[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434717#p434717:2pwh099z je napisao(la):
laki72 » Mon Feb 20, 2017 7:42 pm[/url]":2pwh099z]...da je projekta u startu radjen sa namerom da se spusti u Gagarinovu ulicu, mogucnosti su postojale.
Da zanemarimo sto je visinska razlika "rolerkostera" na cukarickoj strani veca nego u J. Gagarina, posto je i to resenje posledica gluposti i loseg planirNja, ali imamo i uspon kod hipodroma ka B. Brdu, a ovaj ka J. Gagarina se mogao izvesti sa slicnim nagibom.
No za to nije bilo volje.
Ne zavoravite da je most predstavljen, poticioniran i projektovan potpuno zasebno, pa su zatim "kalemili" pristupne petlje.
:kk:
Nekad mi Laki stvarno nije jasno gdje se ne slazemo. I moja kritika je otprilike takva. Pogotovo ova zadnja recenica.
Cini mi se kao da se prilikom projektovanja mosta nisu uopste uzimale u obzir saobracajnice koje prilaze mostu. Pogotovo kad je u pitanju sinski sistem.
No, kako god bilo, Beograd naizad dobija
drugi tramvajski most pa se prirodno namece poredjenje ova dva mosta, odnosno sinske saobracajnice na njima.
Ono sto prvo upada u oci je disproporcija u pogledu velicine.
Zaricev most je bar jedno pet puta manji jer je prepreka koju saobracajnica preskace ovim mostom oko 250m (rijeka Sava). Saobracajnica na Adi, preskace skoro 10 puta duze prepreke (preko 2000m) - istu rijeku samo na sirem mjestu, dva rukavca, nekoliko zeljeznickih kolosjeka i drumskih saobracajnica. Ono sto se na slici ne vidi je i razlika u pogledu visina saobracajnica iznad pomenutih prepreka. Visina plovnog puta ispod Zaricevog mosta iznosi oko 9m a kod Ade je 17m sto je skoro duplo. Stavise, ta visina kod Ade nije rezervisana samo za plovni put na rijeci Savi, vec je ona znatna i kod cukarickog rukavca i kod brodogradilista. Iako su razlike u pomenutim saobracajnicama tako velike i ocite, odluceno je da ih koristi isto vozilo - tramvaj.
Sad se postavlja pitanje kakvi su uslovi za tramvajski saobracaj na ove dvije saobracajnice? Ako su ove dvije saobracajnice neuporedive po svojim geometrijskim kareakteristikama kako bi izgledalo poredjenje tramvajskog saobracaja na njima? Moze li se porediti? Tesko.
Ono sto drugo upada u oci je polozaj saobracajnica (sa mostovima) prema gradu.
Saobracajnica na Zaricevom mostu je daleko blize centru i povezuje dvije zone vise gustine naseljenosti na kracemo rastojanju (pogotovo imajuci u vidu izgradnju BNV). Sem toga, medjustanicno rastojanje na Zaricevom mostu je oko 3 puta krace nego kod Ade sto znaci da ce isto vozilo otprilike trositi 3 puta vise vremena izmedju stanica na jednoj trasi u odnosu na drugu. Ove dvije karakteristike imaju veliki znacaj u pogledu odrzavanja kapaciteta i popunjenosti tramvaja na linijama koje budu koristile ove dvije trase a samim tim i na ispunjavanje osnovne svrhe postojanja tramvaja - prevoza putnika.
I na kraju, cjenovno poredjenje.
Osim toga sto je kod Ade potrebno izgraditi 10 puta duzi kolosjek tu su i dvije pomenute stanice koje su kod Ade uzdignute i sa majcicom zemljom povezane stepenicama i liftovima koje osim sto nece biti privlacne rijetkim korisnicima sporog tramvaja, zahtjevace i skupo odrzavanje. Kod Zarica, osim obicnih metalnih tabli sa redom voznje i mozda nastresnica mislim da nikakvih posebnosti nema a samim tim ni troskova.
Dakle, da zakljucim.
Pomenute dvije saobracajnice su
neuporedive u pogledu tramvajskog saobracaja kojem ce sluziti!
Koja od ove dvije saobracajnice ce bolje sluziti svojoj tramvajskoj svrsi u buducnosti - nece ostati da se vidi, jer je to vidljivo sasvim jasno i sad.
I gledano sire, u kontekstu potrebe da Beograd izadje na sine, da se unapredi i modernizuje saobracaj i protok putnika - ovo je veliki korak unazad.