Ових дана сам са Новобеоградске стране посликао радове, али имам неки проблем са пребацивањем слика. Све у свему, згрозило ме је идиотско решење прилазне рампе на мост из Пролетерске солидарности. Да ли су они мислили да ће хиљаде возила из правца Топлене нагрнути на ту рампу? Па нова рампа би ваљда требала да буде намењена прилазу из централних делова Новог Београда.
Мој предлог како да се закрпи сада направљена глупост је да се направи прилаз са две траке обележен плавом бојом са семафоризованом раскрсницом. Растојање од пешачког прелаза код Железничке станице Нови Београд је око 100 метара, тако да би се некако могло уклопити да пролаз моторних возила из Пролетерске солидарности према мосту буде у истом зеленом таласу који сада постоји уз мање измене у интервалима.
А када је у питању дискусија око лифта и степеница према трамвајској станици, ту мислим да неки греше по питању оних 22 метра. Са обзиром да је та станица капацитивног шинског система у зони нехуманој за било какве урбане садржаје, ту станицу би могли посматрати искључиво као преседачку. Немам тачан податак каква је разлика између кота за капацитивни шински систем и коте надвожњака Радничке улице, али не верујем да је више од 12 метара. Та висинска разлика се обично савлађује ескалаторима и обичним степеницама, а лифтови су обично у тим случајевима намењени само за особе са инвалидитетом и родитеље са дечијим колицима, интеграцију са бициклистичким саобраћајем, евентуално старе људе, којима су степеништа проблем. Уколико се на нивоу површине земље буду развијали неки видови јавног превоза, на пример лака железница према Ади, Обреновцу, Карабурми, градско-приградска железница у правцу југа, тада би ова чисто преседачка станица имала много већи значај, те ако би простор НИС добио нову намену. За сада нема јасних планова за тако нешто, тако да ће станична постројења, која се сада праве бити више него довољна дужи временски период.
Друго је питање да ли постоје добри предуслови за проширивање капацитета уколико у тој зони буде интегрисана градско-приградска железница, лака приобална железница, и уз то још и НИС постане густа стамбено-пословна зона.