Most se privodi kraju, završni radovi su u toku, demontira se i glavni kran, a ostalo je pitanje dali će se površina pilona na neki način obrađivati. Bilo je različitih stavova i na ovom forumu, ali je ostalo nedorečeno šta će se desiti jer su zvanične informacije i po tom pitanju po običaju veoma šture, ako ih uopšte i ima.
Moj lični stav je do skoro bio da ga ne treba farbati jer mu ta vidljiva betonska tekstura zapravo naglašava snagu i monolitnost i uz izraženu eleganciju oblika ostavlja utisak moći i sigurnosti kod posmatrača.
Gledajući slike koje sam napravio pre neki dan, moram da priznam da sam se pokolebao:
Pored već poznate nejednake nijanse pojedinih slojeva, vidljive su mnogobrojne fleke na mestima gde je očigledno površina krpljena, a još uvek se vide i stopice gde je bio pričvršćen građevinski lift. Isti problem pojaviće se i s druge strane, ali u daleko većoj meri, kada se uklone oslonci glavnog krana:
Možda se sve ovo i nevidi toliko golim okom sa zemlje, ali jednostavno sada gotovo svi foto-aparati imaju jak zum, a pošto ovo treba da bude i turistička atrakcija, valja nešto preduzeti.
Postoji opasnost da se pomenuti stil "brutalizam" u našoj varijanti pretvori u "brukalizam".
Zanimljivo je pitanje i kako će demontirati ove rešetkaste oslonce krana. Na prošloj strani čini mi se zaključismo da će to uraditi odozgo sa mini platforme na vrhu, ali mi sada to izgleda malo verovatno jer su ove rešetke sigurno masivnije od jedne tone a to je previše za montažnu malu dizalicu.
Drugi problem je visina, jer se najvišlji oslonac nalazi negde na 155m:
Ako se gleda sa kolovozne konstrukcije to je na 135m, a to je već dostupno najvećim mobilnim kranovima:
ali u ovakvoj konfiguraciji:
Biće zanimljivo, ali uostalom na ovom gradilištu nikad nije ni bilo dosadno! :kk: