Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Zato što se na ovoj temi most pre svega gleda kao ostvarenje pejzažne arhitekture i zaobilazi se suština.
 
Pa nečemu mora da se divimo u predizbor..... a pošto je funkcionalnost mosta i dalje veliki znak pitanja ajde onda neko mora da pušta maglu i ubeđuje nas kako smo za "sitne" pare dobili arhitektonsko svetsko čudo... 200 metara visok pilon uz malu pomoć onog čunka, ma mogli su da naprave da bude i 300 metara !!!! (šta ono beše treba da radi jedan most... da ide u u vis ili u dalj ? :laugh: )
 
evo ih, tri mrzostrumfa!!! :laugh:

kako da se ne radujemo mostu i kao arhitektonskoj ostvarenju? what is wrong with you people? :mad:

prvi mega projekat, koji menja izgled grada, posle 30 godina, a vas troje se ponasata kao jedini racionalni clanovi ovoga foruma :grand:

kao da smo mi ostali ludi i da da bi mi bili zadovoljni sa samim pilonom bez kolovoznih traka :laugh:

ali se radujemo necemo sto objedinjuje i funkcionalnost i estetiku, nista vise.
 
Dajte ljudi dosta više te palanačke priče 'šta će nama ovo čudo gradu, trebali su sklepati nešto preko čega se reka prelazi a mi ćemo ostatak para znati kako da potrošimo.'
Ja svakog jutra prolazim pored i retko kad se ne okrenem da ga pogledam bar na sekund. Ne znam kako vama, ali meni je to skoro podjednako važno kao i smanjenje gužvi, makoliko ono bilo.
 
relja":3du58fa8 je napisao(la):
Zato što se na ovoj temi most pre svega gleda kao ostvarenje pejzažne arhitekture i zaobilazi se suština.
Egzaktli amigo.

Uostalom,ekonomske stvari o mostu ce tek da isplivaju jer ima jos stavki koje nisu izasle na videlo.Otom potom...
 
@Vucko

kao sto Vuk kaze: "don't mix frogs and grandmothers!!"

korupcija i mito su u Srbiji prisutni pri svakom projektu. nije valjda da mislis da toga ne bi bilo da se gradio jeftiniji most? ma daj!

a vama koji dovodite sustinu i funkcionalnost mosta u pitanje, ne bih znao sta da vam kazem...
 
Samo kazem da kad se zavrsi ceo projekat podvucemo crtu i vidimo argumentovano sta je dobijeno i za kolike novce. :)
 
Bobb":t19h2s7h je napisao(la):
Dajte ljudi dosta više te palanačke priče 'šta će nama ovo čudo gradu, trebali su sklepati nešto preko čega se reka prelazi a mi ćemo ostatak para znati kako da potrošimo.'
Ja svakog jutra prolazim pored i retko kad se ne okrenem da ga pogledam bar na sekund. Ne znam kako vama, ali meni je to skoro podjednako važno kao i smanjenje gužvi, makoliko ono bilo.

"Sklepati"? - to niko ne tvrdi - to je odlazak u drugu krajnost.
Palanačka priča nije da rađen most sa jednim stubom tobože zbog plovnog puta koji je na tom mestu širok 70% od rastojanja između dve obale. Palanačka priča i nije da je most širi zato što mu je kolovoz širi od Brankovog i Gazele, pa time i teži nego što je potrebno. Mogao je isti kapacitet i smanjenje gužvi da se dobiju za manje pare i manje kamata.
A videti most koji se nalazi na sporednom saobraćajnom pravcu iz svakog kutka grada - kako to nazvati?
 
nostradamus":1a4s050y je napisao(la):
@Vucko

kao sto Vuk kaze: "don't mix frogs and grandmothers!!"

korupcija i mito su u Srbiji prisutni pri svakom projektu. nije valjda da mislis da toga ne bi bilo da se gradio jeftiniji most? ma daj!

a vama koji dovodite sustinu i funkcionalnost mosta u pitanje, ne bih znao sta da vam kazem...

Vrlo argumentovano :laugh: :laugh:
 
zar ima uopste potrebe da se argumentuju ocigledne stvari? :laugh:

ko ne vidi da se most nalazi na najboljoj mogucoj lokaciji za ovakav projekat, taj prosto ne poznaje saobracaj niti svoj grad.

eeej, sta reci coveku koji misli da se ovaj most nalazi na "sporednom saobracajnom pravcu"???? :laugh:
 
Pa ti kaži da je Banovo Brdo - Novi Beograd postao glavni saobraćajni pravac.
 
relja":24y6tynd je napisao(la):
A videti most koji se nalazi na sporednom saobraćajnom pravcu iz svakog kutka grada - kako to nazvati?
Ne slažem se je položaj mosta van svih glavnih pravaca. Upravo su mostovi ti koji diktiraju nove glavne pravce. Naravno, logično bi bilo da je most sa većim kapacitetom na mestu Gazele, ali pošto mostove na žalost ne možemo premeštati po potrebi, ovo je jedino mesto gde je mogao da legne. Priznaćeš da su Čukarica i zapadni deo Novog Beograda bili međusobno najizolovaniji delovi grada, sa ogromnim opterećenjem na Vojvodu Mišića, Mostar i Gazelu. Ubeđen sam da nije bilo prečeg mosta od ovog.

Moglo bi se pričati od realnoj iskorišćenosti njegovog kapaciteta u bližoj budućnosti i to sad zavisi od kvaliteta budućeg saobraćajnog rešenja, ali to nije nešto što se ne može naknadno rešavati. Bitno je da je most tu i treba razmišljati kako ga optimalno iskoristiti, što mislim da je sasvim moguće.

Sa druge strane, potpuno se slažem sa kritikama nakaradnog rešenja nivelisanih pristupa sa istočne strane samo zbog očuvanja onog nesrećnog železničkog koridora. Ono je, blago rečeno, urbanistički terorizam...
 
@Bobb

Vidiš, donekle se slažemo.
Most spaja BB i NBG - dva obodna naselja. Rasteretiće glavni pravac i preuzeće deo saobraćaja sa Gazele i Sajma, ali sam nije na nekom glavnom pravcu. Krajevi grada koje povezuje su već izgrađeni - ostaje prostor hipodroma i NIS-a i par već manje-više zapljunutih i isplaniranih placeva na NBG, ali to je - to. Neće postati glavni pravac, osim ako se ne napravi taj tunel ispod Dedinja.
A ako se tom tunelu da prioritet - možemo da kažemo zbogom metrou za naših života.

Meni na mojoj, NBG strani, najviše smeta što prostor buvljaka nije iskorišćen da se saobraćaj lepo razvede na postojeće ulice i što novi železnički nadvožnjak nije dovoljno produžen da se napravi i veza sa Milentija Popovića - e to bi onda bilo nešto, ovako....vrlo diskutabilno.
 
Opterećenje ne počinje kod sajma ili gazele nego tamo kilometar ili dva pre sajma. Znači potrebno je skrenuti deo saobraćanja pre nego se formiraju kolone koje stoje. Mostu je bilo mesto na gronjem špicu ade... itd... itd... ( ali tamo se ne vidi :( )
 
@Relja

ma koje, bre, Banovo Brdo, ti uopste ne vidis siru sliku.

Povezuje Novi Beograd sa celom Cukaricom (Banovo Brdo, Padina, Zarkovo, Cerak, Petlovo Brdo), celom Rakovicom i Vidikovcem, Ibarskom magistralom i Obrenovackim putem.

I jednako vazno, daje sansu da se rastereti Gazela i da prodise ovaj grad.

Govoreti o Banovom Brdu i Novom Beogradu je cisto ruganje
 
Tako je, sad sve zavisi od kvalitetne implementacije mosta u saobraćajnu mrežu. Ako tu zeznu, ostaće kao spomenik nedoraslosti naših planera.
Sem toga, varaš se da je most samo veza između dva periferna naselja grada. Preko Banovog Brda i Radničke vode magistralni putevi iz jugozapadne Srbije, čitava Čukarica koja je trenutno zajedno sa Novim Beogradom i Zemunom, jedna od najmnogoljudnijih i najvećih beogradskih opština. Dakle Adamost povezuje 3 najveće opštine u gradu, te Ibarski pravac sa NBG i Zemunom. Malo li je?
 
"mostu je bilo mesto na gornjem spicu Ade" ???? ma vi se zezate???? :laugh:

pa to bi dovelo do neverovatnog kruzenja! za tu svrhu vec postoji Ostruznicki most, ako si cuo za njega.

sva sreca pa niko od nadleznih ne cita ovaj nas forum :lol: ne dao Bog da su poslusali vas
 
Au, što je glavni pravac - pa naravno da ću da se rugam.

Gazela nije opterećena zbog unutar gradskog saobraćaja - opterećena je zbog tranzita, nespojene obilaznice i "poluprofila" iste, čiji deo je i Ostužnički most. A da nije izbora, ne bi ni raspalili sa radovima u ravnci.
 
nostradamus":336tz81e je napisao(la):
"mostu je bilo mesto na gornjem spicu Ade" ???? ma vi se zezate???? :laugh:

pa to bi dovelo do neverovatnog kruzenja! za tu svrhu vec postoji Ostruznicki most, ako si cuo za njega.

sva sreca pa niko od nadleznih ne cita ovaj nas forum :lol: ne dao Bog da su poslusali vas

Nećeš verovati, Ostružnički most je 7km daleko od blokova i deo je, nećeš verovati, nečega što se zove obilaznica do koje može da se stigne samo preko Surčina i divlje petlje ili preko Dobanovaca.
Nećeš verovati, ali mostom u produžetku Jurija Gagarina, iza Ivana Ribara bi se rasteretio saobraćaj i u dobrom delu Novog Beograda i tih obodnoh naselja na drugoj obali koje spominješ.

Ali ne, naše planiranje nije zasnovano na izvlačenju saobraćaja iz jezgra, već i dalje se planira "zrakasto". Zato saobraćajni problemi neće ni biti rešeni, već će se samo usložnjavati. Živi bili pa videli.
 
Bobb":bd1c41ez je napisao(la):
Tako je, sad sve zavisi od kvalitetne implementacije mosta u saobraćajnu mrežu. Ako tu zeznu, ostaće kao spomenik nedoraslosti naših planera.
Sem toga, varaš se da je most samo veza između dva periferna naselja grada. Preko Banovog Brda i Radničke vode magistralni putevi iz jugozapadne Srbije, čitava Čukarica koja je trenutno zajedno sa Novim Beogradom i Zemunom, jedna od najmnogoljudnijih i najvećih beogradskih opština. Dakle Adamost povezuje 3 najveće opštine u gradu, te Ibarski pravac sa NBG i Zemunom. Malo li je?


A zar ne bi bilo bolje imati vezu NBG sa Ibarskom koja ne ide kroz grad? Ali stvarno?
 
Niko nije tvrdio da Adamost može da zameni celokupnu obilaznicu oko Beograda. To je priča za sebe i svakako je neophodna. Ali ne možeš da kažeš da je most postavljen da pridonosi zrakastoj šemi jer i on sam deo poluprstena koji koliko god je u nekim aspektima trapavo zamišljen, ipak donosi pozitivan (kolski) saobraćajni trend u gradu. Metro neću ovde ni da spominjem... :/
relja":2js06t38 je napisao(la):
A zar ne bi bilo bolje imati vezu NBG sa Ibarskom koja ne ide kroz grad? Ali stvarno?
Naravno, ali to treba uraditi povezivanjem NBGa sa Ostružničkim mostom i usmeravati teži saobraćaj tuda ali to nije razlog da se most ne pravi jer bi tada izvisili par stotina hiljada stanovnika Čukarice
 
Veliki deo saobracaja se odvija u pravcu Banovo Brdo - novi Beograd tako da ne vidim da se most nalazi na losoj lokaciji.

Onda on je dosta udaljen od centra tako da njegovih 200 metara visine ne predstavljaju neku vizuelnu smetnju, eto sa kalemegdana se to vidi, tamo u pozadini viri njegov pilon iza novog zeleznicog i to je to.
Nije to nista strasno.
 
Most je na dobroj lokaciji.

Ne sme se posle njega graditi tunel vec most u savskom amfiteatru makar bio i bez metroa.Sa Punom obilaznicom bi to bilo sasvim dobro resenje.

Ali treba biti jasno ljudima da je UMP kao projekat od raskrpetlje do pancevca mrtav.
 
Bobb":153rkc9h je napisao(la):
Niko nije tvrdio da Adamost može da zameni celokupnu obilaznicu oko Beograda. To je priča za sebe i svakako je neophodna. Ali ne možeš da kažeš da je most postavljen da pridonosi zrakastoj šemi jer i on sam deo poluprstena koji koliko god je u nekim aspektima trapavo zamišljen, ipak donosi pozitivan (kolski) saobraćajni trend u gradu. Metro neću ovde ni da spominjem... :/

OK, ali sadašnja situacija je takva da bilo kakav most, na bilo kojoj lokaciji doprinosi poboljšanju i rasterećenju saobraćaja sa sadašnjih pravaca.
To nije posledica dobro ili loše osmišljenog mosta i pristupa, već očajnog stanja.

Po meni ovaj most je deo poluprstena koji će postojati samo na karti. Ili drugim rečima linija na karti nije magistrala.
Poboljšanje će sigurno nastati zbog nove ulice od T. Bunara koja nedostaje i bušenja železničkog nasipa kod GSP-a, ali to je trebalo uraditi i pre početka gradnje mosta (i 3. bulevar je bio kompletiran dosta kasno).
 
Vrh