Šta je novo?

Upravljanje stambenim zgradama (stambene zajednice, kućni saveti, upravnici zgrada)

Jao, druže direktore, stalno mi postavljaš nekakva pitanja, a u njima ne vidim neku naročitu svrhu, osim one koja je sarkastične prirode... :mrgreen:

Nema veze, znam da odgovaram na pitanja, inače kažu za mene da sam sjajan kao predavač ili profesor. :mrgreen:

Što se tiče Vojne ustanove Beograd 2 i njenog održavanja vojnih zgrada, ono što čujem i o njima uopšte nije za pohvalu.
Nekada su vojne zgrade sjajno održavane, međutim... :roll:
 
Razduzi dug i predji na privatnu neku firmu sad ih bar ima a mozes da ih mjenjas na godinu dana dok ne nadjes odgovarajucu po usluzi i cijeni
A prije toga moras razduziti 1000 € kod GS
 
Da, druže direktore, mora se razdužiti kod GS, a to nisu male pare. :roll:

Ništa, pokušaću da iščačkam kako je, kada i na osnovu čega došlo do ulaska u minus na računu GS.
 
Gradsko stambeno kao JKP ciji je osnivac Grad Beograd mora pod hitno da pocne transparentno da prezentuje upravniku i stanarima stanje racuna i da jasno obrazlozi na sta novac od stavke sa Infostanovog racuna "odrzavanje zgrade sa/bez lifta" odlazi.
Isto tako i "Beogradski vodovod i kanalizacija" mora da prestane da prepisuje potrosnju, gleda na prosek od par godina i tako fakturise potrosnju vode.
Iz licnog iskustva - samo kada je potrosnja veca od fakturisane onda rade ispravku racuna a kada je manja prave se ludi. Tek na zahtev u kome se pozivamo na "Zakon o pristupu informacija od javnog znacaja..." uspevamo da dobijemo listing potrosnje za nas ulaz koji nema veze sa potrosnjom koju fakturise Infostan.
Infostan se brani da su oni samo "blagajnici" koji naplacuju a da podatke daje Beogradski vodovod a vodovod kaze da podatke salje redovno a ocitavanje potrosnje vode da vrsi 2,3 puta godisnje. Nude opciju da sami ocitavamo i javljamo potrosnju sto cemo na sledecem sastanku i razmotriti.
Infostan vec godinu dana uskracuje odgovor sta sve spada u stavku "zajednicka elektricna energija" pored osvetljenja stepenista (lift nemamo) i sa kojeg brojila se jos vrsi ocitavanje jer EDB je odgovorio da brojilo koje sluzi za kontrolu zajednicke potrosnje u ulazu je jedino brojilo koje oni ocitavaju i za koje salju podatke Infostanu. Postoji brojilo za podstanicu (za 4 ulaza) , za daljinsko grejanje, ali zvanicno niko da kaze ko ga i kada ocitava a kamoli listing potrosnje da nam dostavi.
Misljenja sam da sva komunalna preduzeca malo kraduckaju na ovaj ili onaj nacin kako bi smanjili gubitke jer veliki broj gradjana ne placa nista. U nasoj zgradi imamo jednog takvog, jos je i licencirani upravnik, koristi sve moguce nacine da ne placa bukvalno nista.
 
....Postoji brojilo za podstanicu (za 4 ulaza) , za daljinsko grejanje, ali zvanicno niko da kaze ko ga i kada ocitava a kamoli listing potrosnje da nam dostavi....
Ista situacija i kod mene ... ulazio sam u podstanicu kad su nešto popravljali ali nisam video brojilo niti imam ideju gde da ga potražim
Sabrani računi za zajedničku struju u ulazu sa liftom i krezubim sijalicama u hodnicima 5 sprata ispada kao da imamo još jedan stan koj uredno peče prasice, jagnjice za svaki praznik, uz redovnu upotrebu svih kućnih aparata....

Isto tako i za vodu ali vodovodjije i maju fenomenalnu ne oborivu odbranu ,, mozda nekom komšiji crkla gumica kazanče ili česma... ,,
to još i moze da se proguta ali gde je crkunuta ,,gumica,, za struju ... e to nikako da dokučim :lool: :lol: :lool:
 
Zanima oko radova na zgradi i obavezi stanara da ucestvuju u finansiranju..
Da li bilo koji radovi na zgradi (podrazumeva se zajednickom delu zgrade) mogu biti stavljeni na placanje sa zajednickog racuna zgrade u koji svi stanari uplacuju novac, ako tako odluci skupstina stanara?
Npr. ako neki stanari kazu:
Mislim da je postavljanje video nadzora luksuz i ja nemam novca i necu da to finansiram...
 
Pitanje za gospodina upravnika Vladivoja:
Da li stanar ima pravo da traži uvid u zajedničku kasu?
Unapred hvala na odgovoru.
 
Svi stanari su u obavezi da placaju ono sto izglasa vecina
A upravnik zgrade polaze racune stanarima
 
@Upravnik Vladivoje :dil:

Ok, koliko sutra ću otići da vidim stanje stvari, izgleda da nešto muljaju. Duguju mi silu za neke takse koje sam platila i sada niko ništa, a kada sam razgovarala sa stanarima svi su bili za tu akciju koju ja odrađujem umesto upravnika, jer zašto je inače upravnik.

@direktore

U kojim razmacima ili kako mu se ćefne?
 
Jednom godisnje minimum a i na svaki pisan zahtje stanara mora dati obavjestenje.
 
Ahaaa, znači mogu i pismeno da mu se obratim. Sada si me obradovao jer ne mogu njušku da mu gledam a i stalno je alkoholisan što se nikako ne slaže sa mojim Christian Lacroix, nadjača ga miris rakiještine.
1089422333.gif
 
Сваки власник посебног дела има право да захтева од управника, односно професионалног управника да му се омогући електронски или други увид у стање и промене на текућем рачуну стамбене заједнице.
Уколико лице које у складу са овим законом пружа услуге одржавања и/или управљања зградом, а не врши наплату својих трошкова преко система обједињене наплате, то лице дужно је да сваком власнику посебног дела зграде достави фактуру (рачун) за износ утврђен одлуком о прихватању трошкова одржавања и уговором којим му је стамбена заједница поверила послове одржавања и/или управљања зградом.
 
Kod moje keve firma koja upošljava profesionalnog upravnika ima sajt, spisak SZ koje "servisira" i svaka SZ ima svoj "deo" sajta na koji se ulazi pomoću šifre koju su dobili sa prvom uplatnicom i tu upravnik kači sve odluke i papire koji su bitni. Zadnje što je npr. okačio je stanje računa kod GS koje smo tražili...
 
Juče sam podelio stanarima ovaj formular, koji treba da popune vlasnici stanova.

Konačan oblik ovog obrasca sam dobio ubacivanjem nekih stavki nađenih na Internetu, ali i odbacivanjem nekih stavki sa Interneta.
Još nešto sam malo modifikovao, a nešto i dodao, tako da je kod mene to - toooo. :mrgreen:

 
Vladivoje,
Da li u zgradi imate tačan popis stanara i da li je obavezno da i podstanari budu javno istaknuti kao privremeni stanari ili je dovoljno da se evidencija nalazi kod upravnika SS? Gde se forumular može nabaviti a da nije ograničen jer se svake godine u zgradi rodi min. jedno dete?
 
Ksenijice, nekada je u ulaznom holu stajao tzv. spisak stanara, koji sam uklonio 2014. godine, kada sam postao predsednik SS, i to na osnovu Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.
U obaveštenju koje sada stoji u holu sam naveo da je spisak stanara uklonjen, na osnovu toga i toga...

Dakle, informacije o stanarima nisu više javno istaknute i dostupne svima, i nalaze se samo kod upravnika.

Podatke o privremenim stanarima daju vlasnici stanova, unoseći ih u priloženi formular, a trebalo bi da ih stalno ažuriraju, kada ima promena.
 
Sada me buniš jer na poštanskim sandučićima mora da stoji naznačeno svako prezime što znači da je javno.
 
Onda ne vidim logiku da nema spiska stanara. Ime i prezime i to je sve. Ko na sandučiće ispisuje prezimena? Koji zakonski akt sve to propisuje ili upravnik ima pravo da sam odluči a u skladu sa zakonom?
 
Vladivoje gledam primer obrasca pa me zanima gde u zakonu piše da je vlasnik stana odnosno lice koje boravi u stanu u OBAVEZI da upravniku stambene zajednice dostavi tražene podatke (ime, prezime, JMBG, srodstvo, PIB , telefon i sl.)?
Ksenija gde piše da na poštanskim sandučićima MORA da stoji naznačeno svako prezime?I šta ako nije naznačeno ima li kazne?
 
@hobotnica
Slično pitanje sam postavila Vladivoju obzirom da je upravnik SS pa je sigurno više upućen u to šta se mora a šta ne. Meni je logično da prezime na ptt sandučiću stoji na za to predviđenom mestu jer je u interesu stanara da se njegova pošta nađe u njegovom sandučetu a ne negde zakačena ili u drugom. Jedno znam jer sam prihvatila to zaduženje, da na ptt sandučićima moraju da stoje brojevi stanova.

Interfon bez prezimena nema smisla pa, ako tu stoje prezimena, ne vidim zbog čega ne bi bila i na ptt sandučićima kao i da se vidi spisak stanara bez ijednog podatka više osim prezimena i imena. Da se ne bih ponavljala, ipak da sačekamo Vladivoja ili da sami pročitamo Zakon i odgovarajuće propise i nađemo odgovor.

Ono što je sigurno, a prema mojim saznanjima od upravnika moje zgrade, jeste to da upravnik mora imati spisak svih stanara kao i da mu se prijavi savaka promena, što ima logike.
 
Vi baš idete u "tanka crevca"... :D


Zakon o stanovanju, član 50, propisuje obaveze upravnika SZ.
Prilikom konsultacija sa nekoliko komšija zaključili smo da je ovakva vrsta evidencije sasvim odgovarajuća, ni manje, ni više od toga.

Znate šta, stanarima niko ne može da na silu nešto natura, pa tako ni popunjavanje obrazaca.
Sve je na dobrovoljnoj bazi, kao što je bilo i do sada.
Međutim, vlasnici stanova snose odgovornost ako se nešto loše desi, a oni nisu odradili ono što je trebalo.
Recimo, ja samo mogu da konstatujem da neki stanar nije hteo da popuni obrazac, odnosno da ne želi da sarađuje, i ništa više od toga.
Ali zato, svaki stanar ima sopstvenu odgovornost, u slučaju da se nešto loše desi, a on nije odradio ono što je po zakonu trebalo da odradi (ali i sve drugo, bez obzira na to da li je regulisano zakonom ili ne).

Neka drugi rade kako hoće, ja sam odlučio ovako i na to imam pravo, a ne vidim da je tu bilo šta sporno, s obzirom na činjenicu da su to samo najosnovniji podaci.

Ksenija, i na interfonu i na PTT sandučićima ne moraju da stoje prezimena, mogu samo da stoje brojevi stanova.
Sve je to stvar dogovora stanara, ili želje pojedinačnog stanara, ako sebe hoće tako da označi.

Inače, može da postoji spisak stanara, ali ja sam ga uklonio pozivajući se na već gore pomenuti zakon.
 
Odlično, taman da na interfon nalepim broj stana, ionako mi prezime stalno pada pa moram sama da odšrafljujem i nameštam nalepnicu. Jednom sam polomila nokat, ne bih više.
I nije to zalaženje u tanka crevca, samo je pitanje šta se mora a šta ne. Detaljne podatke o svakom vlasniku ili zakupcu stana ima JKP "Infostan".
 
Vrh