Šta je novo?

Upravljanje stambenim zgradama (stambene zajednice, kućni saveti, upravnici zgrada)

Kod mene su menjali isto nedeljom rano ujutro bez najve nezm samo ko ih je tako rano pustio u zgradu svaki stan je ostajao bez struje na po 5 min sukcesivno .Antene su stavili na ormar i svejedno im ne radi daljinsko očitavanje juce je bio čovek za očitavanje
 
Ja sam imao sreće da sam ih uhvatio da rade prvo u ulazu pored, pa da sam se onda dogovorio sve sa njima za sutradan i najavio stanarima.
 
Da li se neko bavio osiguranjem cele zgrade i koje ste osiguranje izabrali ako jeste?
Sad kako već sređujemo jedno po jedno hoću da predložim komšijama da osiguramo zgradu, pa reko da vidim da li ima neko iskustva u tome.
 
Imam jedno pitanje :) . Novi profesionalni upravnik funkcioniše po principu usvojili smo Program godišnjeg održavanja i ja sada mogu da sprovodim u delo sve što je usvojeno plus hitne intervencije i da stanare ne obaveštavam o preduzetim radovima i njihovoj ceni. Na primer, mi smo u okviru godišnjeg izveštaja usvojili da se na jednom delu hodnika zamene neke oštećene pločice, ali niko nam nije rekao koliko ti radivi koštaju, niko nas kao SS nije pitao da li želimo skuplje ili jeftinije pločice. Radovi su izvedeni i to je to, sad čekamo godišnji izveštaj da saznamo kolika je cena tih radova. Inače ima još takvih radova, kao i hitnih intervencija oko popravke lifta, ali da ne nabrajam sve. Kada sam se pozvala na pravo stanara da se podnese finansijski izveštaj, dati su mi slikani izvodi iz banke gde treba da budeš vidoviti strčnjak ekonomije da bi mogao da izvučeš neki zaključak. Ja kao stanar ne mogu da znam koliko imamo neredovnih platiša i koliko je kad šta plaćeno pa da znam da li je taj izveštaj ok ili ne, a i tu se ne vidi koliko je novca dato za pojedine radove. Da li Profesionalni upravnik zaista ima pravo da nam ne daje više po tri ponude pa da glasanjem odlučimo koju ćemo ponudu prihvatiti već samo da radi po tom godišnjem planu? Da li je on ovde prekršio zakon ili ne?
 
Kako vrsite komunikaciju sa profesionalnim upravnicima?
Kod mene u zgradi imamo srecu pa nam se upravnik javlja na telefon ili uglavnom odgovara na viber poruke.
Ali npr. na poslu u zgradi u kojoj radim upravnik moze samo preko e-maila da se kontaktira i moze covek samo da se moli da taj isti upravnik odgovori na taj mail(na telefon nece da se javi).
@Micili Vrsite pritisak na njega non stop preko poruka poziva itd. Nije placen da ne radi nista i da se pravi mutav.
 
Proverite uslove ugovora sa tim profesionalnim upravnikom, šta je dužan a šta ne. Svakako mora da na zahtev stanara stavi na uvid sve detalje o ponudama i plaćenim uslugama.
 
Kolega preskače SZ namerno ili iz neznanja, pre bih rekao da je ovo prvo u pitanju. Programom održavanja se samo definišu i planiraju radovi po prioritetu, a ne i obaveza da se odrade, upravnik predlaže a SZ odobrava. 3 ponude su i dalje reper za transparentnost nabavke, što ne znači da uvek postoje uslovi za dobijanjem većeg broja ponuda.
 
Što se tiče komunikacije, to je ok. Uredno se javlja na pozive i učestvuje u diskusiji na viber grupi. Ali to ne menja činjenicu da evo već par meseci izbegava da mi kaže koliko šta košta. Prvo je rekao da će dati izveštaj u okviru šestomesečnog izveštaja, e sad kad je došlo vreme za šestomesečni izveštaj kaže da se troškovi prikazuju u okviru godišnjeg, a u međuvremenu daje slikane izvode iz banke koje ja ne mogu da razumem. I tako gledano on sve radi onako kako treba, a ja što ne mogu da pohvatam konce to nikome ništa, sama sam kriva jer ne raumeme izvode iz banke. U svakom slučaju hvala na odhovrima. Znači mi potvrda da i dalje treba SZ da se pita i dobija ponude.
 
Imam par kod Generali, šta te konkretno interesuje?
Najviše odnos cene/kvaliteta, korektnosti ponude.
Pošto oni svi imaju gomilu sitnih slova, a ako je neka premija naizgled jeftinija ne znači i da je bolja itd
Npr znam za jedno osiguranje zgrade, koje je bilo kao jeftinije i onda su se otelili dok nisu naplatili neka oštećenja koja im je grad napravio na fasadi.
 
Kod mene su menjali isto nedeljom rano ujutro bez najve nezm samo ko ih je tako rano pustio u zgradu svaki stan je ostajao bez struje na po 5 min sukcesivno .Antene su stavili na ormar i svejedno im ne radi daljinsko očitavanje juce je bio čovek za očitavanje
Pa neki komšija, ili su iskoristili priliku kad je neko ulazio/izlazio iz zgrade.
 
Danas bez najave upravniku i stambenoj zajednici su se pojavili radnici EPS-a da u zgradi zamene stare strujomere novim na daljinsko očitavanje.
Postavljeni su strujomeri ST405D domaćeg proizvođača Meter&control. Snimio sam video stanja sa obe tarife kao dokaz za eventualnu reklamaciju EPS-u. Radnici su montirali antenu van ormana na kutiji kablovske televizije, a stari drveni elektro orman nije zamenjen metalnim.

Pogledajte prilog 201286
Kod mene u zgradi su zamenili samo neke strujomere oko pola. Tako je bilo 2022/2023. možda su do sada i sve zamenili.
Ormarić je metalni još od 1997. i nije zaključan.
 
Najviše odnos cene/kvaliteta, korektnosti ponude.
Pošto oni svi imaju gomilu sitnih slova, a ako je neka premija naizgled jeftinija ne znači i da je bolja itd
Npr znam za jedno osiguranje zgrade, koje je bilo kao jeftinije i onda su se otelili dok nisu naplatili neka oštećenja koja im je grad napravio na fasadi.
Pre mislim da je problem do toga što je naplata oštećenja bila od strane Grada Beograda, a ne koja je osiguravajuća kuća. Mada, sigurno imaju i različiti kvalitet osiguravajuće kuće.
 
IMG-20240618-WA0006.jpeg

Kad se vodi računa
 
Naleteo sam na zanimljiv domaći film iz 1982. godine koji opisuje rad skupštine stanara na kojoj se stanari prepiru da li da koriste kese ili kante za odlaganje otpada. Sve je isto kao i tada :)

Na sastanku kućnog saveta treba da se reši problem iznošenja i bacanja smeća iz zgrade. Dilema je sledeća: da li da smeće ostavljaju u kante, kako čine već godinama, ili u kese, što je novi predlog nekolicine stanara. Svakako, tokom sastanka, na red dolaze i drugi problemi sa kojima se kućni savet susreće svakodnevno, a samim tim razotkrivaju se i razlike u stavovima kod stanara zgrade. Drugim rečima, sasatanak je prava prilika za predstavljanje našeg mentaliteta. uloge: Danilo Stojković, Maja Čučković, Olivera Marković, Petar Kralj, Milutin Butković i Taško Načićrežija: Dragoslav Lazićscenario: Gordan Mihić trajanje: 53 minuta


 
Požar koji se jutros desio u zgradi na Novom Beogradu je ozbiljan primer zašto u stambenim zgradama uvek moraju da budu ispravni protivpožarni aparati i hidranti za šta je zadužen upravnik zgrade.Vatra ne prašta,a ni protivpožarna inspekcija MUP-a koja kažnjava stambene zajednice
 
Na koliko smo obavezni da proveravamo pp aparate, 6 meseci ili godinu dana?

Podnela sam zahtev da nam na podrumski prozor stave sitnu rešetku, da ne može da upadne pikavac npr i javili su mi iz GS da će doći i uraditi.
 
Ne treba nam protivprovalna zaštita već fizička barijera kad je prozor otvoren da ne može da upadne lišće, pikavci. Ima ta odredba tj obaveza u kućnom redu, verovatno zato i hoće GS da uradi.
 
 
Na koliko smo obavezni da proveravamo pp aparate, 6 meseci ili godinu dana?

Podnela sam zahtev da nam na podrumski prozor stave sitnu rešetku, da ne može da upadne pikavac npr i javili su mi iz GS da će doći i uraditi.
Vraćam na stari post, ali je tema bitna jer koliko čujem MUP je krenuo da strože kontroliše PP aparate i hidrante po zgradama posle prošlenedeljnog velikog požara na Novom Beogradu. Moj predlog je kupovina ormarića sa staklenim prozorom kojim se PP aparat drži pod ključem koji stoji kod upravnika, dok se staklo može slomiti u slučaju potrebe da se hitno uzme PP aparat radi gašenja vatre.

Zakonom o zaštiti od požara ( “Sl. glasnik RS 111/2009 и 20/2015 ) obaveza je da se protivpožarni aparati kontrolišu svakih 6 meseci od strane ovlašećenog tela.
 
Hvala Vučko, imamo te ormariće. Moram da zovem za kontrolu, prošlo je godinu dana od poslednje provere.
 
Meni je najgore što su hidranti u podrumu koji je otvoren i cigani operišu konstantno.
Čekam da se smisle iz ostala dva ulaza ( odvojila se 3 ulaza u jednoj zgradi na zasebne zajednice ) da skupe pare da uradimo nova garažna vrata, jer u ovom slučaju ako ugradim nove hidrante, očekujem da ne izdrže ni nedelju dana.
A kad su mi krali rešetke i ja prijavljivao, kako mi reče pandur, mi im ne možemo ništa, a vi im ne smete ništa.
 
Vrh