Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

medjutim":2tzvesay je napisao(la):
Johnest, kako put prolazi ispod železničkog mosta?

Bila je neka verzija da posle mosta bulevar predje Topciderku i ide sve do P. Velimirovica iza rasadnika. Ako sam dobro shvatio od toga se odustalo pa ce ga provuci postojecom trasom. Tu je malo uze zbog onih servisa sa jedna strane i kucica sa druge, ja bih izmestio one servise da se ispegla krivina.
Oprosti, nisam obratio paznju na taj detalj a zaboravio sam kameru. :D
 
Jonest,jel to ok za plan ili ne?Naziv plana je prva faza.Pretpostavljam da ce se druga faza to jest drugi plan odnositi na taj deo odatle pa do raskrpetlje.

Inace,oko cene mosta dodajte jos 10 miliona eura jer toliko kosta postavljanje tramvajskih sina.

Ovo je slikao Milisav iz jucerasnje Politike

img2762pr.jpg


P.S.Cekam da gradska vlast kaze kako tramvajske sine na metro mostu ne ulaze u cenu mosta :lol:
 
Moguce,samo mi je cudno da fali deo koji je prvi posle Raskrpetlje. Ali za sada deluje ok. I zaboravih, bice dva ispusta za stanicu Topcider i depo Plavog voza.
 
Prvo svima hvala svima za lepe fotke okacene u ovoj temi za vreme dok nisam bio tu. :kk:
Most lepo napreduje i sve je izvesnije da za Novu godinu prelazimo preko njega sa svojim vozilima :D


e sad da odgovorim LUCAS-u

LUCAS":7bj7179t je napisao(la):
laki72":7bj7179t je napisao(la):
Svako prekoracenje cene vece od 10% je cist bezobrazluk.
Svakoj firmi koja se tako ponasa bih pokazao pravac Hrgos ili Batrovci.
Ova zemlja bi morala pod hitno da se okane EBRD-a, MMF-a i slicnih kvaziinstitucija
i da se okrene sebi.
Tenderski uslovi su takvi kakvi su jer to uslovljavaju strani finansijeri bankari.
Zamislite koji bi skandal ispao da je neka nasa firma dobila posao pa tako uradila :rolleyes:
Postavljas pitanje i odgovaras u isto vreme! Kako to mislis da se okanemo EBRD-a i MMF-a, a u isto vreme nam je ekonomija na dnu i jos smo preko svega toga i korumpirani ? Drugo, obe te institucije ne mogu biti (kvazi)instutucije jer su koriscene od strane celog sveta, proveri. Mene bas briga da ih branim, ali je tako. I na kraju, ako nisi znao, onaj ko ima, uvek ce ucenjivati, bar kad je Srbija u pitanju ali to je nasa druga nesposobnost jer ta ista korumpiranost bas tu, dolazi do izrazaja. I trece, bas me zanima kako to mislis da se okrenemo sami sa sebi? Pa imali smo prilike, ali nismo uspeli. No opet se vracamo na pocetak. I recimo da smo sposobni da izgradimo nesto sa nasim firmama(a nismo) opet nam treba pomoc tih, kako bi ti rekao, (kvazi)institucija.

Obrni okreni, mi samo mozemo da radimo za NEKOGA. Uostalo tako je i bolje, jer od 1908 smo pokazali nebrojeno puno puta nase "sposobnosti". Ali smo naravno prvaci sveta u pljuvanju drugih i nikad nam nista nije odgovaralo, a nasa zelja da sedimo na dve, tri stolice nam je dala danasnji rezultat sveka ovoga, a kulminiralo 1999.

A to da li je cena uredu ili ne, nisam siguran da mogu da dam komentar, posto nisam strucnjak za beton, celik i asfalt. Ima ovaj forum jako puno strucnjaka, mozda oni mogu nesto reci.

Ako nas neko uslovljava to ne znaci da mi moramo da pristanemo.
Stavke u tenderima tipa "odradjen takav i slican posao u proteklih nekoliko godina, su jednostavno kvacica koja TRAJNO onemogucuje nase firme da budu ozbiljni izvodjaci radova.

Ako je jedna ili vise nasih firmi bila u stanju da napravi most kod Beske ili Gazelu pre 40 godina, Mostarsku i druge petlje na tom pravcu, Avalski toranj pre 50 godina, zasto mislis da dans nismo sposobni ???

Sto se pomenutih kvaziinstitucija tice, nastavicu tako da ih zovem zato sto to i jesu. To kako se
EBRD, MMF i WB (svetska banka) predstavlju u javnosti svakako nije ono sto one zaista jesu.
Kreditni rejting ove jadne napacene Srbije je nizi, nego recimo Hrvatske iako je je naša zaduzenost oko 40% BDP, a Hrvatske oko 104% BDP. malo nelogicno, zar ne???

Takodje saveti ovih institucija su instant varijanta. To znaci da je njihova formula jednaka za sve zemlje sveta. To naprosto nije odrzivo, jer svaka je zemlja prica za sebe, sa svojim uslovima, polozajem , specificnostima...

Jedno licno pitanje.
Da ti krenes u izgradnju stana ili kuće i pogodiš se recimo za 100.000EUR
pa ti na kraju izvodjač ispostavi račun na 200.000EUR , ti bi to prihvatio ili ne???
Kakve to "nepredviđene" troskove može izvodjač pravdati da duplira cenu???

Ili je izvodjač svesno išao sa niskom cenom da bi uzeo posao?
Ako je to slučaj, zašto taj isti EBRD nije postupio kao u slucaju C.Gore i slovenačke firme u vezi gradnje AP kroz C.Goru ?

Takodje, sa ovakvim poskupljenjima radova koje finansiramo iz izvora ovih kvaziinstitucija,
ispada da je jeftinije bilo za Srbiju da je digla komercijalni kredit, koji doduše ima vecu kamatnu stopu, ali bi bila cena pravilno utvdjena(a ne duplirana), uposlena naša gradjevinska operativa, nase firme, i nasa industrija, pa bi ukupna korist bila mnogo veća.

I na kraju, ali ne manje važno. Ti zaista misliš da je korumpiranost naša specijalnost????
Izvini, ali grdno grešiš. Toga ima svuda. I na istoku i naravno kod nas.
Postoji gomila primera, a evo ti par:
Mercedes u Americi (platio kaznu 300 miliona i nikom nista)
Pre desetak godina stranka CDU izbori u Nemackoj - finansirana iz Francuskih fondova :rolleyes:
Nabavka vojnih kamiona u Hrvatskoj (opet Mercedes :/ )
Nabavka 32 lovca u Austriji

I po meni vrhunac korupcije Lobiranje !!!
Lobiranje nije nista drugo nego legalizacija korupcije.

Oprosti ti (LUCAS) i ostali na predugom postu koji je još i otišao u OFF,
ali ovo se sa cenama izgradnje svelo na:
Gradjani Srbije, dosta su vas krali vaši, sad mi sa zapada(istoka) malo da vas krademo!
 
laki72":2lqxxpat je napisao(la):
Ako je jedna ili vise nasih firmi bila u stanju da napravi most kod Beske ili Gazelu pre 40 godina, Mostarsku i druge petlje na tom pravcu, Avalski toranj pre 50 godina, zasto mislis da dans nismo sposobni ???
Da nije tužno, bilo bi smešno pitanje. Zato što je u tih 40 godina Svet ipak koliko toliko napredovao. Tad je naše kaskanje mereno u godinama, a u građevinarstvu smo u mnogo čemu bili i ravnopravni, sad se to meri decenijama. Očigledno ne poznaješ modernu arhitekturu i građevinu u svetu. Ona je, iskreno decenijama ispred tehnologija kojom još uvek vladaju naše građevinske firme. Ne zanosite se.
 
Pa Laki opet si, nazalost, postavio i odgovorio na pitanje. Ja nisam, ponavljam, nisam rekao da je korumpiranost nasa specijalnost, to je ponovljeno vec vise puta ovde kad se god diskutovalo o nasim firmama, a ja licno, sam uvek branio pojedince jer ne zelim da generalizujem. MI SMO NESPOSOBNI da izgradimo tako nesto. Ali da objasnim na kratko. Mi smo ljudi sa zlatnim rukama, nase zanatlije su zaista jedni od boljih u svetu, potvrdjeno ali mi smo nesposobni da organizujemo i vodimo ovoliki projekat! Dokazano milion puta. Ostavi se Gazele pre 40-tak godina i ostalih gluposti jer je bilo drugo vreme (udarnici, radne akcije itd). No samo da te podsetim Autoput BGD-ZGB koji ni dan danas nije zavrsen, bar ne sa nase strane.

Sto se tice moje kuce dali bih i ako bih? Poredis babe i zabe. Kuca mala pa se sve zna, a projekat od par stotina miliona ne moze da se poredi sa tim i neznas sta ce se desiti do kraja i gde ces imati problema. Ovde gde zivim sada, planiran je jedan krak metroa da se uradi za $4.8 milijardi, ali kad su poceli da rade shvatili su da moraju da plate $9.2 milijardi?! Sta kazes na to? Nisu to daske i ekseri, par kubika sodera i nekoliko crepova. No ja opet, nisam strucnjak, a vidim da si ti znas koliko kosta gradjevinski materijal i radna snaga. No ako je to tvoja struka, ja cu postovati tvoje misljenje.

Naravno da se postavlja pitanje da li je moralo toliko i bas tako da se uradi i za tu cenu. I da smo imali referendum, opet se nebismo slozili jer se inace u nicemu neslazemo. Slazemo se, eto vidis, samo da se neslazemo.

Lobiranje nije i ne moze biti legalizacija korupcije. Lobiranje je (iako se ni ja bas ne slazem sa tim) nista drugo nego zakon jaceg odnosno bogatijeg koji ce ubedit Vladu za neki proizvod ili servise neke firme, a posto rade sa Vladama razlicitih zemalja, onda je sve uredjeno i postoje raznorazni instrumenti i pravila te je svaki prestup kaznjiv. Ako tako gledas, onda je sve nepravda. A onda bi Kalimero vladao, a ne ljudi jer je, bar na zapadu, sve regulisano. Da li valja, ne znam, ali znam da funkcionise i da se postuje. Inace nemozes sve da zadovoljis.
I na kraju Mercedes nije platio kaznu zbog korumpiranosti, vec zbog nacina na koji je uradjeno, Mercedesovi Advokati su nasli rupu u zakonu, ali bila je plitka te su tu "izgoreli". A CDU nije smeo da se finansira iz francuskih fondova jer po zakonu o finansranju Nemacke to nije moglo bez obzira sto su i jedna i druga clanice EU. To uostalom i jeste problem Evrope, htelu su ekonomsku uniju ali ne i socijalnu (pravnu).
A sto se tice tih "kvazi" institucija. Mogu one tebi da se ne svidjaju koliko hoces, ali su tu i bice tu gde su i radice bas ono sto oni hoce, a opet izmislili su ih civilizovani ljudi. A nama ne ostaje nista drugo nego da se ljutimo, uostalo ko gubi ima pravo da se ljuti.

Da ne smaram vise, morao sam da udarim malu repliku.
Bilo kako bilo, NAS MOST je skoro gotov! I ne mogu da docekam dan da se provozam preko njega.

Ziveo ti meni Laki! :kk: :)
 
@laki72:

Неке од ствари које износиш стоје, али поређење кредитних рејтинга Хрватске и Србије не стоји уопште. Кредитни рејтинг се односи на поверење да је дужник у стању да свој обавезе сервисира према уговорним обавезама и у коначном врати све дугове. По питању тога не може бити сумње коме се може више веровати, а постотак БНП који представљају дугови је само једна од компоненти на основу које се ово процењује. Хрватска је пракично већ члан ЕУ, те има већи низ механизама на располагању ако западне у кризу. (Немојмо сеирити над истуацијом Грчке, јер да се нама то десило, банкротирали бисмо одавно и то комплет, а они се ипак некако држе.) Србија још увек није у потпуности вратила улоге за које је гарантовала Народна банка! Ако се не варам, Хрватска се задуживала за изградњу инфракструктуре а Србија за попуњавање буџетске рупе - разлика је огромна, јер се прво задуживање може прекинути по потреби а друго је као болест зависности. Хрватска нема значајне спољнополитичке изазове који би могли да значе неопходност великог задуживања (не дај Боже за рат) а Србија има. Хрватска има функционалнију привреду а тиме и стабилније буџетске приливе (размисли само о девизном приливу из туризма), итд. Једноставно, нема поређења када је у питању кредитни рејтинг. Ја се искључујем из офтопика сада. Мислим да је Боб добро сажео ствар са грађевинске стране.
 
laki72":1e1ljn7e je napisao(la):
Sto se pomenutih kvaziinstitucija tice, nastavicu tako da ih zovem zato sto to i jesu. To kako se
EBRD, MMF i WB (svetska banka) predstavlju u javnosti svakako nije ono sto one zaista jesu.
Уз УН, НАТО, ЕУ, ОЕБС и остале продужене руке ВБ, треба и ово поменути. Браво.
LUCAS":1e1ljn7e je napisao(la):
No samo da te podsetim Autoput BGD-ZGB koji ni dan danas nije zavrsen, bar ne sa nase strane.
Не претеруј. Завршен је одавно (и то је пре био завршен са наше него са хрватске стране).
 
Wile E. Coyote":2unq29ok je napisao(la):
laki72":2unq29ok je napisao(la):
Sto se pomenutih kvaziinstitucija tice, nastavicu tako da ih zovem zato sto to i jesu. To kako se
EBRD, MMF i WB (svetska banka) predstavlju u javnosti svakako nije ono sto one zaista jesu.
Уз УН, НАТО, ЕУ, ОЕБС и остале продужене руке ВБ, треба и ово поменути. Браво.
LUCAS":2unq29ok je napisao(la):
No samo da te podsetim Autoput BGD-ZGB koji ni dan danas nije zavrsen, bar ne sa nase strane.
Не претеруј. Завршен је одавно (и то је пре био завршен са наше него са хрватске стране).
Ali sramota, trebalo je dugo vremena za to parce. Nije vazno. Setite se 60 kada je SHELL nudio koncesije pa da izgradi od Triglava do Vardara ceo autoput i samo da ga koriste na 10 godina? :kk:
 
Bobb":1zlj5fig je napisao(la):
laki72":1zlj5fig je napisao(la):
Ako je jedna ili vise nasih firmi bila u stanju da napravi most kod Beske ili Gazelu pre 40 godina, Mostarsku i druge petlje na tom pravcu, Avalski toranj pre 50 godina, zasto mislis da dans nismo sposobni ???
Da nije tužno, bilo bi smešno pitanje. Zato što je u tih 40 godina Svet ipak koliko toliko napredovao. Tad je naše kaskanje mereno u godinama, a u građevinarstvu smo u mnogo čemu bili i ravnopravni, sad se to meri decenijama. Očigledno ne poznaješ modernu arhitekturu i građevinu u svetu. Ona je, iskreno decenijama ispred tehnologija kojom još uvek vladaju naše građevinske firme. Ne zanosite se.

Ne poznajem dovoljno arhitekturu? moguce, sasvim moguce, jer to mi nije struka.
Ali znam jedno.
Svrha mosta je da premosti nesto, najcesce reku, jezero, more i poveze dve obale.
To je, nadam se da se slazes primarna uloga svakog mosta.
Moze svet da napreduje , ali to ne menja cinjenicu da je
most Beska 2, brat blizanac mosta Beska 1 gradjenog pre 35 godina.
Sve i da smo tog trenutka stali i nista novo naucili u arhitekturi i gradjevinarstvu, valjda umemo da ponovimo nesto vec uradjeno?

Ako je nasa gradjevinska operativa umela pre 50 godina da napravi konstrukciju od prenapregnutog betona, ume to i danas.
Ako su umeli da naprave metalni most Gazela sa kosim nosecim stubovima umeju to i danas.
Ako je novi zeleznicki most sa sajlama mogao da bude napravljen pre 30 godina, moze i danas.

Bilo bi lepo kada bi malo vise verovali u sebe i bili ambiciozniji.

P.S.
pre 40 godina SONY je smatran jeftinim istocnjackim smecem, da su oni koji su vodili SONY prihvatili to on nikad ne bi postao ono sto je danas.
 
laki72":tnhfasn0 je napisao(la):
pre 40 godina SONY je smatran jeftinim istocnjackim smecem, da su oni koji su vodili SONY prihvatili to on nikad ne bi postao ono sto je danas.
Као и Самсунг и уопште све корејско пре 20 година...
 
Postavljeni su stubovi osvetljenja pravca prema nbgd na "polovini" mosta od radnicke petlje do pilona. Osvetljenje je takodje i ukljuceno i izgleda stvarno odlicno kao da je most progledao nekako tj mi smo u mogucnosti i nocu da ga vidimo kako treba:)
 
Sutra skupstina grada odobrava onaj kredit od 57 miliona eura od kojih je 10 miliona za tramvajske sine na mostu.Mozda sutra i objave neke dodatne detalje...
 
vucko":9loafhs7 je napisao(la):
Sutra skupstina grada odobrava onaj kredit od 57 miliona eura od kojih je 10 miliona za tramvajske sine na mostu.Mozda sutra i objave neke dodatne detalje...

Jel su li te sine od zlata?
 
^ To sam se i ja zapitao na trenutak, ne mogu da verujem da su tanane tramvajske šine i koji km kablova toliko skupi
 
10 miliona nije samo za sine na mostu, vec i za povezivanje tih sina na postojecu tramvajsku mrezu, ima tu dosta posla.
 
Homer Jay":2o9wpw3a je napisao(la):
10 miliona nije samo za sine na mostu, vec i za povezivanje tih sina na postojecu tramvajsku mrezu, ima tu dosta posla.

Hmm, nek oni farbaju nekog drugog sa tim, to je 3-4 km pruge, znaci 2 miliona evra po kilometru!

Zanimljivo, ispada kao da rade autoput sa takvim budzetom...
 
Jedino ako stave duple sine i za kolosek od 1435 kada tu protutnji metro,ali ne vredi,jer moraju opet trecu sinu da stave,ili ne?Hmmm...U svakom slucaju bice frke u skupstini danas,to ne sumnjam.
 
vucko":1sncl2xh je napisao(la):
Jedino ako stave duple sine i za kolosek od 1435 kada tu protutnji metro,ali ne vredi,jer moraju opet trecu sinu da stave,ili ne?Hmmm...U svakom slucaju bice frke u skupstini danas,to ne sumnjam.
Možda će da postave šine za MAGLEV tramvaj a to ipak košta toliko :o
Za skupštinu se ne brinem.. dogovoriće se već :blah:
 
Vrh