Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Licno mislim da kada se vec grade nove tramvajske pruge, trebalo bi da se nađe neki školovan covek kakvog nema tamo gde bi trebao da bude, pa da predlozi da se izgradi tramvajska pruga i do Zemuna, koji je, pored Borce i okoline jedini uzi deo teritorije Beograda, a tramvajski nepovezan. Mnogo je lakse povezati tramvajem Zemun sa ostatkom Beograda, nego Borcu. Pa onda kada budemo danas-sutra imali tramvajsku zilu u Zemunu, mozemo da se nadamo izgradnji nekog buduceg tramvajskog mosta, koji ce spojiti Zemun i Krnjacu, pa i Borcu ili tako nesto.

UMP, izgradnjom do Tosinog Bunara nece neutralisati guzve na Gazeli, to nemojte da se lazemo. Kola ima previse, a saobracajnice toliku kolicinu saobracaja ne mogu da prime bez posledica guzve. I tako sa klackanjem u guzvi, kola su najbrzi put do odredista. Zato treba ljudima ponuditi neki drugi vid prevoza, a jeftiniji i brzi, da se ljudi privuku da manje koriste automobile. Tramvaj to jeste, posto je problem da se do tacke B stigne sa zakasnjenjem zbog guzve u saobracaju sveden na minimum.

Nama je potrebna izgradnja saobracajne infrastrukture koja nije građena svih ovih godina, a trebala je, a ne bacanje para na BG na vodi i ostale gluposti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434565#p434565:2s1qc1h2 je napisao(la):
Пантограф » Mon Feb 20, 2017 12:34 am[/url]":2s1qc1h2]
Рио, болан, знаш ону патриотску: "Ој, Србијо, мати, немој троловати... зови, само зови, сви ће соколови..."

Него погледај шта пише на страни 7 овог документа, у одељку "Рачунска брзина":

http://www.slideshare.net/MiodragHuber/ ... skih-pruga

:kk:



pravila, pravila,...

meni je samo zao sto je na takvom mostu tramvaj a ne LRT ili metro.
 
RioBL":22qy9xgg je napisao(la):
:kk:



pravila, pravila,...

A sta cemo sa prethodnim redom u odnosu na ovo sto si podvukao u kojem se pominje 80km/h?
Ja bih rekao da se most ne nalazi u centru grada i da je sinski koridor na njemu potpuno nezavisna trasa?!
Nigde na mostu nema skretnica, nigde na mostu nema stanica. Stanica je na petlji Radnicka, a sledeca... verovatno kod buvljaka, tj, kod buduce autobuske stanice.

Nije ovde pitanje propisa i sigurnosti, vec najverovatnije karakteristika podloge, pragova i sina.
To verujem utice na cenu kostanja, a obicnom gradjaninu pri otvarnju deluje isto.

I opet cemo dobiti prugu po kojoj ce ici poluprazni tramvaji.

Isto kao na obe linije ka B.Brdu, dok su desetine autobuskih linija krcate tokom veceg dela dana...

I ti kao navodni zagovornik sinskog prevoza podrzavas to???

Dosledno, nema sta.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Заиста, Рио, не знам како бих објаснио твоје подвлачење потпуно погрешног дела текста - оног који се односи на пролазак трамваја који иде за гаражу поред стајалишта без заустављања.
Помало је дрско то што радиш, јер изнад имаш ставове који прописују пројектовање градских трамвајских пруга у оквиру саобраћајница за 50 км/х, односно приградских за 80 км/х. Дакле, не буди толико тврдоглав.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434642#p434642:1w8hv49l je napisao(la):
laki72 » Mon Feb 20, 2017 2:00 pm[/url]":1w8hv49l]
I ti kao navodni zagovornik sinskog prevoza podrzavas to???
Dosledno, nema sta.

Ja uopste ne podrzavam izbor tramvaja za sinsko vozilo preko ovog mosta a da je neki sinski sistem trebao biti - trebao je, ali drugaciji. A sto se odredbi ovog pravilnika tice, namjerno ih nisam htio komentarisati ali neka ga, pa nek svako sam zakljuci zasto je tramvaj ogranicen na 40km/h.

I meni je neobicno sto neki drugi koji zagovaraju razvoj sinskih sistema u BG podrzavaju nacin na koji su most i pristupne saobracajnice projektovane iako je potpuno jasno da ce most zbog toga sluziti za najmenje efikasan sinski sitem koji je bilo moguce instalirati pa je samim tim dopirneo jos vecem raspadu sinskog saobracaju u BG.
 
Rio ne budi tendencjozan sad ce preko mosta tramvaj za sta god se ti zalagao
 
Taj njihov plan sa tramvajem koji se sa novobeogradske strane ukršta sa drumskim saobraćajem u nivou je po meni katastrofa.
Jurija Gagarina je već sada zagušena, bulevar Milutina Milankovića je zagušen periodično, novi koridor UMP će privući u ovaj deo grada još saobraćaja. Izgradnja glavne autobuske (sa tržnim centrom i dosta poslovnog prostora) i sekundarne železničke stanice će generisati još veći saobraćaj u ovom delu grada, uz već dosta automobila, biće mnogo i autobusa. A oni u krugu od 900m planiraju da imaju 10 ukrštanja drumskog i šinskog saobraćaja u nivou (označeno crvenim krugovima). Prvo povećaće se vreme čekanja na semaforima zbog većeg broja autobusa koji su sporiji, zbog ukrštanja dumskog i šinskog saobraćaja, zbog povećanja saobraćaja uopšte. Tako da usporavamo javni a i svaki drugi transport kroz ovaj deo grada, što ne doprinosi povećanju upotrebe javnog transporta. Drugo putevi će brže da se uništavaju, svagde gde se ukršta šinski i drumski saobraćaj asfalt se brzo uništava, veći broj autobusa takođe brže uništava asfalt. Zemunska i Vojvođanska ulica su za sada poprilično protočne na potezu saobraćaja istok - zapad ali povezivanjem Vojvođanske sa autoput oblilaznicom i autoputem A2 i u njima će doći do povećanja saobraćaja. Mislim da treba razmišljati o trećem bulevaru na potezu istok - zapad uz već postojeće Jurija Gagarina i Vojvođanska. A šinski sistem obavezno denivelisati u odnosu na drumski bar tamo gde je mnogo ukrštanja sa drumskim saobraćajem kao što je primer oko nove autobuske stanice.

 
Tребали су просто да спусте трамвај у Јурија Гагарина код бувљака са моста директно.
 
Aman za aman nije moglo zbog visinske razlike citate li vi ljudi sta se pise ovdje to smo raspravili oko 600 strane
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434695#p434695:3k2fbolv je napisao(la):
direktor » 20 Feb 2017 18:35[/url]":3k2fbolv]Od tvojih krugova samo je jedan ce biti potpuno novi

Da, to je istina ali šinski saobraćaj kroz ulice Đorđa Stanojevića i bulevar Crvene armije je do sada bio minimalan tako da je jako malo uticao na drumski saobraćaj, a uspostavom redovnog saobraćaja i novih linija će se šinski saobraćaj povećati. Izgradnjom u tom delu će se povećati i drumski, a ukrštanja drumskog i šinskog saobraćaju će biti na skoro svakoj raskrsnici.
 
Meni je bitno da tramvaj ima prednost kola me ne interesuju
 
A da ne govorim o tome da će u ulici Đorđa Stanojevića na dužini od 1 km biti 6 semafora...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434700#p434700:2kxucrro je napisao(la):
direktor » Пон Феб 20, 2017 6:39 pm[/url]":2kxucrro]Aman za aman nije moglo zbog visinske razlike citate li vi ljudi sta se pise ovdje to smo raspravili oko 600 strane

Хмм, зар нису могли да направе рампу још од стуба где се завршава премошћавање рукавца Саве код Бродоградилишта и лагани пад како би пре раскрснице АФБ и Јурија Гагарина. Чини ми се да је део конструкције која ће носити пругу који се спушта дугачак око 300 метара са све будућим стајалиштем које нема пад. А Јурија Гагарина од раскрснице са АФБ до моста има око 350 метара, плус око 300 метара у кривини од места где УМП премошћава Јурија Гагарина до места где почиње мост преко рукавца. Мислим да је на другој страни реке рампа за спуштање трамваја много краћа због оне кривине.
 
Naravno da su mogli.
direktor":1hekkw5o je napisao(la):
Aman za aman nije moglo zbog visinske razlike citate li vi ljudi sta se pise ovdje to smo raspravili oko 600 strane
Direktore, da je projekta u startu radjen sa namerom da se spusti u Gagarinovu ulicu, mogucnosti su postojale.
Da zanemarimo sto je visinska razlika "rolerkostera" na cukarickoj strani veca nego u J. Gagarina, posto je i to resenje posledica gluposti i loseg planirNja, ali imamo i uspon kod hipodroma ka B. Brdu, a ovaj ka J. Gagarina se mogao izvesti sa slicnim nagibom.
No za to nije bilo volje.
Ne zavoravite da je most predstavljen, poticioniran i projektovan potpuno zasebno, pa su zatim "kalemili" pristupne petlje.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434717#p434717:2pwh099z je napisao(la):
laki72 » Mon Feb 20, 2017 7:42 pm[/url]":2pwh099z]...da je projekta u startu radjen sa namerom da se spusti u Gagarinovu ulicu, mogucnosti su postojale.
Da zanemarimo sto je visinska razlika "rolerkostera" na cukarickoj strani veca nego u J. Gagarina, posto je i to resenje posledica gluposti i loseg planirNja, ali imamo i uspon kod hipodroma ka B. Brdu, a ovaj ka J. Gagarina se mogao izvesti sa slicnim nagibom.
No za to nije bilo volje.
Ne zavoravite da je most predstavljen, poticioniran i projektovan potpuno zasebno, pa su zatim "kalemili" pristupne petlje.

:kk:
Nekad mi Laki stvarno nije jasno gdje se ne slazemo. I moja kritika je otprilike takva. Pogotovo ova zadnja recenica.
Cini mi se kao da se prilikom projektovanja mosta nisu uopste uzimale u obzir saobracajnice koje prilaze mostu. Pogotovo kad je u pitanju sinski sistem.

No, kako god bilo, Beograd naizad dobija drugi tramvajski most pa se prirodno namece poredjenje ova dva mosta, odnosno sinske saobracajnice na njima.



Ono sto prvo upada u oci je disproporcija u pogledu velicine.
Zaricev most je bar jedno pet puta manji jer je prepreka koju saobracajnica preskace ovim mostom oko 250m (rijeka Sava). Saobracajnica na Adi, preskace skoro 10 puta duze prepreke (preko 2000m) - istu rijeku samo na sirem mjestu, dva rukavca, nekoliko zeljeznickih kolosjeka i drumskih saobracajnica. Ono sto se na slici ne vidi je i razlika u pogledu visina saobracajnica iznad pomenutih prepreka. Visina plovnog puta ispod Zaricevog mosta iznosi oko 9m a kod Ade je 17m sto je skoro duplo. Stavise, ta visina kod Ade nije rezervisana samo za plovni put na rijeci Savi, vec je ona znatna i kod cukarickog rukavca i kod brodogradilista. Iako su razlike u pomenutim saobracajnicama tako velike i ocite, odluceno je da ih koristi isto vozilo - tramvaj.

Sad se postavlja pitanje kakvi su uslovi za tramvajski saobracaj na ove dvije saobracajnice? Ako su ove dvije saobracajnice neuporedive po svojim geometrijskim kareakteristikama kako bi izgledalo poredjenje tramvajskog saobracaja na njima? Moze li se porediti? Tesko.

Ono sto drugo upada u oci je polozaj saobracajnica (sa mostovima) prema gradu.
Saobracajnica na Zaricevom mostu je daleko blize centru i povezuje dvije zone vise gustine naseljenosti na kracemo rastojanju (pogotovo imajuci u vidu izgradnju BNV). Sem toga, medjustanicno rastojanje na Zaricevom mostu je oko 3 puta krace nego kod Ade sto znaci da ce isto vozilo otprilike trositi 3 puta vise vremena izmedju stanica na jednoj trasi u odnosu na drugu. Ove dvije karakteristike imaju veliki znacaj u pogledu odrzavanja kapaciteta i popunjenosti tramvaja na linijama koje budu koristile ove dvije trase a samim tim i na ispunjavanje osnovne svrhe postojanja tramvaja - prevoza putnika.

I na kraju, cjenovno poredjenje.
Osim toga sto je kod Ade potrebno izgraditi 10 puta duzi kolosjek tu su i dvije pomenute stanice koje su kod Ade uzdignute i sa majcicom zemljom povezane stepenicama i liftovima koje osim sto nece biti privlacne rijetkim korisnicima sporog tramvaja, zahtjevace i skupo odrzavanje. Kod Zarica, osim obicnih metalnih tabli sa redom voznje i mozda nastresnica mislim da nikakvih posebnosti nema a samim tim ni troskova.

Dakle, da zakljucim.
Pomenute dvije saobracajnice su neuporedive u pogledu tramvajskog saobracaja kojem ce sluziti!
Koja od ove dvije saobracajnice ce bolje sluziti svojoj tramvajskoj svrsi u buducnosti - nece ostati da se vidi, jer je to vidljivo sasvim jasno i sad.
I gledano sire, u kontekstu potrebe da Beograd izadje na sine, da se unapredi i modernizuje saobracaj i protok putnika - ovo je veliki korak unazad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434787#p434787:3hc9r6k1 je napisao(la):
Гага » 20 Feb 2017 11:40 pm[/url]":3hc9r6k1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434586#p434586:3hc9r6k1 je napisao(la):
lukarts » 20 Феб 2017 05:07 am[/url]":3hc9r6k1]Mene interesuje kad ce biti UMP biti gotov za automobile?
Јун или Јули 2017. године.

Mirko alvirko tvrdi do kraja aprila. Kako samo to zamislja nije mi jasno.
 
Рио, ти нам сада објашњаваш да је од свих трамвајских линија најгора она која има елементе ЛРТ-а/преметроа, односно, 30-40 процената потпуно независне трасе??

Па, машала!
 
Koliko vidim na ovoj slici tramvaji koji dolaze sa mosta skreću desno u Đorđa Stanojevića i idu ka M. Milankovića oko buvljaka pa u Jurija Gagarina. Suprotan smer verovatno iz Jurija Gagarina levo skretanje ka dr Agostina Neta (bul Crvene Armije) desno u Đorđa Stanojevića pa opet desno ka mostu i dalje Banovo brdo. To znači da ostaje da se urade dve raskrsnice u Đorđa Stanojevića i da se postave šine po razdelnim ostrvima.
Ako ne bude levo skretanje za tramvaje odmah posle mosta znači da će put depoa morati u krug oko buvljaka.


 
Vrh