Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 111 30,2%
  • Ne

    Glasovi: 228 62,1%
  • Ne znam

    Glasovi: 28 7,6%

  • Ukupno glasača
    367

uredjenje-korita-reke-toplice-kursumlija-vojska-srbije-4 (1).jpg
uredjenje-korita-reke-toplice-kursumlija-vojska-srbije-14 (1).jpg
 
Traže se radnici i u FAP-u. Plata 29 000. Navali narode.
Ne može "navali narode", jer to nije neka rasprodaja robe u supermarkeu. Ako je raspisan neki konkurs za radna mesta onda mogu da se jave nezaposleni radnici tih struka. A svaka plata je dobrodošla onima koji nemaju posao.
FAP je akcionarsko društvo u restrukturiranju (UPPR) i povremeno radi za vojsku kamione i šasije. Država ima nameru da ulaže u Namensku, pa možda nešto bude i za FAP.
 
Poslednja izmena:
Valjda ja iz Fapa bolje znam šta je u njemu. Ne radi povremeno nego je u namenskoj grupi i radi samo za vojsku. Radnik ne moze raditi na ugovor o delu vise od 2 godine a ovde cela fabrika tako radi već 5.
Stanje je jadno, ne vidi se pomak unapred od osnivanja UPPR, zapoisljavaju se samo bivsi radnici penzioneri kojima je to honorar uz penziju. Niko normalan nece da radi takav ozbiljan posao za te pare. Bolje raditi na trafici, a i isplativije.
 
Poslednja izmena:
Stanje je jadno, ne vidi se pomak unapred od osnivanja UPPR, . .
Pošto 5god. nije nadjen kupac ili "strateški partner", a posle rata u Ukrajini bolje je FAP zvanično priključiti ili prodati vojnom konzorcijumu "Zastava Tervo" koji je nedavno kupio "Zastava kamioni".

FAP u prošloj godini ima nepokriveni gubitak 100mil.din., pa je bolje da se priključi vojnom konzorcijumu i normalno posluje, a ne sa nekim privremenim rešenjima. Kakva je geo-politička situacija bolje je imati ovakvu firmu nego je prodavati nekom strancu.
 
Poslednja izmena:
UPPR u Fapu je "prošao" kao uspešan što je nemoguće sa nepokrivenim minusima. Nekome odgovara ovakvo stanje za pranje novca. FAP je ogroman sistem i nepresušan izvor malverzacija. Neko to drži tako namerno.

I Zastava i SDPR su državne firme pa posluju po potpuno dugačijem i boljem modelu od FAPa pritom FAP ima "profesionalni menadzment" postavljen od strane Vlade, na čelu sa stečajnom upravom IMR. Dobitna kombinacija za još jedan stečaj
 
UPPR u Fapu je "prošao" kao uspešan što je nemoguće sa nepokrivenim minusima.
IMG_20220724_110620.png



FAP i možda još neke firme bi trebalo sve uključiti u jedan konzorcijum, jer kako stoji stvar biće potražnja u svetu za vojnim vozilima. Zato bi trebalo da imamo potrebne kapacitete za proizvodnju, jer samo tako možemo prodati "robu" drugim državama.
 
Odustani Stex PB, prihvati ispiranje mozga i da zivis u zlatnom dobu, kao i da je bolje 29000 nego nista. Kad ti to kaze Dragan Radovic koji je u nekoj vili na Fruskoj gori, a na drugoj temi njegov verovatno sin VRadovic ispira ljudima mozak kako je strava u BG H2O i kako je to najbolji projekat na svetu.
 
Pa sta si pisao, da je 29000 ok, bez poreza i doprinosa. Juce kazes da je ok sto ljudi iz MSK i Toze, par hiljada radnika idu na prinudni. Sve je tebi ok sto ne kaci tebe. Pritom 80 posto vesti koje si okacio na ovom forumu od 2007, i kod zutih i kod ovih crnih nikada nije ostvareno i ti nam i dalje ispiras mozak kako evo samo sto nije bolje i da je s e lose za nase dobro. Ja ne znam posto si i u bivsu vlast verovao da li si veciti optimista ili si onaj apartcik kome je svaka vlast dobra i koji se uvek snadje, clan duboke drzave. Meni nije politikanstvo jer smatram da je svaka vlast losa poslednjih 77 godina.
 
Meni nije politikanstvo jer smatram da je svaka vlast losa poslednjih 77 godina.
Isto. 👍 Ja idem i dalje od toga, posto uocavam brojna slepila starija i od SFRJ. A i Cika Rajs nije napisao svoju knjigu ni 1990, ni 1945 vec 1928.

Sto se ostalog tice, moj stav je uvek bio - kritikuj ono sto ne valja, pohvali ono sto valja. Cak priznajem da tezim vise kritici jer je to jedini nacin da se politicari teraju da rade svoj posao, pogotovu ovde. I prema proslima sam isto bio strog. Ne moze drugacije. A i svako os njih zna sta ih ceka kada se vataju funkcija, tako da nema izgovora. S druge strane, zadnjih nekoliko nabavki sam javno pohvalio.
 
Poslednja izmena:
A svaka plata je dobrodošla onima koji nemaju posao.
Pa sta si pisao, da je 29000 ok, bez poreza i doprinosa. Juce kazes da je ok sto ljudi iz MSK i Toze, par hiljada radnika idu na prinudni.
Mene je sramota da se dopisujem sa likovima kao što si ti i tebi slični.
Lažeš i izmišljaš da bi nastavio tvoje glupo pijačarsko političarenje.

Kao što se vidi nisam pisao "da je 29.000ok", nisam ni pominjao tu cifru.
Ti nisi u stanju da shvatiš situaciju oko MKS-a i Toze, nemaš taj kapacitet.
https://forum.beobuild.rs/threads/energetika.882/post-976490
https://forum.beobuild.rs/threads/energetika.882/post-976498

Inače, ovde opet spamuješ kao i na drugim temama, jer pišeš o meni.
Lupetaš da pišem o nekom "zlatnom dobu" i "ispiram mozak" ljudima?!
 
Poslednja izmena:
Ne ti ces da mi pricas o MSK, a imam clana porodice koji tu radi. O mom kapacitetu necu ni da pisem, jer cu ispasti kao Hrkalovicka kada prica o IQ svom, ali ne brini se izuzetno mi je visok kapacitet poimanja, to misle i u mensi. Ne mene je sramota sto dozvolim da me iznova i iznova izvedes iz takta iako mogu svasta da citam i trpim. I ne radis to samo na ovom forumu i nemas samo ovde ljude koji imaju problem sa tobom. Nisi rekao da je zlatno doba ali deleci nam vesti iz rezimskih medija pod formom bajke za malu decu to delis sa ubedjenjem da ce se ostvariti i da evo samo sto nije krenulo dobro.

Sa svim sto je napisao Bender se slazem, od prilike i ja tako razmisljam.
 
Pošto 5god. nije nadjen kupac ili "strateški partner", a posle rata u Ukrajini bolje je FAP zvanično priključiti ili prodati vojnom konzorcijumu "Zastava Tervo" koji je nedavno kupio "Zastava kamioni".

FAP u prošloj godini ima nepokriveni gubitak 100mil.din., pa je bolje da se priključi vojnom konzorcijumu i normalno posluje, a ne sa nekim privremenim rešenjima. Kakva je geo-politička situacija bolje je imati ovakvu firmu nego je prodavati nekom strancu.
FAP je lako spasiti ( sva javna preduzeca da uzimaju iskljucivo kamione iz FAP-a ) prvi korak. Drugi korak ukljuciti unutar zemlje privatnike ( povoljnom cenom na kredit i td ko uzme vozilo iz Priboja ) U trenutnoj situaciji u svetu moramo se ponasati domacinski, i gurati svoju proizvodnju. Primer Ruski Kamaz! Inace posto zaostajemo nazalost tehnoloski za Jevropskim proizvodjacima uzeti od Rusa Kamaz-a ili Urala oko kabine, sasije i td ( dace nam na prvi upit iz Srbije bi izasli u susret ) i doci na neki visi nivo. Iskustva vec imamo sa Kamaz-om za Nore i td. Inace su Ruska vozila izdrzljiva, i bolje ulaziti u posao sa Rusima nego Kinezima, Turcima i slicno. Motore bi mogli uzimati od Mercedesa i td, mada mislim da ta svetska laz oko evro 5 6 6plus i td kad padne nebi bilo problem i sami da pokrenemo proizvodnju. Inace oko tih " Jevro " normi koje vaze u Jevropi su laz svetskih razmera primera radi imamo VW korporaciju. Vrlo lako se moze FAP izvuci iz trenutne situacije u kojoj je preko 20 godina...
 
Најједноставније решење за ФАП би било да их купе Кинези, тј. Беибен који исто ради моделе Мерцедеса по лиценци, чиме би дошло и до модернизације дизајна кабине.
Што се тиче набавки од стране јавних предузећа, то није изводиво због тендера где увозници побеђују са нижом ценом. Поред свега тога ФАП има велики проблем одлива кадрова, нико неће доле да ради за мизерну плату.
 
2009:
 
Digresija, Mercedes licenca koji Fap poseduje je celi generaciji modernija nego kamazov program tako da mi od njih nemamo šta da uzimamo. Kamaz dobro radi jer je rusija ogromno trziste a ne zato sto je ekstra moderan. On je robusan, sirov i jednostavan kao i sve rusko.
Nama trebaju druge stvari, a to su novac i poštena država. I naravno tržište koje nemamo.
 
2009:
Погрешне кинезе су тада доводили, Дон Фенг нема везе са Мерцедесовим НГ програмом на ком се базира ФАП за разлику од Беибена.
 
Pretpostavio sam, ipak je ogromna zemlja sa mnoštvom fabrika. Samo reko da podsetim. Ja lično ne očekujem ništa spektakularno.
 
Најједноставније решење за ФАП би било да их купе Кинези, тј. Беибен који исто ради моделе Мерцедеса по лиценци, чиме би дошло и до модернизације дизајна кабине.
Што се тиче набавки од стране јавних предузећа, то није изводиво због тендера где увозници побеђују са нижом ценом. Поред свега тога ФАП има велики проблем одлива кадрова, нико неће доле да ради за мизерну плату.
Bas zato sam i napisao. U Rusiji sva javna preduzeca poseduju pa bar 90% domace proizvode ( Srbija moze isto tako da uvede ) i resen problem. To je pocetak, a posle preko drzavnih banaka davati kredite za nase proizvode ( Postanska i Kom banka ) i td. Preduzeca sa domacim vozilima da imaju prednost u poslovima za drzavu ( ima dosta primera gde to moze igrati glavnu ulogu ) Sto se tice komentara posle pa nisam ni napisao da je " ekstra " moderan Kamaz, ali je kvalitetniji i moderniji od trenutnog programa Fap-a. Lakse nam je uci u posao sa Rusima i sa njima razvijati nesto nego sa proizvodjacima koji nam nece dati nista. Kamaz je jak, izdrzljiv kao i Ural. Sto se Kineza tice uporedjivati ih sa bilo kojim proizvodjacem iz RF je nerealno ( svi kiperi koje sam video posle 2-3 godine kineski ) izgledaju kao da imaju 10... Kamaz iz 2005 bolje izgleda od Shacman kamiona starog 2-3 godine...
 
Nazalost sve moderno na Kamazu je uvozno. Kao i na Fapu.
A kvalitet Fapa je los nasom krivicom, ne zbog loseg tehnoloskog procesa proizvodnje.

I opet ono glavno, treba nam tržište. Mi smo toliko mala zemlja da nam bukvalno takva fabrika ne bi bila profitabilna. Sve i da svaka domaca firma mora da kupi fap to bi bio posao za par godina. I sta dalje. Vojne potrebe za VS su isto ogranicene.

I po pričama ljudi koji voze novije Kamaze, daleko je to od kvaliteta.... Kao i nova Lada, koja istrune za 5 godina do neupotrebljivosti.

Kao neko ko poznaje Fap do najsitnijih detalja uopste nemam ideju kako to oživeti za bilo šta ozbilljnije od radioničke proizvodnje za potrebe VS. Sve što zamislim ima privremeni karakter i nije održivo na duge staze. Sve se nadam da o tome brine neko pametniji a onda vidim da je svaki sledeći korak put u zatvaranje
 
Poslednja izmena:
Vrh