[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787776#p787776:321vbmaj je napisao(la):
Bender Rodriguez » 27 Окт 2020 09:53 am[/url]":321vbmaj]Ovde vidimo na delu tipično razmišljanje jednog državnog službenika i mastiljare. Kad god ne zna kako da reši neki problem, prva pomisao mu je da udari po džepu naroda da bi zakrpio nesposobnost i hohštapleraj svojih pajtaša i kolega, i time kobajagi rešio problem, a zapravo ga samo zamenio drugim.
Како да ти објасним најједноставнију математику?
Ти и ја свакако плаћамо тај лифт. Е сад, питање је само модела по ком ће надлежни да врше ту наплату. Тренутно је ситуација таква да се 100% он наплаћује из буџета који пунимо сви ми порезом. Лифт није у функцији. Користи нема нико.
Ако би се увела наплата кроз бусплус, лифт би надлежни наплаћивали 98% из буџета града, и 2% кроз "наплату карата". Дакле нема никаквог говора о "ударању по џепу" или било каквим "додатним трошковима по грађане", већ само о начину наплате лифта од грађана. А који је ЕФИКАСНИЈИ.
Или да сликовито пренесемо принцип на један много познатији пример. Јавни превоз у целини. Јавни превоз тренутно "није бесплатан" и плаћа се кроз маркице и карте. Како су цене маркица и карата недовољне да покрију трошкове јавног превоза, он се добрим делом финансира из буџета. Мислим да је однос 60% буџет, 40% карте. (нека ме неко исправи ако грешим).
Постоје покрети који се залажу за "бесплатан јавни превоз" а постоје и градови који га у пракси и имају. Е па ту је фора што он није "бесплатан" већ се 100 % финансира из буџета који пуне сви грађани - дакле грађани га опет плаћају иако је он "бесплатан".
Један од аргумената против "бесплатног" јавног превоза је тај да грађани имају бољи однос према имовини јавног превоза ако је "плаћају", односно део трошкова плате преко карата. У градовима са "бесплатним" јавним превозом забележен је већи проценат вандализовања имовине јавног превоза јер грађани немају осећај да то има вредност.
Сличан принцип сам предложио и за лифт. Људска психа је чудо. Ако лифт делом плати на лицу места (картом а не кроз буџет), грађанин га неће запишати. Дакле, само се ради о начину наплате. Ништа више, ништа мање.
Уосталом, не мора да се ради преко Бусплуса. Може рецимо да се издаје посебна картица за БГ лифтове која би била потпуно "бесплатна" (како ти не би кукао), и која би служила да се користе сви Бг лифтови (код Бранковог, код пасареле, код Моста на Ади, код Ада мола итд. Или рецимо да се лифт отвара помоћу смартфона скенирањем QR код врата лифта. Или рецимо да се отвара сениор картицама које пензионери већ имају. Да се отвара и чекирањем 3+ картице које имају мајке са више деце. Или да се ради систем као код колица за ЛИДЛ. Убациш 5 динара, и кад изађеш из лифта, он ти врати 5 динара.
Поента приче је да мора постојати начин да се лифт не може да отвори свако него се помоћу неке картице или нечега отвара чекирањем. На тај начин неће сваки клошар да уђе у њега а нема никакве потребе за лифтбојем. На то сам мислио када сам ти написао да предложиш нешто а не само да сереш по туђим предлозима. Решења има стотине, само ти ниси у стању да смислиш ниједно, само да с**** по другима.