Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

relja":1xqgafx8 je napisao(la):
"Politika" danas u štampanom izdanju piše da je (doduše nezvanično), "Primorje" predalo najbolju ponudu za izgradnju petlje Jurija Gagarina (prvi čovek u svemiru dobio petlju u Beogradu!) i deo do ulice Proleterske solidarnosti. Čeka se još potvrda EIB. Ako prođu imaju rok do kraja godine da završe (6 meseci?).

Pitanje je šta uopšte podrazumeva petlja "Jurija Gagarina", odnosno šta je ostalo da se sagradi od nje. Obzirom da su ulaznu i silaznu rampu pripojili projektu mosta, kao i deo magistrale od njihovog račvanja do mosta, ostalo je samo da magistrala (2+2 trake) pređe preko Jurija Gagarina, kao i da se odvoji silazna rampa prema buvljaku. Ovi radovi su kud i kamo jednostavniji i manjeg obima od onih sa NBG strane koji se sada obavljaju na pristupnim saobraćajnicama. Oni sigurno mogu biti gotovi do kraja godine, ali obzirom da se nastavak magistrale prema Tošinom bunaru ne nazire u skorijoj budućnosti, čemu žurba sa rokovima. Jedina dobit, kratkoročno gledano, će biti mogućnost silaska sa mosta u Jurija Gagarina prema buvljaku.

E sada, pitanje je da li će ovi radovi podrazumevati i nadvožnjak za šinski saobraćaj od mosta do benzinske pumpe. Možda bi bilo bolje, a i jeftinije da se šinski saobraćaj odmah spusti sa mosta i zelenim pojasom između traka Jurija Gagarina priključi na postojeću tramvajsku mrežu na raskrsnici kod buvljaka, a o nadvožnjaku za šinski saobraćaj prema sadašnjem projektu razmišlja tek kada nešto konkretno urade po pitanju donošenja strateške odluke o njegovom razvoju i krenu sa njegovom realizacijom. Do tada bi ovo bilo neodgovorno razbacivanje para, tim pre što nam tramvaj ne gine najmanje narednih deset godina.
 
blagoje":2ai18den je napisao(la):
obzirom da se nastavak magistrale prema Tošinom bunaru ne nazire u skorijoj budućnosti
Зар није било приче о томе да ће заједно са остатком петље бити грађен и продужетак ка Тошином бунару?
blagoje":2ai18den je napisao(la):
Možda bi bilo bolje, a i jeftinije da se šinski saobraćaj odmah spusti sa mosta i zelenim pojasom između traka Jurija Gagarina priključi na postojeću tramvajsku mrežu na raskrsnici kod buvljaka, a o nadvožnjaku za šinski saobraćaj prema sadašnjem projektu razmišlja tek kada nešto konkretno urade po pitanju donošenja strateške odluke o njegovom razvoju i krenu sa njegovom realizacijom. Do tada bi ovo bilo neodgovorno razbacivanje para, tim pre što nam tramvaj ne gine najmanje narednih deset godina.
То је идеја која није нова и вероватно би била најбоља, обзиром да се прича да метро из разних разлога не може прећи преко моста.
 
Wile E. Coyote":32jttxtf je napisao(la):
Зар није било приче о томе да ће заједно са остатком петље бити грађен и продужетак ка Тошином бунару

Mislim da je ovo maksimum ove gradske vlasti u ovom izbornom ciklusu. Završiće most na Adi sa rampama i vezom prema nadvožnjaku kod hipodroma i povezaće ga sa Požeškom ulicom. Završiće most Obrenovac - Surčin. Pred izbore će eventualno početi da grade most Zemun - Borča i rekonstrukciju Rakovičkog puta i njegovo povezivanje sa nadvožnjakom kod hipodroma.

Posle izbora će trebati vremena da se nova vlast presabere, počne da vraća dugove stare vlasti i zavisno od stanja u kasi odredi prioritete daljeg razvoja. Sve u svemu, rekao bih da nastavak magistrale ka Tošinom bunaru neće biti među njima, a ulica Jurija Gagarina će biti proglašena za adekvatnu alternativu do nekih boljih vremena. A onda će se krajem narednog izbornog ciklusa neko setiti ideje UMP-a. Daj bože da grešim.
 
Blagoje,novac za UMP do tosinog bunara je uzet stoga ce sigurno biti gotov krajem 2013 godine ili ranije.Samo je pitanje da li ce nabudziti tramvaj do stanice nbg pored buvljaka ili ne do kraja ove godine.

Ne bih spustao tramvaj na jurija gagarina kao sto je prvo relja predlagao jer svi znamo tendenciju da privremeno resenje kod nas postaje trajno na nekih 40-50 godina.

Evo i lepe vesti,ona delikatna stavka je promenjena i nije ni prikazana novinarima a nece ni 1 jula na regionalnom diskaveriju.I mogu reci da mi je drago da je tako :)

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:335253-U-Disakverijevom-dokumentarcu-prekrojena-Srbija
 
E sad, da li je uzet ili je rezervisan? Ako je rezervisan, ništa lakše nego u našem maniru da im saopštimo:"Gospodo, mi smo se malo preračunali. Ne znamo kako ćemo i ostale dugove da vraćamo."

Dosta od mene za večeras. Očigledno sam u minus fazi.
 
vucko":1d15h8pr je napisao(la):
Ne bih spustao tramvaj na jurija gagarina kao sto je prvo relja predlagao jer svi znamo tendenciju da privremeno resenje kod nas postaje trajno na nekih 40-50 godina.
Ја бих. Јефтиније је, а свакако ће трамвај да изђе на Јурија Гагарина.
 
Wile E. Coyote":1afsrp4g je napisao(la):
vucko":1afsrp4g je napisao(la):
Ne bih spustao tramvaj na jurija gagarina kao sto je prvo relja predlagao jer svi znamo tendenciju da privremeno resenje kod nas postaje trajno na nekih 40-50 godina.
Ја бих. Јефтиније је, а свакако ће трамвај да изђе на Јурија Гагарина.


Ja nisam još uvek shvatio zašto spuštanje tramvaja direktno u zeleno ostrvo u Jurija Gagarina nije od starta u planu. Osim ako se ne računa da će se LRT povampiriti.

Sinoć sa prošao pored gradilišta rampi i nadvožnjaka u J Gagarina. Ovim tempom će ulica sasvim sigurno biti povezana sa mostom na vreme. I stubovi za nadvožnjak su izliveni.

Zašto se to uopšte naziva "petlja"? Ili ima neki drugi zvaničan naziv?
 
To spuštanje šina u J.G. zaista deluje isplatljivije, i bilo bi izvodljivo da trake mosta za drumski saobraćaj ne idu dalje preko bulevara, preko buvljaka itd. do Tošinog. A evo i zašto. Svi dobro znamo da most sa NBG strane nije mnogo iznad J.G.-a (da je na visini kao u Radničkoj, bila bi druga priča), a samim tim i rampe...biće najviše 5m iznad J.G. kada most prođe preko njega ka buvljaku, što znači da ispod njega najviše vozilo koje može da prođe je npr. autobus na sprat. A da bi se šine diraktno spustile u J.G.-a, one trebaju mnogo ranije (recimo kod obale) da počnu da se spuštaju i zavijaju ka J.G. da bi tramvaj/metro mogao komotno da prođe ispod leve strane mosta (gledano ka NBG-u), ali time bi se smanjila ili uklanila mogućnost prolaska vozila ka Sava centru, upravo zbog šina. U tom slučaju, jedino rešenje za prolaz vozila ka Sava centru bio bi tobogan (taman da ne bacaju onaj u Radničkoj, samo ga prebace u J.G. :D), ali onda bi rampa ka Čukarici morala da počne bliže buvljaku. Ima još jedno rešenje, a to je da se šine odmah kod obale naglo spuste na nivo bulevara i ispod mosta napravi raskrsnica u J.G. ali to je glupost jer bi onda bile neviđene gužve zbog semafora. Ili, da šine idu iznad leve strane mosta (gledano ka NBG-u) i spuste se u J.G. što je takođe izvodljivo, ali nerealno :D
 
Dobra analiza ronche,nije tako prosto kao sto izgleda.Samo nam fali jos jedan dzumbus u jurija gagarina.

Strpite se,ako ne ove,sledece godine ce biti tramvaji.A glavna ideja je bio to tramvaj,lrt i spejs satl da se poveze sa zeleznickom stanicom nbg radi presedanja.

Reljo,koliko razumeh petljom zovu rampe za pristup mostu i UMP do spustanja na nivo zemlje kod agostina neta.Zapravo sve sto je iznad zemlje oni zovu petljom sto mozda i ima smisla ako pogledas one rampe koje ce biti uz ump pravljene.
 
Ronche":1iius0dx je napisao(la):
To spuštanje šina u J.G. zaista deluje isplatljivije, i bilo bi izvodljivo da trake mosta za drumski saobraćaj ne idu dalje preko bulevara, preko buvljaka itd. do Tošinog. A evo i zašto. Svi dobro znamo da most sa NBG strane nije mnogo iznad J.G.-a (da je na visini kao u Radničkoj, bila bi druga priča), a samim tim i rampe...biće najviše 5m iznad J.G. kada most prođe preko njega ka buvljaku, što znači da ispod njega najviše vozilo koje može da prođe je npr. autobus na sprat. A da bi se šine diraktno spustile u J.G.-a, one trebaju mnogo ranije (recimo kod obale) da počnu da se spuštaju i zavijaju ka J.G. da bi tramvaj/metro mogao komotno da prođe ispod leve strane mosta (gledano ka NBG-u), ali time bi se smanjila ili uklanila mogućnost prolaska vozila ka Sava centru, upravo zbog šina. U tom slučaju, jedino rešenje za prolaz vozila ka Sava centru bio bi tobogan (taman da ne bacaju onaj u Radničkoj, samo ga prebace u J.G. :D), ali onda bi rampa ka Čukarici morala da počne bliže buvljaku. Ima još jedno rešenje, a to je da se šine odmah kod obale naglo spuste na nivo bulevara i ispod mosta napravi raskrsnica u J.G. ali to je glupost jer bi onda bile neviđene gužve zbog semafora. Ili, da šine idu iznad leve strane mosta (gledano ka NBG-u) i spuste se u J.G. što je takođe izvodljivo, ali nerealno :D

Sve to stoji, i zato sam pre par meseci napisao da je ovo poslednji trenutak da se uradi izmena projekta i omogući spuštanje tramvaja. Prostor na kojem se nalazi buvljak je idealan da se reši saobraćajni čvor, kada već železnički nadvožnjak, neposredno pored, nije još malo produžen.

Znam, nadvožnjak za automobile, ovako projektovan, onemogućava izgradnju posebne rampe za tramvaje koja bi se spustila u JG.

Rešenje bi bilo u razdvajanju i udaljavanju automobilskih traka iznad ulice kako bi se otvorio prostor za tramvajsku rampu. Onda bi se zahvatila veća površina buvljaka, a i koštalo bi više da se izgradi jer bi smo imali dva nadovžnjaka umesto jednog.
Ali, ceo projekat je dugoročno dao prednost automobilima, a ne javnom gradskom i šinskom saobraćaju.

Velika mana celog projekta je što se uklapa u postojeće stanje (Jugopertol, Hipodrom, buvljak i ono nešto što će se nalaziti na njegovom mestu, pa i čak zaliv brodogradilišta), "UMP" obilazi oko tih objekata koji će puštanjem saobraćaja postati neodrživi na tim lokacijama. Zato će i ovde tramvaji da kruže okolo naokolo, na stubovima. Ostaje samo "dobar" izgovor - da je tada u planu bio LRT, ne tramvaj.

Sad je i onako kasno.
 
vucko":2nl0bwyw je napisao(la):
...koliko razumeh petljom zovu rampe za pristup mostu i UMP do spustanja na nivo zemlje kod agostina neta.Zapravo sve sto je iznad zemlje oni zovu petljom sto mozda i ima smisla ako pogledas one rampe koje ce biti uz ump pravljene.


Ja sam bio ubeđen da petla kod Jurija Gagarina podrazumeva ovo:

petljadkt5.jpg



a da ostatak UMP-a prema Tošinom bunaru do spuštanja na zemlju predstavlja običan nadvožnjak sa ulaznim i silaznim rampama.
 
Blagoje i jeste tako,nego iz gradske direkcije za zemljiste to sve nazivaju petljom.

I sami napravise problem sebi jer ispada da je pristupna petlja UMP pa ih zato prozivaju da je projekat previse skup
 
blagoje":1rpz089p je napisao(la):
vucko":1rpz089p je napisao(la):
...koliko razumeh petljom zovu rampe za pristup mostu i UMP do spustanja na nivo zemlje kod agostina neta.Zapravo sve sto je iznad zemlje oni zovu petljom sto mozda i ima smisla ako pogledas one rampe koje ce biti uz ump pravljene.


Ja sam bio ubeđen da petla kod Jurija Gagarina podrazumeva ovo:

petljadkt5.jpg



a da ostatak UMP-a prema Tošinom bunaru do spuštanja na zemlju predstavlja običan nadvožnjak sa ulaznim i silaznim rampama.

A gde je ovde šinski saobraćaj?
 
relja":7pmxdmk6 je napisao(la):
A gde je ovde šinski saobraćaj?

Izmeđi dve trake nadvožnjaka. E sada, u ravni sa njima ili po zemlji, izgleda da ni oni nisu načisto.
 
To su renderi koji su radjeni kada je bio aktuelan belam pa uopste nije ucrtan tramvaj tu.

Da je poguran belam odradili bi i render za tu,trecu liniju koja tuda treba proci.
 
Kako god, nadvožnjaci za suprotne smerove će biti razdvojeni i pravljeni nezavisno od rešenja za šinski saobraćaj:

may01.jpg


Šinski saobraćaj može bez problema da se spusti na zemlju odmah po silasku sa mosta i da se ispod nadvožnjaka provuče i priključi preko zelenog pojasa u Jurija Gagarina.
 
Da malo skrenemo sa teme...Evo par najkompleksnijih petlji na svetu koje sam uspeo da nađem. Prva je U Atlanti, a druga u Los Anđelesu. Ove naše su mačiji kašalj u odnosu na ove 2.
 
blagoje":3shmprqx je napisao(la):
Kako god, nadvožnjaci za suprotne smerove će biti razdvojeni i pravljeni nezavisno od rešenja za šinski saobraćaj:

may01.jpg


Šinski saobraćaj može bez problema da se spusti na zemlju odmah po silasku sa mosta i da se ispod nadvožnjaka provuče i priključi preko zelenog pojasa u Jurija Gagarina.

Iz ovog ugla svakako tako i deluje, i donekle se razlikuje od planova i rendera koje smo videli na forumu.
Možda smo mi gledali bajate verzije?
 
Sigurno jesmo.SEtite se da je milanche rekao da nema rendera za stranu NBG jer jos nisu isprojektovali do kraja kao petlju radnicku. Ko zna,mozda naprave veci prostor za tramvaj pa i stave stanicu tramvaja kod Jurija Gagarina :)
 
vucko":1l5xm3xc je napisao(la):
Sigurno jesmo.SEtite se da je milanche rekao da nema rendera za stranu NBG jer jos nisu isprojektovali do kraja kao petlju radnicku. Ko zna,mozda naprave veci prostor za tramvaj pa i stave stanicu tramvaja kod Jurija Gagarina :)

Prvo sam mislio da za tako nešto nema potrebe zbog stanice na raskrsnici kod Buvljaka, ali bi ona definitivno značila ljudima koji putiju ka ili od bloka 19 i 23.

Na samom zelenom ostrvu je nepraktično jer bi se nalazila na pola puta između dva semafora sa pešačkim, pa mi jedino pada na pamet da se stanica postavi na samom nadvožnjaku, pred silazak u nivo ulice.
 
Pa sad samo spuste tramvaj u basticu JG i prikljuce vec postojecim sinama kod buvljaka uz obavezno skretanje ka sava centru i naravno stanice :pob:
 
Ronche":gn0792gf je napisao(la):
Da malo skrenemo sa teme...Evo par najkompleksnijih petlji na svetu koje sam uspeo da nađem. Prva je U Atlanti, a druga u Los Anđelesu. Ove naše su mačiji kašalj u odnosu na ove 2.

а И5 и И90 у Сијетлу? или И10 и И45 у Хјустону?
2q89cef.jpg

2yls479.jpg
 
Našao sam i to kasnije, ali reko neću da smaram više, staviće neko drugi, i evo :D
 
Vrh