Šta je novo?

Upravljanje stambenim zgradama (stambene zajednice, kućni saveti, upravnici zgrada)

Pa to se mora pogledati na licu mjesta koji je tip lifta sa automackim vratima ili ne itd.
Posaljes upit firmama tipa pan lift ,david paic, kosmaj liftovi ,semper lift itd
Znam da je za zgradu u komsuku za novi lift od mislim 6 stanica trazili oko 20 000 e
 
Pozdrav, dobri ljudi!
Malo bih da se družim sa vama... a, imam i jednu dilemu :D
Naime, imamo u zgradi 5-6 ljudi koji se nikad nisu pojavljivali na skupštinama i često nemamo dovoljno ljudi za kvorum. Njih možemo da isključimo iz rada skupštine, ali mi nije jasno da li se to samo konstatuje na početku sastanka ili je potrebno nekakvo glasanje ( ali kako ako nema kvoruma :bash: )?
 
Уколико је власник посебног дела недоступан, његов глас се не урачунава у кворум, односно укупан број гласова у поступку одлучивања. Сматра се да је власник посебног дела недоступан уколико се три пута узастопно не одазове на седницу скупштине стамбене заједнице на коју је уредно позван, а да при томе није обавестио управника, односно стамбену заједницу о разлозима свог неодазивања.
Kворум за одржавање и рад седнице скупштине чини обична већина од укупног броја гласова чланова који имају право гласа по одређеном питању, ако одлуком стамбене заједнице није одређен већи број гласова.
Ако се седница скупштине није могла одржати због недостатка кворума, поново се сазива најраније три, а најкасније 30 дана од дана када је седница требало да буде одржана, са истим предложеним дневним редом (поновљена седница).
Kворум за одржавање и рад поновљене седнице чини 1/3 укупног броја гласова чланова, ако одлуком стамбене заједнице није одређен већи број гласова
Власник посебног дела може гласати и писаним или електронским путем, у ком случају се за потребе израчунавања кворума сматра да тај члан стамбене заједнице присуствује седници.
Скупштина стамбене заједнице одлучује на седници, али се одлуке могу доносити и давањем писаних изјава ван седнице
 
@hobotnica
Sve je to meni jasno, ali ne znam da li se o tome glasa ili se jednostavno konstatuje da se oni ne pojavljuju, pa ih proglašavamo nedostupnim pre utvrđivanja kvoruma. Ako treba prvo da glasamo, ne gine nam ponovljena sednica, pa da se molimo da ih dođe trećina da bi mogli nešto da uradimo...
 
Скупштина може неког члана да прогласи недоступним, како би се смањио кворум, односно потреба већина за одлучивање, тек на основу спроведених свих законом могућих модалитета сазивања седнице и обавештавња власника посебних делова, али свакако не би требало олако да се схвати ова могућност третирања неког члана скупштине недоступним. У том смисли сви власници посебних делова би требало да буду упознати са последицама његове или нечије „недоступности“, како би се избегли евенутани каснији проблеми, уколико се испостави да члан или чланови скупштине који су проглашени недоступним (и тиме искључени из одлучивања), нису на могући и одговарајући начин обавештени о сазивању седнице и њеним дневним редом. За професионалне управнике је такође важно да имају у виду да уколико се у некој стамбеној заједници поједнини чланови скупштине третирају као недоступни, то такође значи да ће вероватно имати и проблем са наплатом накнаде за управљање од тих власника посебних делова.
Сматра се да је власник посебног дела уредно позван истицањем обавештења о дану, часу и месту одржавања седнице скупштине са предложеним дневним редом на видљивом месту у простору који је заједнички део зграде и који је у свакодневној употреби власника посебних делова (улаз, ходник и сл.).
Обавештење о одржавању седнице скупштине мора се истаћи најмање три дана пре дана одржавања скупштине, осим у хитним случајевима у којима се обавештење може истаћи и на дан одржавања скупштине.
Ја бих констатовал нисте се одазвали тог и тог дана, тог и тог дана....иако сте уредно обавештени (истицањем обавештења или убацивањем у сандучиће, или мејлом) те скупштина стамбене заједнице констатује да је тај и тај недоступан о чему га након констатације и обавестимо.
 
Profacility ili tako nesto sto je upravljao nasom zgradom bankrotirao, odrzali dva sastanka, pokupili para sto su mogli i pozdrav.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
a kad će da izglasaju novu odluku o pravilima kućnog reda u zgradama. Bio zakonski rok tri meseca a prošlo godinu dana. To se zove efikasnost.
 
N_L":znz66sjq je napisao(la):
Profacility ili tako nesto sto je upravljao nasom zgradom bankrotirao, odrzali dva sastanka, pokupili para sto su mogli i pozdrav

Biće toga sve više.

Upravo zato su se mnogi bivši predsednici skupština stanara ponovo prihvatili dužnosti upravnika, da stanari ne plaćaju bezveze nešto što nema efekta.
 
To se desilo i kod nas, prihvatio bivsi upravnik, mislim on se i dalje cima oko ulaza, skuplja za zajednicko odrzavanje itd ali sad i za ovo pa eto, kad moramo. No generalno fala bogu zgrada i ulaz su super i nema nikakvih problema.

P.S. Ovima svakako nista nisam placao jer sam htio da vidim oce li sta uraditi i naravno se nisu ni pojavljivali sem na 2 sastanka i eto nakon par mjeseci pukla firma.
 
Registar je uznapredovao, svaka čast!

Ja bi obavezao upravnike da moraju objaviti i elektronsku adresu jer zabušavaju. Recimo upravnik u mojoj zgradi ne sređuje lift koji ne otvara vrata na mom spratu već duže vreme dok kod njega sve sredi kada je frka odmah.
 
Odbornici Skupštine grada Beograda danas su usvojili odluku o tome koliko će stanari, koji nisu izabrali upravnika zgrada, ubuduće plaćati profesionalne upravnike koje postavi lokalna samouprava, kao i jos 40 tačaka dnevnog reda.

- Shodno kriterijumu doneli smo odluku da za stan i poslovni prostor bez lifta građani plaćaju 360,83 dinara, sa liftom 469,11 dinara i za garaže 216,51 dinar. Što se tiče naknade koju plaćaju vlasnici posebnih delova koji uključuju prinudno postavljanje profesionalnih upravnika, propisan je iznos od 240 dinara, kao i za zgrade koje imaju više od 30 posebnih jedinica u iznosu od 336 dinara - kazao je sekretar za komunalne i stambene poslove Nikola Kovačević ističući da se te cene odnose isključivo na stanare zgrada koje do sada nisu odabrale upravnika.

Ako sam dobro razumeo ovu vest iz Blic-a, odredili su minimalan iznos redovnog odrzavanja bez obzira na velicinu stana.
Koja je onda minimalna cena za investiciono odrzavanje ?
 
Za investicjomo se racuna po formuli i po kvadratu stana i starosti zgrade pominjalo se 7 do 10 din po kvadratu opet zavisi sa liftom ili bez lifta
 
коефицијент јединице локалне самоуправе за утврђивање минималне висине износа издвајања на
име трошкова инвестиционог одржавања зграде, који не може бити нижи од 1,3 (Кјлс);

Na ovaj koeficijent sam mislio...
 
Taj koeficijent bi trebala svaka opština posebno da odredi......valjda..... :?
 
1. Минимална висина износа трошкова за текуће одржавање зграде
2. Минимална висина износа издвајања на име трошкова инвестиционог одржавања заједничких делова зграде

Ovo su dve razlicta troska ili mi se cini?
Po ovome bi trebao izdvajati 360RSD za 1. stavku i jos ~400RSD za 2. stavku..
 
Da razlicita troska stim sto se prvi racuna fiksno za sve stanove bez obzira na kvadraturu
Dok se drugi racuna zavisno od kvadrata stana starosti zgrade sa ili bez lifta valjda
Plus nije navedeno sta se desava sa zgrada koje imaju ugovor sa GS.
Za moju zgradu ja tek treba da napravim specifikaciju troskova redovnog odrzavanja
Koliko ide za lift za provjeru pp aparata hidranata garaznih vrata itd itd .
 
Valja napraviti tabelu i staviti na prvi post ove teme da vide ljudi
 
Biće veselo. U mojoj zgradi smo do sada davali po 800 za čišćenje, lift i tekuće održavanje. Nismo mogli da se dogovorimo da se to poveća na 1000... i od investicionog nije bilo ništa..... sad ću odmah da ih izbombardujem mejlovima :mrgreen: :dil:
 
U Politici objavljene naknade za održavanje i prinudne upravnike.

Накнада за текуће одржавање

– за стан и пословни простор без лифта – 360, 85

– за стан и пословни и пословни простор у згради са лифтом – 469,11

– за гаражу – 216,51

– за гаражне боксове и места – 144,34

– за просторије са техничким уређајима, трансформаторске станице, склоништа – 216,51

Накнада за инвестиционо одржавање зграде – минимални износ по квадрату

– до 10 година без лифта – 3,13

– од 10 до 20 година без лифта – 4,69

– од 20 до 30 година без лифта – 6,25

– од 30 година без лифта – 7,82

– до 10 година са лифтом – 4,07

– од 10 до 20 година са лифтом – 6,10

– од 20 до 30 година са лифтом – 8,13

– од 30 година са лифтом – 10,16

Накнада за принудне управнике у зградама

до осам станова – 240,57*

од 8 до 30 станова – 288,68

са више од 30 станова – 336,80

за гаражу – 96,23 динара,

за гаражни бокс и место – 48,11

*у динарима
http://www.politika.rs/scc/clanak/40648 ... z-domacina
 
U politikinom tekstu stoji jedna netacna informacija :

А још један месечни издатак могло би да буде и инвестиционо одржавање које није обавезујуће за стамбену заједницу.

Investiciono odrzavanje je obavezno po clanu 63. Zakona o stanovnju i odrzavanju zgrade.
 
Vrh