Данашње слике - 26. јун 2017., завршени радови УМП, деоница Омладинских бригада – Тошин бунар
И ето дочекасмо пуштање у саобраћај дела УМП-а тј. ЛОТ 1 од практично железничке станице Нови Београд до Тошиног бунара.Пешке сам, као и до сада, прошао део УМП-а од Омладинских бригада до Тошиног бунара и уз наравно слике и неколико утисака.
Сама саобраћајница је изграђена по задатом пројекту који је поштован од стране извођача радова у потпуности. Жао ми је једино што на делу од Омладинских бригада до успона на надвожњак изнад Ђорђа Станојевића, на тротоару нема бициклистичке стазе. Не знам које је званично образложење пројектанта за ово, али мислим да је то пропуст !
Сама раскрсница УМП-а са Омладинских бригада је наравно прописно саобраћајно обележена. Све је ново и бљешти од обележених пешачких прелаза, обележених бициклистичких трака, обележених смерова на коловозу, саобраћајних знакова, путоказа.
Сад кад је овако све уредно и чисто на овде изграђеном делу, засметали су ми остављени саобраћајни знаци радова, оних пластичних запрека са постољима разбацаних по тротоарима, а неки и на коловозима, пластичних џерси баријера. Мало ми је исто несхватљиво да су семафорџије поставили и оставили незаштићене завртњеве, који сад баш штрче, а са којима су причвршћена постоља стубова семафора за тротоар.
Pogledajte prilog 31Pogledajte prilog 30Pogledajte prilog 32Pogledajte prilog 29Pogledajte prilog 28Pogledajte prilog 27
Иако то није било у надлежности извођача радова, сад баш боде очи неуредност на тротоарима до грађевинске линије где су обављани радови. То превасходно мислим на тротоар у Омладинских бригада и то део пре, испод и иза железничког надвожњака, баш где је она ново постављена саобраћајна табла за смерове према деловима града и ту су остављени неасфалтирани делови тротоара од радова који су рађени пре неких годину дана. Тада су правили оне нише за сливнике, а постављали су и неке каблове у тротоар пре изградње УМП-а.
Такође би и ову зарђалу ограду чика Топлица Спасојевић, власник предузећа које је у оној зелено-белој ниској згради између УМП-а и железничког насипа, мога да очисти од рђе и обоји да не изгледа овако неуредно. Поготово ме изненадило да неко из тог предузећа сад користи као пречицу да изађе преко тротоара-бициклистичке стазе на Омладинских бригада па даље, а да не би ишао на ново изграђени излаз па ишао около на Тошин бунар. Означио сам на једној слици од 20.јуна док се тај део још радио, где је тај излаз који сад неко користи(е) !
Такође и МУП би могао исто да среди ограду уз Омладинских бригада (смер од Јурија Гагарина) и део уз УМП према Мосту на Ади.
Pogledajte prilog 26Pogledajte prilog 25Pogledajte prilog 24Pogledajte prilog 23Pogledajte prilog 22Pogledajte prilog 21Pogledajte prilog 20Pogledajte prilog 19Pogledajte prilog 18
Што се тиче гужви у Омладинских бригада у оба смера, биће их док се не прилагоди режим рада семафора садашњем стању тј. већем протоку саобраћаја у овој улици. Док је црвено светло возилима која долазе од правца Булевара Милутина Миланковића, колона је од УМП-а до Булевара Милутина Миланковића, а у обрнутом смеру од УМП-а до оног излаза из интерне саобраћајнице, али то ће се временом испеглати. Као што знамо УМП има приоритет па је тако и урађен програм рада семафора на свим новим раскрсницама са овом новом саобраћајницом. Возила на УМП-у има поготово до Омладинских бригада, ту већи део возила скреће у ту улицу, а колико сам бројао у неколико наврата, ка Тошином бунару настави до 15 возила, а од тог броја пола њих настави према Бежанијској коси, а пола скрећу у Тошин бунар.
Шта сам још уочио, а везано за ону аутоперионицу, а то нисам успео да снимим (неки други пут). Почели су да користе, они који долазе да оперу кола не сви наравно, онај излаз од бензинске станице и аутоперионице као улаз у аутоперионицу ! Мислим да ће ту бити „мало“ проблема са појединим бахатим, без обзира што ту има знак забране саобраћаја у једном смеру, све док се не деси неки судар на том излазу. Да будем искрен нисам ишао до бензинске станице да видим да ли је постављен путоказ за улаз на бензинску станицу и аутоперионицу.
Pogledajte prilog 17Pogledajte prilog 16Pogledajte prilog 15Pogledajte prilog 14Pogledajte prilog 13
Део УМП-а од Омладинских бригада до Тошиног бунара, много мирнији и мање оптерећен, за сад, али опет има возила. Обим саобраћаја у овом делу ће се повећавати сваким даном, јер многи нису ни чули ни знали за ову нову саобраћајницу (верујте ми на томе).
Pogledajte prilog 12Pogledajte prilog 11
Све је на свом месту и лепо уређено, пријатно и за шетњу и вожњу бицикла, а већ има и оних који упражњавају рекреативно трчање. Овог пута сам прошао тротоаром са леве стране УМП-а.
Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5
У прошлој фоторепортажи сам најавио да треба још да се уради уз тротоар-бициклистичку стазу бетонски зидић од ограде складишта чика Цептера, а од улаза/излаза на/са УМП-а за стамбено-пословно насеље до зграде оне телевизије. Нажалост то изгледа није било предвиђено!, па је направљен мањи земљани насип-косина целом овом дужином.
Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3
Код оне кафане на углу са УМП-ом и Тошином бунаром где је изграђен онај бетонски зид дужине 200 метара и постављена метална ограда, у доњем делу тог зида, а са његове спољње стране гледано према кафани, вире електро каблови који за сад не знам чему ће служити. Можда као декоративно осветљење ове кафане !!!
Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
Мерио сам време чекања на црвеном светлу семафора на Тошином бунару са УМП-ом, а од правца студењака ка Земунској и Војвођанској улици. За сад је црвено светло упаљено 1:14 минута (један минут и четрнаест секунди), а зелено светло целих 25 секунди. Овде је подешено тако да прођу прво возила која иду право од УМП-а ка Бежанијској коси и која скрећу лево у Тошин бунар и наравно обрнути правац, а и чекање да прођу возила из Николе Добровића која скрећу лево у Тошин бунар. Чекање створи колону од овог семафора до семафора који је нешто мало испред железничког надвожњака + возила која ту већ чекају на семафору.
Наравно и ово ће се испеглати, као и код Омладинских бригада, и прилагодити режиму саобраћаја овим двема улицама који је обимнији. Како се буде повећавао број возила на УМП-у, тако ће се рад семафора подешавати према том обиму, што је и циљ првенства ове нове саобраћајнице.
Иначе је приметан и повећан број возила на делу УМП-а на Бежанијској коси тј. улицама Николе Добровића и Марка Челебоновића.
Хвала на пажњи,