Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Semafor je odlična stvar i to je činjenica, a u starom delu grada je nemoguće praviti kružne tokove zbog prostora, a tek da ne pričam o tome što kod nas nijedan kružni tok nije obeležen normalno tako da te priče o masovnom uvođenju kružnih tokova po Beogradu su lepe ovako na papiru, ali su praktično nemoguće za izvesti.

Gde god vidite semafor znajte da je tu neko nekada poginuo, a gde god vidite ograničenje brzine znajte da se tu desila neka nesreća, traffic 101.

p.s. inače i dalje postoje neki id*** koji sa Slavije ulaze u Deligradsku, mislim da bi to trebalo još bolje označiti da je ulica jednosmerna.
 
Semafor kosta izmedju € 30.000,- i € 40.000,- to je razlog zasto ga nema na svakoj raskrsnici. A ne da cekaju da neko pogine na raskrsnici pa da ga postave.
 
Nisam rekao da čekaju, ali je većina glavnih semafora po gradu tako došla na svoje mesto.
 
Wile E. Coyote":1kg94dnj je napisao(la):
Ако тако гледаш на ствари, онда је метро много потребнији од УМП. Док се метро изгради, док се људи навикну да га користе... Дотле ћемо се погушити у аутомобилима. Овако, ако се УМП изгради раније, само ће људе терати да више користе кола. Центар треба растеретити од возила, то је евидентно, али треба људима омогућити достојну замену.

А да подземни пролази у Булевару не би личили ни на шта, то се не слажем. Подземном пролазу код Вука ништа не фали, и лепо је уклопљен у околину.
Nisam mislio na podzemne, koliko na denivelaciju u obliku uzdignutih prelaza i nadvoznjaka.

Metro, tj. poboljsani gradski prevoz, jeste mnogo potrebniji od UMP. Valjda to niko ne spori. S druge strane, metro (tu mislim i na LRT varijante) nije neophodan da bi se napravio gradski prevoz bolji od ovog sto imamo sada. Postoji niz malih stvari koji moze da se uradi da se gradski prevoz poboljsa. Sto se tice samog uskog centra (potez Kalemegdan - Terazije) tu treba ljude ohrabrivati da idu peske. I onako sve u dometu 15 min pesaka.
 
hazard":lsle6qzi je napisao(la):
Nisam mislio na podzemne, koliko na denivelaciju u obliku uzdignutih prelaza i nadvoznjaka.
То се апсолутно слажем, изгледало би одвратно да цео центар буде преплављен пасарелама. Зато и јесте проблем денивелисати прелазе по центру, јер да би се то урадило како треба, К О Ш Т А (да не напомињем хаос који би настао на свакој раскрсници где би почела изградња подземних пролаза :shok:).
hazard":lsle6qzi je napisao(la):
S druge strane, metro (tu mislim i na LRT varijante) nije neophodan da bi se napravio gradski prevoz bolji od ovog sto imamo sada.
Па гори тешко да може да буде. :lol: Наравно, то не значи да метро (не трамвај за 22. век звани ЛРТ! :bash:) није неопходан, са чиме се не само нас двојица, него и сви остали, слажу. :cool:
hazard":lsle6qzi je napisao(la):
Postoji niz malih stvari koji moze da se uradi da se gradski prevoz poboljsa. Sto se tice samog uskog centra (potez Kalemegdan - Terazije) tu treba ljude ohrabrivati da idu peske. I onako sve u dometu 15 min pesaka.
То сасвим стоји и са тим се слажем. Уосталом, то и сада постоји (кнез Михајлова), с тим што би пешачка зона требало да се прошири на још околних улица, да се Кнез повеже са Калемегданом изградњом подвожњака за трамвај и кола, а са појавом метроа продужити пешачку зону до Славије.
 
shmeksi":j9x6n1fe je napisao(la):
Semafor je odlična stvar i to je činjenica, a u starom delu grada je nemoguće praviti kružne tokove zbog prostora, a tek da ne pričam o tome što kod nas nijedan kružni tok nije obeležen normalno tako da te priče o masovnom uvođenju kružnih tokova po Beogradu su lepe ovako na papiru, ali su praktično nemoguće za izvesti.

Gde god vidite semafor znajte da je tu neko nekada poginuo, a gde god vidite ograničenje brzine znajte da se tu desila neka nesreća, traffic 101.

p.s. inače i dalje postoje neki id*** koji sa Slavije ulaze u Deligradsku, mislim da bi to trebalo još bolje označiti da je ulica jednosmerna.
Naravno da ne treba menjati semafore kružnim tokovima gde je to fizički nemoguće, ali nije činjenica da je semafor odlična stvar. Kružne tokove je veoma lako uvesti, i lepi su ne na papiru nego baš u praksi. Ja ne vidim ni jedan jedini problem oko toga.

Kad je u pitanju bezbednost - navedi mi broj poginulih na semaforizovanim raskrsnicama u poređenju sa kružnotočnim (kakav izraz) raskrsnicama. To je jedini parametar.

Kad je u pitanju prohodnost i efikasnost, mislim da ne treba ni pokušavati sa poređenjem.

Kad je u pitanju označavanje, snalaženje ili sve ono tipa "kod nas to ne može", to su samo glupi izgovori. Svuda je moglo, pa može i kod nas.
 
@ shmeksi: Tell me about it, od toga oću popizdeti - njima treba zid podići i onda ne bi ulazili.
@ hazard, Coyote, et al. : Hazard, ti si prvi pešak kojeg znam-čujem da se žali na Slaviju. Poenta kod prelaženja je da samo nagaziš na trotoar i gledaš u oči vozača - ne postoji onaj koji neće stati, kako na Slaviji tako i bilo gde drugde. Inače, ja kao pešak ne volim semafore, jer smatram da me jezivo mnogo usporavaju kad idem negde.
 
Goje, nabroj mi raskrsnice gde su trenutno semafori, a ima mesta da se napravi kružni tok. O tome ti pričam, Beograd nije Barselona pa da imamo široke ulice po centru pa još plus zgrade bez ćoškova, itd. Jednostavno ti možeš da kažeš da su potrebni kružni tokovi, ali je realnost da ne bi imao gde da ih "uglaviš" i kad bi hteo.
 
Ambasadore, ja to upravo i radim, ne samo na Slaviji nego svugde :lol: ali pre ce vozac da stane na semafor nego na moj mrki pogled. A i sa tom tehnikom imam problem sa kolima sa zatamnjenim staklima, mogu samo odokativno da odredim de su vozaceve oci :D Na kraju, cak i sa tehnikom "mrko ga gledaj" cesto dolazis do neprijatnih situacija gde se automobil skripeci zaustavlja na pola metra od tebe. A ako sam ja prvi pesak koji se zali na Slaviju (s obzirom da gledajuci ljude u mom okruzenju, imam najmanje problema sa tim) onda ti ili ne poznajes dovoljno pesaka, ili su okruzen ljudima mrkog pogleda :)
 
To pokušati sa nekim ko nosi naočare za sunce bi bila hrabrost, a ovako - to je prosta psihologija. Naravno, nadaš se da nećeš naleteti na psihopatu koji će u tom momentu doživeti vrhunac uzbuđenja, i nagaziti. No, to isto može da ti se desi i na semaforu, ako je on prvi u redu. :D

edit: Sad videh + 2 posta. Nije stvar u mrkom pogledu - stvar je gledati ih u oči, i u momentu kad ti oni vide oči moraće da stanu - prosta psihologija, jer svodiš bezlični odnos čovek - automobil na vrlo međuljuski: čovek - čovek. Mislim, najtrash fora je u filmovima "pogledaj me u oči, i onda pokušaj da povučeš obarač", no to meni pali u saobraćaju.
Tako da, u tom smislu, društvo mi je vrlo fino, bez "mrkih pogleda", naprotiv.. :)
 
Meni je na Slaviji jedino "problem" za prelaženje kod Beogradske i to više iz mog sažaljenja prema likovima koji su u koloni pa neću da ih smaram sa svojim prelaženjem inače sve ostalo prelazim vrlo nonšalantno.
 
shmeksi":1li3gz07 je napisao(la):
Goje, nabroj mi raskrsnice gde su trenutno semafori, a ima mesta da se napravi kružni tok. O tome ti pričam, Beograd nije Barselona pa da imamo široke ulice po centru pa još plus zgrade bez ćoškova, itd. Jednostavno ti možeš da kažeš da su potrebni kružni tokovi, ali je realnost da ne bi imao gde da ih "uglaviš" i kad bi hteo.
Ne znam zašto opet potenciraš samo centar grada. Cela ova rasprava je potekla zbog pravaca tipa Sajam, i budućeg UMP-a. Niko nije pominjao stari deo grada, a ja sam i u prethodnom postu rekao da je jedino ograničenje fizičko.

Praktično svaka raskrsnica na NBG je kandidat za kružni tok, a neki dobri primeri bi bili:

Milentija Popovića i Milutina Milankovića
Omladinskih brigada i Milutina Milankovića
Kvantaš
Radnička kod Ade

i takođe modifikovani kružni tokovi na magistralnim pravcima (novosadski i batajnički drum, početak ibarske...). Kad kažem modifikovan - mislim na nešto tipa rasksnice na ibarskoj kod skretanja za polje Tamnava.
 
SRAM DA VAS BUDE!
Ja moram na drugi forum da idem da bih saznao da se prešlo i na levu obalu.. :(
A ima vas, koji ste na oba! Da, da...
http://www.savabridge.com/home_sb.htm

Od Chupavog sa skyscrape:
66ga6c.jpg
 
Vladica-86":2wud2wtq je napisao(la):
Semafor kosta izmedju € 30.000,- i € 40.000,- to je razlog zasto ga nema na svakoj raskrsnici. A ne da cekaju da neko pogine na raskrsnici pa da ga postave.
To je deo price, ali shmeksi je takodje upravu. Eto konkretno za semafor na Bulevaru novopostavljen koji na par desetina metara od postojeceg semafora kod Liona - mnogi se pitaju sta ce tu opste semafor, usporava saobracaj, itd...ali je cinjenica da su se na toj raskrsnici ranije lupali ko blesavi. I naravno usledio je semafor.
 
Inače, neko se prerano obradovao gašenju semafora kod Jugopetrola.... Dobro, trenutno ne radi ali ne samo da ga neće ukinuti, već su dodali i semafor za skretanje levo, ka pumpi :laugh:
 
Goldstein":uqkzlk37 je napisao(la):
Evo dokaza da može bez ičega - semafora, kružnog toka, denivelacije, pešačkog...

http://www.youtube.com/watch?v=rt6oaapu9JI&feature=related

A evo i kako izgleda kad semafori ne rade.....mesecima!!!

http://www.youtube.com/watch?v=H2JFL1Sk21Y&feature=related
Pazi, ja znam za neki primer manjeg grada u Evropi gde su totalno ukinuli signalizaciju i od tada nisu imali nijednu nesreću, a razlog za to je upravo veća pažnja vozača na druge učesnike u saobraćaju zbog nepostojanja signalizacije. Ako neko zna koji j grad u pitanju neka okači, nikako ne mogu da se setim.
 
@GOJE
znaci bio sam u pravu, zamenili su web kameru 1... stvarno je ogromno...
 
Сад ћу да поставим глупо питање: што су теме о УМП и о надвожњаку код хиподрома раздвојене? :/
 
Hipodrom je poseban objekat na UMP-u. OVde se priča generalno o prstenu i najvažnijem (ili jednom od dva najvažnija) objektu na UMP-u. Meni logično, dunno.
 
Pa da ovde je opsta tema o UMP-u i o potrebama za njim profilu i sl. kao i o mostu preko ade
 
Vrh