Šta je novo?

Upravljanje stambenim zgradama (stambene zajednice, kućni saveti, upravnici zgrada)

Ok samo mi smo imali specifičnu situaciju da smo imali jednog profesionalnog upravnika, pa je došao drugi i sad nam on dodao ovu "obavezu".
Pa nam nije jasno kako to nismo imali tu stavku kod ovog prethodnog...

Sent from my Redmi 8 using Tapatalk
 
Pa to je pitanje za prethodnog upravnika, imali ste tu obavezu ali on očigledno nije organizovao naplatu.
 
Ako može i meni jedno pojašnjenje po tom pitanju. Moj ulaz ima ugovor sa Vojno stambenim i plaćamo mesečno REDOVNO održavanje. To je u stvari tekuće održavanje samo ga oni zovu redovnim. Naš upravnik (inače divan čovek -da bi predupredili prozivke) koji je naš sustanar i volonterski obavlja ulogu upravnika je tek sada saznao za obavezu Investicionog izdvajanja. Međutim, bar po mom mišljenju, nije dobro razumeo zakon pa pored Investicionog izdvajanja on traži i da dodatno uplaćujemo tekuće održavanje na naš ž.r. iako ga već plaćamo Vojno stambenom. Ko je u pravu? On koji bi da uplaćujemo i tekuće i investiciono na naš ž.r. iako tekuće održavanje već uplaćujemo putem uplatnice VS ili ja koji smatram da treba da uplaćujemo samo investiciono održavanje. Hvala na odgovorima.
 
Vojnoj ustanovi plaćate održavanje određenih delova zgrade, u zavisnosti od ugovora (nama krov nije bio u održavanju pa je dodat pre par godina). Ali u to obično ne ulazi sve. Recimo, nama nikada nisu menjali sijalice niti čistili zgradu i za to smo skupljali dodatne pare (vojne penzionere nije bilo moguće ubediti da se pare uplaćuju, nego je jedan stanar obilazio sve stanove jednom mesečno...)
Do dana današnjeg zgrada nije donela odluku da se uplaćuje investiciono održavanje, iako je to zakonska obaveza. Neće ljudi da plaćaju i kraj razgovora...
 
Hvala na odgovoru, ali niste me razumeli. Naš predsednik stanara smatra da po zakonu moramo plaćati tekuće održavanje Vojnoj ustanovi plus tekuće i investiciono održavanje na naš žiro račun. A ja smatram da po zakonu treba samo tekuće Vojnoj ustanovi i investiciono na naš ž.r.
 
Na vas racun se uplacuje, ne njihov. Njima placate uslugu odrzavanja zgrade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=910794#p910794:3t6kqmwi je napisao(la):
bl3y4 » Čet Dec 23, 2021 4:05 pm[/url]":3t6kqmwi]Na vas racun se uplacuje, ne njihov. Njima placate uslugu odrzavanja zgrade.
Znači njima plaćamo TEKUĆE održavanje, a na naš račun INVESTICIONO održavanje?
 
Oba mogu ići na vaš račun ukoliko ne želite da koristite njihove usluge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=910807#p910807:i8lgz2rv je napisao(la):
bl3y4 » Čet Dec 23, 2021 5:30 pm[/url]":i8lgz2rv]Oba mogu ići na vaš račun ukoliko ne želite da koristite njihove usluge.
Tako je. Hvala napokon nekome ko zna. Ja to uporno tvrdim mome upravniku. Po članu 60 zakona, naša je dobra volja hoćemo li TEKUĆE održavanje uplaćivati na naš žiro račun ili ćemo angažovati pravno lice da to radi za nas i njemu uplaćivati. INVESTICIONO MORA na naš ž.r.
 
Ti si svakako u pravu. Ako Vojnoj Ustanovi plaćate tekuće održavanje, nema potrebe da plaćate duplo, nego samo investiciono.
 
Da li Vojna ustanova čisti ulaz? Ako ne, od čega plaćate čišćenje? Da li menjaju sijalice u hodniku?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912703#p912703:3mdjd356 je napisao(la):
klisko » Sre Dec 29, 2021 6:34 am[/url]":3mdjd356]Da li Vojna ustanova čisti ulaz? Ako ne, od čega plaćate čišćenje? Da li menjaju sijalice u hodniku?

Ne, sami odvajamo još po 100 dinara mesečno za čistačicu i sitne popravke, 38 stanova u ulazu. Ali sad treba da glasamo o investicionom i tekućem održavanju i predsednik stambene zajednice plaši stanare da je moje mišljenje protvzakonito i da će svi koji glasaju za moj predlog odgovarati pred zakonom i pod takvim pritiskom ih tera da glasaju. On hoće da nastavimo da plaćamo VS ( od koga inače nemamo nikakve koristi), da dodatno tekuće uplaćujemo na naš ž.r. i da Investiciono takođe uplaćujemo na naš ž.r.
 
Možete vi da izgledate šta vam je volja. Možete pogledati i zakon, nije previše obiman i sami se uverili šta je pravo stanje.

Vi kao zgrada ste u obavezi da prikupljate ibvesticiono i tekuće održavanje te da održavate/čistite zgradu, a ko će to raditi i kome za to plaćate - Zakon ne propisuje.
 
Zdravo svima.
Nevoljno sam se prihvatio da budem upravnik zgrade iz redova stanara. Tu se sad susrećem sa dosta nedoumica pa bi po neku da podelim i sa vama.

U odluci o opštim pravilima kućnog reda u stambenim i stambeno-poslovnim zgradama na teritoriji grade Beograda iz 2019. godine u vezi sa spiskom stanara piše samo sledeće:

"Upravnik vodi evidenciju o vlasnicima posebnih delova, vlasnicima samostalnih delova i licima kojima su zajednički ili posebni delovi zgrade izdati u zakup, odnosno na korišćenje po drugom osnovu (za fizička lica ime, prezime i JMBG, a za pravna lica poslovno ime, adresa sedišta i matični broj).

Stanar je dužan da upravniku prijavi promenu stanara sa svim potrebnim podacima, odnosno promenu broja stanara, u roku od osam dana od dana nastale promene."


Da li treba u ulazu da bude vidno istaknut spisak stanara?
Da li trebaju na istaknutom spisku da budu samo vlasnici stanova ili poimence svi članovi domaćinstva?
Da li na spisku treba da budu i podstanari?
Koliko je istaknuti spisak stanara u skladu sa Zakon o zaštiti podataka o ličnosti?
Kako je do podataka o stanarima došao upravnik u vašoj zgradi?
 
Имамо парадоксалну ситуацију у згради. Управнику истекао мандат, и он сазвао седницу како би био изабран нови управник. Јавио се човек који хоће да преузме ту дужност, међутим актуелни управник онда затражио да буде реизабран. Станари неће да се изјасне да се не би замерили. Само се јeдна станарка изјаснила у корист актуелног управника. На крају је управник заказао нову седницу, јер заправо није ни било кворума за одлучивање. На наредној седници је довољно да присуствује 1/3 станара. Питање је и тада да ли ће се изјаснити. Можда хоће ако гласање буде тајно. У сваком случају, актуелни управник не ради ништа, и хоће да тако настави и наредне четири године, а овај што се нуди да буде управник хоће да ради, али тешко да може да добије подршку. Циркус живи. А притом 2/3 станара све то уопште не интересује. Зграда зрела за принудну управу.
 
Od prinudnog upravnika imaš iste koristi kao i od ovog, osim što ga još i plaćaš da ne radi ništa.
 
Pošto izgleda da su svi upravnici potpuno beskorisni i služe isključivo da pokupe pare za sebe svakog meseca, zna li neko koji je najjeftiniji u BG?
 
Što ne volim ovo generalizovanje, iako se slažem da ima svega i svačega. Ja sam upravnik u svojoj zgradi gde živim i u još nekoliko kao profesionalni upr. i prema svakoj se ponašam kao prema svojoj, a verujem da nisam jedini koji radi na taj način. Što se najniže cene tiče, viđao sam da se nude usluge i za 190 dinara mesečno po jedinici + poklon kanta za smeće za zgradu ili otirač. Za taj novac, usluga ne znam kakva je..
 
Pošto izgleda da su svi upravnici potpuno beskorisni i služe isključivo da pokupe pare za sebe svakog meseca, zna li neko koji je najjeftiniji u BG?
U pravu ste da su beskorisni. Gledaju samo svoj licni interes i najvise vole zgrade gde medju stanarima nema sloge i tu ne rade nista a redovno fakturisu svoj rad.
Ja ne znam nikoga a da je zadovoljan sa profesionalnim upravnikom.
Ni ovi amaterski nisu nista bolji ali barem nista ne kostaju. Ljudi misle ako uzmu profesionalnog upravnika da ce dici brigu o zgradi na visi nivo.
Najbolje da izaberete nekoga iz redova stanara.
Ukoliko ipak zelite da angazujete profesionalnog, obavezno trazite da vam kaze u kojim zgradama je angazovan i idite da ih obidjete i da se
raspitate i uverite kako su stanari zadovoljni. Nekad je dovoljno da pogledate ulaz i oglasnu tablu i da steknete utisak o kvalitetu upravljanja.
 
Da li je neko imao sledecu situaciju (zgrada na Vozdovcu): U istom danu (datum na odlukama) nam stize da su brisali postojeceg upravnika zgrade jer mu je istekao mandat od 4 godine i da nam je opstina postavila prinudnog profesionalnog upravnika! Priznajem nismo vodili racuna o roku od 4 godine ali da su nase opstine toliko efikasne da same nadju kome je istekao mandat i da ga razrese i istog dana postave novog profesionalnog upravnika!?

Sada smo u postupku da smo predali nasu odluku o izboru upravnika iz redova vlasnika a prinudni je vec okacio poziv na sastanak da se upoznamo i da nam kaze koliko smo mu duzni para! Sve se ovo odigrava u manje od mesec dana od datuma na odlukama iz opstine.
 
moguće je da je opština postupila po prijavi odnosno da je neko od komšija prijavio da ističe rok i da se obrati pažnja na vašu stambenu zajednicu
 
Da li neko zna kako da podnesem otkaz kao upravnik zgrade tj gde šta kome treba da predam da bi se moje ime izbrisalo iz registra kao upravnik zgrade u kojoj živim?

Sent from my DN2103 using Tapatalk
 
Da li neko zna kako da podnesem otkaz kao upravnik zgrade tj gde šta kome treba da predam da bi se moje ime izbrisalo iz registra kao upravnik zgrade u kojoj živim?

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Ako je već takva odluka, napišite tekst ostavke i predajte na pisarnici opštine. To se adresira ka opštinskoj službi nadležnoj za stambene zajednice i registratoru stambenih zajednica pri opštini.

Uz tekst ostavke popunite i formular Prijava za upis/brisanje podataka o stambenoj zajednici sa podacima o podnosiocu zahteva, o zgradi itd. Plaća se i administrativna taksa za promenu/brisanje podataka, dostavlja se i uplatnica zajedno sa formularom.
 
Ne mogu nigde da nadjem da je neko pisao nešto slično... U zgradi u kojoj sam predsednik kućnog saveta ispred stanara imamo problem sa agencijom za čišćenje. Prošle godine smo raskinuli ugovor sa Gradskim stambenim, pošto su dolazili da čiste kad hoće i koliko hoće i potpisali ugovor sa privatnom firmom. Ta privatna firma kako običaiji kod nas nalažu, već nakon mesec dva je počela da traljavo obavlja svoj posao i na moj poziv u vezi sa reklamacijom i na rečenicu da ćemo ako ne budu poštovali ugovor isti raskinuti me oterao u tri lepe izvredjao i rekao da ga više ne zovem. Oni su naravno prestali da dolaze, a posle neka dva meseca su poslali račune za ta dva meseca i nakon toga redovno ih šalju. Oni ne dolaze od kraja decembra. Poslao sam mail i preporučeno pismo da raskidamo ugovor, ali pismo nisu primili, na mail nisu odgovorili.
Ja sam zvao razne neke gradske sluzbe, ministarstva... Niko da me uputi kako se rešava situacija, pošto neki stariji ljudi iz zgrade plaćaju račune u strahu da ih neko ne tuži. Jedini savet koji sam dobio je od pravnice u penziji koja je radila u gradskoj skupštini da ne ulazim u parnicu pošto se ne isplati, pa ako nas utuže da dokazujemo da su oni prekršili ugovor.

Ima li neko slično iskustvo i može li da me uputi u to kako da se problem reši?

p.s. Tek kasnije sam na google reviews video komentare u kojima ljudi pričaju sve najgore o toj firmi
 
Vrh