Šta je novo?

Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Ne vidim svrhu razmišljanja kako će biti rešeno stanje liftova na metro stanicama sada dok još ni prva lopata/kašika bagera nije zarivena da bi se napravio bilo koji komad infrastrukture za metro. Proći će još mnogo godina i izvrteti mnogo preletača dok Beograd dobije svoj metro i pusti ga u rad.

U međuvremenu, na Brankovom mostu i šetalištima oko njega, ljudi moraju da se drndaju po stepeništima (i to uglavnom raspadnutim) jer aktuelnoj garnituri smeta što je onaj pre njih (onaj što vlada svetom iz senke) napravio lift koji iziskuje ''čak'' tri čuvara i operatera da bi bio čist i funkcionalan. A ne smeta im što po centru grada vozi 10 praznih vozila koja nikome ne koriste a troše mnogo više para i resursa.

Liftovi na Mostu na Adi nikad neće biti funkcionalni. Jer kao što je rečeno pre neki dan na drugoj temi (probaću da ti nađem link), Đilas i njegovi su njih napravili bez ikakve ideje da ih ikad puste u rad. A Vesić i njegovi ne žele da ih ni puštaju u rad niti da ih čuvaju, jer zašto bi to radili sa nekim ''Đilasovskim'' predmetima i projektima.

Evo ovde o liftovima na Mostu na Adi: viewtopic.php?p=786327#p786327
 
Naravno da javni liftovi trebaju imati čuvara i naravno da nikakvo plaćanje korišćenja lifta makar i simbolično ne dolazi u obzir.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788227#p788227:cor67vyb je napisao(la):
direktor » 28 Okt 2020, 16:37[/url]":cor67vyb]A da probaju sa kamerama ... sto se tice vozača vrabca 1 smjena je u pitanju bar je bilo tako i broj vozila nije 10 vec 3 ako se ne varam i jedno rezerno vozilo...
Ja se vodim logikom da ne moramo da platimo te ljude za liftove vec da stavimo kamere i rasvetu dobru i da budu monitori gdje su i od ostalih kamera u sek za javni prevoz...
Most na adi ima mislim 5 liftova brankov 1 plus pasarela ada 3 koja ce biti predata gradu po isteku garancije od 2 godine...
Bas tako Diso i ja mislim. Instaliraju kamere koje prepoznaju lice, senzor pokreta, i mozda uredjaj koji detektuje mobilne telefone u okviru kabine. Tako da i ako neko sakrije lice, bice pronadjen. I to je neka vrsta sistemskog resenje za svuda. Sve se moze kad se hoce.
 
Ko ce da placa čuvare na 8 i vise liftova u bg ....
Da ponovim nema 10 elektro vozila vrabac vec 4 od toga 3 voze jedan u rezervi ali neki vole da preuvelicavaju preteruju ....
1 zaposleni lftadzija godišnje kosta 1 skoro milion dinara ....
 
:lol: Jeste, nemam pametnija posla nego da preuveličavam broj Vrapčadi da bih dokazao nekome tamo s foruma koliko je besmisleno uopšte pomišljati da se javni eskalatori i liftovi naplaćuju jer priglupa država i Partija nisu u stanju da nađu sredstva za održavanje postojećeg... :lol:

Okej, nije 10 vozila nego 4. Isti kufer. :kafa: Nije 10 besmislenih troškova nego svega 4.

Sad još samo da čujemo otkud odjednom 8 liftova u celoj priči pa da cirkus bude kompletan. :bubanj:
 
Evo da ti pobrojim
1.Brankov most
2.Ada most
3.Ada most
4.Ada most
5.Ada most
6.Ada mol pasralela
7.Ada mol pasarela
8.Ada mol pasarela
I zaboravih
9.pasarela beton hala zaboravih ga jer jos se ne provozah istim...
Ada mol pasarela ce preci u javno održavanje po isteku garancije od 2 godine ...
Rešenje za liftove sve
Ugradnja kamera u liftove
Ugradnja kamera ispred liftova
Senzor pokreta ispred lifta i u liftu
Monitori kamera u centrali komunalne policije da moze da javi patroli najbližoj da dodje i pohvala stoku i da opravdaju plate ...
Pohvalama st*** kod sudije za prekršaje...kazna plus šteta koja načinjena pa ako nema da plati onda u padinjak 1 dan = 1000 din ..
Isto za zvrljace podzemnih prolaza itd ....
 
Pobrkao si lončiće, od onih na Mostu na Adi nema ništa. To otpiši.
O Ada molu ne razmišljam niti govorim. Priča je počela od lifta na Brankovom mostu.

Pasarela kod Beton hale je propala priča. Neće ni taj lift biti u funkciji već sledećeg leta. Niti ima potrebe za njime, na kraju krajeva...

P.S.
Komunalci se ne bave grafitima, godišnje pišu do 5 prijava za grafite i to je to. Sami su to izjavili.
A MUP više nije nadležan™ za vandalizam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788268#p788268:2f67pcwv je napisao(la):
Bender Rodriguez » 28 Okt 2020, 18:06[/url]":2f67pcwv]

P.S.
Komunalci se ne bave grafitima, godišnje pišu do 5 prijava za grafite i to je to. Sami su to izjavili.
A MUP više nije nadležan™ za vandalizam.

Po meni je ovde problem. I ovde treba traziti resenje problema. Za sve liftove, eskalatore, podzemne prolaze, stajalista,... sve ono od javne imovine sto je predmet vandalizma
 
Popravku...? Mi pokvarimo i nesto sto nije nikad ni radilo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
A šta će tek biti sa metro stanicama. Ne zna se sa čime će više da kubure, s vozovima, eskalatorima, liftovima ili mobilijarom. :lool:

Šalu na stranu nešto zaista treba da se reši. Ne mogu građani da plaćaju u svojim zgradama a nadležni da se bahate na javnim mestima. Beograd je brdovit grad i trebalo bi razmišljati i o rešavanju kretanja u zoni strmih ulica i staza, ako treba i uspinjačama. Takođe nema liftova na petlji Mostar iako ima stajališta na tri nivoa. Džaba rampe na autobusima ako osobe sa otežanim kretanjem ne mogu da presedaju. O dečijim kolicima i teškom prtljagu i da ne govorim.

Slika i prilika ovog tipa javne imovine ukazuje na "volju" za održavanjem. Nedomaćinski se ophode prema novim predmetima javnih nabavki koje narod finansira, jedva čekaju nešto da skinu sa vrata. Misle da to može da prođe, da će grad samog sebe da održava dok se vataju zjale u kancelariji. Samo da nešto skinu sa grbače pa to ti je, osim u slučaju političkih poena.

Da li svoja kola ostavljaju da ih ulične bande tako "ukrašavaju". Na šta im liče ulazna vrata od kuće? Na ove liftove, podzemne prolaze, stepeništa? Nisu samo grafiti sporni, jednostavno su zapustili javnu imovinu. Posebno je evidentna prljavština. Slikali smo i snimali ono tramvajsko stajalište kod nove BAS. U pitanju je hroničan problem.
 
Nije dugo bilo priče, pa evo da prema nacrtu strategije razvoja JLPP do 2033. pomenem planiranje uvođenja novog podsistema specijalnog transporta u vidu javnog eskalatora na relaciji Kamenička (Ekonomski Fakultet) - Terazijski Plato.

eskalatori.jpg


Do tada, bolje bi im bilo da se pozabave održavanjem postojećih javnih liftova.
 
Успињачу не узимамо у обзир? Хоћемо ескалаторе?
Имам утисак да је то превелики залогај за нас, пре свега у домену одржавања, тј врло често то неће да ради, а још може да буде и врло опасно.
 
Voleo bih da se dotaknemo teme ugradnje, modernizacije i održavanja liftova u stambenim zgradama. Znam da su poslovi oko izbora izvodjača često prepušteni upravnicima zgrada, ali uzevši u obzir da je broj liftova zrelih za zamenu još 2018 godine u Srbiji iznosio oko 15.000, a da se cene ugradnje novih liftova, te modernizacije zastarelih mere desetinama hiljada evra, ovde se otvara velika mogućnost manipulacije. Uzevši u obzir da 99% generalne populacije ne zna baš ništa o liftovima voleo bi da čujem iskustva ljudi koji su u skorijem periodu imali pred sobom ovaj izazov, kao i naravno savete ljudi iz struke
 
Tema vec postoji

Traži ponudu 3 firme minimum
Da budu lako uporedive
Zavisno od broja stanica recimo lift sa 8 stanica automatska vrata zeton za ulaz koštao oko 25 000 evra sa ugradnjom
Osnova kosta oko 15 000 evra onda svaka stanica diže cenu i jos neke stvari
Cene su prije ukraine
 
Tema vec postoji

Traži ponudu 3 firme minimum
Da budu lako uporedive
Zavisno od broja stanica recimo lift sa 8 stanica automatska vrata zeton za ulaz koštao oko 25 000 evra sa ugradnjom
Osnova kosta oko 15 000 evra onda svaka stanica diže cenu i jos neke stvari
Cene su prije ukraine
Hvala! Cene su definitivno skočile. Za tzv modernizaciju tj zamenu elektronike lifta sada traže 15.000 eur
 
Na ovoj temi bilo je reči o dimenzijama liftova koji su ugrađivani u višespratnicama iz 70-ih i 80-ih ali nisam pronašao podatak o njihovoj brzini.

Standardne brzine liftova u zgradama spratnosti sa kojima se susrećemo u Beogradu su 0,6 m/s, 1 m/s, 1,5 m/s, 2,5 m/s i 3 m/s. Pretpostavljam da je velika većina izvedena sa brzinom 1 m/s. Ono što se može primetiti je da su u nekim višim zgradama vrata kabine i tada bila automatska (Rudo, Pet solitera, Bežanijski blokovi...). Da li su u tim zgradama ugrađivani brži liftovi i da li je to uslovilo odabir rešenja vrata kabine? Pretpostavljam da je njihova brzina bila 1,5 m/s za solitere spratnosti oko P+20 i 2,5 m/s eventualno za Rudo i Geneks.
 
Vrh