Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Pozdrav svima. Posto ova tema ima skoro 1000 stranica, malo je tesko naci informacije. Da li postoji detaljniji crtez dela prstena od autoputa do pancevackog mosta? Nasao sam skicu od Topcidera do tunela u Grcica Milenka, i tekstualni opis trase, ali ne tacan izgled gde ce biti kakva saobracajnica (2 ili 4 trake? da li je svuda isto ili se menja, itd), i gde su tacno ulazi i izlazi iz tunela.

Takodje, zna li se uopste kada dolazi na red ova faza (autoput-pancevacki most)? Ili je to sve daleko planiranje, pocetak za 10 godina? Da prestanem da se interesujem i gubim vreme u tom slucaju.

hvala
 
Dobro nam došao na forum :gobb:

Deo informacija možeš naći na sledećem linku
http://beobuild.rs/dugoro%C4%8Dni-plano ... p2770.html
umpf3idj01b.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586121#p586121:3s1g7k65 je napisao(la):
milanche » 04 Dec 2018 04:51 pm[/url]":3s1g7k65]
...
A jel postoji neko smisleno objasnjenje za ova dva tipa nosaca na samom mostu? ...
181130-02-most-na-adi-06.jpg

...

Sad kad gleddam meni se čini da je ovo zasecanje ugla nosača stubova bilo neophodno jer bi se ugao nalazio vrlo blizu nosećeg kabla. Iako praktično vrlo čvrsti ovi kablovi ipak vibriraju pogotovo pri vetru i promeni opterećenja mosta, što je i neophodno, tako da je moguće da su hteli da isključe svaku mogućnost da se pri takvim kretanjima kablovi "češu" o ugao stuba.
Tamo gde su kablovi pod izrazito velikim uglom, koliko vidim ovakvih nosača nema (mada su bez problema mogli svuda da stave ovakve, pa da bar izgleda isto, ili najbolje svuda stubove po sredini, al sad gotovo do neke rekonstrukcije pruge.
 
181130-02-most-na-adi-02.jpg


Evo na ovoj slici se vidi bolje. I tamo gde je veci ugao sajli i tu su ovi zaseceni. Suvise je mala ta promena ugla, a cinimi se da su ove koji nisu zasecieni samo u manjem delu postavili. U svakom slucaju mogli su i trebali te sa zasecenim uglom svuda da postave, da ne bude sarenis. Mislim da stubovi u sredini nisu bili predvidjeni, ne secam se da je bio izbetoniran nosac stuba na sredini, kao sto su ovi za ove portalne nosace.
 
Planiran je krak kroz djordja stanojevica pruga pa u ulicu bivsa agostina neta sad crvene armije sto treba da se probije nasip da se postojeci kolosjek duplira i spoji kod delta sitija na jurija gagarina
 
Na već opterećenu raskrsnicu kod DC se sada još dodaju i tramvajski saobraćaj i novi koji će ići ispod podvožnjaka.
Plus što je ulica uska da bi se dodao još jedan kolosek (uska - zbog Rusa), a tek treba uglaviti i tramvajska stajališta...
Pa bravo.
 
@milanche
Ako i nisu predvideli centralni I nosac mogli su samo da ostave bocne I nosace bez poporecne veze (eventualno samo u zoni tramvajske stanice zbog velikog raspona) i time iznegnu ovaj haos od raznoraznih oblika nosaca. Nosivost i bez poprecnog ukrucenja je vise nego dovoljna za naposki vod.
Estetsko resenje je O
 
да не би Дише, не бих ни написао ово. наиме, један мој колега је електро инжењер и ево шта ми је рекао што су такве бандере, тј. различити типови бандера. свака од тих бандера има фунцкију, и нису случајно тако постављене. један тип је за уземљење, један тип за затезање каблова, један за потребан за чврсто држање каблова јер је ту врло ветровито, а још је и мост висећи који се љуља (ми то не видимо и не осаећамо, али љуљање постоји), и потребно је да се ти каблови чврсто држе. е сад, који тип је за шта, стварно не знам, али у основи су зато постављена три, различита, типа бандера
 
Relja stajalista nova su predvidjena u ulici djordja Stanojevica cini mi se kacio je Igor plan ranije ima ga na forumu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586301#p586301:2pk2p1gw je napisao(la):
JohnnyLee » 05 Dec 2018, 13:19[/url]":2pk2p1gw]да не би Дише, не бих ни написао ово. наиме, један мој колега је електро инжењер и ево шта ми је рекао што су такве бандере, тј. различити типови бандера. свака од тих бандера има фунцкију, и нису случајно тако постављене. један тип је за уземљење, један тип за затезање каблова, један за потребан за чврсто држање каблова јер је ту врло ветровито, а још је и мост висећи који се љуља (ми то не видимо и не осаећамо, али љуљање постоји), и потребно је да се ти каблови чврсто држе. е сад, који тип је за шта, стварно не знам, али у основи су зато постављена три, различита, типа бандера

Hvala i Disi i tebi na odgovoru. Zao mi je samo sto nisu nasli nacina da to estetski ukombinuju. Mada je to vise do moje profesionalne deformacije i da to meni jako smeta, sto kapiram da vecina nece ni primetiti.
 
JohnnyLee":33qgr6ni je napisao(la):
да не би Дише, не бих ни написао ово. наиме, један мој колега је електро инжењер и ево шта ми је рекао што су такве бандере, тј. различити типови бандера. свака од тих бандера има фунцкију, и нису случајно тако постављене. један тип је за уземљење, један тип за затезање каблова, један за потребан за чврсто држање каблова јер је ту врло ветровито, а још је и мост висећи који се љуља (ми то не видимо и не осаећамо, али љуљање постоји), и потребно је да се ти каблови чврсто држе. е сад, који тип је за шта, стварно не знам, али у основи су зато постављена три, различита, типа бандера
U principu se slažem za vetar i ljuljanje da zbog toga možda nije moglo samo sa centralnim stubom. Ali opet, kao što su napisali, sve je moglo biti manje vidljivo i šareno šta je za šta.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586301#p586301:28kw0bvt je napisao(la):
JohnnyLee » Wed Dec 05, 2018 1:19 pm[/url]":28kw0bvt]да не би Дише, не бих ни написао ово. наиме, један мој колега је електро инжењер и ево шта ми је рекао што су такве бандере, тј. различити типови бандера. свака од тих бандера има фунцкију, и нису случајно тако постављене. један тип је за уземљење, један тип за затезање каблова, један за потребан за чврсто држање каблова јер је ту врло ветровито, а још је и мост висећи који се љуља (ми то не видимо и не осаећамо, али љуљање постоји), и потребно је да се ти каблови чврсто држе. е сад, који тип је за шта, стварно не знам, али у основи су зато постављена три, различита, типа бандера
Jedan masinac bi na to rekao da sve pobrojano bas i nije razlog da se ovako projektuju i pomesaju razliciti tipovi nosaca kontakne mreze posto su stubovi od gvozdja (celika) i spadaju u masinske konstrukcije.
Za uzemljenje je apsolutno irelevantno da li su dva stuba spregnuti horizontalnom gredom na vrhu jer se oba moraju uzemljiti.
Ako ti stubovi nisu greskom ankerisani sa cetiri M10 vijka :mrgreen:, vec verovatno jacim od M24 sto zavisi i od njihovog broja i velicine podnozne ploce, ta vertikalna konzola (stub) moze da nosi "boga oca" a ne par desetina kilograma zice, posto je moment savijanja jako mali, a aksijalna sila mase samog stuba je upravna na oslonac.
O uticaju vetra na stub i njegovoj indirektnoj oscilaciji u onosu na nosece kablove mosta da ne pricamo koliko je zanemarljivo (daleko vise se ljuljaju stubovi koji nose rasvetu zbog manjeg poprecnog preseka i vece duzine) i naravno da se projektuje odgovarajuce rastojanje izmedju kablova i stuba.
Zatezni stubovi koji pokrivaju zatezno polje se postavljaju na 800 metara i kace se na obicne standardne I stubove (tako je bar recimo na tram. mrezi u J Gagarina)
Pored loseg estetskog utiska tu je mozda I ekonomski faktor sa cetiri razlicita nestandardna tipa stubova koje je trebalo posebno projektovati I napraviti umesto stanardnih nosaca kojih u BG ima na stotine. I to donekle podize cenu celokupnog projekta koja nam je u svoje vreme delovala napumpana, a sto je uobicajeno na obim prostorima kada placa grad.

Bilo kako bilo, stubovi su postavljeni I to ostaje tako kako je, svidjalo se to nama ili ne. off
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586449#p586449:3v736od5 je napisao(la):
tzoran1 » 05 Дец 2018, 23:06[/url]":3v736od5]Jedan masinac bi na to rekao da sve pobrojano bas i nije razlog da se ovako projektuju i pomesaju razliciti tipovi nosaca kontakne mreze posto su stubovi od gvozdja (celika) i spadaju u masinske konstrukcije.
Za uzemljenje je apsolutno irelevantno da li su dva stuba spregnuti horizontalnom gredom na vrhu jer se oba moraju uzemljiti.
Ako ti stubovi nisu greskom ankerisani sa cetiri M10 vijka :mrgreen:, vec verovatno jacim od M24 sto zavisi i od njihovog broja i velicine podnozne ploce, ta vertikalna konzola (stub) moze da nosi "boga oca" a ne par desetina kilograma zice, posto je moment savijanja jako mali, a aksijalna sila mase samog stuba je upravna na oslonac.
O uticaju vetra na stub i njegovoj indirektnoj oscilaciji u onosu na nosece kablove mosta da ne pricamo koliko je zanemarljivo (daleko vise se ljuljaju stubovi koji nose rasvetu zbog manjeg poprecnog preseka i vece duzine) i naravno da se projektuje odgovarajuce rastojanje izmedju kablova i stuba.
Zatezni stubovi koji pokrivaju zatezno polje se postavljaju na 800 metara i kace se na obicne standardne I stubove (tako je bar recimo na tram. mrezi u J Gagarina)
Pored loseg estetskog utiska tu je mozda I ekonomski faktor sa cetiri razlicita nestandardna tipa stubova koje je trebalo posebno projektovati I napraviti umesto stanardnih nosaca kojih u BG ima na stotine. I to donekle podize cenu celokupnog projekta koja nam je u svoje vreme delovala napumpana, a sto je uobicajeno na obim prostorima kada placa grad.

нит сам једно, нит сам друго, тако да прихватам оба објашњења

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586449#p586449:3v736od5 je napisao(la):
tzoran1 » 05 Дец 2018, 23:06[/url]":3v736od5]Bilo kako bilo, stubovi su postavljeni I to ostaje tako kako je, svidjalo se to nama ili ne. off

управо то
 
I ja se slazem . Cela polemika se vodila oko toga da li je sve moglo da se odradi sa jednostavnim standardnim stubovima za kontaktnu mrezu postavljenim u zoni izmedju sina. pozz
 
Da li može negde da se vidi kako treba da izgleda to tramvajsko stajalište na mostu?

Pitam jer mi nekako deluje kao nemoguća misija na tom mestu napraviti prijatno i korisno stajalište.
 
Pa isto kao autobuske stanice na Gazeli kod Mostara, samo praktičnije.
 
Da li i dalje bleje one dve udarne rupe na sred kolovoza na kraju mosta u pravcu prema Hipodromu/Topčideru? Tim rupama još malo pa će drugi rođendan ako se ne varam.
 
Cisti li se most od snega?

Ja sam u subotu vece prolazio i nije bio ociscen ali je bilo dosta kasno (03:00).
 
Vrh