S nekim delovima se slažem, s nekim ne. Ali, ajde da na kratko stavim to na stranu i da se fokusiram na nešto drugo.
Mene brine što svake godine trpimo velike štete (a ponekad i žrtve) ili zbog poplava ili zbog požara. Brine me što se dešava da neka mesta ostanu odsečena zbog snega, pa bolesni i ugroženi ispaštaju. Brine me što većina stanovništva ne ume pravilno da postupi u slučaju, kako takvih nepogoda, tako i u slučaju kućnog požara, zemljotresa, urušavanja, klizišta, itd... To možda ovako kad se pogleda šira slika deluje minorno, ali u proseku svake godine tako ode jedno 100ak života i ko zna koliko miliona evra štete zbog takvih situacija.
I mada je nemoguće potpuno svesti taj broj na nulu, mislim da bi fokus na edukaciju ljudi - makar na osnovnom i teorijskom nivou - to značajno smanjilo. Da ljudi u slučaju poplava i bujica znaju šta da rade, šta pakuju, i gde da se jave da pomognu. Da u slučaju evakuacija bilo koje vrste znaju kuda da se upute i kome da se obrate. Da znaju kako se koji požar gasi. Da znaju prvu pomoć. Da znaju šta da ne rade da ne bi ugrozili sebe ili ometali spasilačke službe i organe. I tako, svašta nešto.
Ja da sam na mestu države, pre razmišljanja o vojnom roku, prvo bih se pozabavio tom problematikom. Kako? Pa kao što rekoh, za početak makar da svaki učenik jednom prođe kroz osnove toga. I makar samo u teoriji, nema veze. Čak i ako samo ''protrči'' i otalja to, sutra kad vidi požar ili poplavu pred sobom, čak i ako ne zna kako da postupi, znaće bar šta da NE radi. I time će znatno pomoći i olakšati, i sebi i nadležnima.
A prostora za takvu edukaciju bi bilo kada bi se izbacili zgubidanski predmeti od Veronauke i Građanskog, koji srpskog đaka opterećuju punih 12 godina školovanja. Na kraju će da ispadne da sam neki fanatik u krvničkom pohodu na Veronauku, ali nisam. Niti sam ateista. Samo znam koliko su ta dva predmeta gubljenje vremena i vremensko opterećenje učenicima. I dok se neki predmeti ukidaju (kao što reče Vučko gore) ili im se ne daje prostora (kao ova Civilna zaštita), oni se drve i drve i drve i drve... 12 GODINA. A ništa ne nauče! :shock: :bash:
Elem, dakle umesto tih besmislica, dati klincima da u jednom razredu osnovne, pa potom i u jednom razredu srednje škole, uče o osnovama te civilne zaštite. Od ostalih ''slotova'' koji bi se oslobodili ukidanjem ili bar redukcijom Veronauke i Građanskog, može se vratiti Filozofija koja je ukinuta i čak dodati neki drugi predmet(i). Ali sve u svemu, prvo bih od toga krenuo i gledao kako se odvija stanje. Pa bih onda razmišljao o vojnom roku.
A ovako kako je sada, da svake godine stasa 35.000 muškaraca, a na dobrovoljno ili profesionalno služenje se javi njih 3-4 hiljade... i država na takav odnos uzme i kaže ''ne ne, ili će svi u vojsku, ili neće niko''... to je prosto apsurdno. I samo ilustruje stepen njihovog bezumlja, slepila i ograničenog ''ili - ili'' razmišljanja.