Šta je novo?

Veliko ratno ostrvo - Lido Zemun

Sada i u dogledno vreme, do Ratnog ostrva ni u kom slučaju ne sme da postoji BILO KAKAV most. U dalekoj budućnosti, kad Srbija stvarno postane pravna država, i kad nivo kulture i obrazovanja bar 2/3 stanovništva bude tako visok da garantuje jedan moderan sistem vrednosti i otpor eventualno štetnim odlukama političara, ONDA će moći da se napravi isključivo pešački most. Sada ni u kom slučaju, jer praksa pokazuje da nismo u stanju da se ako treba organizujemo, i tako garantujemo da neka vlast neće promeniti način korišćenja i namenu Ratnog ostrva. Ovakav zaključak je jednostavan i očigledan iz prakse svuda oko nas. Nije moja ili nečija teorija, ne tvorevima mašte ili neke ideologije, nego bukvalno ono što svojim očima vidimo u stvarno postojećem svetu. Svako ko se uporno pravi gluv i slep za stvari koje se oko nas događaju, pa misli da iz nekih neobjašnjivih kosmičkih razloga samo ovde, na Ratnom ostrvu, neće biti zloupotrebe, iako se one svaki dan dešavaju svuda oko nas, je onda ili zlonameran ili ima neke isto tako neobjašnjive slepe tačke u sagledavanju realnosti.

A što se tiče samog koncepta korišćenja i uređenja.

Ratno ostrvo je samom srcu grada, u samom srcu zagađenja, toplotnog ostrva, a svi mi u samom srcu klimatskih promena za sada nepojmljivih razmera i posledica. Zbog toga nam je apsolutno neophodno da baš u centru svega toga imamo najbogatiju moguću zelenu oazu. Dakle ogromna, što je veća moguća masa hlorofila, lišća, prečistača vazduha i temperaturne regulacije mikro klime. Sve drugo je sekundarno. Neki uobičajeni park, sa par travnjaka tu i tamo, uz kastrirano drveće, jednostavno nije dovoljan za naše potrebe i nimalo ne pomaže.

I druga stvar. Ratno ostrvo je OAZA PRIRODE. Dakle čak je i mogućnost rekreacije i šetanja LJUDI po parku sekundarna korist. Ono je za životinje i biljke, i TO JE PRIMARNO. Upravo nam ONI koriste na OVOM posebnom mestu. Ne ljudi. Korist od toga da tamo prolaze desetine hiljada ljudi je bitno manji prioritet i sasvim nebitna u odnosu na ovo prvo. Zbog toga je sasvim u skladu sa maksimizacijom koristi od Ratnog ostrva pristup urediti tako da tamo lako mogu doći samo oni koji to baš žele, koji su spremni da ulože napor da bi tamo bili zato što su savršeno svesni kolika je to vrednost, i KAKVA je vrsta vrednosti u pitanju. Ne treba olakšavati pristup slučajnim prolaznicima. Iz istog razloga zbog kojih se u firme i fabrike ne puštaju oni koji nemaju dovoljno znanja i takvoj firmi nisu od koristi. Ratno ostrvo je fabrika kiseonika, prečiščavač vazduha, temperaturna regulacija okoline, stanište za životinje i insekte (ko će nam oprašivati biljke?), migraciona stanica ptica našeg dela severne hemisfere, obrazovna baza univerziteta u Beogradu i istraživačkih institucija, kulturno i ekološko dobro od izuzetne važnosti. Na nivou Evrope i sveta, ne samo Beograda. Eventualna dodatna korist postojanja još jednog od mnogo mesta mesta za šetanje dokone mase koja ne zna šta bi sa sobom sledeći sat, je savršeno nebitna u odnosu na sve ono prethodno spomenuto. Da ne spominjem sada još i koliko bi visoke nasipe onda trebalo praviti, koje bi sve instalacije trebalo provlačiti, kakvi bi se infrastrukturni objekti i putevi ispostavili kao neophodni. To je put bez povratka.

Zbog svega toga, što se pristupa tiče, za sada i u dogledno vreme, najbolje je ovo što i sada imamo. U letnjim mesecima pontonski most, a u ostalim mesecima čamac. Nikako most, bilo kakav most.

Pesacki most do RO, kote terena i objekata.jpg
 
Poslednja izmena:
Šta bi bilo kad bi bilo uz posipanje pepela po sebi.🥶

Takav tip modea moguceg i ponašanja i razmišljanja o velikom Ratnom ostrvu može biti primenjen na sve. ⛈️

Na primer na liftove.
Svedoci smo dnevnog raznoraznog liftovskog vandalizma, liftovske ne higijene, liftovskog lošeg održavanja i liftovskog ne pravilnog koršćenja.....
a liftove i dalje ugradjujemo u zgrade .
Zašto ? kad ce tek u nekoj daljoj buducnosti naš odnos prema liftovima biti bolji.
Pa da malo popričekamo dotle te peške na i sa 5, 7, 12, 15 sprata 😂😀😂
Jednostavno, to je nužnost urbanog života , nema čekanja a tolika je nužnost da su liftovi osnovni standard pri planiranju i izgradnji.

Dostupnost velikog ratnog ostrva 7/24/ čitave godine je Beogradska (urbana) nužnost za gotovo 3 milionski grad.

Nema tu mesta za ikakvu dilemu tj Hamletovsko razmišljanje , ,biti ili ne biti,,
il što reče Bora ,, biti ili prebiti,,

će bude tepanje 😂
 
Veovatnoće zlupotrebe liftova i zloupotrebe još neizgrađenog gradskog prostora se ne mogu porediti. Čitava strategija opstanka na vlasti uz privid uspešnosti za sada nekako funkcioniše samo zato što se gradski prostor ubrzano prodaje investitorima ispod prave cene i za namene koje više koriste njima nego građanima. Samo zato uvek ima kupaca. To je investitorski urbanizam. Tako se, rasprodajom nasleđene imovine koju nisu oni zaradili, umesto mukotrpnim razvojem privrede, u javnosti stvara privid uspešnog upravljanja gradom. Jer zarada je svima i odmah vidljiva, ali šteta nije. Dakle idealno za varanje naroda. Zbog toga za zloupotrebu neizgrađenih površina u centru grada postoji neodoljivi motiv, i finansijski i politički. A Ratno ostrvo bi im bila "kruna u vencu" i zlatna koka. Nasuprot tome, niko još nije uspeo da smisli kako da na sličan način iskoristi liftove. Prema tome, ne, to se ne može porediti, i ovo što sam rekao za Ratno ostrvo nije logika "primenljiva za skoro sve ostalo". Apsolutno je sigurno da će Ratno ostrvo biti uništeno čak i ako se napravi samo tobože "pešački most" (čak i da to NE podrazumeva prelaz automobila VIP osoba i službi, a i to će sigurno biti traženo kao tobože nužan tehnički i "bezbednosni" uslov "pešačkog" mosta). Ako ne prezaju od rušenja Beogradske tvrđave zašto bi im pobogu bilo odbojno da smisle neku priču i za Ratno ostrvo? Tamo bar policija lako može da brani mašine i radnike.
 
Šta bi bilo kad bi bilo uz posipanje pepela po sebi.🥶

Takav tip modea moguceg i ponašanja i razmišljanja o velikom Ratnom ostrvu može biti primenjen na sve. ⛈️

Na primer na liftove.
Svedoci smo dnevnog raznoraznog liftovskog vandalizma, liftovske ne higijene, liftovskog lošeg održavanja i liftovskog ne pravilnog koršćenja.....
a liftove i dalje ugradjujemo u zgrade .
Zašto ? kad ce tek u nekoj daljoj buducnosti naš odnos prema liftovima biti bolji.
Pa da malo popričekamo dotle te peške na i sa 5, 7, 12, 15 sprata 😂😀😂
Jednostavno, to je nužnost urbanog života , nema čekanja a tolika je nužnost da su liftovi osnovni standard pri planiranju i izgradnji.

Dostupnost velikog ratnog ostrva 7/24/ čitave godine je Beogradska (urbana) nužnost za gotovo 3 milionski grad.

Nema tu mesta za ikakvu dilemu tj Hamletovsko razmišljanje , ,biti ili ne biti,,
il što reče Bora ,, biti ili prebiti,,

će bude tepanje 😂
Друже, шта те кошта да седнеш на 95, сиђеш чим пређеш Панчевац, пређеш Зрењанински пут на првом пешачком прелазу и прошеташ до насипа, сиђеш са њега и онда кроз шумарке са барама изађеш до Дунава?
 
Šta nas sve košta da umesto Topčidera, Košutnjaka i Ade koje treba još malo ,,opriroditi,, da lepo sednemo na 95 i čim predjemo Pančevac.... 😂

Napisah vec , nije pitanje VROa Hamletovskog tipa, to je jednostavna neminovnost Bgd urbane nužnosti življenja u njemu.
Čak šta više, ni samo VRO nije dovoljno u toj nužnost Bgd-skog življenja
vec u humanizaciji zelenih oaza ulazi i ada Huja (kao i drugi gradski zapušteni ,,djepovi,, )
koje isto treba pretvoriti u humanu zelenu oazu bez zgrada, bez vozila. 😀
Pristup samo pešacima i biciklistima.
naravno neka vozila moraju bit i tu vidjena kao što su hitne i komunalne službe
sve isto kao što je i sada na VROu.
 
I eto nakon čitave ove polemike koju smo imali, doðosmo do toga da u jednoj rečenici konstatujemo da nam ipak ništa kompleksnije od pontonskog mosta nije potrebno za povezivanje sa VRO.​
 
Dragi Sole, ❤️ za opšte psiho-fizičko zdravlje svakog gradjana neophodno je Bgdu bar još 50% više zelenih velikih celina.

Volim Zemunski kej, Ušce i Savski kej, ali je oni su čista promenada sa previše ljudi.
nisu parkovi nit zelene oaze.

Sledeca velika zelena površina zbog udaljenosti vremenski je ne dostižna radnom čoveku. 🌵

Nemamo vremena , naročito za ono Došljakovo : ,,...sedneš na 95 pa preko Pančevca... ,,

Surov je taj stav - ne diraj- ⛈️
,, nit glodje , nit drugom daje,,
Čemu ? Pa svaki navedeni ,,ko zaštitarski,, plitak a iznet argument sam oborio na jednostavan način jer je bio prosto NE održiv. 🫠
Ne mogu da dokučim, čemu tolika doslednost u uskračivanju nužne blagodeti napaćenim Beogradjanima.😥
 
Ne mogu da dokučim, čemu tolika doslednost u uskračivanju nužne blagodeti napaćenim Beogradjanima.😥
Ako se ikada desi (lično mislim da neće) da se ta blagodet izgubi, valjda će ti tada biti jasno zašto pričamo kako pričamo.

Ponekad ova rasprava na temi zvuči da su u razgovoru osobe koje gutaju predsednikove govore i Pink naspram osoba koje su opoziciono nastrojene, da se tako izrazim (sa ili bez praćenja N1).​
 
Ne, oni budno prate BB,
kao što su iz svere politike usisali sve što je imalo potencijala a da im je na korist, tako usisavaju i odavde šta mogu da prisvoje.
Nema na ovom svetu toliko pokretača - motora koliko ima plagijatora, pijavica i sl
Na žalost ne pričamo o novitetu ili dostignucu, pričamo o Bg nuždi koja nas je sustigla....
 
Niko nema ideju da postavlja Stari savski most na VRO da bi @boca-ica uživao u divljini, već da bi se u bliskoj budućnosti realizovalo nešto nalik ovome:

Mi smo još na faxu "analizirali" tadašnji predlog izgradnje Sheraton hotela na VRO. Tada u 19. godina mi je to delovalo kao super ideja, ali čovek valjda vremenom stekne neku svest o prirodi i okruženju i vidi koliko je to pogubna ideja.

Zamislite samo kako bi izgledao pristup mostu sa strane VRO i koliko bi tu prirode bilo uništeno. Niko to ne bi radio da bi kasnije ostavio tu prirodu na VRO netaknutom i spucao milione da premesti most tamo, već su planovi verovatno urbanizacija i tog dela i uništavanje prirode i staništa.
 
A kakvu to tačno blagodet zamišljaš time što ćeš imati, kako ti kažeš, 24/7 pristup VRO?
Istu kao neko ko zivi blizu Kosutnjaka ili Zvezdarske sume na primer.

Zamislimo da vlast kaze da tim povrsinama ne moze da se pristupa osim u julu i avgustu. Da li biste to podrzali?
 
Zamislimo da neko kaže da je počeo da raskrčuje Košutnjak kako bi krenuo da gradi novo naselje. Da li bi to podržao?​
 
Ja bi voleo da tamo bude neki park ili stambene zgrade,to bi bilo najeltinije naselje
 
Kupnik wrote:
,, .... Zamislimo da vlast kaze da tim povrsinama ne moze da se pristupa osim u julu i avgustu. Da li biste to podrzali ? ,,

Vrlo dobro pitanje 👍👍👍👍👍

Besmislena ograničavanja od strane vlasti mogu biti i zanemarivanjem potreba
U našoj realnosti grubi primer je ne izgradnja puta do nekog naseljenog mesta . Za posledicu imamo napuštanje tog mesta.
Konkretno Bg postaje mesto za sve teže življenje u mnogim sverama. Zbog velikog priliva pridošlica niko ne obraca pažnju na broj staro sedelaca koj se iseljavaju van Bgda
Vec se to podvodi pod smenom generacija....
Iskreno i ako su mi generaciski koreni sa Bg kaldrme, mislim da cu i ja da napustim Bg u potrazi za humanijem mestom življenja
Jbg... život prolazi .... 🫠
 
Šta bi bilo kad bi bilo uz posipanje pepela po sebi.🥶

Takav tip modea moguceg i ponašanja i razmišljanja o velikom Ratnom ostrvu može biti primenjen na sve. ⛈️

Na primer na liftove.
Svedoci smo dnevnog raznoraznog liftovskog vandalizma, liftovske ne higijene, liftovskog lošeg održavanja i liftovskog ne pravilnog koršćenja.....
a liftove i dalje ugradjujemo u zgrade .
Zašto ? kad ce tek u nekoj daljoj buducnosti naš odnos prema liftovima biti bolji.
Pa da malo popričekamo dotle te peške na i sa 5, 7, 12, 15 sprata 😂😀😂
Jednostavno, to je nužnost urbanog života , nema čekanja a tolika je nužnost da su liftovi osnovni standard pri planiranju i izgradnji.

Dostupnost velikog ratnog ostrva 7/24/ čitave godine je Beogradska (urbana) nužnost za gotovo 3 milionski grad.

Nema tu mesta za ikakvu dilemu tj Hamletovsko razmišljanje , ,biti ili ne biti,,
il što reče Bora ,, biti ili prebiti,,

će bude tepanje 😂
Негативне последице немања лифтова и последице (не претерано) отежаног приступа ВРО не да нису исте, него нису ни исти ред величина. Тешко да ће урбанизација или олакшан приступ ВРО (а дугорочно тешко да има озбиљније разлике) побољшати квалитет живота у Београду, пре ће га погоршати. А ако је урбанизација ВРО заиста неминовност, онда је најбоље пустити мост између ВРО и НБГ да сам нарасте уместо да га ми градимо. Таквој неминовности сигурно не треба помоћ људске руке.
 
Istu kao neko ko zivi blizu Kosutnjaka ili Zvezdarske sume na primer.

Zamislimo da vlast kaze da tim povrsinama ne moze da se pristupa osim u julu i avgustu. Da li biste to podrzali?

Ne bih se bavio zamenama teza, jer tema nisu Košutnjak i Zvezdarska šuma i to nije isto.
Što s tiče VRO; Da, zato što to treba da ostane zaštićeni rezervat prirode, a ne još jedno mesto da se pije ceđena i jede.

Ne treba biti toliko samoživ i uništavati prirodu zarad besmislenog ugođaja koga već ima u izobilju u Beogradu.
 
Poslednja izmena:
Konkretno Bg postaje mesto za sve teže življenje u mnogim sverama. Zbog velikog priliva pridošlica niko ne obraca pažnju na broj staro sedelaca koj se iseljavaju van Bgda
Vec se to podvodi pod smenom generacija....
Iskreno i ako su mi generaciski koreni sa Bg kaldrme, mislim da cu i ja da napustim Bg u potrazi za humanijem mestom življenja
Jbg... život prolazi .... 🫠

Nažalost sa ovakvim stavovima koje zastupaš...

Kvazi briga o pticama koje prelete u par sekundi stotinjak metara do još mirnijeg novog staništa nije nikakvo narušavanje vec je ubičajena pojava .

... možda i bolje. Beograd verovatno ne bi puno izgubio, pošto ionako imamo previše samoživosti i sebičnosti u Gradu.

PS: Piše se "starosedelaca" i "iako"...
 
Eво, конкретно, код ВРО постоји зеленило са све три стране, и у Доњем граду, и на НБГ и у Котежу.
Што се тиче тезе да фали зеленила, ту се слажем, фали га у јавном простору, уз улице и уз стамбене четврти. Фали уређено зеленило по местима где људи чекају јавни превоз дуже. Фале и водоскоци и водотоци, то је исто вид оплемењивања простора. Значи фали зеленило на путу од куће на посао и обрнуто. Фале дрвореди дуж булевара где има простора, посебно на Новом Београду иза железничког насипа.
Шума има довољно, и треба да их чувамо. ВРО најбоље чувати овако. Па ко хоће тамо кад нема понтонског моста нек иде чамцем. А има десетине алтернатива.
 
Ovde se provlači neki besmisleni argument da država "dozvoljava" pristup ostrvu samo tokom letnjih meseci i da zbog toga pontonac nije funkcionalan. Prvo, država ništa ne dozvoljava, niti uskraćuje. Opština Zemun u dogovoru sa VS postavlja pontonac za pristup plaži Lido, a ne celom VRO. To je funkcija pontonskog mosta. Takođe, neki ovde zamišljaju da će se postaviti most do VRO i odmah će moći da šetaju i uživaju celim ostrvom... VRO je kao zona zaštite I i II kategorije, neuređen po tom pitanju i nije u potpunosti ni bezbedno šetati se tamo neorganizovano.

Ko sada želi da poseti VRO, postoje organizovane ture sa vodičem koje ne ugrožavaju eko sistem i bezbedost posetilaca.

Cilj postavljanja trajnog mosta nikako ne može biti dostupnost još jedne zelene oaze, jer VRO nije isto što i Košutnjak - VRO je neuređen i nije zelena oaza za ljude. Cilj postavljanja mosta je da se VRO raskrči i proširi na neki projekat tipa BnV ili sam BnV... Nema tu nikakve zelene oaze u planu, jer to nije profitabilno, posebno ne za izmeštanje mosta.

Ajde da vidimo prvo na šta će ličiti taj most kada krenu da ga rasklapaju i šta će tu tek da se pojavi kao problem. Nadam se da će ga nakon toga iseći u staro gvožđe i to je to.
 
Vrh