и раднике ангажују према потребама које опет зависе од наруџбина војске. Видећемо како ће се показати нова два модела које раде, модел 1118 4х4 који је познат по фуш квалитету је целокупно промашај од старта, пошто је у суштини милитаризован цивилни камион 1417 4х4 намењен за комуналне службе и грађевинарство, где је кипер замењен са сандуком и где су замењене гуме и фелне и додат систем за централну регулацију притиска. Модел 2026 6х6 и његов наследник 2228 6х6 који су од старта направљени као војна возила су неупоредиво квалитетнији и поузданији. Опет, главни проблем су мале наруџбине. У последњих 10 година је произведено око 140 камона ФАП 1118 4х4, око 10 камиона ФАП 2228 6х6 (и око 6 шасија за ПАСАРС) и 5 камиона ФАП 3240 8х8. А бројни камиони наслеђени из ЈНА су одавно зрели за замену.
 
То су јако мале количине да би квалитет био пристојан. Па док дође склапање другог, мајсто већ све заборави. Можда би СДПР постао власник ФАПа?
 
Nema veze što su male količine, kvalitet za vojne potrebe, i to domaće oružane sile, ne sme nikad da se dovodi u pitanje. FAPu je više puta davana šansa da izbegne katanac i da pokaže šta može. I svaki put su protraćili tu šansu. Zato što gaje isti mentalitet kao Ikarbus i nekadašnja Zastava.

Ovde se stalno gura pod tepih činjenica da su i oni sami sebe doveli do ovde, a ne samo drugi spoljni faktori i okolnosti.
 
Ипак, као стратешки важна грана, можда не треба питати ФАПовце шта самоуправно мисле и како би, већ да се покаже циљ, и команда: држ'
Ја не бих баш ту много питао... Сигуран сам да има ко да ради. Ионако је јаз између најстаријих и ових који би млади дошли да раде превелик, нема средње генерације, дакле мора испочетка.
 
Проблем је мало и са радницима. Са реструктуирањем је доста радника најурено. Није ту било класичног самоуправљања већ неспособности партијских менаџерчића. Млади напуштају Прибој. Плате су мизерне и за инжињере у ФАПу. Држава је ту неозбиљни играч.
 
Aca najava je rekao da moramo uzeti i jedan veliki avion koji može da istrese 40-50t vode.
Dakle kupujemo IL 76. Njegova primena kod gašenje požara je ograničena, ali ce nam svakako dobro doći za transport drugih stvari.
 
Uz Ruski ''humanitarni'' centar u Nišu koji, na papiru, može da dovede (iz Rusije) i otpremi bilo gde u Srbiji Berijeva za gašenje požara, on bi da kupuje IL-76...

Bolje da kupe dva nova laka transportna aviona da zamene AN-26 kojima se bliži kraj radnog veka. U medijima se pominjao C-295 ali sam lično protiv toga jer sam za njega čitao da je pun falinki.
 
Да, центар је хуманитарни, без знакова навода. Наши немају јајца да постне са наводницима.

Проблем са беријевима је што ми немамо одакле да захватимо воду са река не може јер свашта плута, а језеро ваљда немамо тако велико...

ИЛ76 ограничен је у смислу што мора на аеродром по воду. Минимална висина избацивања воде је 100м, 42т, вероватно би били са новим моторима.
Проблем куповине таквог авиона је што му теба 4 члана посаде а за гашење пожара треба докупити резервоаре са системом брзог пражњења. Па ипак, аердором мора да буде обезбеђен приступом к великој количини воде, тј мора да буде обезбеђена пунионица. Колико сам прочитао, дневно може да обрне 5 тура (највише се потроши времена на пуњење)
 
Pa i Beriev i Iljušin bi morali da se pune na aerodromima, tako da su i jedan i drugi neisplativa nabavka za naše uslove. Osim ako računica i praksa kažu da im nije problem da stalno lete do NT, Niša ili Lađevaca (zavisno od lokacije požara) i tamo se pune, pa se vrate opet na požar. Mada koliko sam razumeo, to brzo postane neisplativo i nepraktično kako se požar širi i zahvati velika područja. Ali nisam stručan tako da ne tvrdim ništa.

Mislim da je RVu potrebnije da zameni stare An-26 sa dva ili tri nova nego da kupuje jedan veliki Iljušin koji će da stoji i ne koristi se.
Mala je ovo zemlja i mala je vojska da bi imala potrebe za IL-76. S druge strane, potreba za manjim prenosima ljudstva i tereta između gradova je mnogo mnogo učestalija i veća.


Inače sad sam guglao i ne videh nigde ništa o nameri da Srbija kupi Il-76.
 
IL-76, minimum 50 miliona $
Jedan AT802 FireBoss - 2.5 miliona $

Jedna trofejna krmaca koja ce uglavnom biti parkirana na pisti negde cekajuci ogroman pozar van kontrole vredan omanjeg bankrota za svaki let, ili citava flota vatrogasnih aviona koji se mogu upotrebljavati za pozare poprilicno jeftino, a i ne kostaju puno za obuku i trening.

Sef je samo odvalio neku njegovu zelju o nekom avionu, ostatak klana ce da se cese po glavama razmisljajuci sta je zapravo mislio.

Mi polako gasimo pp avijaciju i prelazimo iskljucivo na helikoptere iz nekog nedefinisanog razloga. Privredna avijacija iz Vrsca (Dromaderi) se odavno vise ne koristi za gasenje pozara.
 
Ovde moram da se složim sa Nexom.

A i mene nervira to gašenje i ubijanje privredne avijacije. Naravno, uvek se nađu neki koji će reći ''a jbg, optimizacija troškova, restruktuiranja, trte mrte...'' I to stoji. Sve na svetu košta, pa i to. Ali bestraga mu glava, niti je privredna avijacija kosmodrom ili svemirska stanica koja traži 200 miliona evra godišnje za održavanje, niti se radi o nekom tamo hiru ili pomodarstvu, nego o organizaciji koja često znači razliku između 100 hektara sprženog tla i čitavih delova zemlje. Ili u slučaju Vinče - ugroženog zdravlja celog Beograda i okolnih mesta.
 
Iljusin je bio više puta u ruskom centru u Nisu, bili su i Kamovi itd. Inače mi njihove usluge plaćamo, ništa na ovom svetu nije besplatno...
 
Pa naravno da se plaća, meni to ne mora da se objašnjava. Zato sam i napisao ''humanitarni'' centar. Zato, i zato što oni koriste taj centar kao paravan za neke stvari a posle mi dobijamo po glavi od zapada zbog toga.

Istina, oduže se posle našima tako što doniraju opremu i vozila. Da ne bude da zaboravljam na to.


Ali mi je cela ta priča sa tim centrom onako... čardak ni na nebu ni na zemlji. Ni tamo ni vamo.
 
U vezi Ka-32, mislim da moraju da ga nabave prvenstveno zbog Kule Beograd i West kule, pogotovo ove prve koja koliko sam cuo nema niti jedno inzenjersko resenje koje bi sprecilo katastrofalan pozar (gasna podstanica i odgovarajuci izduvi, polozaj trafo stanice i sl). A nase vatrogasne sluzbe nemaju nikakve mogucnosti da gase pozare na visokim gradjevinama.



U vezi Iljusina iz tog "humanitarnog" centra i kako ga mi obicno upotrebljavamo

https://www.juznevesti.com/Drushtvo/Ilj ... ra.sr.html

Vlada Srbije je, kako piše u zvaničnom dokumentu, od Rusije zatražila dolazak aviona za gašenje požara “iljušin” tek juče, 31. oktobra, u danu kada su svi sa Stare planine javljali da je požar ugašen. Iako je načelnik Sektora za vanredne situacije Predrag Marić rekao da je avion zatražen na vreme, “iljušin” još nije sleteo na niški aerodrom.
 
Jel Prvi reketi Srbije nameravaju da izdaju prostore u Kuli ili da ih prodaju kad se završi?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=872860#p872860:3dp5qmea je napisao(la):
nex999 » Čet Avg 19, 2021 3:07 pm[/url]":3dp5qmea]
U vezi Iljusina iz tog "humanitarnog" centra i kako ga mi obicno upotrebljavamo

https://www.juznevesti.com/Drushtvo/Ilj ... ra.sr.html

Vlada Srbije je, kako piše u zvaničnom dokumentu, od Rusije zatražila dolazak aviona za gašenje požara “iljušin” tek juče, 31. oktobra, u danu kada su svi sa Stare planine javljali da je požar ugašen. Iako je načelnik Sektora za vanredne situacije Predrag Marić rekao da je avion zatražen na vreme, “iljušin” još nije sleteo na niški aerodrom.
To je i meni ostalo u sećanju i od tada sam postao nešto ogorčen na taj centar i celu tu priču s njim. Al reko aj da ne pričam napamet.
Ali da, to je to. Sve u svemu, ja ne vidim korist od tog centra. Da, daju donacije povremeno, ali to su samo nadoknade za penale i kazne (van javnosti) koje naši dobijaju i plaćaju zato što puštaju da taj centar bude paravan za razne aktivnosti. Tako da obrni okreni sve se svede na biznis, nema nikakve humanitarne akcije ili bratske ljubavi glede tog centra.

Umoran sam od toga da slušam o bratstvu i pomoći al na daljinu i telepatski, i da slušam svake godine kako je jedini spas za Srbiju obavezno vojno služenje i još veća vojska, a u međuvremenu nam svake godine elementarne nepogode u vidu poplava i šumskih požara odnesu više života i nanesu više štete nego neprijateljski nastrojene nacije u regionu u zadnjih 20 godina.
 
Искрено, неће Иљушин седети беспослен. Да јесте скуп, то стоји, али биће користан за разне послове за које смо до скоро користили туђе авионе - од гашења пожара, преко десантирања већег броја падобранаца, превожења наших трупа са премом по белом свету, до транспорта наоружања које извозимо или увозимо.
 
Bilo bi samo kul da se unapred dogovore kada izbije pozar koji treba gasiti a kada se desantuje 200+ vojnika negde u regionu ili dovozi/odvozi hardver, ili da se ne desi pozar dok se iz Iljusina iskrcava Novi Avion u Dohi (tm by rahmetli lazanski)
 
Vrh