Šta je novo?

Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Да мало освежимо тему. :D

Скоро пре две недеље Има неких месец дана како су из стамбеног поставили у лифт моје зграде, слагалицу за клинце, како би им то привукло пажњу да буду мирнији у лифту, да не скачу, а и наравно да се не боје да уђу у лифт. То је све у оквиру акције "Лифт није играчка" које спроводи стамбено. И могу вам рећи да слагалица одрађује посао, који год малишан уђе у лифт, наравно уз пратњу родитеља или баке и деке, одмах се прилепи уз слагалицу и померају поља да сложе правилну слику.

IMG_20200915_165126_resized_20201027_014700529.jpg
IMG_20200916_114141_resized_20201027_014700873.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786795#p786795:qcy92qs5 je napisao(la):
Biciklistkinja » 24 Окт 2020 09:33 am[/url]":qcy92qs5]Ne može Bus Plus jer liftove imaju pravo da koriste ljudi koji ne koriste javni prevoz i nisu delovi stanica pa da to bude neki logični uslov.

A šta je javni lift nego javni prevoz?
 
Po toj logici, i eskalatori u podzemnim prolazima na Terazijama su javni prevoz. Hoćete i njih da počnete da naplaćujete?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787757#p787757:1jhdie9c je napisao(la):
Bender Rodriguez » 27 Окт 2020 09:20 am[/url]":1jhdie9c]Po toj logici, i eskalatori u podzemnim prolazima na Terazijama su javni prevoz. Hoćete i njih da počnete da naplaćujete?
Њих не, али рецимо да има успињача као у Будимпешти, то наравно да, јер припада систему јавног превоза.

Уосталом, не видим икакву поенту твог отровног коментара, само сам предложио лако, брзо и ефикасно решење за заштиту лифта од уништења а који не изискује запошљавање неког лика који већину времена није ту, а лифт не ради.
 
Čista akcija i reakcija. Besmislen predlog povlači besmislen odgovor.

Otkako se smenila garnitura, ovaj us**ni lift na Brankovom mostu je više bio van funkcije nego što je radio. Zbog nesposobnosti Grada da ga održava i rukuje njime. A ovde se sad priča o kojekakvoj naplati. Naplati faking lifta. Čiju smo izgradnju svi mi i platili. I koji više ne radi nego što radi.

Ja sam se samo nadovezao na tu logiku i pitao da li onda treba otići korak dalje pa naplaćivati i eskalatore u podzemnim prolazima.

U međuvremenu, nesrećni Vrapci voze za džabe po centru grada. A svaki Vrabac iziskuje po dva vozača, održavanje, delove, gorivo...
 
Да Бендер, наплата факинг лифта. Зато што је то једини начин да клошари који у њему серу, пишају и жврљају га у њега уопште не уђу. Уосталом, о каквој "наплати" ми причамо? О бусплус маркици? Која је свеједно већ плаћена на почетку месеца? Какв је онда лифт додатни трошак за корисника? 0 динара.

Лифт је бициклистички. Већина бициклиста користи и јавни превоз, дакле има и маркицу. У чему је проблем? Предложи нешто некад смислено паметно и корисно ако си у стању, немој само срати по туђим предлозима. ;)
 
Ovde vidimo na delu tipično razmišljanje jednog državnog službenika i mastiljare. Kad god ne zna kako da reši neki problem, prva pomisao mu je da udari po džepu naroda da bi zakrpio nesposobnost i hohštapleraj svojih pajtaša i kolega, i time kobajagi rešio problem, a zapravo ga samo zamenio drugim.

Lift nije bio usran i išaran dok je bio u funkciji. Lift je postao ruglo onda kad je počeo da se zapostavlja i da više ne radi nego što radi.
Eee moja ostrašćena neinformisana nesrećo... :roll:

Na niske si ti grane spao kad si došao do tog nivoa da hoćeš da naplaćuješ jedan lift. Dok se u međuvremenu 300 metara dalje 10 vozila vozika svaki dan bez ikakve svrhe i koristi.
 
Umesto lifta bi trebalo biti stepenice kao kod gazele.
 
Stvarno je tragicno da taj jedan javni lift ne moze da bude u funkciji i da se odrzava. Sta bi radili da ih ima na stotine u gradu, kao sto ima po drugim velikim gradovima.
 
Bender Rodriguez":34e3spyo je napisao(la):
Ovde vidimo na delu tipično razmišljanje jednog državnog službenika i mastiljare. Kad god ne zna kako da reši neki problem, prva pomisao mu je da udari po džepu naroda da bi zakrpio nesposobnost i hohštapleraj svojih pajtaša i kolega, i time kobajagi rešio problem, a zapravo ga samo zamenio drugim.

Lift nije bio usran i išaran dok je bio u funkciji. Lift je postao ruglo onda kad je počeo da se zapostavlja i da više ne radi nego što radi.
Eee moja ostrašćena neinformisana nesrećo... :roll:

Na niske si ti grane spao kad si došao do tog nivoa da hoćeš da naplaćuješ jedan lift. Dok se u međuvremenu 300 metara dalje 10 vozila vozika svaki dan bez ikakve svrhe i koristi.
Ovo si 1000% upravu.

Da izvinete kad se neko upiša ili usere to se počisti a kad izvrlja to se opere. Mislim da je jednostavnije da prodje čistačica dva puta nedeljno nego da naselimo za stalno čuvara sa uzom porodicom u neku šupu iza ili uvodimo BusPlus.

Raspravlja se o održavanju jednog lifta kao da je nuklerani reaktor.
 
A da za promenu postoje neki ljudi koji ce kontrolisati kamere i biti u vezi sa komunalnom i obicnom policojom i naplacivati mandatne kazne? Ne govorim samo za lift, nego i za podzemne prolaze i sl. Nabavljena je i oprema za detektovanje lica. Naravno uz to neko tri puta nedeljno da prodje da ocisti i dezinfikuje lift.
 
U ovoj državi uvjek je održavanje bilo problem ....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787776#p787776:321vbmaj je napisao(la):
Bender Rodriguez » 27 Окт 2020 09:53 am[/url]":321vbmaj]Ovde vidimo na delu tipično razmišljanje jednog državnog službenika i mastiljare. Kad god ne zna kako da reši neki problem, prva pomisao mu je da udari po džepu naroda da bi zakrpio nesposobnost i hohštapleraj svojih pajtaša i kolega, i time kobajagi rešio problem, a zapravo ga samo zamenio drugim.

Како да ти објасним најједноставнију математику?

Ти и ја свакако плаћамо тај лифт. Е сад, питање је само модела по ком ће надлежни да врше ту наплату. Тренутно је ситуација таква да се 100% он наплаћује из буџета који пунимо сви ми порезом. Лифт није у функцији. Користи нема нико.

Ако би се увела наплата кроз бусплус, лифт би надлежни наплаћивали 98% из буџета града, и 2% кроз "наплату карата". Дакле нема никаквог говора о "ударању по џепу" или било каквим "додатним трошковима по грађане", већ само о начину наплате лифта од грађана. А који је ЕФИКАСНИЈИ.

Или да сликовито пренесемо принцип на један много познатији пример. Јавни превоз у целини. Јавни превоз тренутно "није бесплатан" и плаћа се кроз маркице и карте. Како су цене маркица и карата недовољне да покрију трошкове јавног превоза, он се добрим делом финансира из буџета. Мислим да је однос 60% буџет, 40% карте. (нека ме неко исправи ако грешим).

Постоје покрети који се залажу за "бесплатан јавни превоз" а постоје и градови који га у пракси и имају. Е па ту је фора што он није "бесплатан" већ се 100 % финансира из буџета који пуне сви грађани - дакле грађани га опет плаћају иако је он "бесплатан".

Један од аргумената против "бесплатног" јавног превоза је тај да грађани имају бољи однос према имовини јавног превоза ако је "плаћају", односно део трошкова плате преко карата. У градовима са "бесплатним" јавним превозом забележен је већи проценат вандализовања имовине јавног превоза јер грађани немају осећај да то има вредност.

Сличан принцип сам предложио и за лифт. Људска психа је чудо. Ако лифт делом плати на лицу места (картом а не кроз буџет), грађанин га неће запишати. Дакле, само се ради о начину наплате. Ништа више, ништа мање.


Уосталом, не мора да се ради преко Бусплуса. Може рецимо да се издаје посебна картица за БГ лифтове која би била потпуно "бесплатна" (како ти не би кукао), и која би служила да се користе сви Бг лифтови (код Бранковог, код пасареле, код Моста на Ади, код Ада мола итд. Или рецимо да се лифт отвара помоћу смартфона скенирањем QR код врата лифта. Или рецимо да се отвара сениор картицама које пензионери већ имају. Да се отвара и чекирањем 3+ картице које имају мајке са више деце. Или да се ради систем као код колица за ЛИДЛ. Убациш 5 динара, и кад изађеш из лифта, он ти врати 5 динара.

Поента приче је да мора постојати начин да се лифт не може да отвори свако него се помоћу неке картице или нечега отвара чекирањем. На тај начин неће сваки клошар да уђе у њега а нема никакве потребе за лифтбојем. На то сам мислио када сам ти написао да предложиш нешто а не само да сереш по туђим предлозима. Решења има стотине, само ти ниси у стању да смислиш ниједно, само да с**** по другима.
 
Koliko pisanija samo da bi se na kraju sve svelo na to da samo hoćeš da kažeš da 1) svako ko ne misli kao ti - s*** i 2) da svaki problem u društvu treba da se reši novim dranjima i naplatama.

Nije vam ni problem, ni trošak ni sramota da zapošljavate brigade svojih ljudi da vam čuvaju bilborde i mašu ručicama dok prolazi delegacija leve sekretarice desne ruke francuskog savetnika ministra... a ovamo kmečiš i vapiš za naplatom korišćenja lifta koji smo svi mi platili i izgradili.


Eno vam eskalatora na Terazijama, deder vidite pa uvedite naplatne rampe i za njihovu upotrebu.

Bolesne li države i još bolesnijih njenih vojnika... :roll:
 
Naplaćivanje lifta je kao naplaćivanje prelaženja ulice na pešačkom prelazu, jer bi se time smanjio broj ljudi koji prelazi na crveno svetlo. I valjda je normalno da pešački prelaz plaćaju oni koji ga koriste.
 
Moze lift da bude besplatan ili da se naplacuje simbolično 1 dinar uz kamere i kontrolisan pristup putem kartica koda bilo kako
Samim tim nema potrebe za lift radnikom....
A imovina se dodatno štiti....
Sto se pokretnih stepenica tice one bi za početak mogle da rade na senzor i da se ne gase u 22 casa
 
Kao što ti je poznato u vrabcu imaš vozača koji tu mora da bude tako da si masio poentu...
 
Zapravo, ti si omašio poentu ali džaba bih ti objašnjavao tako da nije ni bitno.
 
Ti prvi si predlagao da svi liftovi imaju zaposlene koji ce da ih opslužuje bješe tako ...
 
Ne shvataš suštinu, 10 vozila se beskorisno vrti u krug i traži održavanje, po 2 vozača i delove. Dakle 10 vozila, 20 vozača, 10 linija za održavanje i 10 setova delova. A sve to mi plaćamo. I neki ljudi u tome ne vide problem. A vide problem da lift koji smo svi platili i koristili počne da se naplaćuje jer im smeta da plate 3 čuvara, održavanje jednog motora i jednog seta delova.

Nadam se da ćeš jednog dana moći da shvatiš to.
 
Ljudi, jednog dana kad se izgradi metro, i bude recimo 55 stanica, to znaci da je minimum 55 liftova, a verovatno i vise. Nije resenje ni da stalno neko bude u liftu a ni da se ulazi samo sa karticom. Mogu ja da imam karticu pa kad se vrata otvore da udje zamnom jos petoro. barijere ne mogu, zbog invalida. Samo je resenje odgovornost, da svako ko uradi nesto lose bude kaznjen. Ako neko polomi, izvlja, sta god da uradi, bude snimljen i kaznjen. Evo primer, ljudi znaju da ce biti kaznjeni ako voze zutom trakom, onda se to postuje.

Isti princip mora da vazi za autobuse koje urnisu, tramvaje, vozove, stajalista, podzemen prolaze......

Kad sve ovo nabrajam pomislim kolika je kolicine divljastva i destrukcije prisutna u nasem drustvu, to je strasno
 
Liftovi u okviru stanica za metro su sasvm druga priča jer se u svakom normalnom gradu oni uvrštavaju u nadležnosti preduzeća koje je zaduženo za metro ili posebne firme koja je zadužena za obezbeđenje i održavanje metro stanica.

Dakle lift u metro stanici je deo jednog većeg sistema, koji je uvek aktivan, nadziran, čuvan i održavan.
clarkstsubway19a.2e16d0ba.fill-661x496.jpg

Lift na Brankovom mostu nije deo većeg sistema nego je sam za sebe. I zato je logično da ima čuvara i operatera da ga nadziru.
 
Kapiram sta hoces da kazes, ali na primer imamo liftove i na mostu na adi, pa onda na stanici tramvaja na UMP-u kod buvljaka, pa mozda se dogradi jos neki u okviru mostarske petlje zbog TC, pa su najavljivali rekonstrukciju podzemnih prolaza,mozda se i tu budu dogradjivali liftovi, ili se budu gradili novi podzemni prolazi sa liftovima.... Mora se naci neko trajno resenje, neko sistemsko resenje.

Uzgred, zaboravih da kazem, cak i da imaju barijere ispred lifta, ako nije pod nadzorom huligani ce da polome. Zato je vazno neko sistemsko resenje, ovo sto je trenutno u gradu je rasulo.
 
A da probaju sa kamerama ... sto se tice vozača vrabca 1 smjena je u pitanju bar je bilo tako i broj vozila nije 10 vec 3 ako se ne varam i jedno rezerno vozilo...
Ja se vodim logikom da ne moramo da platimo te ljude za liftove vec da stavimo kamere i rasvetu dobru i da budu monitori gdje su i od ostalih kamera u sek za javni prevoz...
Most na adi ima mislim 5 liftova brankov 1 plus pasarela ada 3 koja ce biti predata gradu po isteku garancije od 2 godine...
 
Vrh