Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

trialin":2nb5zn9r je napisao(la):
Moj predlog je za ovaj na adi da bude Zirafa jer sa pilonom podseca na nju.. :D
Аман не подсећа на жирафу! Има 2 "ноге" и пилон иде вертикално. Где то може да буде жирафа?!!? :shok:

Чувена жирафа је последица необавештених новинара Курира који су 2 године после почетка градање моста били убеђени да се гради друго понуђено решење - жирафа, које заиста подсећа на жирафу...
zirafa_001.jpg
 
Znači cool :D Sad barem imam odgovor na pitanje vezano za sliku br. 59 xD
Jaaao, vidi, šinama se kreće tramvaj, a ne metro...gle čuda lol
 
Nema vezen pilon sa žirafom. I ja se slažem da mostu ne treba davati neko specijalno ime, uvel će biti most preko Ade i nema potrebe za nekim izmišljanjem imena sad tu.

Slike radničke petlje sa sve most, fantastično! :shok:
 
univerzalno odgovarajuce ime mosta po mnogo čemu :laugh: :lool: :laugh:
:laugh: Шиљо-куран :laugh:
 
Sine, ovi naprednjaci se uhvatili ovoga k'o Krkobabić fotelje :D
 
odlicno izgleda....

mogle bi se i ove petlje obogatiti nekim sadrzajem da malo ozive...recimo stakleni kruzni objekat na nekoliko nivoa sa imax teatrom, kaficem, prostorom za komp igrice, mozda i neki manji izlozbeni prostor i sl. i sa otvorenim jezgrom tipa platoa... da ne idemo samo u soping centre
 
louderick":22hwt8q7 je napisao(la):
novi momenat u vezi teme o ceni mosta.... sin Nikole Hajdina dobavljac kablova za novi most....
detaljnije:
http://www.rtv.rs/sr_lat/drustvo/sn...-evra-u-izgradnji-mosta-preko-ade_267339.html

Ta priča je stara koliko i konkurs za most, a možda čak i od ranijih projekata N. Hajdina.
O tome ne priča javno.

"Naprednjaci" su, kao i obično, poslednji saznali za tu priču i sada je eksploatišu kada je već sve kasno. Mada, znajući njihove intelektualne sposobnosti, oblasti interesovanja i opštu obaveštenost, ne bi me iznenadlo da je u pitanju izvor rekla-kazala, bez nekog konkretnog dokaza.

Što uopšte ne znači da taj dokaz ne postoji, ali treba imati i u vidu da niko iz građevinske struke ne sme da javno kaže ovako nešto, jer zavise od vlasti i ljudi bliskih vlasti, dok za političare iz opozicije to ne važi...
 
Igore,ovo je izuzetno,ajd sad petlja jurija gagarina sa slicnom stanicom za tramvaj? :p
 
Ono sto je bilo logicno za ocekivati u TV prenosu svecanosti "spajanja mosta" jeste objasnjenje kako ustvari nameravaju da izvedu to spajanje. To bi bilo ne samo prigodno, vec i zanimljivo, jer je tehnicki problem daleko od trivijalnog.

Naime, ne vidim kako je moguce variti delove koji se pomeraju jedan u odnosu na drugi. Zbog mikro potresa, vetra, termickih varjacija, kao i elasticnosti kablova i citavog viseceg dela mosta, on verovatno stalno osciluje. To znaci da se kraj viseceg dela stalno pomera u odnosu na nepomicni i kruto vezani Novo Beogradski deo. Uzevsi u obzir strahovitu masu dela koji visi, sile koje ce se razvijati pri svakom pokusaju krutog vezivanja ova dva dela ce biti OGROMNE. Posto se poslednji segment prvo vari na nepomicni deo mosta, a visi na onom koji osciluje, problem ce se pojaviti vec u pokusaju da zavare njegovu stranu prema Novom Beogradu, a u drasticnijem vidu kad se bude varila druga strana. Onog trenutka kada se zavari prva tacka prvog vara, oscilacije mosta ce je ili raskinuti ili ce, zbog mikro (ili makro) pomeraja, oslabiti jos vruc var. To znaci da se delovi prvo necim moraju kruto vezati. Ni ovo nije trivijalno, ali je bar moguce. Problem je sto ta kruta veza, onog trenutka kada pocne da se ostvaruje, zbog pomenutih oscilacija preuzima na sebe izvestan deo tezine citavog viseceg dela mosta (a mozda cak i vise od toga, zavisno od oscilacija?). Srecom, kablovi su elasticni pa drze deo tezine i onda kad se, u nekoj meri, zbog oscilacija periodicno olabavljuju i zatezu. Svejedno, sile koja ta kruta veza preuzima na sebe su sigurno ogromne, pogotovo u prvim trenucima njenog uspostavljanja. Ja tu ocekujem neko inteligentno resenje. Mozda neku vrstu konusne viljuske koja postepeno ulazi u drugi deo. Mislim da se na slikama moglo videti tako nesto.

Bas zbog toga sto je ovo sada glavni "trik", mora da je glavni inzinjer Tadicu objasnjavao bas to u trenutku kada se cuje Tadic kako spominje "sile torzije". On je teorijski u pravu, zato sto u opstem slucaju postoje i oscilacije po poduznoj osi, uvrtanje. Medjutim ne izgleda da je to ovde znacajno jer ne vidim odakle bi poticala bitna lateralna asimetrija, most jos nije opterecen saobracajem.

U svakom slucaju, prenos Studija B je bio ocajan. Zasto su prekrili ziva objasnjenja glavnog inzinjera spikerom koji nema nista novo da kaze? Gde je simultani prevod? Zasto nema pokretne kamere, nego moramo da cekamo grupu koja mili tempom koji moze da izdrzi stari akademik? Koja je inteligencija postavila kameru samo na visi deo mosta, tako da 10 minuta gledamo ljude koji gledaju nesto sto kamera ne vidi, dok tece objasnjenje "spajanje mosta" koje niti cujemo niti vidimo? Da ne spominjem koordinaciju repotera i spikera u studuju, itd, itd. Kada ce najzad zaposliti nekog ko zna kako se rade zivi prenosi?

Zna li iko nesto vise o svemu ovome?
 
@Igor
Одличне слике. Може и друга петља сада да уживамо.
 
Na renderima se jasno vidi da su tramvaji na mostu ali u tekstu pricaju o metro-u. Izgleda da do kraja necemo saznati sta su planirali zapravo da'l metro ili tramvaj...


Wait and see...
 
Most je PREKO SAVE i samo se oslanja na spic Ade, dakle "stoji na Adi". Dakle, "most na Adi", sto ce se vremenom izgovarati "most n'Adi". A moze i "n'Adi cuprija" :D
 
roger":3i7n54fx je napisao(la):
Sarajevska":3i7n54fx je napisao(la):
Tadić pre minut: "Ja bih voleo da se zove Nenadov i Zoranov most". Eto "hinta" za mogući novi naziv.

Samo nam još to treba da nas vrate u vreme Titovog kulta ličnosti, kada su mostovima davali ime po njemu. Kako neko sa takvim retrogradnim idejama može da nas vodi u budućnost. Naziv mosta po nekom političaru - NIKADA. Uostalom nije se ovaj most gradio zbog predizborne kampanje i od novca političara, ali se oni ponašaju upravo tako.
Ja sam za to da most nazove "Most Ive Andrića".
 
Kad smo vec kod predloga imena mosta, moje predlog je ˝most neznanih poreskih obveznika˝ a moze i ˝most prezaduzenih poreskih obveznika˝
 
Sarajevska":3lkx7d4f je napisao(la):
To bi bilo među retkim vlastitim imenima koje bih mogao da čujem kao ime za most. Čovek je bio protiv korupcije; iz mog je faha (hemičar), a Nemci su ionako gradili most :) . Nema od toga ništa, ali bi moglo da se smisli i bolje ime.
Колега? :)
Simba":3lkx7d4f je napisao(la):
Da li vam se čini da je ovde nešto ukrivo? :)
Да ти није ово мало накосо? :D
11030":3lkx7d4f je napisao(la):
Nenad ne vidim po cemu je bio zasluzan
Како не знаш? Па по томе што је за сва времена сахранио метро у Београду. :notok:
11030":3lkx7d4f je napisao(la):
Ili da se jednostavno nardoski zove ''NemogudaverujemnapokonHvalaBoguMost''.
:lol: Сјајно и болно тачно!
Михаило":3lkx7d4f je napisao(la):
Бесмислено је новом мосту давати име по животињи само зато што газела има име по животињи, а нови мост једноставно не подсећа ни на једну животињу.
Жирафа? :p
Ronche":3lkx7d4f je napisao(la):
Znači cool :D Sad barem imam odgovor na pitanje vezano za sliku br. 59 xD
Jaaao, vidi, šinama se kreće tramvaj, a ne metro...gle čuda lol
И то, ни мање ни више, него КАФоња. :cool:
boca-ica":3lkx7d4f je napisao(la):
univerzalno odgovarajuce ime mosta po mnogo čemu :laugh: :lool: :laugh:
:laugh: Шиљо-куран :laugh:
Dicksharper! :laugh:
spatiotecte":3lkx7d4f je napisao(la):
Na renderima se jasno vidi da su tramvaji na mostu ali u tekstu pricaju o metro-u. Izgleda da do kraja necemo saznati sta su planirali zapravo da'l metro ili tramvaj...
belam. :rolleyes:
 
Haos u svakom slučaju, jedino preostaje da se, koliko god to mrzeo, kaže: Bar se nesto gradi...

@Wile E. Coyote Ako si i ti hemičar, onda smo kolege. ? (izvinite za off topic)
 
@Wile E. Coyote: Znaci ima nas i ovde! :) Doduse, ja cu tek u septembru da diplomiram.
 
Vrh