Šta je novo?

Veliko ratno ostrvo - Lido Zemun

Zašto sam pomenuo trokraki most preko VRO? Zato što je to očita i realna opcija u bliskoj budućnosti.
Možemo mi da ignorišemo urbanizaciju i širenje grada, ali to se neumitno dešava sa BG kao i sa svakim drugim milionskim gradom. I drugi gradovi su imali oaze netaknute prirode, pa su ih onda itekako taknuli.
VRO je gradsko dobro i ne može se to ostaviti nekolicini "zaljubljenika u prirodu" (tj. izbeglica od gradske gužve) da upravljaju njime po svojoj volji. Ovde ih neki slave kao heroje. Kao da tih nekoliko stotina ljudi pomažu šumi da raste i pticama da saviju gnezda. Svašta. Ti ljudi koriste VRO za svoje uživanje.
Niko od nas ne zna šta će se desiti za 5 a kamoli za 20 godina. Ko će tada biti na vlasti, koji će se investitori pojaviti, u kom pravcu i kojim tempom će se beograd širiti. Možda se ništa neće promeniti i ništa neće izgraditi. A možda će u BG doći do investicionog buma. Na to mi slabo možemo uticati. Možemo se samo nadati najboljem.
Dakle, u vezi sa VRO, jedino možemo da raspravljamo šta bi bilo pametno napraviti a šta ne. Kad i koliko će VRO biti taknut.
 
Neki će odmah reći da netreba apsolutno ništa dirati. To je ignorisanje realnosti i neminovnog razvoja.
Pa će ti isti reći da ako je takav razvoj, onda i ne treba da se razvijamo. A sa druge strane će da žale što rade za 300 eura i što su nas sve zemlje u okruženju prešišale.

Mi para za veće investicije nemamo. Investitori koji dođu sa strane mogu da biraju dali će kod nas ili kod nekog drugog. Mi (to jest vlast) samo možemo da ponudimo i da se nadamo da će se neko prihvatiti nečega. Što imamo bolju i raznovrsniju ponudu mogućih projekata i lokacija, to je veća verovatnoća da će se neko primiti i nešto investirati.

Sa druge strane ima onih koji će reći dajte odmah sve ponudite i dajte investitorima potpuno odrešene ruka. Mi jesmo na dnu kao država, ali toliko očajni i nemoćni nismo.
VRO je samo jedna od mogućih lokacija za neku vrstu investiranja. Kakvi su projekti tu prihvatljivi? Zašto i kad?
 
Procali smo jos pre x godina da bi definitivno najbolje resenje za VRO bilo nesto ovako:

fieldandforest-vancouver-capilano_02.jpg


Mreza platformi na stubovima koje bi se protezale po citavom ostrvu...raj za ljubotelje raznih sportova u prirodi itd...

Pritom su mogli i da povezu sa onom gondolom Kalemegdan - VRO - Zemun.
 
Evo moje prognoze i razmišljanja u vezi VRO.

To je veoma plavno područje i bez velikih investicija nebi tu nikakvi objekti mogli da se grade. Grad i država bi morali ugraditi ogromne pare pre nego ijedan investitor izrazi želju da počne nešto. Moguće je da će nove generacije (za 30 godina) krenuti u tom pravcu, ali ne ova generacija.

Ali ono što ova generacija može da se uradi na VRO jeste:
1. Otvoriti VRO za širi krug beograđana da ga koriste kao park i za rekreaciju (kao što je zexland preporučio). Naravno to bi trebalo regulisati.
2. Iskoristiti ostrvo kao vezu tri dela grada. Normalno sa što manjim uticajem na prirodu.

Zašto te dve stvari?
Verujem da bi većina ljudi prihvatila još jedno mesto gde mogu ići u duge šetnje prirodom ili korisiti bike trail. Tj, Beograd i nema više takvih mesta. Ušće to nije, a i Ada postaje sve urbanija.
A zašto koristiti ostrvo za povezivanje? Tj, zašto most preko VRO. Pa valjda vide ljudi kolike su gužve na ostalim mostovima. A i investitori to vide. To bi bio deo gde mi možemo otvorimo potpuno nove lokacije da ponudimo potencijanim investitorima. Ne mislim na VRO kao lokaciju, već na dve strane dunava. Desna strana za elitne lokacije, a leva za manje ekskluzivne.
 
Мислим да паркове за уживање у природи и рекреацији треба приближити грађанима. ВРО пошто је поприлично удаљено већини стамбених зона може да буде само излетише, а у излет се може и чамцем/бродићем/скелом. Ко хоће у свако доба године кад нема понтонског моста може чамцем до острва. Што се тиче мостова, ту треба гледати пре свега постојеће саобраћајнице. Значи мостови типа Булевар АВНОЈА-Савски амфитеатар, 25. мај-Koтеж, СМТ мост преко Аде Хује... Мостови преко ВРО немају шта да споје.
 
Još da se osvrnem na pitanje KAD?
Pa kao što je neko ovde već rekao, "veliki vođa" je pre neki dan pomenuo VRO, znači neki planovi postoje. I to bi moglo da se postane aktualno za par godina.
Pošto ti planovi nisu još razrađeni, tu se možda mi sa raznih foruma možemo na neki način umešati. Kažem možda! Ali kad su planovi gotovi i projekat počne, tad je nama džaba da nešto sugerišemo i kritikujemo.
I nemojte sad da umišljamo da mi obični ljudi imamo neku snagu da uradimo nešto drugačije, nešto veliko. Da pozivate na to da glasamo za jednu ili drugu opciju. Ko god dodje na vlast isto će da radi. I u americi ko god dodje na vlast radi isto. Demeokrate i republikanci. Radiće u interesu velikog biznisa i nastaviće da bombarduje koga stignu svuda po svetu. Tako i ovde. Bio Janko ili Marko, isto će da se radi. Svi su oni isti k. Samo ovde jedni mrze Marka (jer je lopov i seljak) a drugi mrze Janka (jer je lopov i prodana duša).
 
Uopšte nije tako. Stvari se previše složene da bi se mogle uprostiti na taj način: svi su isti, mi smo nemoćni.

Cela ta filozofija "politika je prljava", "svi su isti", "ništa mi tu ne možemo", "svuda je jednako" ... je potpuno pogrešna. Ne zato što u priličnoj meri nije istinita (ali je onaj ostatak je od krucijalnog značaja), nego zato što je idealno selektivan, pa se svuda u svetu namerno propagira da bi se što veći deo onih koji su mu podložni, tj onih koji imaju kritički stav prema stvarnosti (a to uvek znači prema društvenom sloju koji ima moć) širenjem defetizma eliminisao iz aktivnog učestvovanja u životu zajednice kojoj pripadaju. Dakle uklanjaju se upravo oni koji su svesni problema i protiv trenutnog stanja.

Greška je u tome što posledice aktivnosti nikada nisu binarne, ili-ili, već kontinualne. Stvari se često dešavaju malo po malo, a ne odjednom. Da banalizujem, čak i ako se odnos dobro-loše sa 15% : 85% promeni na 16% : 84%, i to je promena nabolje. A može biti i drastično više (ili mnogo manje), ili uticaj ličnog truda na popravljanju društva može imati odloženo dejstvo, ili se manifestovati na sasvim neočekivane načine. Matematičkim jezikom rečeno, ljudsko društvo je nelinearan i haotičan sistem gde posledice akcije mogu biti skoro nepredvidljive.
 
Zuma, daješ sebi (a sa tim i meni i ostalim običnim ljudima) previše značaja. To je dobro za podizanje vlastitog ega, ali nije dobro za sagledanje stvarnog života. Prema tome, ako nemaš 100 miliona u banci ili nisi u vrhu neke vodeće parije, nemaš šanse da imaš bilo kakav vidljivi uticaj.
Mada, Imaš uticaj ovde na forumu. Veliki uticaj. I to je nešto.
Ali u velikim igrama smo samo posmatrači. Osim ako ne misliš da podižeš narodnu bunu? Revolucija!!?
 
Ne dajem značaj sebi, tj. ne pojedincu, nego grupi ljudi. Idejama. Razumevanju šta se i zašto događa. To je sve. Ne planiram nikakvu revoluciju ni dizanje bune.
 
Još jedna važna stvar. Reči samo "kapitalizam", ne znači ništa. Iz toga ne proizilazi baš previše toga što je određeno i fiksirano. Taj sistem pokriva sve od Pinočeovog režima i Južnoafričkog aparthejda, preko Kineskog kvazi komunizma, pa do nordijskog modela na severu Evrope. Osnovni principi kapitalizma su svuda isti, bogataši i ljudska pohlepa je u svim tim državama bila ista. Razlika je SAMO u nivou političkog i opšteg obrazovanja naroda, tj samo u tome na kojoj se tački uspostavi ravnoteža društvene moći različitih grupa, tj koliko određeni narod zna o savremenoj državi i modernoj civilaziciji, i koliko posle toga želi da bude aktivan, da učestvuje u upravljanju. Oni koji čekaju "pravog vođu" dobiju ono što su sami izabrali. To je "sve", sve je to "kapitalizam", ali razlika u načinu života može biti OGROMNA.
 
Ja mislim da nakon što BNV bude skoro izgrađen, počeće javni planovi (tajni već postoje) za sledeće dve velike atraktivne lokacije. Jedna je leva obala Save. A druga je desna obala Dunava.

Da bi BNV počeo sa useljenjima, mora da se makne ona pruga.
To onda znači i čitava pruga pored pristaništa Dunav nema smisla i može da se ukloni.
Na mestu te pruge bi bilo najbolje izgraditi dobru magistralnu obilaznicu. Modernu, brzu, sa dosta podignutih delova. Vidi žutu liniju na slici.

Magistrala_DunavPristaniste.jpg


Šta nedostaje toj žutoj liniji?
Pa nedostaje brza konekcija prema drugoj obali dunava i prema Novom Beogradu.

Jeste, ta linija će se produžiće levo prema BNV. Ali to neće biti neka brza linija. Normalna, malo šira cesta. Jer tu će biti veoma urbano.
Možda dokovi kod silosa mogu da se iskoriste za most preko dunava. Ali mislim da će ta obala biti preskupa lokacija da bi se trošio toliki prostor za most i pritupnu infrastrukturu.

Po meni, najbolje rešenje je da se žuta linija nastavi pravo i onda račva levo i desno.
 
....Da bi BNV počeo sa useljenjima, mora da se makne ona pruga.
To onda znači i čitava pruga pored pristaništa Dunav nema smisla i može da se ukloni.....
Sve moze sto si napisao osim ovoga
naime iole pametan čovek nikad ne bi ,,maknuo,, prugu vec je ukopao - to se zove podzemna železnica
dal ima pameti ovde ?... pa dosta brzo i videcemo ....

Što se tiče VROa mnoge opcije su otvorene a i dalje ništa se ne zna.....
:sesir:
 
Та жута линија ће бити слеп завршетак, као и многе друге сличне линије. Дунавска обала ће реално да гравидора центру града уместо Земуну и НБГ. А веза за НБГ ће јој опет бити планирано тунел од Ботаничке баште до Економског. Мост преко ВРО није ни најмање потребан.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478166#p478166:1j99dom4 je napisao(la):
boca-ica » Sub Sep 16, 2017 1:16 pm[/url]":1j99dom4]
....Da bi BNV počeo sa useljenjima, mora da se makne ona pruga.
To onda znači i čitava pruga pored pristaništa Dunav nema smisla i može da se ukloni.....
Sve moze sto si napisao osim ovoga
naime iole pametan čovek nikad ne bi ,,maknuo,, prugu vec je ukopao - to se zove podzemna železnica
dal ima pameti ovde ?... pa dosta brzo i videcemo ....

Što se tiče VROa mnoge opcije su otvorene a i dalje ništa se ne zna.....
:sesir:
Jeste, najbolje je sve staviti pod zemlju. U više nivoa.
Ali jel znaš koliko to košta? Pa nije Beograd svetska metropola da ima para za to. Misliš da će neko sa strane dođe i da nam da pare za to?

Između toga da se ne uradi ništa (jer ne možemo postići idealno) i nečeg korisnog (ali ne idealnog), ja biram nešto korisno.
 
Биће аутомобилски тунел од Дунавске обале до Савске обале, а и метро је исто у плану. Мостови су потребнији на другим местима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478171#p478171:17cg06w8 je napisao(la):
Дошљак » Sub Sep 16, 2017 1:40 pm[/url]":17cg06w8]Биће аутомобилски тунел од Дунавске обале до Савске обале, а и метро је исто у плану. Мостови су потребнији на другим местима.
O metrou se priča već 50 godina.
I da je lako praviti tunel ispod čitavog grada, bio bi već napravljen. To što su napravili neki plan, ne znači da će išta početi u sledećih 5 godina. A onda još 15 godina dok taj tunel postane funkcionalnan. To znači ulaganje velikih para na veoma dugi rok.

Ako jedna vlast to počne taj projekat, druga vlast će da ga obustavi i kaže da je to bilo veliko bacanje para. Dakle nije samo što je to veoma kompleksno (kopati ispod centra milionskog grada) i što toliko košta , već je i zbog politike veoma neizvesno da će taj dugoročni projekat biti ikad dovršen.

Praviti nešto na površini (ukljušujući i mostove) to znamo kako da uradimo. Manje para a može i u etapama.
 
zecal wrote :
Ali jel znaš koliko to košta?
Pa nije Beograd svetska metropola da ima para za to.
Misliš da će neko sa strane dođe i da nam da pare za to?

A uuuu , izvinjavam se ostalim članovima zbog OFa al čovek ima pravo da pročita kad vec pita
pa mozda posle ovoga
se zainteresuje i VRO i Lido na ovoj temi :D

aj sad redom tri postavljenja pitanja , evo tri moja odgovora :sesir:

Znam, manje nego sto provizijaši zadrže za sebe od svih Bg radova
Beograd jeste svetska metropola
Sta ce nam iko sa strane i ovi arapi i ostali sto nam ko bojagi daju pare meni su višak
odavno sam shvatio da je skuplja dara nego mera.

Samo lebolezibovici i provizijaši očekuju mufte sa strane
nadam se da nisi od te fele :roll:

Što se tiče jeftinog ukopavanja , primera podosta te evo ti samo jedan

Tunel iz Zemuna do Tošinog bunara (kroz Bezanisku kosu) napravljen je sa otvorenim kopom
a kasnije plafonske betenske grede prekrivene zemljom
te nema potrebe za preskupom krticom jer
i sada na postojecoj pruzi očigleno svima nema objekata (zgrada ) tj. površina jeste slobodna za bagerisanje
a to nit moze da traje dugo nit moze da bude skupo

izračunaj koliko metara 4 bagera
po dva sa svake strane u dva pravca mogu da iskopaju zemlje
a ista zemlja po stavljanju betonskog plafona se vraca
te i završno uredjenje prostora izndad podzemne žel. nije skupo a bude i ono brzo

i , i i
mana toga je sto nema tolke urgradnje , drpanja i iskrivljenog prikazivanja novca kao kad ga daju sa strane
mozda bas toi smeta :lol:

Ništa ja od ovoga nisam smislio vec davno napisano na ovom forumu samo moraš da čitaš malo starije postove
al na odgovarajucoj temi
a ova je o VRO u

pzz
:sesir:
 
Evo kako bi taj produžetak na VRO (trokraki most) izgledalo na slici.

VRO%20T%20most%201.jpg


Podelio sam na 5 delova koji bi mogli da se urade zasebno (drugačiji vremenski termin i drugi investitori).

Zeleni most bi mogao da se napravi prvi.
To je najlakši deo i to bi mogao da finansira grad. Mali je raspon i može da se koristi malo ostrvo kao nosač.
Ako bi grad to prvo napravio, to bi za početak:
1. Omogućilo građanima da peške ili biciklom pređu i koriste ostrvo za rekreaciju.
2. Dalo signal investitorima da grad i vlada misle ozbiljno i da su spremni za drugu fazu.

Druga faza može da počne kad je pruga uklonjena i dunavska magistrala (žuto) počne da se pravi.
Vlada može da investira u svetlo plavi produžetak na VRO. To bi bio podignuti autoput , čitavom dužinom na stubovima . Put na stubovima bi zaštitio prirodu, a ujedno izbegao buduće poplave. Nema silaska automobila na ostrvo!

Za plavi most bi se našao neki strani investitor kojem bi to podiglo cenu investicija na desnoj obali dunava.


Treća faza bi bio roze deo. To bi moglo da se počne nekoliko godina kasnije.
Za to bi trebao neki jači investitor. Jedan ili više, koji su zainteresovani da grade nešto na levoj obali dunava.


Ove se skupljalo u mojoj glavi zadnjih meseci, pa reko ajde da iznesem ovde gde žive profesionalni kritičari.
 
Тренутно нема потребе за овим саобраћајним повезивањем.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478216#p478216:21mbq58w je napisao(la):
Дошљак » Sub Sep 16, 2017 5:02 pm[/url]":21mbq58w]Тренутно нема потребе за овим саобраћајним повезивањем.
Ja i ne govorim za trenutne potrebe.

Samo da se napravi plan treba godinu dana. Dok se nađu pare i izvođač, još najmanje godinu dana. Za dovršenje prve faze (zovimo ga zeleni most preko MRO) treba najmanje još dve godine.
Za drugu fazu (nadvožnjak i plavi most) još minimum 3 godine izgradnje plus planiranje.
Sve skupa 8 do 10 godina dok se kolima može preći od parka Ušće do Nebojšine kule. I to je još dobar scenario. Tu nije uključena gradnja prema drugoj strani dunava (pink nadvožnjak i most).

Za 10 godina će verovatno biti potrebe.
Uvek može da izbije neki rat, pa ništa od toga. Ali budimo optimisti i planirajmo da će grad ubrzano da se razvija i širi.
 
U mostogradnji imamo puno iskusnih stručnjaka koji mogu da kreiraju konkretne prihvatljive implementacije. Ja i većina ovde, nismo stručnjaci, pa možemo samo da dajemo generalne ideje.

Evo mojih ideja koje mogu da se razmotre za Nadvožnjak preko Velikog Ratnog Ostrva.

Osnovni parametri (requirements) za projekta Nadvožnjak na VRO:

- Automobili nemaju fizički pristup na VRO. Samo prelazak preko.
- Nadvožnjak bi imao dve auto trake u svakom smeru . Fizički podeljeni smerovi u sredini.
- Dvosmerna staza za bickle (do 3 m) potpuno odvojena od automobila.
- Staza za pešake može da bude uz biciklističku, i ne mora da bude mnogo široka (oko 1,5 m).
- Nadvožnjak bi išao od jednog mosta (zeleni , preko MRO) do drugog (plavi , kod Nebojšine kule) u dužini od oko 600 metara.
- Čitav nadvožnjak bi bio na stubovima visine oko 15 metara (možda i više, da bude iznad vegetacije).
- Ako stavljamo stubove na 50 metara, onda nam treba 12 stubova za nadvožnjak.
- Nadvožnjak bi imao dva izlaza za bicikle (jedan kod svakog mosta).
- Za pešake možemo da još dodamo jedne dodatne stepenice na pola puta.

Ako neko ima još neki zahtev neka doda.
 
Мислим да нам није потребан додатни друмски саобраћај у Доњем граду, ја сам шта више за претварање булевара Војводе Бојовића у пешачко-бициклистичко-трамвајско-коњаничку саобраћајницу. Тунел ће повезати Дунавско приобаље са Савамалом и мостом за НБГ и Земун па се могу и створити услови за затварања булевара Војводе Бојовића за друмски саобраћај.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478252#p478252:ky4rh9h5 je napisao(la):
dragan » Ned Sep 17, 2017 1:26 am[/url]":ky4rh9h5]Kako je Olja Ivanjicki predlagala Trokraki most, koji bi povezao tri strane Beograda :
http://www.avantartmagazin.com/trokraki ... a-beograd/
Da, tako nešto. Samo na tom website malo prelaze u filozofiju i fantazijiu.
Ja sam više realističan pristup.
Funkcionalno, praktično, etapno i bez nepotrebnih komplikacija.
Ona ne pominje pešake i bicikliste, a ja mislim da je to također ključno.
Šta ti misliš koji su neophodni requirements za ovaj projekat?
 
Најпотребније су паре и пилитичка воља. А реалних потреба, посебно за премошћавањем Дунава преко острва да би се стигло до Котежа нема.
 
Vrh