Šta je novo?

Upravljanje stambenim zgradama (stambene zajednice, kućni saveti, upravnici zgrada)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625824#p625824:2ebjilfe je napisao(la):
SerbPacker » Sre Maj 29, 2019 2:50 pm[/url]":2ebjilfe]Danas sreo komšinicu i kaže mi da su joj juče bili na vratima neka lica koja su se predstavi li kao službenici jednog kablovskog operatera i pitali je da li može da im da kontakt upravnika sz.

Pošto je kod nas profesionalni upravnik ona ih je uputila na firmu kojoj on pripada.

E sad meni je jasno da oni "hoće da uđu u zgradu", ali me zanima da li upravnik može nešto van stanara da odluči?
Ja lično nemam ništa protiv dolaska novih operatera, ono što me zanima je kakav ugovor se potpisuje sa njima u vezi sa radovima u zgradi koje će da obavljaju.
Pošto su u prethodnoj zgradi gde sam stanovao monteri probušili vodovodne instalacije.


Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
Ja sam upravnik u mojoj zgradi i meni su bili ljudi iz Telekoma pre par meseci i pitali da im potpisem za uvodjenje optike. Dakle za uvodjenje optike bio je dovoljan potpis mene kao upravnika a dalje koriscenje usluga ide po stanu uz ugovor ko hoce opticki net logicno :). Ne znam kako je za kablovsle operatere ali verovatno isto kao i ovde dovoljno je da upravnik potpise dozvolu za radove jer dobijena su veca ovlascenja ne mora kao ranije za svaku glupost da svaki stanar daje potpis.
 
Ista stvar se desila i kod mene u zgradi. Potpisao sam ja kao upravnik zgrade znajući da će sigurno neko od stanara da zakera (što se naravno i desilo). U svakom slučaju, bili su, razvukli instalacije za optiku po zgradi, pa sad stanari imaju opciju da SBB zamene telekomom ukoliko žele.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
 
Ista stvar se desila i kod mene u zgradi. :wink:

Potpisao sam i to je to.

Mada, u principu, ne bi trebalo olako davati potpise, već im treba jasno staviti do znanja da moraju da vode računa šta će i kako da urade, da će biti posmatrani i da ne smeju da prave štete po ulazu.

Jako je važno da uvek bar neko od stanara prati svaki njihov korak po zgradi. :mrgreen:
 
Meni nije jasno. Zakon kaže da upravnik samo izvršava odluke stambene zajednice. Pa kako se onda samo pita upravnik.
 
Da se razumemo, ja kao stanar bi potpisao "da uđu" alu kažem, pre jedno godinu i po dana su u soliteru u kom sam stanovao monteri (naravno firma podizvođač) bušili zid u hodniku i oštetili vodovodnu instalaciju i napravili poplavu po hodniku...
A sumnjao sam da ia neka varijanta da upravnik može sam da nešto potpiše, čim je ovaj tražio baš njega...
Ali meni je to malo sumanuto...

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
Ljudi, kopka me već duže vreme ovo. Naime posto su stambene zgrade pravna lica da li su one dužne za podnošenje završnog računa poreskoj upravi? Posto je stanar izabran za upravnika iz redova stanara otvorili smo tekući račun u banci imamo godisnje uplate manje od milion dinara pa me zanima kako to sve funkcioniše?
 
Danas imali skupstinu i komsinica kaze da su kod njene sestre ugradili pp aparate za dz, aparati firme Todorovic cini mi se. Sestra joj pojma nema ko je to platio ali je prilicno sigurna da racun za infostan nije bio povecan od kako su aparati ugradjeni.

Setim se da mi je nesto slicno pomenuo i ocev prijatelj okrenemo ga malopre i on kaze da su aparate dobili skoro misli pre godinu dana mozda dve i da koliko se on seca racun za infostan im nije bio povecan?

Jel bila neka akcija grada u vezi ugradnje PP aparata?
 
Nije morao da im bude uvećan, mogli su to "skinuti" od već prikupljeni sredstava koje imaju na računu, neka provere to...

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
Sigurno su naplatili sa racuna zgrade aparate zavisi od broja aparata mislim da je kom sa ugradnjom i ormaricem kostao oko 8 000 din
 
Hvala vama dvojici na objasnjenju, jbg potpuno sam zaboravio na racun zgrade jer kod nas je on dugo bio u minusu. Sad treba to objasniti komsijama koji stvarno veruju da je neko dobio aparate i ormarice za dz :(
 
Nažalost, nema ništa za dž...

I moj ulaz je u minusu ko zna koliko, naročito posle nekakvih popravki lifta...

Nego, da li je neko od upravnika sklopio ugovor sa Infostanom o prenosu novca za investiciono održavanje zgrade na tekući račun zgrade (?).

Ovo pitam zato što ovi iz Infostana neće ništa da kažu u vezi eventualnog sklapanja ugovora sa njima.
Najbitniji element ugovora bi bio da li upravnik ima mogućnost uvida u pojedinačne uplate, a ne zbirne, da bi se moglo kontrolisati da li Infostan prenosi sav novac koji stanari uplaćuju za investiciono održavanje (to bi bila nova stavka u računu, poput one o tekućem održavanju).

Oni, naravno, kažu da bi upravnik imao pregled svih pojedinačnih uplata.
Ali, kako im verovati, na časnu reč (?).

Zato ćemo, pre eventualnog potpisivanja ugovora - dobro ga proučiti, videti uslove za eventualni raskid ugovora i tražićemo da obavezno ubace klauzulu o jasnom uvidu upravnika u pojedinačne uplate (za svaki stan), a ne samo zbirni pregled uplata, sa ciljem da se preduprede eventualne finansijske malverzacije od strane Infostana.

Ako nam ne udovolje ovim zahtevima, nema ništa od potpisivanja ugovora sa Infostanom.
 
Pa vrlo lako je ustanoviti da li neko neplaca racun ili infostan nesto muti oni ce to raditi za procenat
Nije im u interesu da potkradaju zgradu ....
 
Lako je ustanoviti ako upravnik ima uvida u pojedinačne uplate.
Ako upravnik nema uvida u pojedinačne uplate, onda Infostan može da nas potkrada.
Ako nam prikažu samo zbirne iznose, faktički gubimo kontrolu nad svojim novcem.

U tome je ključna stvar.

Inače, Infostan uzima 10% za ovu "uslugu".
 
Kako je moguce da su pojedine zgrade u milionskim dugovima kada se novac skoro i ne moze iskoristiti, tj. jako je mali broj intervencija na koje se sme trositi isti?
 
Nama je profesionalni upravnik rekao da to Gradsko stambeno ili Infostan ne dozvoljava da se sredstva sa računa "povuku" već da ona mogu samo kroz njihove intervencije...

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
Neda gradsko stambeno vec da se pare preko njih potrose ....
 
Da li neko može da mi preporuči firmu za čišćenje zgrade (?).

Moju zgradu je u prethodne 4 godine čistila firma SHINE, ali zbog nepoštovanja Ugovora i odbijanja komunikacije sa mnom kao upravnikom, predložiću za koji dan da otkažemo Ugovor sa tom firmom.

Obavestili su me stanari da je danas (petak) bio neko iz Vaše firme, koji je ubacio u sandučiće najnoviji račun za čišćenje za mesec maj 2019.
To je bila zgodna prilika da me neko iz Vaše firme kontaktira, u vezi sa mojim ranije poslatim mejlovima na koje niste odgovorili, a tiču se neispunjavanja dogovorenog termina za generalno čišćenje ulaza.

Znači, niti je bio ispoštovan dogovoreni termin za generalno čišćenje od strane firme SHINE, niti je tim povodom usledila bilo kakva povratna informacija, niti je do danas (07.jun) obavljeno generalno čišćenje (!?).

Dakle, prethodne sedmice (27-31. maj) nije bilo ni generalnog čišćenja, ni redovnog čišćenja, a niste ni smanjili iznos mesečnog računa za maj zbog neizvršenih usluga (?!).

Uz sve ovo napred nabrojano - i dalje ne nalazite za potrebno da me kontaktirate kao upravnika, već me uporno ignorišete, ne odgovarajući na moje poruke (!?).

Zbog ovakvog, najblaže rečeno - neprofesionalnog ponašanja, neispunjavanja dogovorenih obaveza, upornog ignorisanja i nepoštovanja klijenata, upornog odbijanja komunikacije sa upravnikom, ispostavljanja računa za neizvršene usluge od strane firme SHINE - biće ozbiljno razmotreno otkazivanje Ugovora sa firmom SHINE.
 
Kod nas je Jedra i ja sam zadovoljan za 180 dinara po stanu.

Na početku su baš detaljno očistili zgradu, doduše tada im je predsednik bio stalno za vratom.

Naravno, milion puta su i dalje bolji nego one romkinje preko Infostana što sa jednom kofom vode prebrišu nekoliko spratova.
 
Dule, hvala ti za info.

Da, sve je bolje nego onako preko Infostana, ono je bio horor.

Jedra ima stvarno povoljnu cenu usluge.
SHINE kod mene uzima 307 dinara po stanu.
 
Kod nas se uplacuje preko infostana jer upravnik ne zeli da se jos i cima oko placanja posto smo imali ranije primere da to krene okej onda neko krene da kasni pa neko drugi to vidi i tako vrlo brzo ne placa pola zgrade. Ovako dobiju uplatnicu infostana i redovni su sa placanjem.

Inace upravnik ima pristup portalu gde moze da vidi ko placa a ko ne placa i koliko novca ima na racunu. Naravno i iz banke stize informacija koliko je sredstava na racunu. Sredstva mogu da se trose bez ikakve veze sa infostanom npr mi planiramo da kupimo PP aparate direktno od proizvodjaca nista infostan i nikakav problem nema tu posto smo prvo bili kod njih da proverimo da li je moguce da je bila neka akcija za PP aparati, rekli nam ne i da mi sami mozemo da ih kupimo placajuci sa racuna.

Elem saznali smo da je izgleda bila akcija besplatnih PP aparata, poznanik od caleta se raspitao i kod njega u kraju opstina Zemun je pre par godina ugradjivala iste za dz. Moguce da je isto bilo i na nekim drugim opstinama.

Nego jedno pitanje u vezi lifta. Koliko smo videli iz zakona lift mora da ima metalnu kabinu, im imamo drvenu ili imitaciju drveta unutar kabine dok je sama kabina naravno metalna, pa me zanima da li je neko od vas menjao unutrasnjost kabine sto je daleko jeftinije nego nov lift.

Ako je to neko radio od vas nek kaze ime firme koja im je to radila.
 
Inace upravnik ima pristup portalu gde moze da vidi ko placa a ko ne placa i koliko novca ima na racunu. Naravno i iz banke stize informacija koliko je sredstava na racunu.

Možete li mi preko PP dati telefon upravnika (?).

Moram da ga pitam baš u vezi uvida u pojedinačne uplate, jer je to glavni "kamen spoticanja" u vezi donošenja odluke da se plaća preko Infostana.

Unapred hvala.
 
Kriva kapo mjesate kao i vecina infostan tj objedinjenu naplatu i Gradsko stambeno ...
Naravno da moze da se izremintuje kabina i zamjeni unutrasnji paneli iste ako to hocete
Sto se tice pozara lift se ne koristi za vrijeme istog
A pregled lifta i njegovu uskladjenost sa pp propisima vrsi recimo jugoinspekt i potrebno je da se lift atestira jednom godisnje ....
 
Izvinjavam se ako ovako upadam na forum, ovo mi je 1.post iako pratim godinama šta se piše :)
Naime, vlasnik stana koji je kod nas u zgradi obavljao funkciju predsednika kućnog saveta je završio sa tim obavezama i rekao da moramo naći upravnika. S obzirom da niko nije želeo da preuzme tu ulogu na sebe, odlučili smo da potražimo neku agenciju. I odabrali neku ali nismo završili ceo proces do kraja jer su se pojedini stanari bunili jer će plaćati info stan skoro duplo više nego do sada (prosek nam je u zgradi nekih 900 RSD).
E sada, mene zanima, ako bih ja hteo da budem upravnik zgrade da li bi stanari bili dužni da meni nešto plaćaju i kako, ili je dovoljno da samo kroz infostan uplaćuju za održavanje zgrade. Inače zgrada bez predsednika k.saveta tj.bez upravnika ne može da funkcioniše, za 6 meseci nam se povećao broj stanara za 5 a ne možemo da prijavimo infostanu.
Takođe, ako neko zna iz iskustva, da li upravnik zgrade mora biti isključivo i vlasnik stana ili može biti sin, ćerka, supruga vlasnika?

Послато са MI 8 уз помоћ Тапатока
 
Vrh