Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

sizif":1h8p8gpi je napisao(la):
=
Још нешто о величини објекта. Сави је ваљда прошле године враћен статус међународне пловне реке, што за собом повлачи висину мостова на њој.
Plovni put je već definisan prolazima ispod postojećih mostova, uzvodno i nizvodno od Ade, tako da, ako je to trebao da bude izgovor, onda je to loš izgovor.
Ili možda neko očekuje:
a) da brodovi sa istim gazom a povelikom nadgradnjom saobraćaju samo od Ostružnice do Novog Železničokg :p
b) da se svi ostali mostovi na Savi malo "pridignu" i izgrade novi pristupi da bi se plovni put prilagodio prolazu ispod ovog na Adi :p

Savi je promenjen status zbog raspada države kroz koju je proticala na 4 državice, a to menja propise koji se odnose na plovidbu... dimenzije su joj ostale iste :)
 
sizif":3ezn2jo3 je napisao(la):
Био у праву, не био, већ је постао досадан.
Знам. И досађиваћу и даље. Ужасно ми је што су то решили на такав начин и стварно не могу да сакријем незадовољство.
 
relja":1k810414 je napisao(la):
dimenzije su joj ostale iste :)
Jesu i na tom mestu je širina 580m sa jednom oslonom tačkom na Adi pa je ova koncepcija mosta ko stvorena za te uslove (ovo reče i konstruktor mosta Viktor Markelj u intervjuu na Gradologiji pre 4-5 godina)
Onaj ko smatra da bi stubovi u vodi bili OK neka baci pogled na ove pomoćne u čukaričkom rukavcu..

@Dovlisa - baš sam se pitao šta ima novo kod hipodroma kad eto extra sličica.. +1. :kk:
 
Veliki Vracar":rcr26gp7 je napisao(la):
relja":rcr26gp7 je napisao(la):
dimenzije su joj ostale iste :)
Jesu i na tom mestu je širina 580m sa jednom oslonom tačkom na Adi pa je ova koncepcija mosta ko stvorena za te uslove (ovo reče i konstruktor mosta Viktor Markelj u intervjuu na Gradologiji pre 4-5 godina)
Onaj ko smatra da bi stubovi u vodi bili OK neka baci pogled na ove pomoćne u čukaričkom rukavcu..
Sama reka je široka 300 metara, od čega bar 30 metara odlazi na plićak i mulj, jer su obale neuređene na tom delu. To je jedini deo neuređene obale od bloka 45 do Ušća, i zato deluje da je reka jaaaaako široka. kao čitavih 300m.
Uz malo želje, ne bi se problem premošćavanja posmatrao kao premošćavanje 590 metara Save, špica Ade i ulaza u Čukarički zaliv, već na premošćavanje 270 metara Save i malog raspona iznad zaliva, sa stubovima u reci, koji ne bi ometali te prekookeanske medjunarodne tankere koji nam dolaze iz Crnog mora :)
Ali, neko usitnjava problem, a neko usitnjava cenu :)
 
Iskoriscenost Dunava kao plovnog puta je oko 25 % ako se ne varam.A svi veliki brodovi ne mogu dalje od Kovina jer je most prenizak.

Evo bas primera oko ovog mosta sto se razbacuju milionima,oko 15 miliona eura kosta da se zavrsi Obrenovacki i urade putevi ka njemu.A na ovo cudo daju oko 200milki + ne znam ni ja koliko :bash:
 
Taj Obrenovacki je bio već sasvim montiran a o kakvoj uzanoj skalameriji je reč.. ne vredi ga porediti..

Što se tiče prilaza sa stubićima i mostom samo tamo gde je plovno nebi to bilo ništa spektakularno jeftinije. Ja sam takođe rezonovo da je ovakav most drastično skuplji (stereotipi) ali kad uporedih cenu ovog novog Novosadskog videh da je sve to u granicama prihvatljivog.. :)
 
Nakon mnooogo godina dobijamo jedan kapitalni objekat i to je veliki napredak. Po mom subjektivnom mišljenju stvarno bi bilo jako ružno pogotovo za tako mali raspon obala stavljati stubove u vodu. Ne grade se mostovi često, pa bi svaki novi most trebao biti malo remek delo (pre svega mislim na gradske mostove). Biće ovo jedan lep most, samo da ne zeznu buduću petlju u Radničkoj.
 
nbumbic":2i54ofv1 je napisao(la):
Veliki Vracar":2i54ofv1 je napisao(la):
Evo i jedno poređenje oko cene izgradnje mosta:

Most na Adi - cena 120 mil. eura, dužina 964m, širina 45m.
Most na Dunavu u NS na mestu Žeželjevog - cena 60 mil. eura, dužina 470m, širina 25m.
Hm ja bi dodao i

Most slobode


Vrsta viseći most
Dužina 1.382 m
Broj traka: 3+3+2 pešačke
Materijal beton-čelik
Izgradnja

Troškovi rekonstrukcije 40. mil evra

Nije baš dobro poređenje ipak u pitanju je rekonstrukcija, ali pomalo ukazuje i na to koliko košta most

Mislim da je bilo moguće napraviti i jeftinije rešenje za most preko ade.
Sad kada su ga započeli, šta je tu je ali bi trebalo jednog dana preispitati kako je donešena odluka da se baš takav most gradi.

Možda zvučim cinično, ali nisam siguran da su tu bila sasvim čista posla
Kad se pomnozi i podeli... Cena mosta preko Ade ispadne otprilike 2800 evra po kvadratu... ili 380 dolara po kvadratnoj stopi. Poredjenja radi, betonski (segmentalni) most kosta u proseku 400 dolara iznad vode i oko 200 na suvom; a lucki i mostovi sa kosim kablovima, kao i viseci mostovi kostaju izmedju 350 i 600 dolara po kvadratnoj stopi.

Samim tim, most na Adi, niti je skuplji niti jeftiniji od slicnih mostova koji se grade po svetu i kada bi se gradio most sa stubovima u reci, ne znaci da bi takav most bio jeftiniji ili laksi za izgradnju.

Takodje, iako to nije bas jasno na prvi pogled, sto je projekat komlikovaniji, to je teze ukrasti pare na njemu. Pare je najlakse ukrasti tako sto se izmisli problem pri izgradnji (sa strane izvodjaca radova), ili se preskoce veliki delovi projektne dokumentacije (sa strane projektanta), mada ovo drugo i nije bas toliki trosak jer je to obicno 10% cene projekta. To je naravno najlakse uraditi kada je sam projekat jednostavan (kao na primer koridor 10), jer u tom slucaju lopovi znaju da iako su ukrali gomilu para i dalje mogu da izgrade put/nadvoznjake koji nece trajati bas 50 godina (za koliko se projektuje vecina infrastukture), nego mozda 1, 10 ili 20. Problem nastaje kada je projekat komplikovan, jer u tom slucaju izmisljeni problemi nemaju sansu da dodju na red od realnih problema na gradilistu a projektna dokumentacija ne moze da se preskoci jer je svaki deo konstrukcije izuzetno vazan.

Velike firme u svetu imaju najmanji profit bas na monumentalnim projektima kao sto je i most na adi, dok se najvise opare na nadvoznjacima i putevima kroz doline... takozvani "bread and butter of the business".

Namerno sam izuzeo iz kalkulacije lopovluka ugradnju u cenu materijala, jer kakav god da se most gradi, izvodjac ce uvek uzeti barem 20% za sebe.
 
galerkin":1jopuqax je napisao(la):
Kad se pomnozi i podeli... Cena mosta preko Ade ispadne otprilike 2800 evra po kvadratu... ili 380 dolara po kvadratnoj stopi. Poredjenja radi, betonski (segmentalni) most kosta u proseku 400 dolara iznad vode i oko 200 na suvom; a lucki i mostovi sa kosim kablovima, kao i viseci mostovi kostaju izmedju 350 i 600 dolara po kvadratnoj stopi.

Samim tim, most na Adi, niti je skuplji niti jeftiniji od slicnih mostova koji se grade po svetu i kada bi se gradio most sa stubovima u reci, ne znaci da bi takav most bio jeftiniji ili laksi za izgradnju.
Da li pri tome porediš isti broj raspona i njihove dužine?
 
@ galerkin +1 . Baš su nedostajali egzaktni podaci, sada je sve jasnije. :kk:
 
Podaci nisu egzaktni, ali su komparativni.
Prvo i prvo, Garlekin jeste pogrešio, ali u ceni "po kvadratnoj stopi" - nije 380 dolara vec je manje - 350 - da ne ispada da sam stalno veliko gundjalo :) S tim što ja očekujem da će se cena povećati.

E, sad koliko je tako nešto komparativno - Millau je 8071 x 105 ft = 847455ft2, što na cenu od 400mil eur dodje 472EUR/ ft2 (sve podaci sa vikipedije) sto mu dodje 575 USD/ft2 po odnosu 1.22 (mada je kurs varirao, ali oko 1.22). A znamo kolike su dimenzije tog vijadukta.

E, sad, ko hoće da poredi premošćavanje Save i jedne bare na visini od 20 m sa samo jednim stubom može da se poredi sa savladavanjem ozbiljnih prirodnih prepreka, onda ok.
 
Ja mislim da grešite jer,mosta na Adi ima duplo veću nosivost zbog srednjeg dela predviđenog za Metro kao i masivnih pristupnih petlji i dugih saobraćajnica
 
2012":1dsjv2qb je napisao(la):
Ja mislim da grešite jer,mosta na Adi ima duplo veću nosivost zbog srednjeg dela predviđenog za Metro kao i masivnih pristupnih petlji i dugih saobraćajnica
Не рачунај петље. Оне су обашка.
 
Pa malo gore malo dole,a nije im bitno kako to izgleda samo da kažu da su je napravili, pa ako im auti ispadaju sa rampi to je viša "g"sila :D
 
prostorni planer":22ti7vlz je napisao(la):
Bas da vidim gde ce da smeste tu masivnu petlju, na onako malom prostoru :D
Bilo je diskusija,i napomenuo je igor da ce se izgleda iseliti deo NIS-a zbog petlje,uostalom saznacemo do pocetka septembra ili cak ranije koji rad je pobedio na konkursu
 
Pa ajde videcemo, ali za nis ne verujem, jer je sa te strane topciderske reke vazna crpna stanica za kanalizaciju, morali bi da iskljuce pumpe, a sta bi onda bilo sa fekalijama :lol: . Mislim da ce samo da ruse pekarsku industriju i da ce se Drakulic bas opariti :rolleyes:
 
Potpuno si u pravu. Petlja ce biti samo na povrsini koju zahvata BPI, gledano sa cukaricke strane.

Danas sam primetio vozilo za geolosko ispitivanje terena (zute boje sa malim resetkastim kranom) koje se nalazilo na zelenoj povrsini iza ograde BPI-a naspram glavnog ulaza. Ne mogu da verujem da se to tek sada radi.
 
Da tamo su ta vozila vec par dana.Mada su i pre dve godine isto tu vadili uzorke da vide geoloski sastav, sad rade ponovo
 
Завршена монтажа другог сегмента М1 Главног распона

У четвртак 27. маја извршено је нагуравање сегмената конструкције Задњег распона и Крајњег распона укупне дужине 206,25м (250м) и масе око 17000т. Нагурана конструкција се састоји од завршених сегмената Б1-Б10, сандучастог носача Б11 и доње плоче Б12. Овим померањем за 18м премошћено је 167,75м од 200м Задњег распона. Преостају још два нагуравања после чега ће се доћи на 2,5м удаљености од стубне плоче где ће бити изведен сегмент Б13 како би се спојили задњи распон и стубна плоча. Последња два нагуравања ће се извести тако што ће се демонтирати предњи део челичног носа а затим и цео нос како би се извршила нагуравања. Тренутно су завршени сегменти Б1-Б11 а сегменти Б12 и Б14 су у изради чиме је започело и премошћавање тзв. Крајњег распона између стуба 7 и 8, дужине 50м. Крајњи распон чини део сегмента Б12 као сегменти Б14, Б15 и Б16.

Истог дана је извршено и подизање централног дела другог сегмента М1 Главног распона и довођење у његову пројектовану позицију. За подизање овог сегмента масе 360т је коришћен Дерик кран позициониран на првом сегменту Т1. Сегмент T1 и сандук сегмента М1 укупне дужине 34м и масе 860т су тренутно конзолно везани за стубну плочу пилона. На градилишту 2 је у току предмонтажа и сегмената М2-М6.

Бетонирањем 21. сегмента на западној ножици у среду 26. маја пилон је достигао висину од 94,59м а дан после је демонтирана самопењућа оплата како би се омогућио простор за дизање оплате на источној ножици пилона односно за израду сегмената 19, 20 и 21. У понедељак 07. јуна је избетониран 20. сегмент на источној ножици на висини од 90м и преостаје још један сегмент после чијег завршетка ће се демонтирати оплата а затим монтирати префабриковани бетонски елементи за спајање ножица на 22. сегменту и започети монтажа нове оплате за цео пресек пилона и армирање наредних сегмената. Ова оплата ће се даље користити до 39. сегмента после чега следи њена демонтажа и монтажа преосталих 25 метара конструкције челичног врха пилона.

www.savabridge.com
 
počelo skidanje drugog dela oplate, a i pogurali su malo stvar rekao bih :D
 
Vrh