Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Wile E. Coyote":1z9u8pg2 je napisao(la):
То је још гора варијанта, обзиром да је ту семафор за скретање лево. Не кажем да нико то неће радити, али ће онда ту бити хорор.
Ni ne mislim da je dobro rešenje, samo pitam da li je izvodljivo :)
 
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2011&mm=05&nav_id=510441

Aktuelno | petak 6.05.2011
Most na Adi do kraja 2011.

Nešto više od 230 metara ostalo je da most preko Ade Ciganlije spoji levu i desnu obalu Save što bi, prema najavama, trebalo da se dogodi najkasnije za četiri meseca. Uporedo sa montažom čeličnih delova mosta, od kojih je poslednji “prikačen” pre tri dana, grade se i silazne i uzlazne rampe sa obe strane koje će do kraja 2011. godine, zajedno sa mostom, biti puštene u saobraćaj.

Most trenutno izgleda kao da visi nad rekom, ali ga ustvari drže kosi kablovi koji se kače na pilon paralelno sa podizanjem svakog čeličnog segmenta mosta. “Praznina” koju treba ispuniti delovima do konačnog spajanja čukaričke i novobeogradske strane na današnji dan iznosi oko 230 metara, i koje će “držati” još preostalih pet pari (od ukupno 20) kosih, čeličnih kablova.

- Od početka izgradnje do danas završen je zadnji raspon mosta u dužini od 200 metara. U ovom trenutku na tom delu radi se na postavljanju hidro izolacije, što je prvi korak ka izradi gornjeg sloja saobraćajnice mosta, odnosno ulazimo u pripreme za postavljanje kolovoza, ograda, pešačkih staza... Ovaj deo smo naguravali kao što to sada činimo sa bočnim rasponom sa novobeogradske strane. Betonski deo pilona u visini od 175 metara je takođe završen i ostaje još vrh od čelika koji će se graditi pomoću krana, jer lifta više nema - kaže za Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Prema njegovim rečima, svaki čelični deo širok je 45 i dug 16 metara i njihova montaža se radi na gradilišu na Maloj Adi. Pre nepunih mesec dana stigla je i poslednja isporuka čelika, odnosno delova za glavni raspon mosta koji inače, preko Hamburga ili Roterdama, stižu iz Kine.

- Kompletan glavni raspon biće težak oko 8.600 tona, a još oko 1.000 tona su teški svi ostali delovi poput kablova, prateće opreme, ankera... Trenutno se na Maloj Adi priprema sledeći čelični segment i očekujemo da će u uobičajenom ciklusu od dve nedelje on biti spreman za podizanje sa reke - priča Bajić.

Jedan od čeličnih segmenata, od ukupno još šest koji su preostali, “dignut” je pre tri dana. Čim on bude montiran kreće i montaža 16. para kablova. Uporedo sa ovim, u toku su radovi na silaznim i uzlaznim rampama sa obe strane mosta.

- Na čukaričkoj strani grade se dve pristupne rampe koje vode na Radničku ulicu i ti radovi prate izgradnju mosta. Stubovi za silaznu rampu su završeni i radi se gornja ploča, a mogu se videti i stubovi za uzlaznu rampu. Obe će do kraja godine biti gotove. Kada je u pitanju petlja Radnička, njena izgradnja je predviđena u tri faze. Završetak prve je do kraja 2011. godine i podrazumeva da se napravi veza između mosta i petlje “Hipodrom”. U toj fazi gradi se njen treći nivo - objašnjava Bajić.

Uzlazna i silazna rampa će ići paralelno sa postojećim “toboganom”, odnosno nadvožnjakom, kojim se trenutno kreće saobraćaj u smeru ka Adi Ciganliji. On će ostati u funkciji sve do završetka treće faze petlje Radnička, kada će biti skinut, a zameniće ga kolovoz sa po tri saobraćajne trake, koji će ići iznad železničke i tramvajske pruge (biće izgrađene).

Istovremeno sa izgradnjom mosta sa novobeogradske strane, rade se isto silazna i uzlazna rampa koje će saobraćaj voditi na Ulicu Jurija Gagarina.

Lična karta mosta

Dužina: 929 metara
Širina: 45 metara
Šest kolovoznih traka
Dve staze za pešake
Dva koloseka za metro
Pilon visine 200 metara

Petlja u Jurija Gagarina na čekanju

Nešto posle Nove Godine gradske vlasti raskinule su ugovor sa slovenačkim preduzećem SCT, koje je na konkursu izabrano da gradi petlju u Ulici Jurija Gagarina. U Direkciji kažu da se čeka na odgovor Evropske investicione banke (EIB), koja inače i kreditira ove radove, o načinu izbora novog izvođača. U Direkciji žele da izvođači, koji su već prošli predkvalifikaciju odnosno koji su već učestvovali na konkursu za izgradnju petlje, budu pozvani da ponovo pošalju svoje ponude, a ovaj proces ne bi trebalo da traje duže od dva meseca.

Izvor - BlicOnline
 
Zanimljivo je da se nikada ne pominje cena mosta,dok kad se grade drugi mostovi uvek stave i cenu.
 
svaka ti cast vucko upravo si upropastio sledecih 10 strana ove teme...... svadja oko cene mosta pocinje 5 4 3 2 1 ......................... :p
 
grade se silaze rampe a petlja ceka. posto se treca rampa radi tek u trecoj fazi ispada je petlja u j.gagarina u stvari samo prelaz preko j. gagairina? ja sam opasno glup i ne kapiram nista
 
Kad se izgradi nadvožnjak preko ulice, zajedno sa rampama će činiti petlju :)

Isto je i meni palo na pamet, i prvo sam napisao "ne gradi se petlja, za sada samo rampe", a onda sam shvatio da preostaje samo prelaz preko ulice, pa sam editovao...
 
Trenutno je u toku 13. naguravanje bočnog raspona za novih 16 metara. Po završenom naguravanju, ostaće još 75 metara da bočni raspon dođe do stuba 5 - poslednjeg stuba na levoj obali Save. Trenutno rastojanje glavnog raspona od stuba 5 posle podizanja poslednjeg čeličnog segmenta M15 (03.05.2011. godine) iznosi 110 metara. Znači ukupno 185 metara do spajanja bočnog i glavnog raspona.
 
mekbejn":zi8pm8oq je napisao(la):
Wile E. Coyote":zi8pm8oq je napisao(la):
То је још гора варијанта, обзиром да је ту семафор за скретање лево. Не кажем да нико то неће радити, али ће онда ту бити хорор.
Ni ne mislim da je dobro rešenje, samo pitam da li je izvodljivo :)
Све је изводљиво. Управо се бојим да ће доста људи то и радити.
 
tekst je vrlo optimističan, po meni... ako zaista završe ove 4 osnovne rampe i 2+2 bar spoj sa Hipodromom, onda cestitke. To im je zapravo jedini način da najbrže moguće obezbede penjanje na most iz pravca juga grada.

Nadam se da hoće, ali ne verujem.
 
To se uopšte ne dovodi u pitanje. Veza sa raskrpetljom do nove godine je jedina opcija.
 
Ne mogu da izdržim, koja je zvanična raspodela para za most? U onih čuvenih 400mil evra spadaju:

sam Most
Radnička
Hipodrom
Jurija Gagarina

Grad je za pristupne saobraćajnice uzeo kredit od EIB od 90mil evra. Radnicka je 65mil evra a Jurija 36mil evra (mada je taj ugovor onhold zbog SCTa). Djilas je više puta ponavljao da sam most košta 120mil evra. Gde su još 150mil evra?
 
U novom Bulevaru od Tošinog bunara koji će ići paralelno sa prugom (pored centra Petošević, iza Uradi Sam i depoa...) i koji će se spajati sa mostom. S tim da se bulevar počinje da se penje negde kod depoa (nisam 100% siguran dal baš tu) da bi se kod Holliday Inn-a i Buvljaka izbeglo ukrštanje sa ulicama koje prolaze ispod pruge. Ako se dobro sećam, pruga se diže negde kod Holliday Inn-a.
 
znaci oko 2.5km bulevara kosta 150 mil evra, tj 60 miliona kilometar ili 6 miliona 100 metara ili 60 000 evra metar bulevara. nisam nikad ranije kupovao bulevar pa me zanima jel to skupo?
 
Jel' ima neko onu Đilasovu specifikaciju troškova?
Od početka projekta do danas nije bila objavljena bruto cena projektovanja, materijala, izvođenja i ost.sa svim porezima i svim budućim kamatama u jednom iznosu.

150m za malo više od kilometar ulice i još toliko na stubovima mi je malo mnogo.
Ili možda isplaćuju Rome po tržišnoj ceni :) ?
 
Al' dobro tu je i ono proširenje kod Tošinog bunara, i probijanje prolaza (tunela) ispod pruge kod FDU-a...mada opet, ostaje tu još dosta novca do 150 mil.
 
Građevinska cena od raskrpetlje do T.bunara je oko 290 m.e. (68+120+36+66) a ovi što koriste cifru 400m.e. su sračunali još kamate i pdv.
 
Proširenje ex Rakovačkog puta je li spada u pristupne saobraćajnice ili ne. Hoće li se za to uzimati kredit ili ide iz budžeta, jer ako sam dobro shvatio posle tog proširenja verovatno kreće duža pauza.
 
Koliko razumeh,radice to sigurno sledece godine,samo je pitanje kako ce finansirati,nadam se da ce biti iz budzeta.
 
Krediti su bolji jer tad nema zezanja izvođača, mada istine radi od dolaska Đilasa Beograd redovno plaća za razliku od države.
 
Vrh