Završna faza radova na petlji u Radničkoj ulici »
19. Septembar. 2011 | (18:16 -> 19:01), Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari
Još nešto više od stotinu metara i mesec dana gradnje i put iznad Hipodroma će se kroz vazduh spojiti s mostom na Savi.
Radovi na petlji u Radničkoj ulici ulaze u završnu fazu, a na gradilištu se već mogu videti i prvi delovi budućeg kružnog toka i Beogradskog metroa.
Inženjeri otkrivaju da je podizanje te pristupne saobraćajnice zahtevnije od gradnje mosta i pilona, ali kažu da će prvi automobili preći preko Radničke ulice najkasnije do polovine decembra.
Pogled sa mesta na kome se završava hipodromska i počinje radnička petlja, još jedan deo preko kojeg ćemo s juga stizati do pilona. Kada okrenete kameru ka severu vidi se kako dva puta odvojeno napreduju u tom pravcu. Matematički: od 28 malih mostova koji čine najviši od tri nivoa petlje radnička, na jednom putu podignuto je devet, na drugom osam. Čim se betonsko polje izlije hidraulika ga nosi do prvog sledećeg stuba i sve se će se to uskoro dešavati iznad naših glava, dok vozimo.
- Ostalo je još 100 metara da se ovaj put spoji s mostom i tokom izgradnje nećemo zaustavljati saobraćaj u radničkoj. Dakle, rok za južni put je kraj oktobra, a 15 dana kasnije i severni put kojim će ići vozila od hipodroma ka pilonu, biće spojen s mostom. Svih 800 metara najvišeg nivoa petlje Radnička, bez kojeg most neće biti u funkciji, završava se pre kraja godine. Inženjeri kažu da je ova izgradnja možda i najzahtevnija na čitavom projektu, kaže Nenad Bajić, direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
- Jedan od najvećih mostova u svetu i jedan od najviših pilona ikada sagrađenih sada dobijaju svoj kraj, tj. glavni pristupni put na starobeogradskoj strani. nije lako, ovde gradimo mostove preko mostova, mnogobrojne male segmente koje treba milimetarski precizno uklopiti, geometrija je i te kako složena jer pored novih imamo i stare puteve, komplikovani kružni tok, buduće šine za metro, a prethodni zadatak je ipak bio samo premostiti reku, dodaje Mario Perišuti, inženjer.
Jedna grupa radnika između i ispod puteva o kojima pričamo, već gradi stubove koji će nositi budući Beogradski metro, a saobraćajno ogledalo dokaz je gužve i na zemlji, gde je spuštena druga grupa neimara posle završetka radova na pilonu. Već su podigli jedan od ukupno šest delova budućeg kružnog toka.
Petlja Radnička ima preko 50 hiljada kvadrata od kojih je više od polovine u vazduhu. Do kraja godine biće završen najviši nivo, da bi most mogao da se prelazi. Druga dva, kružni tok sa 8 ulaznih i izlaznih rampi i najniži, novi nadvožnjak u Radničkoj ulici sa šest traka iznad pruge koji će zameniti sadašnji tobogan, izgledaće ovako početkom 2013. godine.