Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Važilo onda, važi i sada.
1-Obilaznica
1a - Metro
pa sto mesta
onda sve ostalo.
1) UMP
2) Značajno unapređenje tramvaja, autobusa/trolejubusa i BG voza
3) SMT

Obilaznica ima ograničen značaj za saobraćaj u gradu. Metro nema nikakav uticaj na gužve (videti pod: Bukurešt, glavni grad Rumunije i najmanji grad sa najgorim gužvama na svetu i sa 5 linija metroa).

Nema ništa bez drumova. To je najsmešnija utopija među svim smešnim utopijama (izuzev stavova nekih nemačkih zvaničnika, poput one da treba jesti manje mesa, da bi se pobedila Rusija, ili da se treba manje kupati, ali to su upravo voline kojima je glavni neprijatelj drum).
 
Ne bih se složio ni sa poređenjem ni u traženju analogija sa drugim gradovima.
Dok se razmišlja o protoku vozila kroz "UMP", ne razmišlja se o okolnim ulicama, parking mestima, garažama...kao što se nije dovoljno razmišljalo ni o tom izlasku iz tunela.
Ali se slažem za unapređenje javnog prevoza (ali to ne spada u građevinske projekte).
 
Ma Relja, kad vidi čovek čep na Gazeli i kad poznaje situaciju, sve je jasno. Baš zato što nema 'bočne ulice' poput trase UMP-a preko Vračara, stanje je 100% gore, preliva se haos od Autokomande do Bežanijske kose u špicu. UMP je baš ta 'bočna ulica' sa glavne arterije - i to glavna bočna ulica. Uz to ima i deo - sa tunelom - koji rasterećuje glavnu arteriju. Brutalno je očigledno koliko baš to fali.
 
Čim pročitam "brutalno", odmah me asocira na jednog drugog člana foruma i njegove rezone :)
A ja ti kažem da je meni očigledno da će od tog dela "UMP"-a biti više štete nego koristi. I do sada sam skoro sve "pogodio"... kad se samo setim rasprava oko uključenja na "UMP" na ovom Beogradu...
Mora da se ide na rasterećenje infrastrukture od automobilskog saobraćaja - ne ovako kako to radi Vesić - da se namerno otežava kretanje kroz grad (pa i javnom prevozu), nego da se omogući alternativa u vidu efikasnog javnog prevoza i da se tranzit konačno pomeri sa autoputa na obilaznicu.
Ali dobro, shvatam da je u pitanju drugačiji način razmišljanja. Poštujem.
 
Kako je grad dosledan u lošem planiranju infrastrukture, od raskrpetlje kod hipodroma do raskrpetlje na Autokomandi. Na NBG još i nekako mogu da se denivelišu one semaforizovane raskrscnice u šumadijskom BG ne baš. UMP od početka trebao da bude denivelisana unutargradska magistrala da bi imo neki iole ozbiljniji efekat - ovime su uništili sav smisao UMP-a.
 
Da podsetim da je i izgradnja UMP-a alibi i za metro trasu jer se smatra da će on biti sigurno izgrađen sve do Pančevačkog mosta što je posle Tantalovih muka donošenja samo planova, teške finansijske situacije i prioritizovanja drugih projekata od strane grada ravno šansama da ćemo imati srbina u svemiru do 2033. godine. Famozni SMART plan sa doMin i doMax scenarijima u kojima su okosnice istog UMP i metro.
 
У суштини УМП треба да растерети и кретања Палилула-Нови Београд, значи самим тим и артерију Вишњичка-БДС-Теразијски тунел-Бранков мост, поред тога што треба да удахне живот у саобраћајно најзакржљалије делове града - Душановац, Шумице, Врачар и Звездару.
Овде је отприлике проблем у трапавом планирању и качењу нове артерије на болесно ткиво БГ друмског саобраћаја - Аутокоманду.

Зато мислим да би краћи тунел само до Прокопа са трасом до Топовских шупа преко Звечанске без директне комуникације са самом петљом Аутокоманде и Тргом ослобођења већ простом прескакањем помоћу вијадукта, а са краком од Прокопа ка УКЦС и Булевару ослобођења значајно растеретио кретања преко реке Саве, унео саобраћајни живот у рупу Прокопа и растеретио Аутокоманду и аутопут са Газелом. Остаје само мана што се давно одустало од Светосавског булевара кроз Врачар до Вука који би био уннаставку булевара кроз УКЦС до Булевара ослобођења што је једна од највећих грешака БГ урбанизма и планирања.
 
Није ти уопште лош предлог, само ако је изводљиво спровести туда.

Алтернативно, могао би један коси тунел (кад већ не може вијадукт + површински, да се не посече неко дрво и не угрози драгоцени амбијент Топчидерске позорнице - све неке највеће светске драгоцености код нас, Кинески зид и Мачу Пикчу по глави становника) до Куће цвећа, па ширење М. Ивковића на 4 траке, и онда подвожњак испод Аутокоманде до Аутопута (знам, ту би услед проширења страдале урбане драгоцености попут Арапиновог маркета и суседне пљескавиџинице, тешко ми је због тога, доживљавам те објекте као нематеријално наслеђе Београда јер сам једном јео пљескавицу кад су играли беше Звезда и Леверкузен, а код Арапина бар трипут купио неку алкохолну бозу, али рекох, можда се ипак мора нешто и жртвовати).

Ето и мог предлога, мислим одрживог, јер од 3 км дугог и једно пола милијарде евра вредног тунела сигурно неће бити ништа и то је обично замајавање.
 
Предлажем по традицији најрадикалнију али и дугорочно најефикаснију опцију: тотално "касапљење" и реконструкција целог подручја аутокоманде, рута која отприлике иде линијом којом иде Пеке Павловића, излаз из тунела да буде "рупа" код аутокоманде, а сама аутокоманда да се преуреди у огроман кружни ток. Ситуација је таква да отприлике било какво изанђано, кукавичко и ћелаво решење значи да можемо Београд да продамо Кинезима да га сруше са све Калемегданом и направе фабрику за производњу загађења пошто за боље неће ни бити
 
Da, Kinezi. Njima da damo grad. A dotle da nam grade Pupinov most bez uzimanja uzoraka, autoput za Obrenovac bez posteljice itd. (nadam se da će ovaj post pročitati neko iz npr. CIP-a, ili ko drugi iz naše građevinske 'elite', pošto naravno za sve to znaju, kao i organi gonjenja). Pa kad se sve to raspadne, onda da im damo ceo grad. A dotle da nam buše metro. I da nam stvore građevinako zemljište u Makišu, kao što će na najplodnijim njivama PKB-a. A onda da nam Tajvanci zarobljeni tokom invazije rade kao robovi za njih. Tj. za nas-njih. Njih-nas. I da ih čuva mehanički pas. Kao i nas. Tras!
 
Na raskrsnici Bulevara heroja sa Košara i Omladinskih brigada već nekoliko dana traju radovi koji dovode do kolapsa, posebno u pravcu prema gradu.
Ljudi se okreću preko travnatog razdelnog ostrva ili zavlače između zgrada, da bi se izvukli iz kolapsa.

Radnika i policije - ni za lek!!!
 
Istina. Blokirano skretanje pa ljudi iz trake za pravo idu desno i slično.

A o trotoarima u okolini da ne pričamo.

Postavljaju se cevi - toplovod verovatno.
 
Ове јесени у ребалансу градског буџета медијски незапажено је прошла ставка намењена капиталном издатку за 2024 годину.

Сума од 24.000.000 динара предвиђена је за, како се наводи – Мост преко Аде, односно, постављање врха на пилону постојећег моста.

200 000 evra ?
 
Можда успеју са новим Камовим који је МУП набавио скоро.
 
Da, Kinezi. Njima da damo grad. A dotle da nam grade Pupinov most bez uzimanja uzoraka, autoput za Obrenovac bez posteljice itd. (nadam se da će ovaj post pročitati neko iz npr. CIP-a, ili ko drugi iz naše građevinske 'elite', pošto naravno za sve to znaju, kao i organi gonjenja). Pa kad se sve to raspadne, onda da im damo ceo grad. A dotle da nam buše metro. I da nam stvore građevinako zemljište u Makišu, kao što će na najplodnijim njivama PKB-a. A onda da nam Tajvanci zarobljeni tokom invazije rade kao robovi za njih. Tj. za nas-njih. Njih-nas. I da ih čuva mehanički pas. Kao i nas. Tras!
Само предвиђам логични закључак тренутног тока ствари
 
Obesmislili su UMP pomeranjem portala i ukidanjem denivelisanog ukrštanja tj ukidanjem ukrštanja.
Ako bi udarili direktno na kružni tok na Autokomandi, tu bi napravio veću štetu nego korist. Kružni tokovi su loše rešenje za pravce sa potencijalom zagušenja, sa izuzetkom kružnog toka sa nadvožnjakom/podvožnjakom na najopterećenijem pravcu. I posle prolaze kružni tok Autokomanda i udaraju u drugi kružni tok.

U suštini Autokomanda je zrela za rešenje razlupaj i pravi ponovo, u tri nivoa, i da se Delta Planet prilagodi Autokomandi, a ne Autokomanda Delta Planetu.
 
Па није ни било планирано да удари у кружни ток, него да прође изнад њега. Сад ће, кажу, проћи испод. Само је због тога тунел продужен на 3 км - па га, ето, неће ни бити.
 
Мислим да од тог померања нема ништа. кад се буде кренуло само ће избити по првобитном и ту ће бити крај
 
Vrh