Šta je novo?

Vanredno zatvaranje ulica zbog snimanja, manifestacija, protesta i sličnog

Пошто је очигледно да постоји потреба за разноразним манифестацијама које окупљају велике масе, треба у том правцу и развијати град. Шта би фалило да имамо неку трку која креће са трга, иде Кнез Михаиловом спушта се Париском до Бетон хале и онда иде приобаљем све до Аде, па на Ади пешачким мостом да пређе на НБГ и онда иде уз НБГ приобаље до Ушћа и МСУ. Нажалост, нико није размишљао у том неком правцу, па нам новопројектована приобаља и нису нажалост довољне ширине, посебно кроз БнВ, а било је простора. У последње време је толико уређена и проширена пешачка зона са неколико зтв. урбаних чепова, тргова и сл. пешачких површина, мислим да би разноразне манифестације требало оријентисати на њих.
 
Upravo tako. Kao što rekoše članovi na par tema (mislim da si i ti jedan od njih), da je bilo pameti, sad kad se pravio BnV, mogle su da se naprave široke promenade da služe za održavanje manifestacija bez ugrožavanja i ometanja ostalih građana. NE, umesto toga, napravljene su promenade koje su široke ako ih uporedimo sa prosečnom srpskim trotoarom (širine pola metra), ali su i dalje smešno uzane i prenatrpane da bi služile za veće događaje.

Takođe, svako ko ima gram mozga shvata da čak i u ovakvom Beogradu, ipak ima mesta koja su dovoljno prostrana a blizu centra da mogu da se iskoriste za održavanje manifestacija. Ali NEEE, ako bi se sve te manifestacije (mislim... ''manifestacije''... pre će biti reklame) održavale tako da ne ometaju pola grada i ne budu u centru centra pažnje, onda bi se njihovi organizatori brže bolje bunili kako ih javnost zapostavlja ili gura u stranu. Jer zamisli ti, otkud bre milionu i po Beograđana pravo da traže slobodan put do svog radnog mesta i miran san u svom stanu noću!? Neće da može!


Štaviše, potpisujem vam da kad bi se kojim čudom sve u krugu od 5 km od Albanije ispraznilo i preselilo u predgrađa i na obode grada... znači kad bi Beograd po raspodeli domaćinstava izgledao kao krofna, sa praznim centrom rezervisanim samo za turizam, poslovne i druge aktivnosti... da bismo ubrzo dobili prve parade, d... ovaj trke, utakmice... po Jajincima, Ostružnici, Borči, Mirijevu, Banjici...
Zašto? Pa zato što koja je poenta blokiranja celog grada zarad parade, utakmice, litije, trke... ako se time neće privući pažnja ljudi? Ne, naprotiv. J**** ti neki viši cilj i priče za decu i javnost. Nego daj da vidimo kako da privučemo što veću pažnju na sebe.
 
To što je neko došao iz selendre u kojoj se svi sjate na ulice kada je neka proslava ili seoski vašar , pošto se maltene ništa drugo i ne dešava u njihovom mestu , pa za normalno smatraju zatvaranje ulica , u proseku jednom nedeljno , ne znači da i drugi Beograđani isto to misle. Protiv života , gužvi , ljudi i događaja niko nema ništa protiv , zato što veliki broj ljudi te stvari interesuju , a koje se mahom održavaju ili u zatvorenom prostoru (koncerti , predstave , bioskopske projekcije , večeri poezije , noć knjige...) ili na otvorenom prostoru koji ne remeti uopšte funkcionisanje ulica ili je to minimalno. Protiv toga da neko ko ne zna šta će sam sa sobom da radi , pa smisli da bi mogao da organizuje neko dešavanje koje bi blokiralo pola grada , a on da bude centralna figura , gotovo svi imaju protiv , zato što svakodnevni život ne funkcioniše po principu onemogućavanja slobodnog kretanja i funkcionisanja.
 
Укратко, функционалност града мора да буде на првом месту, тј. саобраћај да буде проточан. Поготову јавни превоз. За разне манифестације треба користити пешачке зоне, паркове, пешачке тргове и платое, приобаље. А са друге стране и те површине исто морају да буду функционалне и практичне, а не као платои на Цветном и Славији, ван токова кретања људи или као променада која је тако сужена да не може ништа да се организује с њом да се не блокира целом ширином.
 
U jeeee, pa vas ova tema baš dotiče. Ne trolujem, ali... Da krenemo redom...

Ljudi zive u gradovima zato sto imaju posao u gradu (osnov egzistencje vecine), zato sto im je snabdevanje bolje u gradu, zato sto im je zdravstvena nega ne daj Boze bolja u gradu, zato sto su obrazovne institucije skoncentrisane u gradu, a ne zato sto zele da imaju cirkus ispod prozora tj. bar vecina (odnosno odlicno je ako je taj cirkus par ulica dalje :))

Skoro ništa od pobrojanog ne radi vikendom.

Zašto kad pričamo o zatvaranju ulica treba da se upoređujemo sa Londonom koji se, ako su tvoje reči istina, zatvara svaki vikend? Zašto se nekad ne uporedimo sa boljima, normalnijima i uspešnijima od sebe nego se uvek tešimo da ''tamo negde ima neko ko je u nečemu i gori/luđi od nas''?

Oh, ali naprotiv, London funkcioniše fantastično čak i sa zatvorenim ulicama! Zato što ovde ljudi izgleda znaju šta je živeti u gradu, šta je "gradska vožnja", da se svakom pešaku mora stati, ne sme voziti brže od 20mph, itd itd...

Zapravo... Smorio sam se objašnjavajući, izgleda da je auto auto auto jedino što mnogi od vas imaju na umu, ja više volim street parties, ulične markete, maraton, polumaraton i duatlon (prošli vikend su bila sva tri istog dana na dve lokacije!)... Jer vikendom grad treba da bude otvoren za pešake i bicikliste i decu i gejeve i sve... A ne za auta auta auta...

Mislim.... Živo me zanima šta vi ljudi uopšte radite vikendom??? Vozikate se s jednog dela grada na drugi???
 
Problem je što ti, kao i mnogi ljudi danas, misliš da to što je neko umoran od bolesnog prekomernog opstruiranja grada znači da želi da ide automobilom čak i do spavaće sobe.

To je problem koji svuda vidim. Čim se neko usudi da dovede u pitanje manijakalno zatvaranje svega i svačega radi širenja pešačkih zona i/ili nekih događaja vezanih za pešake, odma se optužuje da je tkz. auto-lobista™, pa se onda ode i u pretpostavke da ako je auto-lobista™ sigurno parkira i na trotoaru, ne staje pešacima, ne propušta nikog, i tako sve dok se ne izgradi čitav niz optužbi a diskusija o racionalnosti (ne)zatvaranja zakopa.
Postalo je sramotno i nepoželjno imati stav da ako su ljudi već izmislili točak i automobil, da je onda red da se isti nekad i koriste...
Mislim.... Živo me zanima šta vi ljudi uopšte radite vikendom??? Vozikate se s jednog dela grada na drugi???
Prvo, kojim vikendom? Ne znam da li si obavešten, ali Beograd se zatvara i radnim danima.
A što se tiče tvog pitanja, normalni ljudi i vikendom imaju šta da rade i gde da idu. I 90% njih ne treba zauzeće pola grada da bi to postigli.
 
P.S.
Još jedna stvar - svi kao da ''zaboravljaju'' da se zatvaranjem grada ne blokiraju samo privatni automobili već i dostavna vozila, gradskog prevoza, taksi, komunalna vozila i vozila hitnih službi. Štaviše, kad se Beograd zablokira, sve gužve se preliju i na obode grada, pa tako sa zatvaranjem npr Brankovog mosta ne ispaštaju samo oni koji bi u ili kroz centar, nego i kamioni koji su u tranzitu, ili npr građevinski kamioni koji idu oko centra na putu do Ade Huje ili VInče, ali im je put kojim imaju pravo da idu prepunjen drugim vozilima pa oni stoje u mestu, jedu gorivo, prave troškove i povrh svega koče ostatak gradilišta odnosno transportne mreže kojoj pripadaju.

Zatim, tu su i privatna vozila koja su nekoj vrsti nužde. Neko vozi trudnicu u bolnicu. Neko vozi bolesnog člana porodice. Neko zove vodoinstalatera na hitnu intervenciju u poplavljenom stanu. Ljudi zaglavljeni u liftu koji zovu Gradsko stambeno da ih vadi što pre. Itd itd... Sve to nabrojano se ne uvrštava ni u jednu od kategorija opisanih u pasusu iznad a opet spadaju u svojevrsne nužde i vanredne situacije koje direktno zavise od toga koliko su ulice prohodne i može li im se pristupiti nekim vozilom.

A nadam se da ne moram da objašnjavam koliko sve te stvari imaju uticaja na ekonomiju i opštu funkcionalnost grada. A da ne pričam što nekima nekad i život i zdravlje zavise od toga. Čak i od tih banalnih situacija na koje ni ne pomišljamo, kao npr zaglavljenje u liftu.


Tako da ma koliko autofobičari (ako mogu da postoje auto-lobisti, što ne bi postojali i autofobičari) voleli da pričaju sve i svašta, ipak se protivljenje manijakalnom bolesnom zatvaranju grada ne svodi na to da treba svi da idemo automobilom do spavaće sobe. Nego se radi o sagledanju šire slike. O shvatanju da se takvim idiotlucima jako malo dobija, a mnogo gubi. I da nije u redu da se to forsira i nameće, pogotovu ako je veći deo stanovništva protiv toga.
 
Izgleda da pojedinci ovde nemaju uopšte društveni život , ili im je vrh društvenog života odlazak do lokalne prodavnice i blejanje na klupi ispred zgrade sa društvom , obzirom da zdušno zagovaraju blokiranje ulica.
Što se tiče vikenda , osim što se ide na posao (zamisli ima i toga) , ima dosta stvari koje se odrađuju vikendom. Naprimer , ide se do pijace , pa do tržnog centra (ne jedino i isključivo da bi se blejalo , što je popularno među mlađom populacijom) , ide se u goste kod prijatelja ili rodbine , ide se u pozorište ili bioskop , ide se u nabavku do nekog marketa , ide se do neke prodavnice tipa "uradi sam" da se kupi šta je potrebno za popravku stvari u kući , ide se na sportska dešavanja , čak zna i da se ide i kod lekara (da , verovali ili ne , postoje i lekari koji normalno rade vikendom , a to znam zbog majke kojoj zakazuju da dođe na pregled vikendom , ne privatno , već u državnu kliniku ili dom zdravlja) , ako je lepo vreme napolju ide se do Ade , na Avalu ili Košutnjak... , ide se na kurs (najčešće stranih jezika ili kompjutera) , vežbe na fakultetu (imao ih vikendom u vreme kad sam studirao) , itd.
Drugo , što kaže Bender , nije to samo vikendom , a opet i da je samo vikendom , pa mnogo je , pogotovu što mi u Beogradu nemamo alternativu u vidu metroa kao rešenje za zakrčenost ulica , kao što to ima London , već imamo rešenje u vidu pešačenja , idenja kolima ili kruženja sa gradskim prevozom. Meni , koji gotovo da i ne koristim kola , već u 95% slučajeva idem gradskim prevozom , i te kako smeta kada na željenu lokaciju ne mogu da stignem na najbrži način , nego moram tri put više vremena da potrošim idući zaobilaznim putem , zato što prevoz ne ide određenom ulicom koja je meni potrebna , jer je iz nekog razloga zabranjen saobraćaj u istoj , uglavnom na duže.
Treće , izgleda da je postala opsesija da se izvrću izgovorene (u ovom slučaju napisane) reči , i da svi koji se protive zatvaranju ulica predstave kao homofobi , autolobisti i sl.

P.S.
Živeo društveni život (van 24 / 7 blejanja na društvenim mrežama) , smrt redovnom blokranju ulica više dana u nedelji. :)
 
Ja bih ipak ponovio da mi nemamo metro , a da sve te priče da imamo metro , kako ne bi bilo gužve , ne znače ništa običnim građanima , i to iz jednog vrlo prostog razloga , ne živimo u budućnosti , nego u sadašnjosti.
 
Sva ta zatvaranja su normalna za milionske gradove. Mi smo jedini milionski evropski grad koji nema metro (możda ima još jedan - davno sam to proveravao).

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Po ko zna koji put , da li se u svim tim milionskim gradovima ulice zatvaraju u tolikoj meri kao u Beogradu , i čemu tolko insistiranje na toj normalnosti da se zatvaraju ulice , kada je više nego očigledno da grad Beograd ne funkcioniše normalno u takvim okolnostima? Beograd nema metro , te tako ne možemo da gužve "premostimo" i zaobiđemo istim , već imamo samo dve alternative , gradskim prevozom ili kolima da idemo okolo naokolo i tako stvaramo gužve na drugim mestima pokušavajući da izbegnemo mesta gde su već napravljene gužve zbog raznoraznih "manifestacija" , ili da tabanamo do iznemoglosti , naravno opet okolo naokolo. A koliko nas zaista može da izdrži da toliko pešači ili ima uopšte vremena za tako nešto?
Astrodule , koliko god tebi i sličnima značilo da učestvujete na nekim "manifestacijama" , toliko i meni , a verujem i većini drugih , znači da imamo prohodne ulice i u vreme tih dešavanja. Sva ta dešavanja bi mogla da se održavaju i na mestima gde neće dolaziti do blokiranja saobraćaja , a takvih lokacija ima i više nego dovoljno. Zar ne bi bilo bolje zalagati se za tako nešto , i da se održi manifestacija i da se ne blokira grad , nego nas koje 99% ne interesuju takve manifestacije , ubeđivati kako je sve ovo što se dešava normalno?
 
Ne branim ja ta zatvaranja zato što trčim, nego zato što sam po Evropi video slična dešavanja i to kao turista (što znači da ih ima još dosta koja nisam video).

To je ono što odlikuje metropole, a Beograd to jeste (ne zbog toga što ima metro do pola)

Slažem se da bi se pametnijim organizovanjem (najbolje nedeljom) i blagovremenim obaveštavanjima gužve izbegle, ali siguran sam da dosta ljudi zaglavi u gužvi zbog nerazmišljanja, neplaniranja i nepoznavanja alternativnih pravaca.

Opet ponavljam primer Bajdena kada su ulice bile prazne (ne samo zbog sekvencijalnog zatvaranja), već i zbog toga što su ljudi pomerili svoje obaveze da ne budu u najavljeno vreme nigde na trasi.
 
Izvini ali opet dolazimo do toga da nisi rekao kakva je situacija do kraja. A ovde se ipak insistira na preciznosti do najsitnijeg detalja , zar ne? Da li si u tim drugim gradovima video i metro? Ako jesi , onda to znači da ti gradovi nisu samo metropole zbog manifestacija zbog kojih se zatvaraju ulice u gradu , a po tvojem objašnjenju ispada da jeste tako i da je zbog toga Beograd metropola. Po takvoj logici stvari , onda je i selo u kome se održava vašar i zatvaraju se ulice , metropola , zar ne?
Što se tiče organizacije , slažem se sa tobom , ali samo donekle. Ako uzmemo za primer da ja , kao i većina drugih , pre nego što izađemo iz stana , vidimo da je Kneza Miloša zatvorena za saobraćaj , a Bulevar Oslobođenja , kao najbliža alternativa prohodan , i odlučimo se upravo za tu alternativu , šta misliš , da li će saobraćaj funkcionisanisati nesmetano u Bulevaru Oslobođenja ili će se stvarati gužva , zato što sada jedna saobraćajnica treba da primi sav saobraćaj (sva vozila) iz dve ulice?
 
Bajdenova poseta je bila dogadjaj koji se odigrava jednom u par godina. Ovde pak pricamo o problemu gde se grad sabotira i minira svaki drugi dan. Nema sta ljudi da se prilagodjavaju tome, to je bolesno i bezobzirno.
 
Znaci da se nista ne odrzava u bg sve da izmjestimo ili odlozimo do metroa
 
@solecar, spomenuo si gradski prevoz, ja vecinom idem istim, i nije mi toliki problem zaobilazna putanja ako je lepo obelezeno negde kako ce se menjati, ali cesto se desava da je to potpuno haoticno, npr kad su pre godinu ipo bili protesti zbog izbora, video sam da je 78-ica nekako isla preko autokomande i fransa, posle sam gledao sajt gspa, nije bilo reci o promeni trase, i samo Bog zna gde ces zavrsiti, da gsp ima normalan real-time sajt na kom se lepo vidi kuda trenutno ide koji bus, to bi bilo veliko olaksanje
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569039#p569039:3vh507qb je napisao(la):
Bender Rodriguez » Fri Sep 21, 2018 10:08 pm[/url]":3vh507qb]Pise na proslim stranama sve lepo.
kao i ovo :)

iz danasnjeg blica
KROZ CENTAR SAMO PEŠKE I ovog vikenda ponovo ZATVORENE ULICE, promene na čak 29 LINIJA GSP

"Nakon dve nedelje zatvorenih ulica i izmenjenog saobraćaja, prvo zbog svečane promocije mladih oficira Vojske Srbije, a zatim i Parade ponosa, Beograđane i ovog vikenda očekuju nove blokade i to u različitim delovima grada: centru, Novom Beogradu, Čukarici... A razlog su Pešačka subota, Prvenstvo Srbije u triatlonu i Trka boja."

znaci "hvala" g zoranu radjcicu sto misli na zdravlje svojih sugradjana pa nas i za ovaj vikend salje u prirodu iz ovog grada koji sve vuse i vise zaudara :notok:
 
Triatlon je usko vezan za grad, ne moze da se odrzi ako nije na asfaltu najprometnije ulice.
Pesacka subota nam fali jer... jer nemamo dovoljno pesackih zona i dovoljno zatvaranja ulica...
Trka boja ne moze da se stavi na Usce jer... jer... (dopisati imbecilni razlog po zelji)

Bolesnici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569037#p569037:1ya624mu je napisao(la):
direktor » Pet Sep 21, 2018 11:06 pm[/url]":1ya624mu]Znaci da se nista ne odrzava u bg sve da izmjestimo ili odlozimo do metroa
Ne nego da sve "manifestacije" stavimo da se održavaju isključivo na kolovozu i to isključivo najbitnijih ulica za funkcionisanje u gradu. A onda da se svi lepo uhvatimo zajedno i da se složno bratski / sestrinski divimo kako pratimo svetske trendove , i kako ne zaostajemo za svetom.
A sad ozbiljno , gde sam ja to decidirano rekao da ne treba ništa da se održava dok se ne izgradi metro? I zašto je , recimo , toliki problem da se manifestacije izmeste sa mostova i glavnih "žila kucavica" Beograda na Adu Ciganliju? Izuzimam maraton ovom prilikom , kao i šetnju povod slave grada. I još jedna stvar , kako je moguće da se Sajmovi cveća , Beogradski festival cveća , Buvljak kućnih stvari (ne mogu da se setim tačnog naziva) , razmena LP ploča i sličica... održavaju i po više puta godišnje , a nikad ne utiču na funkcionisanje grada , tj. ne blokiraju ulice?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569042#p569042:1ya624mu je napisao(la):
nekianonimnilik » Pet Sep 21, 2018 11:32 pm[/url]":1ya624mu]@solecar, spomenuo si gradski prevoz, ja vecinom idem istim, i nije mi toliki problem zaobilazna putanja ako je lepo obelezeno negde kako ce se menjati, ali cesto se desava da je to potpuno haoticno, npr kad su pre godinu ipo bili protesti zbog izbora, video sam da je 78-ica nekako isla preko autokomande i fransa, posle sam gledao sajt gspa, nije bilo reci o promeni trase, i samo Bog zna gde ces zavrsiti, da gsp ima normalan real-time sajt na kom se lepo vidi kuda trenutno ide koji bus, to bi bilo veliko olaksanje
Ni meni ne smeta kada je sve lepo obeleženo i objašnjeno. Ali mi smeta kada se čak i u takvim situacijama desi da se jedva može ući u gradski prevoz , a onda se na to nadoveže i tri put duže putovanje , te nit sam uštedeo na vremenu , nit sam dobio bolji kvalitet prevoza , već mi vrlo često desi da moram da izađem na prvoj stanici odakle mogu lako da nastavim peške do odredišta , jer ne mogu da podnesem raznorazne "miomirise" , niti da mi se "lomi kičma" i sl. A gotovo uvek se desi da , po nekom nepisanom pravilu , svi ili maltene svi prozori budu zamandaljeni , zato što se putnici unutra boje da će ih uhvatiti promaja pri brzini od 10km / h.
 
Pa kako oceskujes da berza ploca ili sajam.cvijeca blokiraju ulice budi ozbijan ono sto ce se sve cesce desavati da ce filmadzije blokirati djelove za snimanje
 
To se vec desava, na dnevnom nivou. Zato sto Beograd vazi za jedan od gradova gde za smesne pare dobijes dozvolu za blokiranje saobracaja.

Čak znam snimanja koja su rađena na javnim površinama uz blokiranje saobraćaja a da nisu ni imala dozvolu od SEKRETarijata.
 
Nr verovatno gradjanima bi i kožu sledja odrali kroz koje kakve nadoknade
a filmadjijama i ostalim kočničarima - saobracaja gotovo ništa :evil:

Pod hitno za blagovremeno najavljeno obustavljanje saobracaja ( vozila i pešaka) nadoknade udesetostručiti
a za ne najavljene , kazne drakonski u stosturučiti :twisted:

Takodje i rokovee završetka radova koj ometaju ne smetano odvijanje saobracaja i prohodnosti Bgda
računati kao radno vreme ne samo pre podne, nego i popodne, i noc
i vikendi za tkave radove su naravno radni :)
jedino uzimati u obzir
visinu decibela prema prema kucnom redu u odnosu na odredjivanje vrste radova koje se tako moraju i mogu izvoditi.

Pa da vidiš kako bi prohodan Bgd bio
a radovi u što kracem roku završavani

Na samom trgu Republike nema ni jedne stambene jedinice
a dat je sramotno preširoki rok radova na 400 dana te zato na kamerama vidimo prazno gradilište
a moze da se na njemu radi 24/7 jer nema kome da remeti kucni red
vec samo ometa saobracaj pešaka koj nije ništa manje vredan od saobracaja motornih vozila.


:sesir:
 
Филмаџије нек лепо преместе у филмски град, а тамо нек направе кулисе којекаквих улица какве год им требају, Европске, Руске, Индијске, Америчке, све се то може јефтино направити од стиропора на скелама као Теразије онда.
 
Vrh