Šta je novo?

Upravljanje stambenim zgradama (stambene zajednice, kućni saveti, upravnici zgrada)

Godisnji pregled liftova po zakonu obavezan uglavnom radi jugoinspekt i slicne ovlascene firme ...
 
Ljudi vodite racuna sta potpisujete kada birate profesionalnog upravnika.
Ja mislim da je ovo suprotno sa zakonom po vise osnova : otkazni rok 6 meseci !
Konkretno za ovaj slucaj znam da upravnika nema nigde, nedostupan je a svoja potrazivanja uredno fakturise. Problem je sto ovde organizator upravljanja ima sediste van Beograda i za eventualni sudski postupak nadlezan je sud van Beograda sto je nemoguca misija za stanare koji nisu mogli da se dogovore ko ce biti upravnik iz redova stanara.
 
MTS Telekom: uvodjenje optike u zgrade
I mene je, kao i mnoge u poslednje vreme, Telekom kontaktirao radi sklapanja ugovora u ime SZ o instalaciji optike u zgradu.
U tom ugovoru nešto mi nije jasno; ako neko može da mi pomogne oko tumačenja ovih delova:

U članu 5. Ugovora stoji:

"Stambena zajednica zgrade se obavezuje da omogući i obezbedi Telekomu:
- nesmetan pristup Zgradi 24/7 u cilju izvodjenja radova na eksploataciji i održavanju instalacija čiji je vlasnik Telekom,
kao i pružanja tehničke podrške korisnicima u Zgradi.
- nesmetan pristup Zgradi radnim danima i subotom radi ostvarivanja direktnog kontakta sa potencijalnim korisnicima usluga Telekoma
u cilju zaključivanja posebnih ugovora za usluge Telekoma
..."

Šta je to 'neometan pristup'? Da li prva stavka znaci da oni moraju imati ključ od ulaza jer je to jedini način da imaju 'neometan pristup'? Zašto 'neometan pristup' za komercijaliste tokom radnih dana i subotom, kakve to veze ima sa ugovorom - po meni, Ugovor se tiče regulisanja odnosa SZ I Telekoma, firme koja je operater I vlasnik opreme instalirane na nekretnini kojom upravlja SZ I to bi trebalo da bude sve. Kakve veze ima SZ sa ugovorima koje će stanari zgrade da sklapaju ili ne oko korišćenja nekih budućih usluga?

(Na stranu ovo što ja ne razumem, ako većina stanara odluči da hoće da se uvede optika, tako će i biti, samo volim da znam šta potpisujem i čime se mi kao SZ obavezujemo za narednih barem 10 godina)
 
Treba mi hitno pomoc. Da li je vodomer podstanice gradskih elektrana u vlasnistvu (obavezi placanja) ulaza zgrade u kom se podstanica nalazi ili gradskih elektrana?
Naime, dobili smo veliki racun za vodu ispostavilo se da je cev koja snabdeva podstanicu vodom pukla i sad nas terete za to.
Isto, podstanica je u nasem ulazu ali snabdeva i jos dva ulaza u zgradi (ukupno ima 3 ulaza). Kako to da ostali ne placaju tu vodu vec samo mi?
Gde da gledam propise, kome da se zalim?
 
Gdje se vodomjer nalazi da li ih je dva ili vise
Da li je cijev pukla iza ili ispred vodomjera
Da li ste imali konstantan pristup vodomjeru
Ako je vodomjer za podstanicu poseban onda bi trebalo da plate i ostali ulazi koji djele podstanicu to u praksi nije cesto tako vec samo nakarikaju jednom ulazu .
Bilo je slucajeva da su ljudi decenijama placali nesto sto ne koriste ne trose
 
Iz vodovoda su mi dali izvod da naš ulaz plaća 3 vodomera, jedan je voda za domaćinstva, drugi je za hidrofor (taj ima potrošnju 0) i treći je za podstanicu taj curi. Menjali su vodomere u junu i tad su izgleda oštetili cev koja je pukla iza vodomera, tj nama se broji to curenje. E sad ima još jedan momenat, ja sam o tome na sastanku obavestila upravnika zgrade još početkom juna (profesionalni) to je i ušlo u zapisnik da curi voda i plavi podrum i da nam je hitno da se to sanira. On nije ništa preduzeo po tom pitanju. Prošlo je mesec ipo dana od tad i sad se pitam po zakonu bi on bio odgovoran za štetu koja je nastala usled njegovog nepostupanja. Koja je procedura da tu štetu naplatimo od njega, jer je neka gruba procena da ćemo po članu domaćinstva platiti oko 8.000 vodu.

I još jedno, kvar su stanari prijavili 2.8, tad je ekipa vodovoda izašla na teren ali do kraja nije zatvorila vodu već je to učinjeno tek 8.8.

Kako vodomer za podstanicu se vodi na stanare kad bez toga podstanica ne može da funkcioniše, zar ne bi trebalo da se vodi na elektrane? Drugo, neko od stanara ima ideju da trazi od vodovoda da iseče taj dovod (do podstanice) po logici ako plaćamo samo mi možemo sa time da radimo ša hoćemo i da čeka zimu pa da i drugi ulazi zakukaju i izvrše pritisak na elektrane? Da li možemo kolektivno za to da odgovaramo?

Hvala direktore.

I da, svi vodovodi su u šahtu koji se nalazi na ulici i kome je slobodan pristup.
 
Mozete ganjati profesjonalnog upravnika za ne postupanje jer je bio obavjesten a svako curenje je hitnost provjerite sta pise u ugovoru sa istim pa ga nogirajte
Takodje i vodovod jer nisu 6 dana zatvorili vodu lako je izracunsti koliko vode je isteklo za to vrijeme
Treba da kontaktirate toplanu ako zatvorite vodu svi ostajete bez grijanja 1.10.
Treba kontaktirati upravnike ulaza pored da vidite mozeli da se razgovara sa njima
I da trazite od infostana da zbog zajednickih instalacija dijele tu potrosnju na sve stanove ako se odatle pune i njihovi radijatori .
 
Ma nije meni problem da ga nogiramo nego kako da naplatimo stetu od njega zbog nepostupanja?
 
Morate ga tužiti, idite u opštinu i navedite probleme koje ste imali sa profi-upravnikom.
 
Da ga tužim (prijavim?) opštini? Kojoj službi? Komunalnoj inspekciji ili?
Hvala svima puno na odgovorima.
 
U opštini imate odeljenje za imovinsko-pravne i stambene poslove, tamo gde je upravnik predao zahtev za registraciju stambene zajednice.
A imate i odeljenje za građevinske i komunalne poslove i investiciono projektovanje (bar je tako na Novom Beogradu).
 
prijave se podnose opštinskoj komunalnoj inspekciji jer ona radi po zakonu o stanovanju i kontrolište rad upravnika. Imovina samo registruje upravnike.
 
Jel imate ugovor sa Gradskim stambenim? Duzni su da otklone curenje najkasnije za 48h.
Sto se tice upravnika koji nije odreagovao za curenje, prvo mu se pismeno obratite ako je preduzetnik.
Ako nije, onda njegovom "organizatoru profesionalnog upravljanja". Obavezno prilozite kopiju zapisnika sa sednice i naglasite da zbog pasivnosti uprvnika stambena zajednica mora da plati ..... dinara racun za vodu.
Vodovodu neka se obrati sto vise stanara ili sam upravnik sa zahtevom za korigovanje racuna.
Inace vodomeri od postanice ne reaguju neku veliku potrosnju vode, uglavnom je desetak kubika na godisnjem nivou. I trosak te utrosene vode se deli na sve stanove koji se greju preko te podstanice.
Isto tako i struja koju podstanica trosi deli se na sve stanove koji se greju samo sto za razliku od vodovoda, eps i infostan kriju detalje tih racuna kao zmija noge.
 
Sada sam našao ugovor nepostojeće skuštine stambene zgrade iz 1998. godine na osnovu kojeg nas upropšaćuju. Sada ću insistirati sa predsednicom stambene zajednice da potpiše nov ugovor.
 
Jel imate ugovor sa Gradskim stambenim? Duzni su da otklone curenje najkasnije za 48h.
Sto se tice upravnika koji nije odreagovao za curenje, prvo mu se pismeno obratite ako je preduzetnik.
Ako nije, onda njegovom "organizatoru profesionalnog upravljanja". Obavezno prilozite kopiju zapisnika sa sednice i naglasite da zbog pasivnosti uprvnika stambena zajednica mora da plati ..... dinara racun za vodu.
Vodovodu neka se obrati sto vise stanara ili sam upravnik sa zahtevom za korigovanje racuna.
Inace vodomeri od postanice ne reaguju neku veliku potrosnju vode, uglavnom je desetak kubika na godisnjem nivou. I trosak te utrosene vode se deli na sve stanove koji se greju preko te podstanice.
Isto tako i struja koju podstanica trosi deli se na sve stanove koji se greju samo sto za razliku od vodovoda, eps i infostan kriju detalje tih racuna kao zmija noge.

Imamo ugovor sa GS. Jel verujete da kad ih ja zovem za curenje jednostavno ne dodju.
To sam i uradila, on je direktor d.o.o poslala sam mu sve kako si napisao jos juce. Vodovodu cemo poslati dopis sa potpisima svih stanara sa zahtevom za korekciju cene. Infostanu saljemo zahtev da se i ostali ulazi pikljuce obracunu te potrosnje. Pisacu i povereniku za informacije od javnog znacaja da dobijem tacan podatak koga tj koliko stanova opsluzuje podstanica. Hvala za informaciju za EPS, i to cemo proveriti.
 
Sto se tice podstanice, obratite se direktno Beogradskim elektranama, ja sa njima jedino imam pozitivnu saradnju u smislu da su mi uvek odgovarali na trazene informacije vezano za slicna temu kao kod vas.
Dok sam od Infostana, Gradskog Stambenog, EDB-a, Gradske cistoce i BVK-a skoro uvek morao da se pozivam na Zakon o slobodnom pristupu informacija od javnog znacaja. I ne pisete odmah povereniku, prvo se obratite nekom od komunalnih preduzeca za informaciju pa ako ne dobijete odgovor onda prosledjujete zahev povereniku.
Infostan je najgori po tom pitanju, oni bukvalno precutkuju mnoge informacije i mnogo toga kriju od krajnjih korisnika jer imaju velike gubitke koje podmiruju na stetu redovnih platisa koji u vecini slucajeva placaju vise nego sto trebaju. Oni se vade na to da su samo blagajnici i da ne mogu da preispituju odluke davaoca usluga a taj isti davaoc usluga se vadi na Infostanove "interne propise i dogovor" sto je totalno van zakona.
Posle njih ide EDB koji ne znam kako i na koji nacin je zaposlio (ne znam kako da ih nazovem a da ne budem prost) ljude koji rade na prvoj liniji resavanja reklamacija bilo preko telefona bilo u salter sali u Masarikovoj. Prekjuce devojka iza saltera ne zna da mi objasni zasto ne moze da mi kaze koliko kilovata je ulaz potrosio jeftine, koliko skupe struje i sta se sve jos placa od taksi i akciza na brojilo zajednicke potrosnje u ulazu. Ne bi me cudilo da naplacuju i tv taksu.
Ja bi preporucio svakom komsijskom upravniku (profesionalni verovatno to zna i radi) da prvo sto treba da uradi da ode u Infostan i uzme listing korisnika za ulaz/zgradu i azurira kvadrate, broj clanova i ostalo sa stvarnim stanjem ako zelite da svako posteno placa komunalije shodno svojim kvadratima i broju clanova.
Iz Gradskog stambenog da se trazi "finansijski izvestaj " sa napomenom za zadnjih 5 godina jer obicno daju samo za tekucu godinu.
 
Nzm sta njih briga za sta se stan koristi bitno da su oni vidim zesce podigli cijene
 
Tačno, direktore, žešće su podigli cijene.

Izgleda da smo nagraisali...

Za veličinu mog stana od 72 kvm, ovo bi bilo povećanje od 100%...
 
Imamo prokišnjavanje u našem stanu u potkrovlju, krov je inače star 60 godina.... Upravnica živi na prvom spratu i mnogo je ne zanima krov...
Kako da ostvarimo svoja prava, tj koji su koraci da bi se došlo do popravke i/ili razmatrala zamena krova.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
 
Opcija jedan sami da zalijete to sikom zavisi od vrste krova kako je uradjen trenutno
Druga opcija da zovete firmu koja vrsi redovno odrzavanje zgrade GS ili VU
Treca opcija da trazite kao stambena zajednica ponudu za sanaciju ili zamjenu krova
Od sredstava investicjonog odrzavanja
Naj losija opcia da vas neko nadogradi ako je moguce uopste
Mozete vi kao stambena zajednica da uradite nadogradnju
 
Moja zgrada je izglasala Kosmaj kao profesionalnog upravnika.

Prva skupstina je bila pre vise od 2 meseca na kojoj je dogovoreno da ce poslati upit firmama za cenu uvodjenja interfona, a zatim i PP zastite.
Takodje da ce nakon skupstine okaciti na oglasnoj tabli zapisnik sa sednice.

Evo jos uvek se nista nije dogodilo, ali uplatnice redovno stizu :)
 
Sta ce ne postizu nema se ljudi a komp radi uplatnice ...
 
Vrh