Danas reko ajd kad mi već usput da slikam komandnu tablu neparnog.
Pogledajte prilog 3
On ustvari preskače -1, parni ga opslužuje.
Htedoh da slikam i kabinu parnog da vidite razliku (kao nebo i zemlja), međutim nisam bio neke sreće. Odvezao me do 6. (8. od donjeg prizemlja) ali posle kad sam izlazio iz zgrade nije reagovao. Tražio ga po celoj zgradi i pritom obišao baš 2. sprat (prvo otišao gore da proverim da nije neko otvorio vrata ali nije).
Izgleda je "blokirao" na drugom. Neko ga je zvao posle mene i tamo gde je ostao blokirao tako da posle nije reagovao na pozive ni na jednoj stanici. Sledeći stanar koji ga bude pokrenuo sa tog sprata (iz kabine) odblokiraće ga. Dole sretnem komšinicu koju inače vidim prvi put u životu a ona kaže ne radi taj lift. Ljudi pojma nemaju da lift radi "nenormalno" i da se pritom retko uopšte zaglavi. Jednostavno ne reaguje uvek na komande izvan kabine. Ovo pričam jer su to radila oba već decenijama. Često ljudi ukoliko nakon poziva ne čuju lift da ide pomisle da je u kvaru iako ne mogu biti dalje od istine. Kakav je to zaglavljen lift koji proradi sam od sebe bez intervencije ovlašćenog servisa? Nikakav. U funkciji je. Kad se zaglavi obično se desi između sprata, često sa sve putnicima koji zovu servis. Kod onih sa automatskim vratima u 70% slučajeva blokiraju vrata zbog prljavštine (ne zatvore se 100% pa ne "odbravi" i otpusti kočnice da bi krenuo iako zadata komanda stoji u memoriji "na čekanju"), retko kad je u pitanju mehanički kvar. Najčešći kvarovi novih liftova su elektronske prirode pa je takva popravka skupa.
Taj parni nema ruiniranu kabinu, čist je, neoblepljen i ima crni gumeni neklizajući pod sa izdignutim kružićima (standardna, po meni najbolja podna podloga za liftove).
Pristupna ručna jednokrilna zaokretna vrata okna parnog lifta sa originalnom pozivnom pločom na 6. (8.) spratu, najviša stanica u zgradi:
Pogledajte prilog 2
Rade Končar - Zagreb, (osobno) Dizalo, nosivost 300kp (kiloponda), 4 osobe
Na ovoj stanici osim original pozivne ploče u uzvornom stanju je i metalni ram kontrolnog prozora. Kontrolni prozor je sužen zavarivanjem nove metalne ploče sa unutrašnje strane vrata. Originalno armirano staklo je zamenjeno standardnim zbog toga što je sada kontrolni prozor mnogo manji. Takva su stakla na Končarima iz 80.ih koji su u izvornom stanju imali male prozore nakon promene zakona za ugradnju novih liftova. Tek je skoro donešen zakon da se uradi naknadno sužavanje u svim starijim liftovima.
Vrata su farbana i nije najsjajnije izvedeno (što se može videti po zamazanom ramu i kontrolnoj ploči), no bar je higijenski pristojno. Bar farba nije požutela od starosti. Boja pristupnih vrata je originalno u svim stepenastim lamelama bila bela - samo su se razlikovale kabine u zavisnosti od proizvođača lifta (Dake laminat imitacija drveta, izgledali su dosta starije od ovih Končara).
Inače pristumna vrata su prilično šarena. Skoro ni jedna nisu baš ista. Neka imaju armirano staklo i sužen prozor a skarabudžen ram, originalnu pozivnu ploču, neka isto to a stariju ploču od rashodovanog, u gornjem prizemlju (2. s donje strane) neparni ima novu "no name" ploču, parni originalnu. Cirkus živi.
Inače nešto se dešava:
Šta sad stavka 6 treba da znači? Hoće li da prefarbaju laminat, čak i onaj odvaljen deo ili će da skinu laminat i lepak pa ofarbaju metalne zidove? Ovo drugo je po meni bolje rešenje mada ne znam šta će sa lajsnama oko vrata. Ti liftovi sa laminatnim enterijerom nisu imali direktno spojene savijene metalne ploče već imaju malo veće razmake za lajsne.
Treba da "srede" osvetljenje šta god to značilo. U neparnom već neko vreme LED sijalica žmirka pri pokretanju kabine, pristajanju ili pri ulasku (raguje na cimanje).
Videćemo kako će na kraju da bude realizovano.
Liftovi su samo priča za sebe. Ima u Medaku II dosta primera za temu "Ko im ovo dozvoli?" a tiče se fasada.
Zaboravi da okačim idejno rešenje osnove tipskog sprata tipične lamele iz Medaka II. Dva pomenuta lifta se nalaze u takvoj zgradi. Neparni je levo do smećare a parni desno. Iz hodnika je obrnuto - desno do smećare neparni, levo parni:
Pogledajte prilog 1
Visoke lamele kao što sam već spominjao umesto neparnog malog i smećare imaju veliki lift. Smećara je pomerena sa druge strane hodnika, instalacije drugačije rešene tako da je drugačija osnova. Najniže lamele imaju samo jedan mali lift koji opslužuje sve etaže, drugo okno je verovatno prazno, nisam siguran.