Izvor: B92Beograd -- Vagon Plavog voza, koji je bio namenjen isključivo gostima nekadašnjeg predsednik SFRJ Josipa Broza Tita, ponuđen je na prodaju.
Zainteresovani kupci vagon mogu da razgledaju 11, 12, 18, 19, i 20. decembra na železničkoj stanici Topčider, a ponude se mogu dostaviti do 20. decembra.
Vagon-salon koji se nudi na prodaju u vlasništvu je Ministarstva odbrane i poslednji put je saobraćao 1992. za potrebe Vojske Jugoslavije i od tada nije priključivan na kompoziciju Plavog voza.
Plavi voz je napravljen 1959. godine, enterijer je za to vreme bio izuzetno luksuzno opremljen, do sada je prešao više od 600.000 kilometara, a Josip Broz je u tom vozu ugostio više od 60 državnika iz celog sveta, među kojima i kraljicu Elizabetu II.
Najčešća odredišta Plavog voza u Titovo vreme bili su Pula, Bled i Karađorđevo, a skoro da ne postoji evropska metropola u koju nije putovao njime.
Izvor: foreignpolicy.comFri, 11/17/2006 - 3:17pm.
In Moscow, the blue light special sells for about $20,000 on the black market. What is it? A traffic kit including a flashing blue police light, a siren, a special license plate that exempts the driver from traffic violations, and supporting documents. Its purpose is to help you fight traffic. Why would anyone pay such a high price just to avoid traffic? Well, Moscow streets are a nightmarish clog of some 3 million cars, a 12-fold increase since the end of Communism.
izvor B9227. februar 2008.
Zelenilo na vrhovima oblakodera
Japanska firma "Santori" predstavila je veštačku zemlju, mnogo porozniju, solidniju i laganiju od prave zemlje koja može da se postavlja na krovove i zidove zgrada da bi se u nju sadila vegetacija, radi snižavanja temperature u velikim gradovima.
U firmi kažu da 450 grama veštačke zemlje nazvane "pafkal" može da upije istu količinu vode kao kilogram prave zemlje. Postavljena na krov neke zgrade, ona omogućava rast trave i lisnatih biljaka što doprinosi značajnom smanjenju temperature unutar zgrade.
Temperatura na krovu prekrivenom "pafkalom" niža je do 10 stepeni od one na krovu prekrivenim drvetom, tvrde u firmi.
Ukoliko bi široka primena tog sistema zaživela, doprinela bi smanjenju problema životne sredine u Tokiju i brojnim drugim gradovima, gde su zelene površine malobrojne i gde masovna upotreba klima uređaja leti samo doprinosi povećanju ionako visokih temperatura.
Prema propisu donetom pre nekoliko godina, svi novi oblakoderi u Tokiju obavezno moraju da imaju baštu na krovu. Građevinarima je, međutim, teško da ispoštuju tu obavezu pošto japanske norme za zaštitu od zemljotresa ograničavaju maksimalno dozvoljeno opterećenje krovova i zidova.